Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:55

Hier iemand die alleen reageert met een soort honden commando’s. En dan alles zonder leestekens, hoofdletters, wat voor aanhef of afsluiting dan ook. Hij wil komen kijken (heel goed, lijkt mij ook!), maar kan nooit, ik ben op zich ook niet altijd beschikbaar, maar probeer(de, nu niet meer hoor) nog een beetje mee te denken.
Hij biedt 1/3e van de vraagprijs. Daarvan heb ik gezegd dat het iig naar 2/3e van de VP moet, want dat het anders geen zin heeft om langs te komen.
Nu wordt er dus slechts met hondencommando’s gecommuniceerd.
Bij de laatste ‘order’: Postcode
(Ik denk dat hij bedoelde: ‘Hi, heb je even een postcode voor me, is handiger bij de navigatie. Gr. Flipje’) heb ik gemeld dat we denk ik niet lekker zaken konden gaan doen omdat ik me nu al ergerde aan zijn communicatie.

Het kan écht, oprecht niet zo bedoeld zijn hoor, maar het maakte voor mij weer duidelijk hoe schriftelijke communicatie zó anders kan overkomen dan misschien wel bedoeld.
Maar misschien was ie ook wel gewoon een ongelikte Cesar Milan :o

Suzanne F.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:56

Ik zou gewoon een vraagteken teruggestuurd hebben denk ik.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:04

Ik wilde ‘the moral highground’ houden, maar had al bij andere commando’s bijv het mailtje waarin alle wensen van mij stonden integraal opnieuw verzonden.
Lezen is namelijk ook best lastig, niet alleen schrijven ha, ha.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:32

verkoop 2 salontafels voor mijn moeder, iemand die ze wil vraagt of ik ze kan brengen ze woont ongeveer 15 km van ons vandaan.. opzich wil ik ze wel brengen vroeg om een betaling vast.. ze wou eerst niet ik zeg ga niet speciaal bus lenen en dan wil je ze straks niet.. uiteindelijk overeen gekomen dat ze de helft aanbetaalt.. gaat om totaal 50 euro dus nu 25 overmaken.. ben benieuwd

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:18

Juist ja.....

Iemand komt niet opdagen en heeft mij een 1 ster beoordeling met "afspraken nakomen"...

Enorm triest dat beoordelingssysteem

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:23

Eigenlijk zou je er een reactie onder moeten kunnen zetten om het uit te leggen met jou kant van het verhaal.bij die beoordelingen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:31

Christiene schreef:
Eigenlijk zou je er een reactie onder moeten kunnen zetten om het uit te leggen met jou kant van het verhaal.bij die beoordelingen.

Ja....ik heb zo meerdere één sterren gehad en het slaat gewoon helemaal nergens op :=

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:18

Ik heb een 3 jarige onbeleerde topper te koop staan met een super papier, die echt super super braaf is, krijg ik bod van 1600,- euro, ik antwoord netjes dat dat hem niet gaat worden, vragen ze naar de vraagprijs, zeg ik 5500,-, vervolgens krijg ik volgende antwoord of dat niet wat veel is voor een 3 jarig onbeleerd paard....

Ik heb weer terug geantwoord: u bent geen kenner?

Alleen het dekgeld is al 1400,- euro van deze hengst, tel daar de rest bij op, 3 jaar opfok, entingen, castreren etc. dan is vraagprijs van 5500,- toch niet gek?
En tis een vraagprijs mensen willen toch altijd nog minder dan de prijs, want als ik 4000 zou vragen willen ze hem voor 3000 hoe goedkoop iets ook is.

Sowieso vind ik het raar dat
Mensen maar wat lukraak aan het bieden zijn, ze weten niet eens waarop, laat ze eerst eens langs komen te kijken zodat ze weten waar ze een bod op uit brengen.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:32

Gooiske schreef:
Ik heb een 3 jarige onbeleerde topper te koop staan met een super papier, die echt super super braaf is, krijg ik bod van 1600,- euro, ik antwoord netjes dat dat hem niet gaat worden, vragen ze naar de vraagprijs, zeg ik 5500,-, vervolgens krijg ik volgende antwoord of dat niet wat veel is voor een 3 jarig onbeleerd paard....

Alleen het dekgeld is al 1400,- euro van deze hengst, tel daar de rest bij op, 3 jaar opfok, entingen, castreren etc. dan is vraagprijs van 5500,- toch niet gek?
En tis een vraagprijs mensen willen toch altijd nog minder dan de prijs, want als ik 4000 zou vragen willen ze hem voor 3000 hoe goedkoop iets ook is.

Mensen maar wat lukraak aan het bieden zijn, ze weten niet eens waarop, laat ze eerst eens langs komen te kijken zodat ze weten waar ze een bod op uit brengen.

Wat een zielig figuur, heeft mij nu 1 ster geven voor betere prijs/kwaliteit dit slaat nergens op, hij kan er niet over oordelen heeft geen filmpje gezien en is ook niet langs geweest

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:34

Dit is precies de reden dat ik nooit in gesprek ga met dit soort mensen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:35

Gooiske schreef:
Gooiske schreef:

Wat een zielig figuur, heeft mij nu 1 ster geven voor betere prijs/kwaliteit dit slaat nergens op, hij kan er niet over oordelen heeft geen filmpje gezien en is ook niet langs geweest

Hier gaan je oren toch van klapperen... }:0
Wat een rund...

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:51

Vind het gewoon erg vervelend, vooral dat je er ook niet op kan reageren, andere kopers kunnen nu wel denken dat deze persoon wel bij mij is geweest te kijken en dat het paard dat ik aanbied geen kwaliteit is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:56

Gooiske schreef:
Vind het gewoon erg vervelend, vooral dat je er ook niet op kan reageren, andere kopers kunnen nu wel denken dat deze persoon wel bij mij is geweest te kijken en dat het paard dat ik aanbied geen kwaliteit is.

Mwah... of ze kijken er niet eens naar/denken dat het om een ander product gaat.
Niet te druk om maken hoor... Het gaat niet om het opsturen van iets he ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:03

Ik zou hierover ( advies aan iedereen die onterecht zulke lage waarderingen heeft ontvangen)
een klacht indienen bij Marktplaats.

Printscreen van het gesprek sturen en dan je eigen uitleg erbij waarom je de slechte beoordeling niet terecht vind.

Hopelijk gaat Marktplaats na het ontvangen van genoeg van zulke klachtenmails wat veranderen aan hun ( echt slechte) beoordelingssysteem

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:19

Janine1990 schreef:
Gooiske schreef:

Mwah... of ze kijken er niet eens naar/denken dat het om een ander product gaat.
Niet te druk om maken hoor... Het gaat niet om het opsturen van iets he ;)

Nee rubriek staat erbij: Paarden

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:23

Ineke2 schreef:
Ik zou hierover ( advies aan iedereen die onterecht zulke lage waarderingen heeft ontvangen)
een klacht indienen bij Marktplaats.

Printscreen van het gesprek sturen en dan je eigen uitleg erbij waarom je de slechte beoordeling niet terecht vind.

Hopelijk gaat Marktplaats na het ontvangen van genoeg van zulke klachtenmails wat veranderen aan hun ( echt slechte) beoordelingssysteem

Heb idd melding gedaan bij Marktplaats zo net.
Ook chat gehad met medewerker, kunnen helaas niets voor u doen, wel heeft ze gratis de advertentie bovenaan gezet om mij tegemoet te komen en een aantekening bij desbetreffende persoon voor als er meer klachten binnen komen.
Medewerker vond het zelf een mooi paard en realistische prijs omdat ze zelf ook een paard heeft en weet wat ze kosten, maar ja dat laatste schiet ik niks mee op.
Ze denkt dat het wel mee valt omdat ik verder wel allemaal 4 of 5 sterren heb staan, maar ja dat zijn andere rubrieken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:28

De aantekening staat, dus het heeft echt wel zin. Het duurt alleen wat langer dan enkel jou klacht. Daarom ( en dat is veel vaker zo) is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen dit aan ( in dit geval) Marktplaats laten weten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:34

Mooi dat ze er wat mee doen bij MP!

Balen Gooiske, ik heb dat systeem zelf nog niet echt bekeken. Volgens mij heb ik laatst geen review gekregen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:41

Gooiske, ervaring is dat je dit soort dieren beter op sporthorses en E horses kunt zetten. En eventueel Hestnet uit Scandinavische landen. Meestal kun je daar één of twee keer een gratis advertentie per jaar plaatsen.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 20:42

bigone schreef:
Gooiske, ervaring is dat je dit soort dieren beter op sporthorses en E horses kunt zetten. En eventueel Hestnet uit Scandinavische landen. Meestal kun je daar één of twee keer een gratis advertentie per jaar plaatsen.

Dank voor de tip!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:04

Het is eigenlijk te idioot voor woorden dat ze er niks aan doen he.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:09

je kunt natuurlijk onder aan de advertentie zetten bij het paard, dat er een leek waar je uitsluitend bericht contact mee heeft gehad, het nodig vond om je een 1 ster te geven, omdat deze het er niet mee eens was dat je het paard niet voor een paar tientjes weg deed.

Ik vind het zelf ook een stom systeem, en vooral omdat je zelf geen feedback er bij kunt zetten, waarom en hoe het contact is gegaan. Soms heb je een hele snelle goede tevreden verkoop / koop en kun je persoon niet beoordelen en soms ben je heel druk met reageren om vervolgens niet tot een (ver) koop te komen en kun je wel beoordelen. Stom systeem.

Ik had liever dat je verkopers ook kunt plaatsen in Niet-favorieten verkopers ipv favorieten verkopers. Soms heb je ana die verkopers, die je nooit meer wilt tegen komen, omdat ze bagger als goud proberen te verkopen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:59

Niet te druk om maken. Als ik heel graag een bepaald paard wil, dan ga ik me toch niet weerhouden van informeren naar dat dier, omdat je toevallig 1 ster hebt op marktplaats? Het is stom, dat wel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:36

Dekje voor 5 euro gewoon nog helemaal netjes nog zo goed als nieuw onbekend merk.

Wil iemand hebben en ophalen. Eerst duurde het 24 uur voor ze antwoordde waar ze het wilde ophalen. Nou dat kan maak ik mij verder niet druk om.
Ik het dekje opgehaald ( lag ergens anders omdat mijn huis zo leeg mogelijk moet momenteel) en gemeld dat ze dit weekend beide dagen s’middags of s’avonds langs kan komen om het op te halen met mijn adres erbij... vervolgens radio stilte... net maar even een vraagteken gestuurd... meer woorden niet nodig dacht ik... :\

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:06

Na dat vraagteken wat ik na weer 1,5 dag had gestuurd kreeg ik ineens bericht dat ze moet werken in het weekend. ( dat kan ik niet weten als ze dat niet gezegd word :) )
Nu hebben we morgenavond afgesproken.