bigone schreef:Inmiddels ipv 4 zeker 23 besmettingen gemeld met het Hillegomse café als oorzaak. Waarschijnlijk een personeelslid dit niet ziek was maar wel besmettelijk. Zo zullen er nog wel meer komen deze periode, wat ik dan niet snap, reserveren gewenst en toch roepen ze mensen op om zich te melden . Dan is de reserveer maatregel ook een wassen neus ( alhoewel ik dat in ons dorp al had gemerkt )
Milde klachten vind ik iets anders dan geen klachten:
Citaat:23 besmettingen gelinkt aan Hillegoms café
Er zijn inmiddels zeker 23 coronabesmettingen gelinkt aan café De Kleine Beurs in Hillegom. Eerder werd gemeld dat café uit voorzorg de deuren sloot nadat vier bezoekers besmet bleken. GGD Hollands Midden is bezig met het bron- en contactonderzoek.
De eigenaar van het café, Boy Hardeman, is zelf ook besmet met het coronavirus. "Ik ben enorm geschrokken", zegt hij tegen Omroep West. Ook medewerkers zijn besmet. "Mensen zijn klaar met corona, maar corona is nog niet klaar met ons."
De GGD Hollands Midden denkt dat het virus zich heeft kunnen verspreiden, doordat mensen met milde klachten zich niet hebben laten testen en zijn blijven werken. De GGD benadrukt het belang van testen bij klachten als een verstopte neus, loopneus, keelpijn of niezen. "Doe het niet alleen voor jezelf, maar ook voor de gezondheid van je familie, vrienden en collega's."
De mensen die nu besmet zijn of in contact zijn geweest met een besmet persoon, hebben advies van de GGD gekregen om thuis te blijven of extra op de gezondheid te letten. Iedereen die tussen 8 juli en 16 juli in het café is geweest en klachten heeft, wordt verzocht contact op te nemen met de GGD.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2341261-zeker-2 ... t-aan.html
Hoeveel gegevens noteren ze bij reserveren? Als dat alleen een naam is is het lastig om naderhand contact op te nemen. En als één persoon reserveert voor een hele groep hebben ze ook niet gelijk de nummers van alle groepsleden.