Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:18

Ik heb uit kostenbesparing en milieu overwegingen stoffen kapjes gekocht, die na gebruik in de 60 graden was gaan. In de chirurgische mondkapjes zitten allemaal stofjes die heel slecht zijn voor het milieu, en mogelijk ook voor degene die het kapje draagt. Al moet daar begreep ik verder onderzoek naar gedaan worden.

Hier een link naar een ouder artikel wbt de vervuiling van mondkapjes: https://www.greenpeace.org/nl/natuur/43 ... ep-groter/

en rivm over nanodeeltjes in mondkapjes: https://www.rivm.nl/nanotechnologie/con ... len-veilig

prompter

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:28

Die nanodeeltjes zitten niet in de "gewone" blauwe mondkapjes, dat was een soort die ontwikkeld was door iemand die dacht geld te gaan verdienen met "speciale mondkapjes". Ik heb het hier al vaker neergezet: stoffen mondkapjes doen helemaal niets, de chirurgische (blauwe) beschermen de ander, de FFP2 kapjes beschermen de ander en jezelf. Ik wissel zelf ook zeer regelmatig van kapje - en groente en fruit koop ik al jaren bij de groenteboer, waar niet iedereen er in loopt te knijpen en te doen ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:31

Ik had vanwege financiële situatie stoffen mondkapjes, maar wel met filter erin. Liefst had ik wel ffp2 gehad, maar dat ging helaas niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:37

prompter schreef:
Die nanodeeltjes zitten niet in de "gewone" blauwe mondkapjes, dat was een soort die ontwikkeld was door iemand die dacht geld te gaan verdienen met "speciale mondkapjes". Ik heb het hier al vaker neergezet: stoffen mondkapjes doen helemaal niets, de chirurgische (blauwe) beschermen de ander, de FFP2 kapjes beschermen de ander en jezelf. Ik wissel zelf ook zeer regelmatig van kapje - en groente en fruit koop ik al jaren bij de groenteboer, waar niet iedereen er in loopt te knijpen en te doen ;)

Ook stoffen mondkapjes werken. Alleen mínder, korter. Zelfs een wollen sjaal werkt, alleen nog minder/korter.

Al met al is de mondkapjes´discussie´ een -O- voorbeeld van de beeldvullende covid-onzin. Verdeel en heers.

Wij gaan vandaag ´gif´ als desert eten. Pure suikerbom; Eton mess. Kan prima want met mate op een basis van gezond leven. Waarom ´suiker´ in covid verband? Omdat het woord ´covid´ relativerend denken en perspectief lijkt uit te schakelen. Het woord ´covid´ is als ´wolf´ roepen in de kantine van de dressuurmanége. Emotie erin, verstand eruit.
Zénnnnnn....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:49

Huertecilla schreef:
Sheran schreef:
Kostenpost valt mee hoor. Een maand heeft maar 30 dagen en zelfs met FFP2 elke dag is het een tientje per maand, wat voor mij niet zo veel is voor gezondheid. Maar je kunt 50 chirurgische mondkapjes kopen voor een paar euro. Zo'n kostenpost is dat niet.

Een setje met 2 kinderen is vlot 3, 4 tientjes/maand kwijt en bij de inflatie opgeteld zomaar wél ´zó´n kostenpost´.
Jij, Sheran, hebt wellicht je zaakjes netjes op orde met het boompje bij het huisje, doch verreweg de meeste huishoudens leeft van de hand op de tand, nét het einde van de maand halend. Dan is bij bevroren inkomens élke extra uitgave een drama.
De EU economiëen draaien prima door de gedwongen covid-kosten; we zitten nu daardoor met een economische covid crisis bij huishoudens. Moderne consumptie.-/loonslavernij.

Eens, maar verreweg de meeste huishoudens kunnen die 6 euro per maand aan mondkapjes best missen. En dan heb je met 2 kinderen élke dag een schone.
Maar daarnaast kun je ook herbruikbare nemen. Hoeven ze nog steeds niet vies te zijn.
Overigens 8 jaar lang niet aan vaste woonruimte kunnen komen, dus een boompje bij het huisje: ik teken ervoor :') Maar gelukkig nooit echt geldgebrek: ik leef ook heel zuinig en ben alleen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:19

Sheran schreef:
Huertecilla schreef:
Een setje met 2 kinderen is vlot 3, 4 tientjes/maand kwijt en bij de inflatie opgeteld zomaar wél ´zó´n kostenpost´.
Jij, Sheran, hebt wellicht je zaakjes netjes op orde met het boompje bij het huisje, doch verreweg de meeste huishoudens leeft van de hand op de tand, nét het einde van de maand halend. Dan is bij bevroren inkomens élke extra uitgave een drama.
De EU economiëen draaien prima door de gedwongen covid-kosten; we zitten nu daardoor met een economische covid crisis bij huishoudens. Moderne consumptie.-/loonslavernij.

Eens, maar verreweg de meeste huishoudens kunnen die 6 euro per maand aan mondkapjes best missen. En dan heb je met 2 kinderen élke dag een schone.
Maar daarnaast kun je ook herbruikbare nemen. Hoeven ze nog steeds niet vies te zijn.
Overigens 8 jaar lang niet aan vaste woonruimte kunnen komen, dus een boompje bij het huisje: ik teken ervoor :') Maar gelukkig nooit echt geldgebrek: ik leef ook heel zuinig en ben alleen.

Wel Sheran, ik leef heel anders dan de meerderheid doch met dezelfde poep die iedereen gebeurt. Ook al maak ik andere keuzes, besef ik nog steeds prime dat veel mensen in een malaise leven. Begrijp dan nog steeds slechte hygiëne en/of ongezond leven/eten niet.
Geen enkel begrip voor vieze maskers, ermee op de kin eten. Heb er totaal geen begrip voor dat de wel verstandig levenden moeten ´lijden´ onder de slonzen en zelfgekozen ongezonden.
Ík heb er zélf echter relatief weinig last van doch het zou mij mateloos kunnen ergeren dat mensen van goede wil en minder flexibele mogelijkheden daardoor volledig in de oliebol in de hoek gedreven worden.

p.s. mijn, dezelfde, paarden inmiddels al 20 jaar onder/naast de bomen aan hetzelfde huis. Sterkte met vaste woonruimte vinden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:47

Zoon was/is positief.
Zou feest hebben met vrienden uit het dorp in de boerderij naast ons.
Hij netjes iedereen geinformeerd. Ook omdat verschillende ouders ervan in het onderwijs werken.
De algemene reactie was _/-\o_
´Jee, hoop dat je niet ziek bent. Kom gerust hoor als je je goed voelt.´ De redenering is dat ze volgend weekeinde naar FreakCon zouden gaan met zijn allen. Zomaar duizend jongeren zonder masker in de hallen. Enige verschil is dat ze niet weten wíe er besmet rondloopt.
Heerlijk realisme.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:05

Nou HC , misschien gaat je droomwens in vervulling, eindelijk positief testen de komende week. Mocht je besmet raken dan hoop ik voor je dat het meevalt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:45

bigone schreef:
Nou HC , misschien gaat je droomwens in vervulling, eindelijk positief testen de komende week. Mocht je besmet raken dan hoop ik voor je dat het meevalt.

Bedankt.

En puntje op de ´i´ is dat ik niet graag positief wil tésten.
Ik wil
a. de bonusresistentie van natuurlijke weerstand en
b. nóg een keer (met meer zekerheid) weten wat het testresultaat is na besmetting.
Als de PCR ook negatief mocht zijn dan is dat ook een helder antwoord.

Ben al meermalen besmet geweest ;)
Verschil met dít keer is dat het dermate onder controle is, ik de zorg nu wél ga lastigvallen, opdat het resultaat, welk dan ook, volgende week voor mij/ons onomstotelijk is.
Voor jullie anekdotisch dus je kan ermee doen wat je wil. Mocht ik negatief tetsten is dat alleen maar bij míj en kan je nog steeds roepen dat ik het niet zeker weet :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 14:53

[quote="Huertecilla"

Ook stoffen mondkapjes werken. Alleen mínder, korter. Zelfs een wollen sjaal werkt, alleen nog minder/korter.

[/quote]

Geen denken aan dat ik hier onze medewerkers de asbestbak laat afsluiten met een stoffen mondkapje of een sjaal ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:38

prompter schreef:
Huertecilla schreef:

Geen denken aan dat ik hier onze medewerkers de asbestbak laat afsluiten met een stoffen mondkapje of een sjaal ;)

Ja, en? Diepzeeduiken doe je ook niet met een FFP2 op. Is dat een argument voor hoe goed een filter wel/niet tegen aerosolen met covid werkt?
De tabel daarover is goed onderbouwd en take it or leave it.

Maar, wederom bedankt voor het illustreren van de twee jaar heersende covid-onformatie over zelfs het meest simpele.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:41

Het is mijn werk om mensen veilig te houden HC, zowel tegen asbest, chroom VI als tegen Covid. En daar horen geen stoffen kapjes bij. Wat anderen in hun vrije tijd doen prima. Hier rust ik de mensen uit met het middel waar ze het meest aan hebben.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:47

prompter schreef:
Het is mijn werk om mensen veilig te houden HC, zowel tegen asbest, chroom VI als tegen Covid. En daar horen geen stoffen kapjes bij. Wat anderen in hun vrije tijd doen prima. Hier rust ik de mensen uit met het middel waar ze het meest aan hebben.

Dat verandert er niks aan dat jouw claim:

Citaat:
Ik heb het hier al vaker neergezet: stoffen mondkapjes doen helemaal niets

Gewoon niet klopt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:56

Tegen virus overdracht is het als een prikkeldraad hek tegen muizen. Nagenoeg verwaarloosbaar. Ze zijn niet voor niets in veel landen niet eens toegestaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 16:08

Maar daar doet een chirurgisch mondkapje ook niks/amper wat tegen toch?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 16:10

@Sizzle het wel/niet verboden zijn ergens is geen argument voor wel/niet zinvol ;)

Blíjf het wonderlijk vinden dat het masker nog stééds een onderwerp is 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:46

Afbeelding
Ik word hier toch best wel stil van.. het liveblog van het ad.
2 jaar lang was het het nieuws... nu zal het niet meer overheersen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:51

NOS heeft al een paar dagen geen liveblog meer. Al zag ik liever het corona liveblog dan een oorlog liveblog....

Aantal besmettingen wordt in ieder geval niet meer weergeven op NOS.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:58

Ik was gisteren nog ergens waar we het er over eens waren dat we toch liever corona hadden dan ( de dreiging van) oorlog. Maar ergens ook goed nieuws dat de corona live blog is opgeheven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 02:27

End of an era!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:43

Sheran schreef:
End of an era!

Maar, de afscheidspost was wel in stijl; met onjuiste cijfers :D

Maar goed, is het huidige era. Fake nieuws, fake uiterlijk en net vanmorgen onderweg naar koffie bij venta achter een moderne SUV; nep vierdubbele uitlaat en dat model heeft ook nep motorgeluid in het interieur. Iedereen nep tevreden _O-
Hier, ikzelf, nog steeds nep besmet; net zoveel symptomen als regen; núl ;)

Overigens is het, covid, nu niet over. Het is nu ánders, endemisch, permanent. Ook is het in rest van dewereld nog steeds wel actueel. Vriendin in Thailand zit daar nog steeds met draconische regels. China nóg erger.

Voorbeeld van héél anders trouwens; vandaag hier in het dorp een inzamelactie van niet bederfelijke voedselproducten voor Ucraïne. Covid lijkt verdwenen. Triest dat het een oorlog moet betreffen, maar verheugend die verschuiving van échte prioriteiten. Straks op de terugweg een doos afgeven.

Even over huis, boompje, beestje. Had vanmorgen een ´paniekgolf´. Normaal is voordeur open om kat wat meer voer te gebven en gedag te zeggen; paarden GÍLLEN dan gelijk goedemoergen en vanmorgen doodstil.... Ik kijken, zie ze ook niet reikhalzend naar me zoeken vanuit de weide;zie leegte. Paar hartslagen gemist én sneller tegelijk.
Staan ze onder het afdak te pitten 8)7 Ook anders. Pfffff.

Fijne dag allemaal +:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:44

Haha dan schrik je wel, paarden weg :')

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:59

purny schreef:
[ [url=m/2JfLVA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik word hier toch best wel stil van.. het liveblog van het ad.
2 jaar lang was het het nieuws... nu zal het niet meer overheersen

Tot het najaar in iedergeval

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:03

SusanH schreef:
Haha dan schrik je wel, paarden weg :')

Ben een uitzonderlijk onpaniekerig persoon maar dit was een goede cardio training ;)

Over nep gesproken. Zit nu op een app te kijken voor de electriciteitstarieven per uur. Wat daltarief zou moten zijn volgens de overheidsvoorlichting ligt íets ..... flexibeler. Ook tijdens daltarief-uren schommelt de prijs en wel tot óver dagtarief in bepaalde uren.
Had die app erop gezet omdat ik géén koek kon bakken van de rekeningen. Op zich klopten de complexe staatjes wel, maar niet met het verbruiksgedrág. Nu weet ik waarom. Het is door de versimpeling defacto nep voorlichting.
Ik blij dat ik er op keek vóór de wasmachine aan te zetten. Zou drie keer zoveel gekost hebben als éven kijken en wachten.
Ok, net als één maskertje maar peanuts, 20 ct. verschil, doch per dag maal 30 is 6 Euro. En dat geldt voor alles.

@Ravellie inderdaad; wég is het niet en tegen het einde van de zomer wordt het ´ineens´weer ´nieuws´ want we moeten wel weer voldoende ongerust zijn opdat we de najaarsbooster halen. Ah en die is extra goed want gelijk tegen de griep en nee je kan niet kiezen; het is nu eenmaal een combi-prik. Om de kwestbaren en de zorg te beschermen ja.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:44

Ik heb wel eens gehad dat de oude pony van onze dochter plat lag in de paddock. Hij lag natuurlijk lekker te pitten. Maar ja, je schrikt toch wel even. Want pas daarvoor was een maatje van hem ook zomaar omgevallen in de paddock, op slag dood. Maar toen hij ons hoorde ging gelijk zijn hoofd omhoog.

Wbt energie, ik ben wel blij met onze zonnepanelen en het feit dat de goede tijd van het jaar voor de panelen weer aanbreekt.

En wbt corona, mijn familieleden mogen weer uit isolatie. Maar nu heeft mijn oudste neefje waterpokken :+