Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:07

Afschuwelijk om dat door te moeten maken Tienus.
Sterkte voor komende tijd

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:29

Heel veel sterkte, Tinus.
Ik ga duimen voor een goede afloop. Dat je ouder weer gezond thuis komt. :(:)

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:40

Sterkte Tinus.
Goeie ambassadeur zeg, Pien. En hij schrijft ook nog leuk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:44

Mysa dat is in Spanje, zie post MoniqueM

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:48

Oh ja, was er even niet helemaal bij.
Correctie: goeie ambassadeur zeg, Monique! ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:55

We zijn trots op hem ;-)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:00

Sterkte Tienus

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:11

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:27

Heftig Tienus, hij had het vast stikbenauwd!
Ik duim mee maar jeetje wat heftig zeg, hopelijk is hij fit genoeg om eventueel met facetime alles te kunnen volgen vrijdag. :(:)
Maar eerst duimen dat de behandeling aanslaat, dat is stap een, gelukkig maar dat zuurstof helpt.
Het zegt niks maar het is een lichtpuntje.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:53

Sterkte Tienus!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:15

Heftig Tienus.
Veel sterkte. Ik duim mee dat alles goed komt !

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:24

Veel sterkte Tienus!
We leven in rare tijden en dat dit soort verdrietige dingen in afzondering moeten maakt het niet makkelijker.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:27

Sterkte Tienus!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:31

pien_2010 schreef:
Denise_Storm schreef:
In Frankrijk is de lockdown tot 11 mei verlengd... Heftig hoor!

Zoals ik het begrepen heb.
Yep en het blijft even strikt en zou eventueel nog strikter worden en daar horen we nog van en daar krijgen dan burgemeesters een rol in om ons dat duidelijk te maken hoe en wat.
Na 11 mei gaan de scholen open tot en met de middelbare scholen. De grenzen blijven daarna gesloten voor landen buiten Europa na 11 mei.
Festivals blijven verboden ik geloof tot half juli. Bars en restaurants blijven ook gesloten tot nader orde.
Maskers zullen ook aan de bevolking worden gesteld, voor diegene bv die met openbaar vervoer moeten reizen. TEvens zal er na 11 mei systematisch getest worden als mensen Corona klachten hebben.
Werkzaamheden zal ook weer opgestart gaan worden maar daar zullen nog plannen voor ontwikkelt moeten worden.Africa zal door hem in de EU gepleit worden om de schulden kwijt te schelden en te helpen met gezondheidszorg.
Tevens zal in de EU gepleit worden voor meer eenheid en solidariteit. Macron is van mening dat de crisis een moment van waarheid zou moeten zijn van "heropleving" van Europa→ meer ambitie, meer durf.

Misschien ben ik nog iets vergeten of heb ik iets niet goed begrepen, zou zo maar kunnen, maar Macron kan ik meestal wel goed volgen.

Merci Pien !

Hier is 't morgen veiligheidsraad. Maar wij volgen Frankrijk heb ik zo'n vermoeden...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:32

Ik duim dat ze die stomme Corona een poepie laten ruiken Tienus :j

Als ze maar menselijk en vriendelijk zijn, dat is zó belangrijk, gelukkig klinkt het alsof jullie daar prettig opgevangen worden +:)+

Tjonge, bij die Hornbach....dan moet je wel héél graag naar binnen willen om daar bij te gaan staan :=
Dan zou ik toch lekker doorrijden hoor...

Overigens wij klussen ook gewoon door aan huis & tuin hoor. Zitten al 10 jaar in een verbouwing en je kan moeilijk alles laten vallen want het is wel nodig zeg maar. Mijn ouders komen al die tijd al elke week minstens wel een dag helpen, en dat hebben we nu wel even on hold gezet. Dat is balen genoeg voortgang-technisch want met die mooie dagen hadden we wel een flinke slag kunnen slaan.... dat was precies waar we op zaten te wachten voor bepaalde klussen -O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:37

pmarena schreef:
Ik duim dat ze die stomme Corona een poepie laten ruiken Tienus :j

Als ze maar menselijk en vriendelijk zijn, dat is zó belangrijk, gelukkig klinkt het alsof jullie daar prettig opgevangen worden +:)+

Tjonge, bij die Hornbach....dan moet je wel héél graag naar binnen willen om daar bij te gaan staan :=
Dan zou ik toch lekker doorrijden hoor...

Overigens wij klussen ook gewoon door aan huis & tuin hoor. Zitten al 10 jaar in een verbouwing en je kan moeilijk alles laten vallen want het is wel nodig zeg maar. Mijn ouders komen al die tijd al elke week minstens wel een dag helpen, en dat hebben we nu wel even on hold gezet. Dat is balen genoeg voortgang-technisch want met die mooie dagen hadden we wel een flinke slag kunnen slaan.... dat was precies waar we op zaten te wachten voor bepaalde klussen -O-

Hier zijn we ook allerlei klussen aan het doen. Maar ik ga niet in het weekend of op feestdagen naar een grote winkelketen ;)

Ik weet nog dat ik aan het begin van dit topic zei dat ik verf en behang gehaald had. Ik werd toen door iemand voor belachelijk uitgemaakt want tijdens deze crisis moest je dit niet doen dat waren dingen voor later...
Inmiddels is de tuin aangeplant, onze nieuwe zolderkamer in hotelsferen is klaar en nu ga ik de voorzolder, trappengat en overloop afverven in de komende paar uurtjes ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:51

Ja heerlijk toch +:)+

Elluk nadeel hep zijn voordeel. Bij ons was het nadeel van nu geen hulp hebben met de nieuwe aanbouw, dat we dan wel de al bestaande aanbouw konden verven. Was ook heel hard nodig. Veel buitenklussen gedaan. Moestuin en moestuinbakken een flinke duw gegeven enzo, ook wel fijn :)

Voor de volgende droge periode staat de verf voor de kozijnen van de voorgevel al klaar!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:24

Je mag de deur niet meer uit voor dat soort dingen dus je moet je tuin gewoon laten hoe het is en je huis ook.

Iig is dat de mening van veel bokkers.

Ik heb mijn tuin ook aangepakt. Ik liep samen met 1 ander iemand bij de kweker.
Ik zou de hornbach van hierboven hebben gemeden... Maar dat doe ik ook met supermarkten als ik zie dat er teveel auto's staan.... Ik probeer met alles rustige tijden te kiezen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:31

Hier ook hoor, nieuwe keuken was al gepland voor de eerste corona besmetting in Nederland.
Het was wel even heel spannend moet ik zeggen.

Wat je zelf kan doen, gewoon doen. En zelf probeer ik zoveel mogelijk te bestellen. Hornbach en Bauhaus zijn dan wel favoriet, omdat die Duits zijn. Praxis heeft al leverproblemen vanuit België.

Maar goed, ik hoef voorlopig niet zoveel meer.

Hoe zit het trouwens met Koningsdag? Wordt dat gewoon een verplichte vrije dag? Of is het nu gewoon een maandag?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:32

Koningsdag (en ook Bevrijdingsdag eens per 5 jaar) zijn volgens mij vrije dagen, er zijn alleen geen festiviteiten.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:42

Koningsdag ben ik gewoon vrij zoals het er nu in staat. Alleen is er niks te doen die dag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:43

Oscar schreef:
Koningsdag (en ook Bevrijdingsdag eens per 5 jaar) zijn volgens mij vrije dagen, er zijn alleen geen festiviteiten.

Ja maar daarom juist... Ben benieuwd...

Met name 5 mei, die festiviteiten wil je toch verplaatsen? 75 jaar vrijheid is niet iets om zomaar voorbij te laten gaan lijkt me.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:43

rockwitch schreef:
Koningsdag ben ik gewoon vrij zoals het er nu in staat. Alleen is er niks te doen die dag.

In mijn tuin genoeg :P

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:46

Janine1990 schreef:
Oscar schreef:

Ja maar daarom juist... Ben benieuwd...

Met name 5 mei, die festiviteiten wil je toch verplaatsen? 75 jaar vrijheid is niet iets om zomaar voorbij te laten gaan lijkt me.

Wat valt er aan te vieren?
Vorig jaar was het hele jaar ook al in het teken van die 75 jaar en zijn er diverse shows geweest met legervoertuigen n.a.v. die bevrijding. Een jaar is wel lang genoeg geweest en hoe ironisch ook zitten we nu wereldwijd opgesloten in ons kot.

Misschien als er eenmaal een vaccin is een nieuwe feestdag in het leven roepen om wereld lockdown te herdenken, opdat we een pandemie nooit meer zo uit de hand laten lopen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:47