Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Die nanodeeltjes zitten niet in de "gewone" blauwe mondkapjes, dat was een soort die ontwikkeld was door iemand die dacht geld te gaan verdienen met "speciale mondkapjes". Ik heb het hier al vaker neergezet: stoffen mondkapjes doen helemaal niets, de chirurgische (blauwe) beschermen de ander, de FFP2 kapjes beschermen de ander en jezelf. Ik wissel zelf ook zeer regelmatig van kapje - en groente en fruit koop ik al jaren bij de groenteboer, waar niet iedereen er in loopt te knijpen en te doen
Huertecilla schreef:Sheran schreef:Kostenpost valt mee hoor. Een maand heeft maar 30 dagen en zelfs met FFP2 elke dag is het een tientje per maand, wat voor mij niet zo veel is voor gezondheid. Maar je kunt 50 chirurgische mondkapjes kopen voor een paar euro. Zo'n kostenpost is dat niet.
Een setje met 2 kinderen is vlot 3, 4 tientjes/maand kwijt en bij de inflatie opgeteld zomaar wél ´zó´n kostenpost´.
Jij, Sheran, hebt wellicht je zaakjes netjes op orde met het boompje bij het huisje, doch verreweg de meeste huishoudens leeft van de hand op de tand, nét het einde van de maand halend. Dan is bij bevroren inkomens élke extra uitgave een drama.
De EU economiëen draaien prima door de gedwongen covid-kosten; we zitten nu daardoor met een economische covid crisis bij huishoudens. Moderne consumptie.-/loonslavernij.
Sheran schreef:Huertecilla schreef:Een setje met 2 kinderen is vlot 3, 4 tientjes/maand kwijt en bij de inflatie opgeteld zomaar wél ´zó´n kostenpost´.
Jij, Sheran, hebt wellicht je zaakjes netjes op orde met het boompje bij het huisje, doch verreweg de meeste huishoudens leeft van de hand op de tand, nét het einde van de maand halend. Dan is bij bevroren inkomens élke extra uitgave een drama.
De EU economiëen draaien prima door de gedwongen covid-kosten; we zitten nu daardoor met een economische covid crisis bij huishoudens. Moderne consumptie.-/loonslavernij.
Eens, maar verreweg de meeste huishoudens kunnen die 6 euro per maand aan mondkapjes best missen. En dan heb je met 2 kinderen élke dag een schone.
Maar daarnaast kun je ook herbruikbare nemen. Hoeven ze nog steeds niet vies te zijn.
Overigens 8 jaar lang niet aan vaste woonruimte kunnen komen, dus een boompje bij het huisje: ik teken ervoorMaar gelukkig nooit echt geldgebrek: ik leef ook heel zuinig en ben alleen.
bigone schreef:Nou HC , misschien gaat je droomwens in vervulling, eindelijk positief testen de komende week. Mocht je besmet raken dan hoop ik voor je dat het meevalt.
prompter schreef:Huertecilla schreef:
Ook stoffen mondkapjes werken. Alleen mínder, korter. Zelfs een wollen sjaal werkt, alleen nog minder/korter.
Geen denken aan dat ik hier onze medewerkers de asbestbak laat afsluiten met een stoffen mondkapje of een sjaal
prompter schreef:Het is mijn werk om mensen veilig te houden HC, zowel tegen asbest, chroom VI als tegen Covid. En daar horen geen stoffen kapjes bij. Wat anderen in hun vrije tijd doen prima. Hier rust ik de mensen uit met het middel waar ze het meest aan hebben.
Citaat:Ik heb het hier al vaker neergezet: stoffen mondkapjes doen helemaal niets
Sheran schreef:End of an era!
SusanH schreef:Haha dan schrik je wel, paarden weg