Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:29

Nou hier knallen ze er elke avond al op los. Ben benieuwd in hoeverre een vuurwerkverbod echt geen vuurwerk betekent met oud en nieuw.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:44

Suzanne F. schreef:
Nou hier knallen ze er elke avond al op los. Ben benieuwd in hoeverre een vuurwerkverbod echt geen vuurwerk betekent met oud en nieuw.

Hier ook en het is allemaal illegaal vuurwerk, uit Belgie of Polen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:59

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:02

Sizzle schreef:
Ik heb voor begin december een opdracht staan bij een klant in het buitenland. Inmiddels al meermaals aangeboden om het online te doen maar dat willen ze niet. Ben benieuwd hoe onze bedrijfsleiding gaat besluiten hier mee om te gaan.
Ik werk al weer lang thuis, heb echt ongeveer 0 contact buiten het gezin en dan mag ik dus eerst verplicht testen (Duitsland), 2x 6 uur in de trein zitten, extern eten/slapen (3 dagen) en minimaal 15 mensen interviewen. Voelt een beetje alsof ik dan eerder ook geen moeite had hoeven doen.

Waarom ga je dan niet met de auto? Dat is toch in elk geval 'n stuk veiliger want dan zit je tenminste alleen en hoef je geen mondkapje op.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:03

Suzanne F. schreef:

Als de handhaving net zo knullig verloopt als met de illegale feestjes, zal er nog best wat afgestoken worden. Misschien moeten ze er gelijk 'n enorm hoge boete aan vast knopen, zowel aan bezit als aan afsteken. En zorgen dat er 'n hoge pakkans komt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:06

bigone schreef:
Wanneer het om interviews gaat dan is dat toch het meest simpele? Snap zo’n klant dan ook niet
.

Echt simpel is het niet omdat ik ook de wareningang/uitgang, productie en reparatieafdeling moet beoordelen maar ondoebaar is het niet. Echter moet dan iemand met een camera een rondje lopen met goed geluid.
We kunnen ook gewoon de focus wat verschuiven en dan volgend jaar weer meer productie focus of zo.

Elnienjo, auto overweeg ik maar dat ik wel een hap uit het budget omdat ik dan 10 uur autorij terwijl ik anders van de 12 uur zeker zo‘n 9-10 uur kan werken. Daarnaast is de km vergoeding aanzienlijk hoger dan de kosten van de trein. Dan is de vraag of het überhaupt nog uit kan.

Ik kan uiteraard ook gewoon weigeren. Op zich ben ik ook niet zo zeer bang voor corona. Vind meer dat je als bedrijf je imago een beetje (veel) verkeerd zet (gezondheid ondergeschikt) terwijl ze eigenlijk juist een bedrijf zijn dat heel veel over heeft voor de werknemers. Beetje gemengd gevoel dus.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:54

Ja ja snap er niks meer van. Mijn schoonvader krijgt woensdag zijn eerste gesprek over behandeling kanker. Schoonmoeder mocht hier niet bij zijn...
Maar .. schoolarts van de GGD mag alle ouders met kinderen wel uitnodigen binnen de school voor onderzoeken. Die ook prima later kunnen.
Terwijl diezelfde ouders een paar meter verder op dezelfde verdieping wordt afgeraden om oudergesprekken fysiek te voeren.
Kortom snap er helemaal niks meer van.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:02

Coby schreef:
Ja ja snap er niks meer van. Mijn schoonvader krijgt woensdag zijn eerste gesprek over behandeling kanker. Schoonmoeder mocht hier niet bij zijn...
Maar .. schoolarts van de GGD mag alle ouders met kinderen wel uitnodigen binnen de school voor onderzoeken. Die ook prima later kunnen.
Terwijl diezelfde ouders een paar meter verder op dezelfde verdieping wordt afgeraden om oudergesprekken fysiek te voeren.

Bijzonder onze ggd heeft de bezoeken uitgesteld. Schoolarts komt wel maar alleen voor gevallen waar wij en ouders dat noodzakelijk achten. Dat zijn er een handjevol.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:04

Dit zijn absoluut alleen de niet urgente onderzoeken. Blij dat jij het ook bijzonder vindt. Begin anders steeds meer te twijfelen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:09

GGD (consultatiebureau) ging hier laatst ook weer door. Wel maar één ouder per kind.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:11

Coby schreef:
Dit zijn absoluut alleen de niet urgente onderzoeken. Blij dat jij het ook bijzonder vindt. Begin anders steeds meer te twijfelen.

Vind het vooral opvallend hoe regio’s verschillen maar dat vind ik als het om Corona beleid gaat ook. Afgelopen week waren er Corona besmettingen onder leerlingen (niet school gerelateerd maar sport) bij de 1 voerde ze contact onderzoek uit en bij de ander moest dit zelf gebeuren. Zelfde leeftijdsgroep etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:13

Coby schreef:

In onze regio gebeurt dat niet.

Ik zou afbellen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:17

Coby schreef:

Kan ze er telefonisch niet bij zijn.. dan hoort ze wel alles oo handsfree. Of het opnemen dat hij het thuis kan luisteren in overleg met de arts uiteraard

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:22

safina schreef:
Coby schreef:

Ik zou afbellen.

Staat al gepland en gaat door. En ik ben zelf niet ouder maar leerkracht op die verdieping.

Schoonmoeder probeert heel erg om daar wel bij te zijn. Daarbij ook dat schoonvader slechthorend is en er op dit moment geestelijk niet bij is zeg maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:30

Coby schreef:
safina schreef:

Ik zou afbellen.

Staat al gepland en gaat door. En ik ben zelf niet ouder maar leerkracht op die verdieping.

Ach so...

En directeur vindt het oké, volwassenen in de school die er niet noodzakelijk hoeven zijn?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:53

Het kan volgens de GGD. En dat is het dan

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:54

Coby schreef:
Het kan volgens de GGD. En dat is het dan

En dat snap ik dan ergens ook wel weer..
Ik vind dat de ggd1 lijn moet trekken. We moeten ons ook in heel Nederland aan de Corona regels houden :+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:58

Jaaaa daarom wordt dan steeds onlogischer ;)
Twee scholen in 1 gebouw. Andere school is vandaag voor het eerst na 10 dagen weer open ivm besmettingen onder leerkrachten en kinderen. Die dan weer in dezelfde taxi zitten met die van ons. Met de dag onlogischer zeg maar ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:50

Wat me nu ineens opvalt: we krijgen geen collectanten meer aan de deur.
(elk nadeel hep z'n voordeel) :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:56

Ik dacht ook dat dat niet meer mocht maar werd net gebeld door het leger des Heils dat ik volgende week m’n bus kan ophalen en welke straten ik moet lopen :')

M’n andere collecte was idd niet. Wel raar dat die ene wel lang de deuren mag :?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:15

O wij hebben er nog zat gehad hoor.

Maar dochter mag geen speculaaspoppen verkopen dit jaar met scouting. Gaat nu online. Ben benieuw ik geloof nooit dat ze dan net zoveel gaan verkopen als andere jaren. Snap wel dat ze niet langs de deuren gaan nu.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:19

nynke55 schreef:
Wat me nu ineens opvalt: we krijgen geen collectanten meer aan de deur.
(elk nadeel hep z'n voordeel) :D

Ik mag deze week anders gewoon collecteren.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:21

Oh, typisch dat ze hier dan niet komen. Misschien moet ik dat corona papiertje van de deur halen....
(grapje!)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:44

Collectanten heb ik echt een hekel aan. Geef ook nooit wat. Ben instant bloed chagrijnig als ze aanbellen. Heb sowieso een hekel aan de deurbel! (En dan heb ik er nog wel 3 hangen. Heb 3 ingangen namelijk)

Gelukkig dat de meeste collecte hier niet doorgaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:52

mvdende schreef:
Collectanten heb ik echt een hekel aan. Geef ook nooit wat. Ben instant bloed chagrijnig als ze aanbellen. Heb sowieso een hekel aan de deurbel! (En dan heb ik er nog wel 3 hangen. Heb 3 ingangen namelijk)

Gelukkig dat de meeste collecte hier niet doorgaat.

Tja en zo vind ik het belangrijk dat er meer aandacht en geld naar bepaalde zaken gaat en dat is voor mij dus een reden om daar aandacht voor te vragen.