Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

debsoleino

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:13

Ik heb even een vraagje. Ik heb een Chanel luchtje verkocht en nu krijg ik een mail van die vrouw en ze zegt dat het luchtje nep is. Ze is naar een winkel gegaan en die hebben gezegd dat het luchtje nep is. Het luchtje zat nog helemaal in folie en ik weet zeker dat hij niet nep is. Ze wilt nu de helft van de prijs terug. Wat moet ik hier nu mee? Ik heb tegen haar gezegd dat ik graag van de winkel een bewijs wil hebben het het luchtje nep is. Ik ben al 10 jaar actief op marktplaats en zet regelmatig advertenties erop. Ik heb nog nooit problemen gehad.
Wat zouden jullie doen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:17

Heb je zelf nog een bon er van?
Zo ja foto maken en die naar haar mailen, zo nee laat haar dan inderdaad maar bewijzen dat hij nep is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:18

zelfs met bewijs zou ik het niet vertrouwen... wie weet heeft ze ergens ene goedkoop luchtje gekocht en gaat ze zo haar 'bewijs' halen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:19

debsoleino schreef:
Ik heb even een vraagje. Ik heb een Chanel luchtje verkocht en nu krijg ik een mail van die vrouw en ze zegt dat het luchtje nep is. Ze is naar een winkel gegaan en die hebben gezegd dat het luchtje nep is. Het luchtje zat nog helemaal in folie en ik weet zeker dat hij niet nep is. Ze wilt nu de helft van de prijs terug. Wat moet ik hier nu mee? Ik heb tegen haar gezegd dat ik graag van de winkel een bewijs wil hebben het het luchtje nep is. Ik ben al 10 jaar actief op marktplaats en zet regelmatig advertenties erop. Ik heb nog nooit problemen gehad.
Wat zouden jullie doen?

Ik zou haar zeggen dat je zeker weet dat het luchtje echt is en dat jij pas geld terugstort als je bewijs hebt dat het vals is.

Misschien kun je ook bij jouw plaatselijke parfumerie een foto maken van de verpakking en het flesje?

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:22

Ik heb helaas geen foto van de bon meer. Ongeveer een jaar geleden voor mijn oma gekocht en die is overleden. Hij zat nog in de verpakking dus dacht zet hem op marktplaats. Ik vind het zo lastig!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:25

debsoleino schreef:
Ik heb helaas geen foto van de bon meer. Ongeveer een jaar geleden voor mijn oma gekocht en die is overleden. Hij zat nog in de verpakking dus dacht zet hem op marktplaats. Ik vind het zo lastig!

Als jij zeker weet dat hij goed is zou ik er geen woorden meer aan vuil maken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 00:05

debsoleino schreef:

niks doen foto's bewaren. ze probeert gewoon geld te krijgen. waarschijnlijk hoor je er straks niks meer van. een rechtzaak ect kost der alleen maar meer geld dus dat doet ze toch niet.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:25

Jeetje.. ik had de man die vrijdag appte voor de auto gezegd dat ik hem maandag wat zou laten weten. Vannacht om 1.15u appje: of ik al.meer wist...

Whut? Opdringerig geval zeg, jeetje

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:28

Tsjah... theoretisch gezien is het maandag :+.

Ik zou terugsturen dat ik zeker wist dat als ik niet genoeg slaap kreeg, ik gedurende de dag geen dingen meer kon uitzoeken.

Halve gare.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:31

Wat een idioot met die auto!
Ik heb het ook wel gehad hoor toen ik mijn auto verkocht, was ook wat mis mee. Liep namelijk niet meer, blok was vastgelopen. haha
Ook iemand die net deed alsof het ding niks waard was terwijl ik allerlei andere biedingen kreeg die veel hoger waren.
Uiteindelijk toch voor een leuke prijs verkocht.
Ik zou die man denk ik toch even heel duidelijk laten weten dat ie wat hoort zodra je wat weet en nachtelijke berichten niet gewenst zijn.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:57

Ik heb ook gezegd dat ik nog moest overleggen thuis en dat ie nog even geduld moest hebben, maar dat dit soort gedrag niet echt hielp.

Ik hoop echt dak vandaag gebeld word door die andere geinteresseerde. En deze opdringerige pipo af kan zeggen. Hij zei ook al dat ik hem wel van mp af kon halen.. ja doei, als ik t geld in de hand heb, eerder niet. Zo'n advertentie is duur zat

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:04

debsoleino schreef:
Wat zouden jullie doen?

Raar hoor, wie gaat er nu met een luchtje naar de winkel om te vragen of het echt is?
Vind dat een heel raar verhaal, als het in folie zit, dan zit het ook in een pakje, met EAN code.
Een EAN code is uniek en dat kan nooit zo maar gebruikt worden voor een namaakje.

Ook raar dat ze de helft van het geld terug wil, dan wil je toch luchtje terug doen en al je geld terug?
Ik zou persoonlijk er niks mee doen, terug mailen dat je het zelf heb gekocht en dat dat niet op de markt was.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:04

Pff.. Zadel te koop staan, nieuwe Chamberlain dressuur. Nieuwprijs was €1200 maar ivm verkoop pony en niet passen is hij nooit gebruikt maar winkel wou hem niet terugnemen. Krijg ik biedingen van €200.

Ik heb ook een nieuwe Amigo winterdeken van 200 gram, is €35 teveel? Krijg alleen maar reacties dat het te duur is en dat €15/20 wel een goede prijs is..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:09

Als die Amigo echt nieuw-nieuw is moet je er zeker 30-35 voor kunnen krijgen (die zijn plm 99 nieuw meestal). Gebruikte dekens gaan wel helaas hard achteruit in waarde, dus dan houdt het idd op bij 15-20. Zeker waterdichte doen niks tweedehands vm risico van lek zijn.
Welke maat is het? Ben nog half en half op zoek naar zo een waterdichte nl :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:16

PrinceAmos schreef:
Pff.. Zadel te koop staan, nieuwe Chamberlain dressuur. Nieuwprijs was €1200 maar ivm verkoop pony en niet passen is hij nooit gebruikt maar winkel wou hem niet terugnemen. Krijg ik biedingen van €200.

Ik heb ook een nieuwe Amigo winterdeken van 200 gram, is €35 teveel? Krijg alleen maar reacties dat het te duur is en dat €15/20 wel een goede prijs is..

Deken ook ponymaat?? Want voor een 205 heb ik zeker wel 35 over... Ook wel meer!

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:18

Het is helaas een maat 175.. Amigo's zijn lastig te krijgen in die grote maten.. Was er zelf ook opzoek naar, maar bijna niks kunnen vinden helaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:22

PrinceAmos schreef:

Ik zag je advertentie van het zadel en ik zou toch wel even mooiere foto's maken, helemaal met zo'n zadel. :j

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:46

@ PrinceAmos
Idd even nieuwe, uitgebreidere foto's. Ik zou als ik naar een zadel kijk ook de kussens willen zien. voor en achterkant zadel dus.
En ik mis een inch maat?

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:05

Bedankt voor de tips! Ga vanmiddag even betere foto's maken. Wat raar. Ik moest de inchmaat wel invullen..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:33

Veel dingen die je invult zie je uiteindelijk niet op de BM, héél irritant vind ik dat ook.

Haha, ik was ook op zoek naar 206 :') Is eigenlijk ook al wel opgelost dmv een 200 grams liner met een regendeken trouwens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:36

Ik ben niet heel erg op zoek, maar wil volgend jaar scheren. En met zo'n vreselijke viezerik als die van mij is een extra stel dekens nooit weg :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:40

Ik moet mijn rambo's helaas gaan verkopen. Nieuwe paard is smaller en heeft minder bil.
Baal als een stekker, want waren toch wel de dekens van mijn oude paard. Nu alleen eens gaan uitzoeken wat ze nog waard zijn. sommige liners zijn niet eens gepast en zitten nog nieuw in verpakking.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:41

Maat??

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:42

206

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:46

Wil je PB sturen als je het hebt uitgezocht? Ben misschien wel geïnteresseerd :)