Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:09

Ik wil iets van mp heel graag hebben en het is hier 10 minuten vandaan maar die persoon reageert gewoon niet vanaf zondag. Echt zo frustrerend.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 07:28

Ik ben op zoek naar een hoofdstel
Nou had iemand een pony te koop met een mooi hoofdstel om, nu heb ik gevraagd als het hoofdstel ook te koop is.

Raar mens op marktplaats dus :+
Sorry but no sorry

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:37

Ponyhoofdstellen zijn ook bijna niet te vinden. Ze zullen wel geadverteerd worden, maar als ik zoek op 'hoofdstel pony' (in plaats van 'hoofdstel full'), dan pakt hij alle advertenties in de categorie 'Paarden en Pony's' met het woord hoofdstel in de advertentie. Ik had destijds echt geen zin om alle advertenties te openen om te zien welke maat het is.

Het is toch veel logischer om als extra invulveld bij de advertenties de gangbare maten toe te voegen in plaats van die onderverdeling in dressuur, springen, etc.?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:43

Iemand hier ervaring mee…?
Een koper wil een foto van het product met mijn bankpas er naast hebben want ze is bang om opgelicht te worden?
Laatst bijgewerkt door minouesmee op 21-06-22 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:45

minouesmee schreef:
Een koper wil een foto van het product met mijn bankpas er naast hebben want ze is bang om opgelicht te worden?

En dan het product van de foto halen en ineens is ze jou :')

Niet doen dus...

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 19:48

Vind het zo apart wat mensen tegenwoordig allemaal willen weten van je als je iets verkoopt. :+

Edit:
Zo net een w’app gehad van “haar vader”. Gelijk het telefoonnummer opgezocht op Google.. allemaal rode lampen.. sneu dat mensen zich voordoen als iemand die opgelicht is maar het zelf doen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:10

minouesmee schreef:
Vind het zo apart wat mensen tegenwoordig allemaal willen weten van je als je iets verkoopt. :+

Edit:
Zo net een w’app gehad van “haar vader”. Gelijk het telefoonnummer opgezocht op Google.. allemaal rode lampen.. sneu dat mensen zich voordoen als iemand die opgelicht is maar het zelf doen.

Denk dat door zulke verhalen er nog wel mensen zijn die erin trappen, en zolang oplichterij loont... :roll:

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:50

Bielsje schreef:
minouesmee schreef:

En dan het product van de foto halen en ineens is ze jou :')

Niet doen dus...

:')

Ik heb eens iemand gehad die perse is bij mij thuis wilde ophalen, terwijl ik aanbood het te overhandigen bij een winkel op 1 km afstand en nog makkelijker te bereiken. Toen moest ze ineens naar het buitenland voor 3 weken en wilde ze het dan afhalen. Nou ja, ik zei, laat maar :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:17

minouesmee schreef:

Nee nooit doen! Is oplichting.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:27

Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:46

_Lorette_ schreef:
Ponyhoofdstellen zijn ook bijna niet te vinden. Ze zullen wel geadverteerd worden, maar als ik zoek op 'hoofdstel pony' (in plaats van 'hoofdstel full'), dan pakt hij alle advertenties in de categorie 'Paarden en Pony's' met het woord hoofdstel in de advertentie. Ik had destijds echt geen zin om alle advertenties te openen om te zien welke maat het is.

Het is toch veel logischer om als extra invulveld bij de advertenties de gangbare maten toe te voegen in plaats van die onderverdeling in dressuur, springen, etc.?

Bedankt voor je input

Heb het hoofdstel nu gewoon nieuw bij ej gekocht met 25% korting
Zo klaar met al dat geneuzel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:25

Dit keer is Marktplaats zelf 'raar' |o
Ik wil er een zelfgemaakte klok opzetten van hout en metaal en krijg vervolgens de tekst dat ik iets aanbied van bepaalde stoffen die op de verboden lijst voorkomen die je niet via MP mag verkopen ??

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:29

DubbelFun schreef:
Dit keer is Marktplaats zelf 'raar' |o
Ik wil er een zelfgemaakte klok opzetten van hout en metaal en krijg vervolgens de tekst dat ik iets aanbied van bepaalde stoffen die op de verboden lijst voorkomen die je niet via MP mag verkopen ??

Ja dat had ik gisteren ook exact hetzelfde bericht
Ging over een fiets

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:41

Heb ik eens gehad toen ik een nest kittens had en oa omschreef zwarte poes met witte bef, ik ben direct geblokkeerd vanwege omstreden taalgebruik :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:43

knollentuin schreef:
Heb ik eens gehad toen ik een nest kittens had en oa omschreef zwarte poes met witte bef, ik ben direct geblokkeerd vanwege omstreden taalgebruik :))

_O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 19:45

Via trial & error ben ik erachter gekomen dat het woord 'batterij' niet geaccepteerd wordt |o

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:16

Ik ben van facebook market place gegooid omdat ik een pop probeerde te verkopen en mensenhandel is verboden..

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:43

DubbelFun schreef:
Via trial & error ben ik erachter gekomen dat het woord 'batterij' niet geaccepteerd wordt |o

Huh? Ik heb ook iets met een batterij in de vermelding maar advertentie blijft gewoon staan ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:54

_Nadia_ schreef:
Ik ben van facebook market place gegooid omdat ik een pop probeerde te verkopen en mensenhandel is verboden..

Sorry niet leuk.

_O- _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:55

Oh geweldig dit zijn erg leuke mp fouten :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:02

DubbelFun schreef:

Ja batterijen zijn wel erg gevaarlijk ook inderdaad. :Y)

Bij mij ging het deze week opzich wel lekker qua verkopen. Heb alleen iemand gehad die afgelopen zaterdag iets wou komen ophalen, maar wel pas aankomende zaterdag. Ben benieuwd.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:12

DuoPenotti schreef:
Oh geweldig dit zijn erg leuke mp fouten :))

Zo leuk dat je die zou moeten verzamelen in een eigen topic

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:13

DubbelFun schreef:
Muze schreef:
Huh? Ik heb ook iets met een batterij in de vermelding maar advertentie blijft gewoon staan ?
Ik zie ook 88k aan batterij-woorden op MP, maar bij mij werd de ad echt pas geaccepteerd toen ik het woord er uit haalde.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:36

knollentuin schreef:

Hahaha en die met die pop is ook grappig!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:09

Jeetje wat een gedoe zijn al die alternatieve verzendmethoden toch. Ik verzend altijd met postNL en maak het verzendlabel gelijk aan in het betaalverzoek. Geen gedoe met adressen uitwisselen, track & trace gelijk in de chat, barcode om te scannen gelijk in beeld.

Nu iemand die het met DHL verzonden wil hebben, dat scheelt maar liefst €0,50 naar thuisadres. En extra werk voor mij, ik moet er ook speciaal voor rijden om het te posten.
Een ander wil het verzonden hebben naar België, maar blijkbaar werkt marktplaats betaalverzoek niet voor België. Die wil absoluut geen DHL, dus PostNL label apart aan moeten maken en nu wachten tot de gewone overboeking binnen is. Totale prijs inclusief verzending naar België is maar €1,95 goedkoper dan in de winkel, maar ja, dat moet ze zelf weten, nieuwprijs staat bij het artikel.

Doe mij maar gewoon betaalverzoekjes via Marktplaats en verzending met PostNL via hetzelfde betaalverzoek.