Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:34

UPO Als je debiel veel geld aan vuurwerk kan besteden, moet je je mond houden over het (verzonnen) feit dat je het zo slecht hebt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:39

rien10 schreef:
UPO Als je debiel veel geld aan vuurwerk kan besteden, moet je je mond houden over het (verzonnen) feit dat je het zo slecht hebt.

Idem als je wel het geld hebt om je van kop tot teen vol te laten tatoeëren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:42

Maar.... mag je als je aangeeft (laten we het geen klagen noemen.. :P ) dat alles duur is, en dat je het slecht hebt of dat je je rekeningen lastig kunt betalen oid.. dan wel een paard (of meer) hebben, een abbonnement op een sportclub, bij een vereniging, een motor rijden, een auto hebben (als je die niet perse nodig hebt), roken, duur eten kopen, alchohol drinken...

Waar trek je die grens?

En, wat is debiel veel geld? Ik ben benieuwd :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:44

Ik hoor van mensen die echt honderden euro's aan vuurwerk uitgeven. Dat vind ik debiel veel geld.
En ja, het geldt inderdaad voor meer luxe zaken en goederen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:46

Cer schreef:
Maar.... mag je als je aangeeft (laten we het geen klagen noemen.. :P ) dat alles duur is, en dat je het slecht hebt of dat je je rekeningen lastig kunt betalen oid.. dan wel een paard (of meer) hebben, een abbonnement op een sportclub, bij een vereniging, een motor rijden, een auto hebben (als je die niet perse nodig hebt), roken, duur eten kopen, alchohol drinken...

Waar trek je die grens?

En, wat is debiel veel geld? Ik ben benieuwd :j
Klagen dat dingen (te) duur geworden zijn is ook wat anders dan klagen dat je het zo slecht hebt. :P Als je honderden euro's kunt uitgeven aan vuurwerk, tattoo's, sigaretten, een paard, dure auto, moet je imo niet klagen dat je daar dingen voor moet laten, dat is gewoon een keuze die je maakt. Dat de energieprijzen achterlijk hoog zijn en dat de Nederlandse supermarkten wel érg makkelijk allemaal hun prijzen flink omhoog gooien, is imo wat anders.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:47

rien10 schreef:
Ik hoor van mensen die echt honderden euro's aan vuurwerk uitgeven. Dat vind ik debiel veel geld.

Iemand waar ik bevriend mee was geeft makkelijk 2000 euro per jaar uit aan vuurwerk, maar vertelt graag dat hij het heel zwaar heeft financieel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:49

Zijn dat dezelfde mensen die klagen?
Of mogen mensen gewoon niet klagen?

Ik vind het zelf ook vreemd als je het krap hebt dat je dan geld aan luxe dingen gaat uitgeven. Aan de andere kant, je moet ook dingen doen die je leuk vindt, anders is je leven helemaal ruk. Maar mag je dan niet meer klagen? Of gaat het erom hoe er geklaagd wordt?

Ik was bij familie, dat is een achterstandswijkje met superkleine goedkope huisjes.. maar, daar zijn mensen die wel veel geld hebben en daar dus gewoon goedkoop een huis hebben gekocht, en daarna bijv. het huis erboven. Dan hebben ze een eengezinswoning in een minihuisjes wij.. Díe mensen staken bergen met vuurwerk af.. waar de andere mensen naar konden kijken :)
Enfin.. ik dwaalde af ..excuus..

Citaat:
Klagen dat dingen (te) duur geworden zijn is ook wat anders dan klagen dat je het zo slecht hebt.
ligt eraan hoe het doet.. in het haags klinkt t gewoon hetzelfde :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:52

Ik ben van mening dat je best mag klagen over de huidige prijzen.
Ook vind ik dat mensen een hobby mogen hebben en dat alles door prijsstijgingen niet alleen nog maar voor vaste lasten is.
Maar... Als je de rekeningen niet meer kunt betalen door een gat in je hand. Liever alle luxe wilt dus abbo hier en sportclub daar, elke maand nieuwe kleren, dure vakantie en eigen land te min is. A merken in winkel moet hebben. En dan ook nog eens honderden aan vuurwerk verbrast dan mag je de mond wel houden over dat het duur is allemaal. Dan maak je het duur.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:54

Nou ja, als je dieren hebt en je moet gaan sappelen om de kosten te kunnen betalen, dan moet je die dieren gewoon niet hebben... maar goed.. Dan moet je een hobby zoeken die niet doodgaat als je niet betaalt...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:58

Dieren die je al hebt vind ik ook weer wat anders dan dieren aanschaffen en daardoor amper rond komen.
Je zegt tegen ouders ook niet als ze 2 kinderen hebben en het gaat daarna slechter dan zet er maar 1 op marktplaats.
Een half elftal fokken vanuit de bijstand vind ik wel wat van.

Voor mij is dat met dieren niet anders.
Maar dat zal vast uo zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:59

JudithGigi schreef:
rien10 schreef:

Iemand waar ik bevriend mee was geeft makkelijk 2000 euro per jaar uit aan vuurwerk, maar vertelt graag dat hij het heel zwaar heeft financieel.

Ja, dat zal hij ook hebben, als je je prioriteiten verkeert stelt. Dan wordt het zwaar. Als je je billen brandt, moet je op de blaren zitten.... oorzaak en gevolg. En dit soort mensen ontneem ik graag het klaagrecht. }:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:00

DuoPenotti schreef:
Je zegt tegen ouders ook niet als ze 2 kinderen hebben en het gaat daarna slechter dan zet er maar 1 op marktplaats.

niet? :')

Nou ja daar krijg je nog subsidie voor af en toe.. dat gaat met huisdieren veel ingewikkelder... :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:14

DuoPenotti schreef:
Dieren die je al hebt vind ik ook weer wat anders dan dieren aanschaffen en daardoor amper rond komen.
Een half elftal fokken vanuit de bijstand vind ik wel wat van.

Voor mij is dat met dieren niet anders.
Maar dat zal vast uo zijn.

Best een UO ja, ik vind het een beetje appels met peren vergelijken.

Kinderen op martkplaats zetten is hoe dan ook vooral illegaal := plus ze komen er mentaal/emotioneel veel meer onder te lijden dan een dier dat verkocht wordt, iets met intelectuele capaciteiten en andere behoeftes t.o.v. verzorgers.

In sommige gevallen snap ik het trouwens wel hoor dat je dieren in je bezit absoluut niet weg doet, ook niet als je nauwelijks rond kan komen, vooral als het om oudere huisdieren gaat waar niemand anders op zit te wachten. Al zou mijn UO weer zijn dat inslapen dan vaak betere uitweg is dan die dieren noodzakelijke zorg onthouden vanwege geldproblemen van de eigenaar, vooral bij paarden vind ik het soms schrijnend.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:17

Natuurlijk is het appels met peren vergelijken. Of ja...misschien beter gezegd Granny smith met Elstar :D

Maar voor genoeg mensen is een dier ook geen fiets die je weg doet. Dat dier kan wel net het lichtpuntje nog zijn bij iemand.
En ook dieren lijden van een verhuizing, zeker met een ander baasje, ook vaak.
Dat word ook onderschat.
En dan heb ik het over dieren die niet van alles mankeren

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:03

UO: challenges in welke vorm dan ook (doe een maand lang dit, laat een maand lang dat) zijn stom.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:11

Nou ja het kan ook zijn dat t een life style change had moeten zijn, maar na een maand sneuvelde

Dan noem je t een challenge en klaar ben je #succes

:')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:43

prompter schreef:
UO: challenges in welke vorm dan ook (doe een maand lang dit, laat een maand lang dat) zijn stom.

Eens :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 02:20

prompter schreef:

Vind ik ook!

*schenkt een glas rode wijn in om het einde van dry January in te luiden*

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:40

prompter schreef:

Helemaal mee eens. Wat een triest gedoe is dat, en dan die BN ers die laten weten dat ze 'meedoen'. Leuk voor hun social media.
Wil ik ook het fenomeen 'De Dag van.....' bijvoegen. Het lijkt of elke dag van het jaar een Dag van is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 10:45

CharleyT schreef:
prompter schreef:

Helemaal mee eens. Wat een triest gedoe is dat, en dan die BN ers die laten weten dat ze 'meedoen'. Leuk voor hun social media.
Wil ik ook het fenomeen 'De Dag van.....' bijvoegen. Het lijkt of elke dag van het jaar een Dag van is.

Toevallig is 3 januari geen enkele dag van..
7 januari, daar ben ik benieuwd naar :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:00

Nououou, in Indonesië is het vandaag de Dag van het Ministerie van Religieuze zaken, niet onbelangrijk lijkt me :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:03

CharleyT schreef:
prompter schreef:

De dag van… verliest zijn waarde doordat er zoveel dagen voor dingen zijn. Zo zonde vind ik dat.
Waarom hebben secretaresses een dag nodig, pannenkoekendag, nutelladag, douane dag, radiodag, Valentijnsdag.
Allemaal niet nodig en leidt de aandacht af van dagen die wél echt nodig zijn.
Zoals herdenkingsdag, Bevrijdingsdag, internationale vrouwendag, en andere gelijke rechtendagen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:03

Laatst bijgewerkt door Cer op 03-01-23 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:04

Cer schreef:
CharleyT schreef:

Toevallig is 3 januari geen enkele dag van..
7 januari, daar ben ik benieuwd naar :')

Dan is het de dag van rare loopjes :=

www.fijnedagvan.nl/overzicht/kalender/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 11:06