Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

love_mandy

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 17:03

Bij dit soort mensen zou ik echt, wanneer dat kan dan klikken op ‘retour, kosten voor de koper’ dan kan ze namelijk ook niets meer en ‘moet’ ze het retour sturen. :evaw:
Een foutje kan gebeuren maar als iemand zo achterlijk doet ben ik er toch echt klaar mee.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:09

Tallie1979 schreef:
pmarena schreef:
Nee joh, wat een waanzin....?! :=

Ik heb van alles aangeboden, maar ze ging helemaal los. En ja, ik werd op een bepaald moment ook gewoon boos. Ik heb wel wat beters te doen als energie steken in een sticker van 1 euro.

Weigeren wilde ze ook niet doen, want dan zou ze de verzendkosten kwijt zijn. Ophalen en terug sturen, zelfde verhaal. Volgende bestelling, dan moest ze weer verzendkosten betalen. Ze had het echt alleen over geld.

Hou dat spul maar, krijg jij je geld terug. Was ook al niet goed. :?

Maar zo ga ik het dus wel doen. En daarna gaat ze op de block. De groeten!

Losstaand van de type koper, bij weigering krijgt ze het volledige bedrag vergoedt van Vinted en komt het naar jou terug. Ik zou dus wel aansturen op weigeren. Het zou toch echt zuur zijn om zo’n bedrag te schenken aan zo’n type koper. Wil ze het niet dan weigert ze, houdt ze het wel dan betaald ze ervoor.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:38

Idd zeg, en als terugsturen op jouw kosten niet ok zou zijn, zou ik ook durven klikken op ‘terugsturen op eigen kosten’.
Als je een mens tot het uiterste drijft, moet je ook niet schrikken van zo’n dingen dan….

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:52

Ik zou inderdaad gelijk drukken op retour kosten koper of retour kosten verkoper wanneer de koper een dispuut opent. Volgens mij is ze dan wel verplicht retour te zenden als ze geld wil zien.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:27

Ik zou helemaal niet die 13 euro gunnen. Ze behandelt je als poep. :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:23

Nou dat. Zoek het eens ff uit.
Niet toegeven hoor.

Ik heb nu een fransoos die een bestelling annuleert. Grrr had het al van zolder geplukt en ingepakt.

Maar zie helaas geen 1 ster staan. Krijgen ze dat niet automatisch?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:47

Ik ben niet zo'n actieve Vintedgebruiker, maar op dit late uur zit ik met een paniekje, dus ik dacht: even kijken of Bokt kan helpen...

Ik had een pakketje laten leveren in een Homerr punt. Het zou geleverd zijn op woensdag 26/02 na de middag. Door omstandigheden buiten mijn wil heb ik het nog niet kunnen ophalen, wat helemaal niet van mijn gewoonte is. Bij andere verzenders krijg ik wel eens een mailtje met de boodschap: je pakket is geleverd en is op te halen voor datum x. Dat was hier niet het geval.
Ik was van plan het woensdag op te halen (dan werk ik een halve dag), maar toen begon ik te twijfelen. Opgezocht op hun website en daar lees ik 'pakket blijft 7 dagen liggen'.
Alarmpje begon af te gaan bij mij want ik zit nu wel heel erg op het randje van ophalen.

Weet iemand hoe ik moet tellen? Is het vanaf datum van levering 7 dagen (dus 5/3 laatste datum om op te halen), of datum van levering inclusief (dus 4/3 laatste datum om op te halen) of is dat 7 al de dag dat het teruggestuurd wordt en gaat hij dus morgen 4/3 al terug?

Help -O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:16

Even gekeken, maar de laatste keer dat ik van Homerr een herinneringsmail heb gehad was het nog 2 weken.

Maar: 13-9 een mail gehad dat het klaar ligt met de boodschap dat het 2 weken blijft liggen.

16-9 een herinnering met de boodschap dat het nog 11 dagen blijft liggen.

Zo zou je zeggen dat ze pas na 1 dag gaan tellen. Maar ik zou het zelf niet durven gokken..

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:26

Dankjewel, Douce.

Hm, ik ga toch proberen iemand anders het morgen voor mij op te laten halen… bij dit pakketpunt doen ze vaak moeilijk, ook met de qr-code willen ze je id kaart zien, maargoed, het is de poging waard aangezien ik zelf morgen ook weer niet tijdens de openingsuren op het afhaalpunt raak.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:46

Ik heb precies hetzelfde probleem :')
Ik laat morgen iemand bellen om even te vertellen dat ik het woensdag ophaal. Ik kan niet eerder en er is niemand die ik kan vragen te gaan helaas.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:54

Heeft er iemand ervaring met de artikelverificatie?
Ik heb iets te koop en de koper heeft het gekocht met artikelverificatie.
Maar dan wordt het eerst naar Vinted verzonden en daarna pas naar de koper.
Hoe lang is het dan onderweg?
Ik heb een Franse koper maar ik heb niet zo'n vertrouwen in Vinted en zijn verzendingen. Ben veel te bang dat het kwijt raakt en als het wel goed gaat ik heel lang op mijn geld moet wachten.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:57

HorsePassion schreef:
Heeft er iemand ervaring met de artikelverificatie?
Ik heb iets te koop en de koper heeft het gekocht met artikelverificatie.
Maar dan wordt het eerst naar Vinted verzonden en daarna pas naar de koper.
Hoe lang is het dan onderweg?
Ik heb een Franse koper maar ik heb niet zo'n vertrouwen in Vinted en zijn verzendingen. Ben veel te bang dat het kwijt raakt en als het wel goed gaat ik heel lang op mijn geld moet wachten.

Ik heb iets verkocht met artikel verificatie. Ik kreeg een melding dat het bij vinted was aangekomen. Dag later een melding dat het op echtheid was gecontroleerd en is doorgestuurd naar de koper. De koper heeft het pakket een paar dagen later ontvangen.

Ik zou het nogmaals aandurven omdat je van elke stap op de hoogte word gehouden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 02:19

upendo schreef:
Ik zou helemaal niet die 13 euro gunnen. Ze behandelt je als poep. :=

Foutje is menselijk. Ik kwam er zelf achter en heb het direct gemeld. Beetje medewerking had ik wel op prijs gesteld. Het is voor het eerst dat het mij overkomt in ruim 3 jaar.

Ik heb gewoon helemaal de schijtbalen van dat wijf. Ik heb gezegd dat als ze het ophaalt en wil terugsturen, dit op eigen kosten is. Wat uiteraard het volgende drama veroorzaakte, want ook dat was oneerlijk. Zij heeft geen fout gemaakt.

Ze heeft overigens haar hele communicatie gewist nu. Dus ga wel zien wat ze doet. :')

Jullie hebben ook wel gelijk, als ze zo raar doet, zou ik het haar niet moeten gunnen. Stik er maar in, haha.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 02:22

Saul schreef:
Nou dat. Zoek het eens ff uit.
Niet toegeven hoor.

Ik heb nu een fransoos die een bestelling annuleert. Grrr had het al van zolder geplukt en ingepakt.

Maar zie helaas geen 1 ster staan. Krijgen ze dat niet automatisch?

Normaal gesproken wel. Komt waarschijnlijk als de terugbetaling is verwerkt. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 07:07

Tallie: ik snap niet dat gewoon in een envelopje nasturen geen optie is. Die is er dan misschien nog eerder dan het Vinted pakje :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 08:49

Maar naar Frankrijk is dat toch best een dure aangelegenheid als het om een sticker van 1 euro gaat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 09:36

In een envelopje zal wel meevallen toch...?

Alleen is het de vraag of je dat wilt riskeren bij iemand die zo panisch uit de panty springt :=

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:52

Met zulke lui wil je gewoon geen zaken doen, punt.

Ik heb ook al eens iets verkocht met artikelverificatie (handtas) en dat liep prima. Update dat het aangekomen is, update dat het verstuurd is naar koper. Heb ook netjes mijn geld gehad.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 13:02

Wat jammer van die bizarre reactie zeg. Ik zou als koper juist heel blij zijn dat een verkoper het kostenloos zou willen nazenden en dat een mooie oplossing vinden. Jammer dat je net een drama queen ten top hebt getroffen...

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:14

Heeft iemand ervaring met de verzendmethode Inpost?
Iemand wil van mij een paardgerelateerd artikel kopen.
Advertentie werd verwijderd door Vinted en zij wil het toch alsnog heel erg graag hebben en het zou dan naar Spanje moeten.

Nu vraagt ze of ik een nieuwe advertentie wil plaatsen zodat zij het dan direct koopt en wil ze het via Inpost laten verzenden.
Ik kan daar weinig over vinden, behalve dat het in Spanje etc een bekende verzendmethode is en Vinted zegt dat het gerelateerd is aan Mondial Relay en het bij een Mondial Relay-Inpost punt ingeleverd kan worden.
Maar hier heeft niemand er van gehoord, ook het postbedrijf, welke alle verzendmethodes bij elkaar heeft, had er nooit van gehoord.
Hij denkt wel dat het vanaf hier dan via Mondial Relay verzonden moet worden, dat dit na koop via verzendlabel duidelijk wordt en het dan ergens onderweg wordt overgenomen door Inpost.
En dat Vinted zoiets meestal wel goed regelt.

Ik vind deze onbekende niet rechtstreekse verzendmethode toch spannend icm dat Vinted blijkbaar geen paard gerelateerde item-verkoop wil en als er dan een probleem gemeld wordt/ moet worden.. denk ik dat het allemaal niet zo verstandig is

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:18

Inpost ken ik niet. Ik heb wel eens een advertentie met een dekje geplaatst terwijl iemand erop zat te wachten en dus meteen kocht. Zo snel kon Vinted het niet verwijderen en was de inhoud wel zoals geadverteerd. :+ Was blijkbaar een speciale editie van Lemieux en hij moest toen ook naar het buitenland, dus Vinted is dan wel ideaal voor de verzending.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:59

Ik heb ook een tijdje geleden een paarden item verkocht, ondanks dat de advertentie was verwijderd.
Ik heb toen idd ook een nieuwe advertentie gemaakt met een 'nep' product.
Hier werd toen geadviseerd om dat 'nep' product ook op te sturen. Zo kan er nooit een probleem worden gemeld.
Denk dan aan een tijdschrift oid.
Dat heb ik toen niet gedaan, had prima contact met de koper. En vertrouwede het wel gewoon.
Maar zoiets zou misschien een optie zijn?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:28

Inpost is hier in de UK ook heel gebruikelijk. Werkt met lockers, je hoeft niet eens een label te printen, je gaat naar de machine, scant de QR op je telefoon, doet je pakketje er in en doet t deurtje dicht. Koper kan kiezen tussen thuisbezorgen (via Yodel, een andere koerier hier) of naar een kluis.
Werkt meestal goed, maar er is ook af en toe een pakketje dat verwisseld wordt en dan heb je dus wel een probleem.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:31

Marjo schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem :')
Ik laat morgen iemand bellen om even te vertellen dat ik het woensdag ophaal. Ik kan niet eerder en er is niemand die ik kan vragen te gaan helaas.

Is het bij jou gelukt?
Bij mij lag het er nog en ik had ook antwoord van Homerr dat de dag waarop het pakket aankomt niet meetelt in de 7 dagen!

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:43

Okay haha zo is het ideaal idd!
Ik ben zelf ook al een paar keer goed geslaagd met het kopen van niet geaccepteerde paarden items als koper, dus ik wil het ook zeker doen en ik gun deze koper het artikel.
En met een bekende verzendmethode was het voor mij ook geen probleem.

We hadden het ook al afgesproken.
Ik advertentie geplaatst.. koper zat er direct op om het te kopen, ze wilt betalen en toen had ze in totaal met verzendkosten en kopersbescherming niet genoeg in haar Vinted portemonnee, dus vroeg om €1,80 van advertentie prijs af te halen.
Nou prima, niet moeilijk doen over €1,80..
Maar ik vroeg tegelijkertijd voor welke verzend optie ze had gekozen en toen kwam dat van Inpost..
Nog nooit van gehoord, waarop ik aangaf dat ik eerst zeker moet weten waar en of ik het ergens kan inleveren, dus koop even stil gelegd, advertentie voor nu weer even weggehaald.

Koper wil Inpost vanwege verzendkosten en is er bekend mee.
Ik probeer alsnog ervaringen en informatie rondom Inpost en werkwijze te vinden.
Als het vanuit Nederland ook gebruikelijk is.. geen probleem.
Tot nu toe nog geen duidelijkheid gevonden dus ik ben een beetje huiverig voor het risico met deze combinatie van de ( voor mij) nog onbekende verzendmethode en een paard gerelateerd item.
Stel een van ons zou dan toch beroep moeten doen op het melden van een probleem/ onderzoek bij Vinted..