Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:42

Pearlx schreef:
Hahaha nou de jongen van de kraag.. Hij heeft mijn toen in het begin eens zijn facebook doorgestuurd om te 'bewijzen' dat hij een goede koper was. Ik keek nog eens terug en hij staat met zijn vriendin op de foto. En aan haar jas.. mijn kraag :')

Heb je hem die foto via de mail gestuurd? :+

bugpluisje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:20

Heb gisteren mijn eettafel op mp gezet. Wil al een hele tijd een andere maar moest eerst eens een keer mijn stoelen helemaal afmaken (restylen) om goed te bepalen wat er mooi bij zou zijn.

De tafel is geen super bijzonder exemplaar. Enige bijzondere is dat deze lengte van deze serie meubels niet meer verkocht worden en je ze ook niet heel vaak op mp tegenkomt, hij is 220 cm lang. Tafel heeft me bij aanschaf 330 euro gekost, heeft wat minimale gebruikers sporen maar niets opvalends. Krijg ik net een bod van 25 euro _O- .

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:22

dees_daan schreef:
Pearlx schreef:
Hahaha nou de jongen van de kraag.. Hij heeft mijn toen in het begin eens zijn facebook doorgestuurd om te 'bewijzen' dat hij een goede koper was. Ik keek nog eens terug en hij staat met zijn vriendin op de foto. En aan haar jas.. mijn kraag :')

Heb je hem die foto via de mail gestuurd? :+

Oeh ja dat is een goede.....ik zou het doen als ik pearlx was, hahahahahaha

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:47

bugpluisje schreef:
Heb gisteren mijn eettafel op mp gezet. Wil al een hele tijd een andere maar moest eerst eens een keer mijn stoelen helemaal afmaken (restylen) om goed te bepalen wat er mooi bij zou zijn.

De tafel is geen super bijzonder exemplaar. Enige bijzondere is dat deze lengte van deze serie meubels niet meer verkocht worden en je ze ook niet heel vaak op mp tegenkomt, hij is 220 cm lang. Tafel heeft me bij aanschaf 330 euro gekost, heeft wat minimale gebruikers sporen maar niets opvalends. Krijg ik net een bod van 25 euro _O- .

Moet je terugsturen : Voor die 25 euro mag u het tafelkleed hebben :')

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:06

Ik had mijn uggs te koop gezet, die ik nog nooit had gedragen (alleen gepast)
Gekocht bij de uggsdealer Van Assem
Ze waren nieuw €214,95 en in mijn advertentie stond bieden vanaf €150.

Toen kreeg ik een mailtje van iemand dat zij ze had gezien op een site voor €115,-
Dus ik vroeg of het wel de goede waren aangezien mensen ze wel eens door elkaar halen.

Kreeg ik een mail terug dat het echt dezelfde waren.

Dus ik mailde dat ik dat een beetje raar vond en dat ze dan waarschijnlijk niet echt waren en ik vroeg dus op welke site ze ze dan had gezien....

Niks meer van teruggehoord.

En ik had zoiets, als ze ze had gezien voor €115,- waarom gaat ze dan op mijn advertentie reageren waar ze voor €150,- stonden. :') Ik ga niet €100,- zakken terwijl ik ze nog nooit heb gedragen

Toen maar besloten om ze toch maar zelf te houden :brr:

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:48

Ik kan waarschijnlijk vanavond een krabpaal op halen. Wel al een tijd afgesproken maar zit al een tijdje te wachten op een adres.....

Bieder op de stoelkussens is afgehaakt helaas! Ze hadden niet meer op de mail gekeken en nu toch nieuwe gekocht..

Van de wedstrijd jasjes wacht ik nog steeds op reactie...

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:08

Varekaj schreef:
Ik kom even terug uit meeleesmodus. Heb tijdje terug online een wedstrijdjasje gekocht, dat zou via pakketpost geleverd worden. Omdat onze deurbel vooraan zit aan de straatkant maar de voordeuren van ons woningblok zitten achterin, had ik bij de extra info vermeld "aanbellen op naam XXX, voordeur zit achteraan, geduld aub ontvanger is minder mobiel". Mijn vriend was namelijk de hele dag thuis, maar hij zat sinds 2 dagen ervoor in de gips met een voet en was dus wat langzamer.
Goed, dag van levering. 's Middags nog niks gehad, maar er werd volgens de volgcode geleverd tot 18u30.

18u20, ik kom thuis en zie net een man met een pakket in een camionette stappen van het verzendbedrijf. Snel erheen, pakketje aangenomen en verhaal gehaald. Wat een boer van een bezorger bleek dat zeg! Hij had aangebeld en mijn vriend had gezegd "paar minuutjes geduld, kom maar naar de deur achteraan ik doe zo open maar ik loop op krukken". Verteld de bezorger doodleuk dat hij geen tijd heeft voor dat soort flauwekul en dat ik volgende keer mijn pakket op een normale plek moet laten bezorgen, dat hij geen tijd heeft voor dit soort grappen.

Heb het bedrijf niet gemaild, maar twijfel nu heel erg om ooit nog via deze firma wat te laten bezorgen eerlijk gezegd.

Nou ik begrijp zo'n bezorger ook wel, die heeft in deze drukke tijden wel iets anders te doen dan een puzzelrit uit te stippelen voor het afleveren van een pakje en als je dan in een volgende reactie uitlegt, hoe je wel niet bij jullie huis kan komen, nou dan word ik al moe van de uitleg. Volgens mij is dit vast niet de eerste keer dat het bezorgen van iets stroef verloopt met zo'n ingewikkeld adres.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:11

Varekaj schreef:
De volgende dag zou die bezorger weer tegen dat probleem aanlopen, ik studeer en zit nu volop in mijn stageperiode. Ik kan dus niet zomaar even een dag vrij nemen om een pakketje te ontvangen, en de dag nadien zou mijn vriend evengoed in het gips zitten.

Door een raam kan ook niet, op de benedenverdieping heb je de garage (alle garages zijn naast elkaar) en alle voordeuren achterin. Daar kan je vlot bij, gewoon naast de uiterste garage heen lopen naar achter en dan 10m verderop is onze voordeur al. Afstand deurbel - voordeur = 25m. De woonruimtes zitten overal pas op het 1e verdiep. Daar had hij gerust het pakje heen mogen gooien (terras aan straatkant) want het was niet breekbaar maar denk niet dat hij zijn apparaatje om te tekenen voor ontvangst zo'n reisje heen en terug had willen riskeren :P
Ik had het ook expres daarom vermeld "ontvanger minder mobiel", dus dan ga je er toch van uit dat ze daar rekening mee houden? Hij had hooguit 2 min langer dan normaal moeten wachten zodat vriendje de trap af kon en de voordeur zit daar direct naast.

De ontvanger is gewoon thuis, hij heeft hem gesproken door de intercom, dan vind ik ook dat het pakketje netjes afgeleverd moet worden, klaar. Vraag me af wat hij anders als reden van niet bezorgen opgeschreven had.

Wat denk je van: bij onmogelijk te nemen vestingsbolwerk.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:44

Heb nu een koper voor de tafel die denkt dat ze een middenweg voor ons beiden heeft kunnen vinden. Ik kan haar rekensom niet volgen en met name de middenweg ontbreekt naar mijn idee omdat het voor haar wel heel gunstig uitvalt in haar berekening. Hier komt hij:

Vp is 225, dit vind ze teveel en ze wil er de helft voor geven. Dat is dan 112,50. Ik geef aan dat de nieuwprijs 330 was en ik de helft van mijn vraagprijs (112,50) wat te laag vind. Ik geef aan dat mijn minimale prijs toch zeker zit rond de helft van de nieuwprijs (165). Zegt ze 125 te willen bieden, dat is dan een middenweg voor ons beiden en wat ik van dat bod vind dan.

Kan ik nou niet rekenen of begrijp ik haar niet >;) ?
Ik zie hier namelijk geen middenweg in. Ik zie dat zij 12,50 meer wil geven en ik dan van de minimale 165 nog 40 euro extra moet zakken......of redeneer ik dan niet juist?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:53

_O- _O-
Dat is gewoon creatief rekenen :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:55

bugpluisje schreef:
Heb nu een koper voor de tafel die denkt dat ze een middenweg voor ons beiden heeft kunnen vinden. Ik kan haar rekensom niet volgen en met name de middenweg ontbreekt naar mijn idee omdat het voor haar wel heel gunstig uitvalt in haar berekening. Hier komt hij:

Vp is 225, dit vind ze teveel en ze wil er de helft voor geven. Dat is dan 112,50. Ik geef aan dat de nieuwprijs 330 was en ik de helft van mijn vraagprijs (112,50) wat te laag vind. Ik geef aan dat mijn minimale prijs toch zeker zit rond de helft van de nieuwprijs (165). Zegt ze 125 te willen bieden, dat is dan een middenweg voor ons beiden en wat ik van dat bod vind dan.

Kan ik nou niet rekenen of begrijp ik haar niet >;) ?
Ik zie hier namelijk geen middenweg in. Ik zie dat zij 12,50 meer wil geven en ik dan van de minimale 165 nog 40 euro extra moet zakken......of redeneer ik dan niet juist?

Jij kan gewoon totaal niet rekenen! 8)7 :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:57

Ik ben waarschijnlijk weer een positieve ervaring rijker. Mijn vriend en ik sparen emaille bordjes van biermerken maar willen er niet heel veel geld aan kwijt zijn. Je hebt echte verzamelaars die enorm hoog bieden, wat boven ons budget gaat.

Nu zag ik dat iemand een oud bordje van de oude Grolshbrouwerij tekoop aan bood voor een lage prijs. Ik gemaild en gevraagd hoe duur verzenden zou worden. Paste helaas net niet door de brievenbus dus wordt verzenden iets duurder dan het bordje zelf zou zijn.

Vind ik niet heel erg: Ophalen is duurder voor mij en ik heb nu een leuk kerstcadeautje voor mijn vriend. Heb gister geld overgemaakt en als het goed is gaat het maandag of dinsdag op de bus.

Verder ga ik deze week eindelijk weer wat advertenties plaatsen wat hopelijk voor de kerst nog iets opleverd. Ik was mijn fotocamera kwijt en vind het handiger om een ad. met foto te hebben..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:57

Volgens mij probeert ze je een (tafel)poot uit te draaien :(

Zou niet onder de helft van de nieuwprijs gaan :n

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:03

Hahahaha.....

Ja dat dacht ik ook al, dat ze me probeert in het (tafelp)ootje te nemen met haar creatieve reken kunsten. Ik ben bereid om tot 150 te zakken maar echt geen euro minder, tafel is bijna nieuw namelijk. Zet hem anders nog liever in de opslag eigenlijk want zo voelt het een beetje alsof ik hem aan het weggeven ben. Maar serieus se zorgde er bijna voor dat ik aan mijzelf ging twijfelen qua rekenen hahahaha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:05

De berekening van de tafel snap ik niet, maar als ik zie wat meubels doen op MP, vind ik een bod van 125,00 op een tafel met gebruikssporen en een nieuwprijs van 330,00 absoluut niet slecht..... :o

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:07

Het hangt er wel van af wat voor meubels he?
Ik heb er ooit eens een IKEA boekenkast opgezet, ik werd echt platgemaild en gebeld.
Die lopen wel erg goed :P

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:23

Kentaro schreef:
De berekening van de tafel snap ik niet, maar als ik zie wat meubels doen op MP, vind ik een bod van 125,00 op een tafel met gebruikssporen en een nieuwprijs van 330,00 absoluut niet slecht..... :o

Vind het ook geen slecht bod, maar heb de tafel er echt net pas op staan en het is bijna de enige op heel mp met deze afmeting. Als ik dan zie dat de 2 kleinere formaten voor 100 en 125 weg gaan wil ik voor deze toch wel wat meer. Ik denk dus dat 150 realistisch is (is ongeveer de helft van de nieuwprijs). We wachten het gewoon af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:36

De bezorger had geen problemen om tot aan de deur te komen, maar wel dat hij even moest wachten tot mijn vriend kon open doen omdat die wat langzamer was op krukken ;) Dat was misschien niet duidelijk.

Als jij in een flat woont op een verdieping, en ze bellen aan voor een pakketje, dan vind je het toch ook maar normaal dat de bezorger even wacht tot je naar beneden gesukkeld bent met je krukken of dat hij het tot aan de deur brengt? Of ga je akkoord dat hij dan doodleuk zegt "nee die tijd heb ik niet, doei" en je pakje weer meeneemt? Net daarom had ik het ook op voorhand al aangegeven in het veldje opmerkingen dat de ontvanger minder mobiel was -> logisch nadenken geeft voor mij dan toch aan dat opendoen van de voordeur dan net een minuutje extra kan kosten... Ergens hoort dat gewoon bij de service lijkt me.

Er zijn nog nooit problemen geweest verder met pakketjes. Worden altijd netjes naar de voordeur gebracht, nog nooit iemand gehad die het niet vond (helaas vinden deur-aan-deur verkopers het zelfs :P ) en ook nog nooit een opmerking over gehad.

Had vandaag ook een leuke: blijkbaar is er ooit een advertentie niet goed van MP gehaald (staat niet meer in mijn lijstje) maar iemand had erop gereageerd met "voor bedrag X kom ik hem meteen halen", ging om een rubber bitje. Persoon geantwoord dat het bitje al ontzettend lang geleden verkocht is voor de vraagprijs, dat ik de advertentie niet kan terugvinden ook niet in mijn eigen lijstje en dat ik mijn excuses aanbood voor het ongemak en het misverstand.
Mailtje terug gekregen "dat het strafbaar is om spookartikelen aan te bieden en dat ze me ging melden daarvoor".

Niks meer van gehoord tot nu toe, maar vond het best bijzonder.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:39

Hier weer een goede ervaring. Alsnog mail gehad met adres dus heb de krabpaal opgehaald.
Stond al netjes klaar in tassen.

Waarschijnlijk mijn scheerapparaat verkocht. Wachten op geld en dan kan ik die weg brengen!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:00

Hier weer iemand die afhaakte omdat het te duur was, terwijl de prijs in de advertentie stond 8)7 Reageer dan toch niet als het toch te duur is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:01

Proberen kan natuurlijk altijd he ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:01

Nou ik vind het netjes dat iemand het ZEGT, ipv niet meer antwoord. Iedereen loopt te klagen waarom mensen niks meer laten horen. En als iemand afhaakt, of het product niet meer wil, dan zijn het ook rare mensen en is het ook niet goed.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:05

Zitosh schreef:
Hier weer iemand die afhaakte omdat het te duur was, terwijl de prijs in de advertentie stond 8)7 Reageer dan toch niet als het toch te duur is.

Dat snap ik ook niet.

Heb nu zelf mensen die 3 a 4 euro bieden op nieuwe sets peeskappen...
Als ze dat nou op de strijklappen bieden :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:08

Je hebt natuurlijk mensen die fantasiebiedingen doen en mensen die wat onder de vraagprijs gaan zitten. Daar zit natuurlijk wel een verschil tussen. Het tweede geval vind ik absoluut niet raar.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:28

Waar ik mij heel erg aan stoor is dat veel mails via marktplaats niet aankomen...

de afgelopen 2 weken al te veel meegemaakt,

had een koper netjes een mail gestuurd met de afspraakbevestiging en mijn adres, krijg ik 1 dag voor de afspraak ineens een boze mail waar mijn adres bleef, bleek dus weer dat de mail helemaal niet aangekomen was.

tevens had ik een bieding geaccepteerd, geen reactie, het bod werd overboden en daarna over bied de zelfde bieder weer, het kan niet anders dan dat de mail niet is aangekomen, anders ga je ook niet meer bieden.

en vandaag weer 1... word er een beetje moedeloos van, hierdoor loop je vaak dingen mis.