denisesilver schreef:Menino, ik ben het dan weer absoluut niet eens met je eerste stelling. Als ik bij mezelf te raden ga, is de enige reden dat ik nooit verslaafd ben geraakt aan middelen, omdat ik er nooit aan ben begonnen. Maar die mentale verslaving is wel aanwezig, dus ik dank op mijn blote knietjes voor de doorverwijzing naar de psycholoog.
Mi uo; iedereen kan en mag zich na een cursus lifestylecoach noemen, en dat doet soms meer kwaad dan goed, maar ook niet elke psych doet deugd.
nouja, ik ben het wel met je eens dat veel coachen ook van slechte kwaliteit zijn of nutteloos, want het is geen beschermd beroep en dat is best problematisch. Ik bedoel ook gewoon meer dat de interventies meer op praktische peilers gericht moeten zijn. Desnoods door dezelfde hoogopgeleide mensen. Maar ik vind de meeste praattherapie gewoon nutteloos en er is heel weinig wetenschappelijke bewijs voor en er is ook gewoon weinig bekend over wat er werkt, wat placebo is, en wat er soms averechts werkt. Probleem is dat een psycholoog ook verslavend kan werken als hij/zij de enige is die je op een bepaalde manier aandacht geeft en dat veel mensen daarom in een bepaalde problematiek blijven hangen omdat ze daar geen afstand van durven te doen.
Poosje81 schreef:ikke schreef:
Ja, inderdaad. Komt ie:
mannen en vrouwen zijn niet gelijk en zullen dat ook nooit worden.
ik bedoel het minder onaardig dan ik klink; maar ik snap deze reactie dus niet zo goed.
Inderdaad, mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Ik denk dat geen debiel op deze aarde dat denkt

Mannen en vrouwen zijn wel veel meer gelijk dan veel mensen denken… Alleen sommige mensen schieten daar dan weer in door.