Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:[ [url=m/otkb79.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vond deze wel erg treffend.
witenbruin schreef:nou die agenten komen niet met een spuit in de hand.
maar je wordt in de boeien geslagen en geisoleerd voor je eigen gezondheid
Sizzle schreef:Ik voorzie vooral toenemende markt voor thuis kappers.
Kwa vaccinatie plicht zal het wel zoiets worden als keuze tussen vaccin of hele hoge boete.
Toen een regio in Spanje daar over dacht eerder dit jaar ging het over iets van 10.000 euro of zo.
Is dat ook niet hoe het met polio in BE geregeld is (maar dan minder hoog).
Citaat:Belgen kunnen vrij makkelijk ontsnappen aan het verplichte poliovaccin. Er mogen dan jaarlijks honderden dossiers van vergeet- of weigerachtige ouders bij het parket belanden, slechts bij hoge uitzondering volgt een veroordeling.
Huertecilla schreef:robert45 schreef:ongevaccineerden mogen in griekenland niet meer naar de kapper. Ik vraag mij af wat het volgende zal zijn, wellicht geen deelname meer aan het openbare leven wat er feitelijk al is gezien de lockdowns voor ongevaccineerden in sommige landen. Geen gebruik meer van het OV. Niet meer naar je werk.
En voor wát?! Voor een ziekte met een voor de overóvergrote meerderheid onschuldig verloop en zonder énig uitzicht op een structurele verbetering door de vaccinatie.
Zin of onzin is een gepasseerd station. De meerderheid, ook hier op deze draad, is helemaal vóór verplichten en uitsluiten dus het ís al onomkeerbare werkelijkheid en zal alleen maar uitgebreid worden met meer eisen in het algemeen belang![]()
Als je echt ietswil lezen; kijk dan op de vakantie-Covid draad. Illustreert perfect de realiteit. Wen er maar aan Robert45; de entpas is een gegeven en gaat alleen maar uitgebreid worden.
Maar goed, vriendin is aan de kust bij ouders wezen logeren. Ywee nichtjes uit NL ook daar. Met een béétje geluk is neemt ze Cobid mee naar huis en hebben we naast de vaccinbescherming straks ook een natuurlijke en ontspringen we de dans voor de herhaling éven. Let wel ´even´want het gaat niet weg en niet over. Het ´de kwetsbaren beschermen´ blijft. Tenminste, voor wie niet op zonvakantie wil
witenbruin schreef:nou die agenten komen niet met een spuit in de hand.
maar je wordt in de boeien geslagen en geisoleerd voor je eigen gezondheid
Huertecilla schreef:robert45 schreef:ongevaccineerden mogen in griekenland niet meer naar de kapper. Ik vraag mij af wat het volgende zal zijn, wellicht geen deelname meer aan het openbare leven wat er feitelijk al is gezien de lockdowns voor ongevaccineerden in sommige landen. Geen gebruik meer van het OV. Niet meer naar je werk.
En voor wát?! Voor een ziekte met een voor de overóvergrote meerderheid onschuldig verloop en zonder énig uitzicht op een structurele verbetering door de vaccinatie.
Zin of onzin is een gepasseerd station. De meerderheid, ook hier op deze draad, is helemaal vóór verplichten en uitsluiten dus het ís al onomkeerbare werkelijkheid en zal alleen maar uitgebreid worden met meer eisen in het algemeen belang![]()
Als je echt ietswil lezen; kijk dan op de vakantie-Covid draad. Illustreert perfect de realiteit. Wen er maar aan Robert45; de entpas is een gegeven en gaat alleen maar uitgebreid worden.
Maar goed, vriendin is aan de kust bij ouders wezen logeren. Ywee nichtjes uit NL ook daar. Met een béétje geluk is neemt ze Cobid mee naar huis en hebben we naast de vaccinbescherming straks ook een natuurlijke en ontspringen we de dans voor de herhaling éven. Let wel ´even´want het gaat niet weg en niet over. Het ´de kwetsbaren beschermen´ blijft. Tenminste, voor wie niet op zonvakantie wil
besita schreef:Ocmw ,uitkeringen en ziekteverzekering stopzetten als je niet gevaccineerd bent Pandora scheelt weer belastingsgeld en je zal zien dat de rijen meteen oplopen aan de vaccinatiecentra
Pandora2 schreef:besita schreef:Ocmw ,uitkeringen en ziekteverzekering stopzetten als je niet gevaccineerd bent Pandora scheelt weer belastingsgeld en je zal zien dat de rijen meteen oplopen aan de vaccinatiecentra
Jamaar jamaar...wat dan met de werkenden ?
Als ik niet meer mag werken, verdient de staat ook niks meer aan mij![]()
En als ik in den bak moet gaan zitten, kost ik nog geld ook
Pandora2 schreef:Ik vraag mij dan altijd af hoe ze zo'n verplichte vaccinatie in de praktijk zien. Komen er dan agenten aan je deur met spuit in de hand ? Eéntje houdt je vast, de andere ramt de prik erin. Zoiets ?
En wat als je toch geen vaccin wil ? In den bak voor een paar jaar ? De gevangenissen zitten al overvol...![]()
Of een boete ? En als je die dan betaalt, ben je alsnog niet gevaccineerd maar is het geen probleem meer ?
besita schreef:Ocmw ,uitkeringen en ziekteverzekering stopzetten als je niet gevaccineerd bent Pandora scheelt weer belastingsgeld en je zal zien dat de rijen meteen oplopen aan de vaccinatiecentra
Vroeger werd er niet zo moeilijk gedaan over verplichte vaccinaties
Het eerste wat de jongens in het leger kregen was een vaccin met een schietpistool in de bovenarm
enzino schreef:besita schreef:Ocmw ,uitkeringen en ziekteverzekering stopzetten als je niet gevaccineerd bent Pandora scheelt weer belastingsgeld en je zal zien dat de rijen meteen oplopen aan de vaccinatiecentra
Vroeger werd er niet zo moeilijk gedaan over verplichte vaccinaties
Het eerste wat de jongens in het leger kregen was een vaccin met een schietpistool in de bovenarm
Lijkt me een interessante oplossing. En natuurlijk hoef je ook niet meer mee te betalen aan de ziektekostenverzekeringen en uitkeringen. Dan kan iedereen voor zichzelf beslissen of je mee willen doen aan het vangnet dat de overheid aanbied. Ik denk dat de hoge inkomens voor niet vaccineren gaan, en de lage inkomens voor wel vaccineren. De belastingdruk zal dan wel zo hoog worden op de lage inkomensgroep dat de belastingen omhoog moeten...
Vroeger werd er inderdaad niet zo moeilijk gedaan over vaccinaties. Dat was ook in een tijd dat je weinig wist en weinig mocht. Ik twijfel of het toen echter "beter" was.
Loretta schreef:En nu hebben we het over hoe mensen verplicht kunnen worden zich te laten vaccineren. Daarna komen er een heleboel andere dingen waarvoor dwang ook als oplossing gezien kan worden. Dus zeg maar alvast dag tegen je vrijheid.
Ik wil niet het coronavirus bagetaliseren maar ik ben ook niet blind voor de andere risico's die er op ons af komen.
Loretta schreef:En nu hebben we het over hoe mensen verplicht kunnen worden zich te laten vaccineren. Daarna komen er een heleboel andere dingen waarvoor dwang ook als oplossing gezien kan worden. Dus zeg maar alvast dag tegen je vrijheid.
Ik wil niet het coronavirus bagetaliseren maar ik ben ook niet blind voor de andere risico's die er op ons af komen.
Pandora2 schreef:besita schreef:Ocmw ,uitkeringen en ziekteverzekering stopzetten als je niet gevaccineerd bent Pandora scheelt weer belastingsgeld en je zal zien dat de rijen meteen oplopen aan de vaccinatiecentra
Jamaar jamaar...wat dan met de werkenden ?
Als ik niet meer mag werken, verdient de staat ook niks meer aan mij![]()
En als ik in den bak moet gaan zitten, kost ik nog geld ook
purny schreef:Juist als we ons laten vaccineren krijgen we de vrijheid terug. We hebben er toch een groot voorbeeld van?
Een deel wil zich om bepaalde redenen niet laten vaccineren. Een deel kan zich niet laten vaccineren hoe graag ze dit ook willen.
Doordat een deel van de eigenwijze bevolking zich niet wil laten vaccineren zitten we nog steeds met deze oliebol
purny schreef:Loretta schreef:En nu hebben we het over hoe mensen verplicht kunnen worden zich te laten vaccineren. Daarna komen er een heleboel andere dingen waarvoor dwang ook als oplossing gezien kan worden. Dus zeg maar alvast dag tegen je vrijheid.
Juist als we ons laten vaccineren krijgen we de vrijheid terug. We hebben er toch een groot voorbeeld van?
Een deel wil zich om bepaalde redenen niet laten vaccineren. Een deel kan zich niet laten vaccineren hoe graag ze dit ook willen.
Doordat een deel van de eigenwijze bevolking zich niet wil laten vaccineren zitten we nog steeds met deze oliebol