Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:48

Neem aan dat je Belgie bedoelt @Elnienjo want Nederland is pas in 1945 bevrijd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:50

elnienjo schreef:
Janine1990 schreef:
Ja maar daarom juist... Ben benieuwd...

Met name 5 mei, die festiviteiten wil je toch verplaatsen? 75 jaar vrijheid is niet iets om zomaar voorbij te laten gaan lijkt me.

Wat valt er aan te vieren?
Vorig jaar was het hele jaar ook al in het teken van die 75 jaar en zijn er diverse shows geweest met legervoertuigen n.a.v. die bevrijding. Een jaar is wel lang genoeg geweest en hoe ironisch ook zitten we nu wereldwijd opgesloten in ons kot.

Misschien als er eenmaal een vaccin is een nieuwe feestdag in het leven roepen om wereld lockdown te herdenken, opdat we een pandemie nooit meer zo uit de hand laten lopen.

Ik heb hier weinig gemerkt vorig jaar... Bovendien was het toen 74 jaar... Maargoed...

Ik zou het mooi vinden als festiviteiten uitgesteld wel gevierd worden.

Opgesloten zitten door een virus kan je niet vergelijken met oorlog.

Voornemen wat jij noemt is in mijn ogen niet te realiseren.

Tancreda4

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:58

Ik vind het w echt rot dat we het jubileum jaar van bevrijding niet uitgebreid kunnen vieren... Het is niet anders, maar vind ik wel echt naar.

Het zijn idd vrije dagen. Hopelijk mooi weer day ik in de tuin kan zitten. Begreep laatst dat mogelijk meerdere radio stations de handen in een slaan voor een koningsdagsfeest op de radio. Maar weet niet of dat al echt een plan of alleen een hersenspinsel was.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:04

Ik had ook ergens een plan gehoord om koningsdag naar augustus te verplaatsen maar dat was meer een losse flodder geloof ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:07

Ik vind het van 75 jaar bevrijding ook echt erg. We kunnen natuurlijk ook 76-jaar uitgebreid vieren, maar dan zijn er weer minder veteranen bij. Die zijn nu allemaal tussen 95-100 dus de aantallen gaan wel rap achteruit.

Elnienjo ik weet niet wat je bedoelt dat er al veel activiteiten geweest zijn? Ik weet alleen de airdropping op de ginkelse heide, maar die is elk jaar?
Welke grote dingen zijn er al gevierd dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:10

Ja die dropping is elk jaar maar was vorig jaar grootser dan normaal. Ik vind het echt een gek idee dat er hier vlakbij in Wageningen straks niks te doen is. Misschien dat omroep Max er nog wat leuks mee kan, net zoals dat ze een mooie uitzending over de Keukenhof hebben gemaakt. Toch even naar hotel de Wereld, misschien op afstand wat mensen interviewen. Mooie beelden tussendoor. Is vast iets op te verzinnen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:14

Tancreda4 schreef:
Je mag de deur niet meer uit voor dat soort dingen dus je moet je tuin gewoon laten hoe het is en je huis ook.

Iig is dat de mening van veel bokkers.

Ik heb mijn tuin ook aangepakt. Ik liep samen met 1 ander iemand bij de kweker.
Ik zou de hornbach van hierboven hebben gemeden... Maar dat doe ik ook met supermarkten als ik zie dat er teveel auto's staan.... Ik probeer met alles rustige tijden te kiezen.

Ik denk dat het juist goed is dat mensen zichzelf bezig houden. Het kan nog wel eens lang duren. De deur uit mag, maar verstandig. Bij drukte terug gaan of laten bezorgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:16

Paardenfan25 schreef:
Tancreda4 schreef:
Je mag de deur niet meer uit voor dat soort dingen dus je moet je tuin gewoon laten hoe het is en je huis ook.

Iig is dat de mening van veel bokkers.

Ik heb mijn tuin ook aangepakt. Ik liep samen met 1 ander iemand bij de kweker.
Ik zou de hornbach van hierboven hebben gemeden... Maar dat doe ik ook met supermarkten als ik zie dat er teveel auto's staan.... Ik probeer met alles rustige tijden te kiezen.

Ik denk dat het juist goed is dat mensen zichzelf bezig houden. Het kan nog wel eens lang duren. De deur uit mag, maar verstandig. Bij drukte terug gaan of laten bezorgen.

Helemaal met je eens... Anders is de ggz na deze crisis volledig overbelast... :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:17

Hebben jullie trouwens het hele Trump verhaal wat meegekregen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:17

Janine1990 schreef:

ligt eraan wat je bedoelt? ik kijk op YT wat daily shows, dus misschien wel?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:21

In omgeving van veghel is het uitgebreid gevierd met een basekamp en parachutisten en toch met legervoertuigen, bij de parachustisten sprongen hier veteranen mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:23

Cer schreef:
Janine1990 schreef:

ligt eraan wat je bedoelt? ik kijk op YT wat daily shows, dus misschien wel?

Hij schijnt nogal een woedeaanval te hebben gehad naar aanleiding van een kritische vraag van een CBS reporter?

Heb nog geen filmpjes bekeken aangezien ik aan het werk ben. Maar op basis van het verhaal dat ik las leek het er aardig op dat hij zijn eigen graf graaft in deze crisis?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:25

It's all fake. Alle kritische vragen wimpelt hij af door te zeggen dat de reporter fake is, het nieuws fake. De zender fake. En ondertussen schijnt hij spots op tv te hebben die Trump prijzen om zijn goede aanpak van de crisis. Reporter van CBS vroeg waarom hij in de tijd tussen de 1e maatregelen (geen reizigers meer uit China/Europa) en de andere maatregelen stil had gezeten en niks had gedaan om testcapaciteit uit te breiden en gezondheidszorg voor te bereiden. Dat is wat ik er van begrepen heb.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:26

Tjonge ... ik bel net onze oude buurman in Nederland om hem te feliciteren met zijn 88ste verjaardag. Zijn vrouw bereikt volgende maand dezelfde leeftijd. Ach, zegt de goede man, het wordt niet zo druk als andere jaren, maar er komen vanmiddag wel wat mensen op visite hoor. Helemaal niks is ook zo ongezellig. Huiskamertje waar je normaal met vijf man al krap zit.

Mijn klomp breekt ....

En Trump spoort compleet niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:29

Nou ik weet niet of je die filmpjes dan wel moet bekijken..wat eruit blijkt is dat de man echt knettergek is... then again, ik zou er dan voor stemmen om alle complottheoriemensen, en mensen die zeggen :Allemaal naar buiten, naar een land te verhuizen waar hij aan de macht is, en alle mensen die wel een soort van nadenken, daar weghalen..

Laatste nieuws wat ik zag was dat hij van plan lijkt te zijn om Fauci, zijn immunoloog/adviseur (die vanaf het begin aangaf dat wat Trump deed , op zn zachts gezegd 'niet handig' was) te ontslaan... Sja, zo kun je ook met democratie omgaan.. ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:32

Cer schreef:
Nou ik weet niet of je die filmpjes dan wel moet bekijken..wat eruit blijkt is dat de man echt knettergek is... then again, ik zou er dan voor stemmen om alle complottheoriemensen, en mensen die zeggen :Allemaal naar buiten, naar een land te verhuizen waar hij aan de macht is, en alle mensen die wel een soort van nadenken, daar weghalen..

Laatste nieuws wat ik zag was dat hij van plan lijkt te zijn om Fauci, zijn immunoloog/adviseur (die vanaf het begin aangaf dat wat Trump deed , op zn zachts gezegd 'niet handig' was) te ontslaan... Sja, zo kun je ook met democratie omgaan.. ?

Klinkt alsof het ter vermaeck zeker de moeite waard is...

Las ook dat hij volledige autoriteit heeft volgens hem op een of ander?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:37

Ik was net, toen je dit vroeg, een Late Show aan het kijken waarin uiteengezet werd dat hij autoriteit heeft om zn gouverners te overrulen, maar dat hij de beslissingen voor lockdown aan de individuele staten heeft over gelaten onder het mom van democratie. De host zei dat hij het gewoon niet kon overzien en de verantwoordelijkheid uit handen gaf. Nu wil hij wel degene zijn die de lockdown gaat opheffen om de big hero te zijn..zoiets..
En er zijn meerdere fragmenten waarin hij reporters die kritische, of niet eens kritische, vragen stellen, de oren wast...

Overigens, dat artikel van MoniqueT plaatste, dat biedt wel hoop zeg ! :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:38

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:44

Roodvos schreef:
Janine, hier bij de NOS kan je het lezen:
https://nos.nl/artikel/2330403-trump-ve ... eerde.html

En ik ben ook aan het werk. Maar het nieuws en de ontwikkelingen in de wereld volgen hoort ook bij mijn werk.

Bah, wat een naar mannetje is het ook. New York Times is fake? :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:46

Roodvos schreef:
Janine, hier bij de NOS kan je het lezen:
https://nos.nl/artikel/2330403-trump-ve ... eerde.html

En ik ben ook aan het werk. Maar het nieuws en de ontwikkelingen in de wereld volgen hoort ook bij mijn werk.

Dit artikel had ik inderdaad gelezen. Filmpje nog niet gezien.

Helaas is het niet mijn werk om nieuws te volgen, ik lees het alleen een beetje af en toe. Helemaal nazoeken gaat niet. Maar het filmpje zal ik vanavond zeker kijken!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:54

Trump ligt niet alleen overhoop met Fauci, maar ook met de gouverneurs van diverse staten, zowel democraten als republikeinen. Hij heeft zichzelf uitgeroepen als de absolute machthebber van de USA, maar daar zijn de gouverneurs het niet mee eens (en terecht!).

https://www.bndestem.nl/buitenland/trum ... 2Cdoa-kQ2g

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:58

SusanH schreef:
Ja die dropping is elk jaar maar was vorig jaar grootser dan normaal. Ik vind het echt een gek idee dat er hier vlakbij in Wageningen straks niks te doen is. Misschien dat omroep Max er nog wat leuks mee kan, net zoals dat ze een mooie uitzending over de Keukenhof hebben gemaakt. Toch even naar hotel de Wereld, misschien op afstand wat mensen interviewen. Mooie beelden tussendoor. Is vast iets op te verzinnen.

Market garden was vorig jaar 75 jaar terug en jubileum jaar. Maar dat we echt bevrijd zijn is dit jaar pas jubileum jaar. Vind het echt zonde dat het niet zo groots gevierd kan worden, vind het zelf altijd een heel belangrijk iets. Ik hoop dat ik het op een andere manier kan bijwonen. Zie bv op Fb nog wel dat er bv een zandsculpturen ding nog gewoon doorgaat qua voorbereiding. Wie weet kunnen we dat op een andere, digitale manier bijwonen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:59

En toch is de kans dat Trump herkozen wordt heel heel groot. Erg eng allemaal.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:08

Echwel schreef:
Neem aan dat je Belgie bedoelt @Elnienjo want Nederland is pas in 1945 bevrijd

Ik bedoel Nederland. Er waren vorig jaar veel evenementen gericht op de bevrijding in Nederland.
Hier op de militaire vliegbasis nog een complete show met oude legervoertuigen in september bijv.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:08

SusanH schreef:
En toch is de kans dat Trump herkozen wordt heel heel groot. Erg eng allemaal.

Echt wel. Wij waren net voor de coronocrisis uitbrak in Florida en ik werd gewoon eng van alle bordjes, vlaggen, petjes, auto's etc. met zijn naam erop. Razend populair.

En onze zeer gelovige vrienden in Californië hebben hem op een gigantisch voetstuk staan. Ik kan daar heel slecht mee omgaan.