Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lieveli schreef:Ik heb satijnen veters in mijn dr Martens. Zo elegant!
Shaggy09 schreef:Dat is lastig, ik heb weleens gehoord dat 1 glas wijn per week juist goed voor je kan zijn.
Heb dit gevonden op voedingscentrum site:
Het is aannemelijk dat een matig alcoholgebruik (maximaal 1,5 glas per dag) samenhangt met een lager risico op hart- en vaatziekten en dementie. Daarnaast lijkt een matig gebruik van bier en wijn samen te hangen met een lager risico op longkanker. Ook lijkt matig alcoholgebruik het risico op, en sterfterisico bij, diabetes type 2 te verkleinen. Mogelijk komt dit door het lagere risico op hart- en vaatziekten. Hart- en vaatziekten is namelijk een belangrijke complicatie bij diabetes.
Meer drinken dan een glas per dag leidt niet tot meer gezondheidswinst en is sowieso ongunstig.
lifeofmarit schreef:Divers schreef:Wat is dit voor plant en hoe veel drinkt ie?
[ [url=m/G7pyDG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dracaena, Hoeft niet veel water.
badeendje schreef:Shaggy09 schreef:Dat is lastig, ik heb weleens gehoord dat 1 glas wijn per week juist goed voor je kan zijn.
Heb dit gevonden op voedingscentrum site:
Het is aannemelijk dat een matig alcoholgebruik (maximaal 1,5 glas per dag) samenhangt met een lager risico op hart- en vaatziekten en dementie. Daarnaast lijkt een matig gebruik van bier en wijn samen te hangen met een lager risico op longkanker. Ook lijkt matig alcoholgebruik het risico op, en sterfterisico bij, diabetes type 2 te verkleinen. Mogelijk komt dit door het lagere risico op hart- en vaatziekten. Hart- en vaatziekten is namelijk een belangrijke complicatie bij diabetes.
Meer drinken dan een glas per dag leidt niet tot meer gezondheidswinst en is sowieso ongunstig.
Matig ten opzichte van veel, of matig ten opzichte van niets?
Shaggy09 schreef:badeendje schreef:
Matig ten opzichte van veel, of matig ten opzichte van niets?
Matig staat aangeduid als maximaal 1,5 glas per dag.
Of jij dat veel of weinig vind mag je zelf invullen.