Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:13

bigone schreef:
Inmiddels ipv 4 zeker 23 besmettingen gemeld met het Hillegomse café als oorzaak. Waarschijnlijk een personeelslid dit niet ziek was maar wel besmettelijk. Zo zullen er nog wel meer komen deze periode, wat ik dan niet snap, reserveren gewenst en toch roepen ze mensen op om zich te melden . Dan is de reserveer maatregel ook een wassen neus ( alhoewel ik dat in ons dorp al had gemerkt )

Milde klachten vind ik iets anders dan geen klachten:
Citaat:
23 besmettingen gelinkt aan Hillegoms café
Er zijn inmiddels zeker 23 coronabesmettingen gelinkt aan café De Kleine Beurs in Hillegom. Eerder werd gemeld dat café uit voorzorg de deuren sloot nadat vier bezoekers besmet bleken. GGD Hollands Midden is bezig met het bron- en contactonderzoek.

De eigenaar van het café, Boy Hardeman, is zelf ook besmet met het coronavirus. "Ik ben enorm geschrokken", zegt hij tegen Omroep West. Ook medewerkers zijn besmet. "Mensen zijn klaar met corona, maar corona is nog niet klaar met ons."

De GGD Hollands Midden denkt dat het virus zich heeft kunnen verspreiden, doordat mensen met milde klachten zich niet hebben laten testen en zijn blijven werken. De GGD benadrukt het belang van testen bij klachten als een verstopte neus, loopneus, keelpijn of niezen. "Doe het niet alleen voor jezelf, maar ook voor de gezondheid van je familie, vrienden en collega's."

De mensen die nu besmet zijn of in contact zijn geweest met een besmet persoon, hebben advies van de GGD gekregen om thuis te blijven of extra op de gezondheid te letten. Iedereen die tussen 8 juli en 16 juli in het café is geweest en klachten heeft, wordt verzocht contact op te nemen met de GGD.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2341261-zeker-2 ... t-aan.html

Hoeveel gegevens noteren ze bij reserveren? Als dat alleen een naam is is het lastig om naderhand contact op te nemen. En als één persoon reserveert voor een hele groep hebben ze ook niet gelijk de nummers van alle groepsleden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:27

Ze vermoeden iemand met milde klachten. Er komt inmiddels steeds meer bewijs dat je al een dag of vijf voor de klachten besmettelijk kunt zijn. Rivm lacht dat weg maar toch, bij OP1 zaten vorige week de onderzoekers van het rioolwater , zij hadden op twee plekken een toename van Corona in rioolwater gevonden en op die twee plekken kwamen na vijf dagen plots meer besmettingen voor . Die dame met dat grijze haar van het rivm lachte er wat bij maar had ook geen verklaring .

Vandaag 185 besmettingen, merendeel in provincies nh zh nb en Utrecht .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-07-20 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:58

Astorga: ik moest toen ik uit eten ging naam en telefoonnummer geven

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:00

purny schreef:

Ik ga morgen voor het eerst weer uit eten met meerdere personen. Bij het plaatsen van de reservering kwam wel de vraag voorbij of wij tot hetzelfde huishouden behoren, maar hoefde alleen mijn naam door te geven en niet van de anderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:01

Astorga schreef:
purny schreef:

Ik ga morgen voor het eerst weer uit eten met meerdere personen. Bij het plaatsen van de reservering kwam wel de vraag voorbij of wij tot hetzelfde huishouden behoren, maar hoefde alleen mijn naam door te geven en niet van de anderen.

Dan ben jij te vinden en dus je mede eters ook.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:02

1 naam lijkt me ook voldoende, stel dat er wat is kunnen ze jou toch ook bellen?
Ga er van uit dat je dan wel kan vertellen wie er bij je waren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:04

Hoe zou het dan gaan als er tafels vrij zijn en er bijvoorbeeld toeristen aanschuiven? Noteren ze dan ter plekke hun gegevens iedere keer?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:05

bigone schreef:
Lees net het relaas van een Belgische familie , om het vijftigjarig huwelijk te vieren met vier gezinnen op zes juli naar Zeeland gegaan en zich aan alle maatregelen gehouden. Einde van de week word er eentje ziek en nu blijken er 12 van de 15 Corona te hebben. Ze denken het in Zeeland te hebben opgelopen. Tja, de dag voor afreis wel voor huldiging op hun gemeentehuis geweest en de vier families komen allemaal uit verschillende delen van België. Ik heb toch sterk het vermoeden dat ze voor afreis al een besmet geval in de familie hadden. Wel sneu dat een familieweek zo uitpakt.

Het is ook niet slim om met zoveel mensen in één huisje te gaan zitten, zeker niet met opa en oma erbij!
En waarschijnlijk inclusief pubers die voor het familieweekend nog met hun tong in de mond van hun kalverliefde gehangen hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:10

Elnienjo , aardig aanvallend en grof , misschien bij de feiten houden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:10

bigone schreef:
Ze vermoeden iemand met milde klachten. Er komt inmiddels steeds meer bewijs dat je al een dag of vijf voor de klachten besmettelijk kunt zijn. Rivm lacht dat weg maar toch, bij OP1 zaten vorige week de onderzoekers van het rioolwater , zij hadden op twee plekken een toename van Corona in rioolwater gevonden en op die twee plekken kwamen na vijf dagen plots meer besmettingen voor . Die dame met dat grijze haar van het rivm lachte er wat bij maar had ook geen verklaring .

Vandaag 185 besmettingen, merendeel in provincies nh zh nb en Utrecht .

Dat klopt ja van dat riool water. Heel interessant. Die dame met die wenkies zat er indedaad beetje schaapachtig bij te lachen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:14

bigone schreef:
Elnienjo , aardig aanvallend en grof , misschien bij de feiten houden.

Feiten zijn dat het familie is uit alle uithoeken van het land. En dat die mensen vóór het familieweekend vast niet 2 weken in vrijwillige lockdown zijn gegaan. Ze zullen ook naar werk, school, sport, vriendjes etc zijn geweest. En dan zo dom zijn om met 4 gezinnen in één huis te gaan zitten inclusief het bejaarde koppel...

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:19

bigone schreef:
Lees net het relaas van een Belgische familie , om het vijftigjarig huwelijk te vieren met vier gezinnen op zes juli naar Zeeland gegaan en zich aan alle maatregelen gehouden. Einde van de week word er eentje ziek en nu blijken er 12 van de 15 Corona te hebben. Ze denken het in Zeeland te hebben opgelopen. Tja, de dag voor afreis wel voor huldiging op hun gemeentehuis geweest en de vier families komen allemaal uit verschillende delen van België. Ik heb toch sterk het vermoeden dat ze voor afreis al een besmet geval in de familie hadden. Wel sneu dat een familieweek zo uitpakt.

Het zou best kunnen dat ze het al gehad hebben voor hun vertrek. Of het daar opgedaan hebben. En/of het daar doorgeven hebben.
Wij waren een paar weekends in Cadzand en in de horeca was er van coronamaategelen niet veel te merken. Geen mondkapjes bij het personeel, bediening die dicht bij de klanten bleef kletsen, gewoon menukaarten zoals altijd, terassen die bestonden uit windschermen aan alle kanten en een dak van rechthoekige parasols, etc. Ideaal dus om het virus door te geven. Hopelijk is intussen de controle wat strikter geworden. Vakantie en virus blijkt toch een hele moeilijke combinatie te zijn.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:14

Ik ben om 15u gebeld met een negatieve uitslag *\o/*

Eleeke al wat gehoord?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:18

Koekie73 schreef:
Ik ben om 15u gebeld met een negatieve uitslag *\o/*

Eleeke al wat gehoord?

Wat een fijn nieuws zeg!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:21

Ah, dat is fijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:24

Woohoo dochter en ik allebei negatief.

koekie73 Gefeliciteerd ! nu kun je tenminste naar de dokter

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:25

Wat fijn Eleeke en Koekie73!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:25

Wat fijn voor jullie :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:26

Top, dat is goed nieuws

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:33

Zebrastreep schreef:
Helaas is het hier zwaar bewolkt en regent het :(

--

De meeste besmettingen vinden nu plaats in de categorie van 20 tot en met 40 jaar. Blijkbaar door feestjes en elkaar weer veel opzoeken. Ze verwachten weet een stijging op de ic. Dan niet eens zozeer van de jongeren maar meer dat die hun ouders aan steken die wel op de ic komen te liggen. Blij dat ik een house warming heb afgezegd zag het nog niet zitten.

Maar het gedrag van mijn ouders en zusje irriteert mij wel. Die gaan gewoon overal heen en wonderbaarlijk is het tot nu toe goed gegaan. Als ik nou uit huis woonde had ik het niet zo vervelend gevonden. Nu heb ik een enorm vlucht gevoel in mijn lijf en zal ook zeker ergens anders heen gaan als ze het wel krijgen omdat ze vinden dat je toch ooit weer wat moet doen. Ik vind het gewoon eng dat ik weer ga werken en er een kans is om wat mee te nemen naar een doelgroep die er al niks van snapt en waarbij een aantal een verhoogd risico hebben om eraan te overlijden. Zo gaan mijn ouders en zusje naar Duitsland om te shoppen gelukkig met mondkapje maar echt lekker zit het mij niet. Hoop wel dat ze beseffen dat ik daarmee week en dat oma ziek is en die overleefd het virus al helemaal niet.

Ik vind dat mensen verslappen en vooral leiden aan egoisme. Dat was voor de corona ook zeker al maar het bevestigd nu maar weer hoe zelfingenomen mensen zijn. En dan het excuus ja maar ik heb mij er lang genoeg aan gehouden dus ik mag ook weer lol gaan maken. En dat mag ook maar ik wil zelf niet ziek worden en al helemaal mijn collega's en doelgroep niet.... En een aantal vrienden van mij bescherm ik er ook ontzettend voor. Eentje moet ik daardoor al best lang missen en dan wil ik nog liever dat ik het krijg dan zij.

Ik denk dat het ergens ook met doorzettingsvermogen heeft te maken. Zelf heb ik een zware periode gehad en kan ik erg goed met tegenslagen omgaan en dat ook volhouden. Veel mensen missen dat helaas ook en geven op zodra het dan maar een klein beetje misgaat. Jammer had volgend jaar gehoopt op minder angst maar denk dat ik er nog een jaar mee moet dealen omdat er mensen egoïstisch beginnen te worden

Ik sta er ook zo in zebrastreep, ben ws wel iets losser dan jij, maar ben behoorlijk voorzichtig! Durf in een winkelstraat alleen redelijk rustige winkels op te zoeken, dat is ook pas sinds kort hihi. Bij action ofzo kom ik nog niet hoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:42

Fijn negatief getest! Proficiat.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:44

imaudy schreef:
Ik sta er ook zo in zebrastreep, ben ws wel iets losser dan jij, maar ben behoorlijk voorzichtig! Durf in een winkelstraat alleen redelijk rustige winkels op te zoeken, dat is ook pas sinds kort hihi. Bij action ofzo kom ik nog niet hoor.

Ik was gisteren in een supermarkt in een plaats waar veel Duitse vakantiegangers zijn. Het was daar net als voor de coronacrisis, behalve dan dat ik mijn handen kon ontsmetten. Was echt in shock van zoveel mensen zo dicht bij elkaar en wist niet hoe gauw ik weer weg moest zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:47

Ja het is een duitse invasie in ons land momenteel. Snap het wel, gaan ook liever veilig met de auto wat dichterbij op vakantie
Eilanden zitten ook vol.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:51

Wat fijn dat iedereen negatief getest is.

Ze vragen bij uit eten gaan echt niet altijd naam en telefoonnummer. Ook niet als je niet gereserveerd hebt.
In het begin toen de horeca open ging wel hoor.
Toen moesten we soms ook op het terras onze gegevens achterlaten.
Er wordt ook nergens bij binnenkomst gevraagd of je klachten hebt.
Tenminste niet waar wij de afgelopen tijd zijn geweest.
We hadden ons nog zo voorgenomen om te blijven koken na de lockddown.
Maar het is bij een voornemen gebleven....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:57