Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Klagen dat dingen (te) duur geworden zijn is ook wat anders dan klagen dat je het zo slecht hebt.Maar.... mag je als je aangeeft (laten we het geen klagen noemen..) dat alles duur is, en dat je het slecht hebt of dat je je rekeningen lastig kunt betalen oid.. dan wel een paard (of meer) hebben, een abbonnement op een sportclub, bij een vereniging, een motor rijden, een auto hebben (als je die niet perse nodig hebt), roken, duur eten kopen, alchohol drinken...
Waar trek je die grens?
En, wat is debiel veel geld? Ik ben benieuwd
rien10 schreef:Ik hoor van mensen die echt honderden euro's aan vuurwerk uitgeven. Dat vind ik debiel veel geld.
En ja, het geldt inderdaad voor meer luxe zaken en goederen.
ligt eraan hoe het doet.. in het haags klinkt t gewoon hetzelfdeCitaat:Klagen dat dingen (te) duur geworden zijn is ook wat anders dan klagen dat je het zo slecht hebt.
JudithGigi schreef:rien10 schreef:Ik hoor van mensen die echt honderden euro's aan vuurwerk uitgeven. Dat vind ik debiel veel geld.
En ja, het geldt inderdaad voor meer luxe zaken en goederen.
Iemand waar ik bevriend mee was geeft makkelijk 2000 euro per jaar uit aan vuurwerk, maar vertelt graag dat hij het heel zwaar heeft financieel.
DuoPenotti schreef:Dieren die je al hebt vind ik ook weer wat anders dan dieren aanschaffen en daardoor amper rond komen.
Je zegt tegen ouders ook niet als ze 2 kinderen hebben en het gaat daarna slechter dan zet er maar 1 op marktplaats.
Een half elftal fokken vanuit de bijstand vind ik wel wat van.
Voor mij is dat met dieren niet anders.
Maar dat zal vast uo zijn.
prompter schreef:UO: challenges in welke vorm dan ook (doe een maand lang dit, laat een maand lang dat) zijn stom.
CharleyT schreef:prompter schreef:UO: challenges in welke vorm dan ook (doe een maand lang dit, laat een maand lang dat) zijn stom.
Helemaal mee eens. Wat een triest gedoe is dat, en dan die BN ers die laten weten dat ze 'meedoen'. Leuk voor hun social media.
Wil ik ook het fenomeen 'De Dag van.....' bijvoegen. Het lijkt of elke dag van het jaar een Dag van is.
CharleyT schreef:prompter schreef:UO: challenges in welke vorm dan ook (doe een maand lang dit, laat een maand lang dat) zijn stom.
Helemaal mee eens. Wat een triest gedoe is dat, en dan die BN ers die laten weten dat ze 'meedoen'. Leuk voor hun social media.
Wil ik ook het fenomeen 'De Dag van.....' bijvoegen. Het lijkt of elke dag van het jaar een Dag van is.
Cer schreef:CharleyT schreef:Helemaal mee eens. Wat een triest gedoe is dat, en dan die BN ers die laten weten dat ze 'meedoen'. Leuk voor hun social media.
Toevallig is 3 januari geen enkele dag van..
7 januari, daar ben ik benieuwd naar