Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Door die a status moet jij als je een snottebel hebt je laten testen. Heb je pech komt er uit die niet 100% betrouwbare test een positieve uitslag. Vervolgens word die uitslag door gemeld aan de GGD en die maakt er weer melding van.
Citaat:Dan kan jij dus mooi thuis blijven voor een snottebel voor bepaalde tijd. Blijf je niet thuis kan je een hoge boete verwachten.
Citaat:Dat is hetgeen we eigenlijk niet moeten zouden willen. Want hoeveel zijn er dodelijk ziek geworden van enkel corona zonder onderliggende klachten? Dat percentage is gelukkig niet heel hoog. Ja rot voor diegene die het overkomt. Percentage restklachten is gelukkig ook nog steeds een minderheid. (ikzelf ben al vanaf maart moe) maar ik zou niet willen dat Klaasje pietje Mohamed of Fatima last hebben van het feit dat ik moe ben.
Citaat:Kabinet vraagt spoedadvies OMT vanwege oplopend aantal coronabesmettingen
Het aantal coronabesmettingen loopt snel op. Vorige week lag het aantal besmettingen rond de 700 tot 800, "nu tikken we de 3600 aan", zegt minister De Jonge.
bigone schreef:Relaxed schreef:Groningen verbaast me niks, zag foto's van vorig weekend, hutjemutje op elkaar in alle kroegen..
Dat was toegestaan mits getest of gevaccineerd, of het verstandig was is wat anders.
Berdien schreef:Klopt, controle hier in Stad was niet overal goed. Daarnaast zijn er ook jongeren die screenshots van elkaars testbewijs hebben gemaakt en zo binnen zijn gekomen. Tja.. Dus testen geeft zéker geen 100% garantie als er al op gecontroleerd wordt, daarnaast is die controle dus ook niet waterdicht. En het is heel, heel druk geweest in het centrum. Dat de besmettingen nu zo exploderen verbaast me dan ook niets, dat kon haast niet anders. Iedereen weer zo dicht op elkaar in slecht geventileerde ruimtes waarbij het merendeel niet of slechts één keer gevaccineerd is..
Of ze hebben zich laten testen voor het volgende evenement Sheran, en niet zozeer omdat ze klachten hadden.
Cer schreef:Nou soms zie ik dat toch een beetje anders hoor... dat angstzaaien werkt twee kanten op..
hier zijn een aantal mensen constant aan het roepen dat we 'niks meer mogen, nooit meer'... en dat vind ik ook angstzaaierij..
En volgens mij waren maatregelen in NL ook anders dan in Spanje
Ik weet nog goed dat er gezegd werd "de tanks zullen door de straat komen rijden, de avondklok zal nooit meer weggaan, we worden thuis opgesloten, we moeten altijd met een mondkap lopen' etc etc...
dat vind ik óók angstzaaien.
En dan heb ik het nog niet eens over 'het vaccin verandert je DNA..' enzo...
@Lughnassadh: ah oke... ja kritisch blijven is wel belangrijk.
Maar een aantal mensen zijn dat toch? Door bijv aan te geven dat er te snel versoepeld wordt en dat het gevaar nog lang niet geweken is?
Femke_Tweety schreef:Bloodymary schreef:De ziekenhuiscijfers zijn nog steeds goed. Hoeveel besmettingen er dan zijn boeit verder niet. Leer er mee leven.
Ziekenhuiscijfers lopen vaak pas een week of 3 na de stijging van besmettingen omhoog.
Sclimpre schreef:Het is toch nog maar een kleine week dat overal de besmettingen oplopen?
Over een week of 2 zullen we zien of de ziekenhuiscijfers volgen of niet.