Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:18

Wat er in mijn zoekertje staat:

Prijs is per eend. €20 voor de 2

Eerste vraag: Is het €10 voor de 2 samen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:19

Lezen is moeilijk he molenhoek.... :roll:
Ik had er ook een, prijs van €20 is vast, op lagere biedingen wordt niet gereageerd. Staat in de advertentie vermeld. Gaan ze via de berichtenfunctie alsnog sturen "Voor €15 neem ik het over." Nou euh nee....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-19 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:29

Herkenbaar! Heb ondertussen antwoord: Ik wil ze wel een hele goede thuis geven bij ons.

Tja, dat hebben ze bij mij ook, ze lopen niet in de weg. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:57

Banyu schreef:
Jolien87 schreef:
Hier is de bank verkocht, mooi op tijd voor mijn verhuizing.
De man kwam vanmorgen mooi op tijd en na de bank goed bekeken te hebben, heeft hij ter plekke het geld overgemaakt en de bank in een paar ritjes meegenomen.

Hij vertelde dat hij na een jaar in Mexico nu weer naar NL is verhuisd met zijn gezin dus ze zoeken nu weer een hele inboedel. Of we misschien nog meer te koop hadden.
Nee, dat niet maar de eettafel zouden we binnenkort op de weggeefhoek zetten. Die wilde hij ook wel meenemen dus die komt hij over een paar dagen halen. :=

Kijk, dat zijn nog eens leuke berichten! :D

Hier kom ik toch nog eventjes op terug.
Hij zou vandaag de eettafel komen halen maar reageerde al niet meer op mijn vraag hoe laat hij wilde komen. Vervolgens nog maar een berichtje gestuurd en toen bleek dat hij onverwachts naar het buitenland was gegaan voor zijn werk.
Toch jammer dat ik er dan achteraan moest vragen, in plaats van dat hij zelf bedacht dat het wellicht handig was om even van zich te laten horen aangezien ik morgen ga verhuizen.

Hij had met het ophalen van de bank een grote stapel woontijdschriften van mij zien staan en vroeg of ik die ook nog wegdeed. Die had hij ook tussen mijn advertenties zien staan. Aangezien hij me net een mooi bedrag voor de bank had betaald, had ik besloten om de tijdschriften gratis aan hem te geven, samen met de eettafel. Maar daar ga ik iemand anders wel blij mee maken.

En gelukkig waren er op de Weggeefhoek genoeg gegadigden en wordt de tafel straks alsnog opgehaald door de stiefdochter van een collega. Maar het lijkt haast dat mensen ineens een stuk minder fatsoenlijk kunnen doen zodra iets gratis is, alsof het dan niet erg is om een afspraak niet af te zeggen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 00:25

...of het was inderdaad onverwachts en had hij wel iets anders aan zijn hoofd dan een losse mp afspraak af te zeggen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 00:55

Dat zou kunnen maar dan nog vind ik het vervelend.
En blijkbaar zijn er meerderen waarbij hij afspraken niet is nagekomen, afgaande op zijn beoordelingen en bijgevoegde verbeterpunten.
Enfin, ik heb nu iemand anders er blij mee gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:40

Heb ook weer wat :+

Vanochtend een aantal jurkjes en pumps online gegooid. Allemaal ongedragen of max. 2x, dus nieuw of zo goed als.
Voor ik ze de container in mik wil ik toxh eerst kijken of ik er kog wat voor kan krijgen.

Alles online en na 5 minuten al een berichtje:
"Bonjour, toujours disponible?" Dus ik reageer netjes dat het er nog steeds is.
Minuut erna, zelfde berichtje op ander item. Nog voor ik kan reageren, nogmaals op nog wat anders wat ik online heb gezet.
Profielcheck: gebruiker sinds 1 dag.
Hmz.
Intussen weer datzelfde berichtje dus gevraagd in NL of ie van plan was om dat bij elk item te gaan posten.

Stilte.

5 minuten later, op elk item opnieuw "encore disponible".

Was het alweer gelijk zat en heb 'm geblokkeerd.

Rot op joh, ga een ander pesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:43

Vertaling? :+

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:45

volgens mij wordt er iedere keer gevraagd of het artikel er nog is, en dan bij alle advertenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:48

"nog beschikbaar?" in het Frans.
Ik zit vlakbij Brussel, Wallonië is ook niet bijzonder ver dus ik kijk er niet van op dat ik Franstalige reacties krijg.
Helaas zijn dat vaak wel de grootste oplichters van dienst. Zeker als ze zeggen net over de grens met Frankrijk te wonen volgens hun profiel :+

Zelfde idee als "you shop to Namibië" maar dan voor kledij en schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:52

In de context van je verhaal was dit mij duidelijk, maar niet iedereen kent Frans en dan is je verhaal een beetje als een verhaal zonder clou :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:54

Was ervan uit gegaan dat het wel uit de context af te leiden was, sorry :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:55

Ik heb nu contact gehad met een bedrijf via marktplaats waarbij ik echt baal dat ik ze niet kan beoordelen. Wat een botte hork zeg, en dat voor een bedrijf! :oo
Alleen al door hoe ze reageren gaan wij daar dus niks kopen maar zoeken we wel verder.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:04

Nou, dat blokkeren werkt dus niet op tweedehands. Kreeg nadien alsnog reacties.
Persoon wou via PayPal betalen met een hele uitleg erbij dat dat veilig is etc, dat ik pas hoef op te sturen als ik het geld heb. Eh... Lijkt me logisch? Maar dus aangegeven dat ik niet via PayPal werk. En weer op elk item dezelfde copy-paste tekst, dus toxh ff contact opgenomen met tweedehands om te informeren of het wel een betrouwbare gebruiker is.

Gelijk een hele brief dat ik PayPal MOET accepteren want is veel veiliger dan een bank. Dat zij als koper beschermd is want "als het item niet aankomt, stuk is of niet voldoet aan de wensen van de koper kan ik mijn geld terugkrijgen".
Denkt die nu echt dat ik met die uitleg ga instemmen? Durf er mijn hoofd om verwedden dat als je iets opstuurt met trackingcode en ontvangstbevestiging dat ze dan gaan roepen "item voldoet niet".
Heb maar pittig antwoord gestuurd dat nee toch echt nee betekend :Y)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:36

Varekaj schreef:
Nou, dat blokkeren werkt dus niet op tweedehands. Kreeg nadien alsnog reacties.
Persoon wou via PayPal betalen met een hele uitleg erbij dat dat veilig is etc, dat ik pas hoef op te sturen als ik het geld heb. Eh... Lijkt me logisch? Maar dus aangegeven dat ik niet via PayPal werk. En weer op elk item dezelfde copy-paste tekst, dus toxh ff contact opgenomen met tweedehands om te informeren of het wel een betrouwbare gebruiker is.

Gelijk een hele brief dat ik PayPal MOET accepteren want is veel veiliger dan een bank. Dat zij als koper beschermd is want "als het item niet aankomt, stuk is of niet voldoet aan de wensen van de koper kan ik mijn geld terugkrijgen".
Denkt die nu echt dat ik met die uitleg ga instemmen? Durf er mijn hoofd om verwedden dat als je iets opstuurt met trackingcode en ontvangstbevestiging dat ze dan gaan roepen "item voldoet niet".
Heb maar pittig antwoord gestuurd dat nee toch echt nee betekend :Y)

Blokeren geldt alleen op de desbetreffende advertentie. Als degene daarna op een andere advertentie van jou reageert, dan komen die berichten wel binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:40

Kak zeg. Heb nu een stuk of 8 advertenties staan, was handiger als het gewoon ineens ging.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:29

Varekaj schreef:
Kak zeg. Heb nu een stuk of 8 advertenties staan, was handiger als het gewoon ineens ging.

Nee, helaas niet, opzich snap ik het wel, maar het had ook wel handig geweest natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:36

Ik wacht nu op iemand die rond 10.00 ging komen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:55

Niet komen opdagen, bericht gelezen en geen antwoord. Typisch :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:43

Dat is eigenlijk een van de redenen, dat ik met markplaats liever alleen nog maar verzend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:58

LadyMadonna schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik heb 15 april een ontvochtiger verkocht, is direct betaald, maar t ding staat hier nog steeds en wordt niet opgehaald :?

Inmiddels nog steeds niet opgehaald. Hij heeft nu gevraagd of ik het wil versturen. Nouja, liever niet, maar vooruit dan maar....
Dus ik dinsdag een tikkie gestuurd voor de verzendkosten, maar weer 0 reactie.....

Wat moet je hier nou mee?

Hij appte twee weken terug toen ik in Hongarije zat, en ik wil dan eigenlijk niet antwoorden dat ik een paar dagen niet thuis ben...
Binnenkort weer vakantie....
Ben er eigenlijk best klaar mee.
Zal ik gewoon zn geld terug storten?

En ondertussen staat de ontvochtiger er nog steeds :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:21

Geld terug storten en opnieuw aanbieden, klaar

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:55

Ik heb vandaag een mindere ervaring gehad. Ik had een Rambo hoody gekocht. Met nadruk of hij helemaal heel was.. Ja hij was heel, vervolgens doe in de doos open, voering stuk, bij de oren stuk, staart flap kapot..

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:37

Pfff ik wil iets kopen op Marktplaats, maar de aanbieder reageert niet. Heeft het wel gelezen, maar geen reactie. Altijd fijn als iemand niet meer reageert (maakt niet uit van welke kant)

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:30

:Y)
elinedeau95 schreef:
Pfff ik wil iets kopen op Marktplaats, maar de aanbieder reageert niet. Heeft het wel gelezen, maar geen reactie. Altijd fijn als iemand niet meer reageert (maakt niet uit van welke kant)

Das idd irritant, anders nog even berichtje er achter aan sturen?
Wellicht vergeten?

Ik heb hier ook wel eens gehad dat mijn man het had gelezen, maar die antwoord nooit, en hij het was vergeten te zeggen tegen mij, heb al vaak tegen hem gezegd dat ie dat niet moet doen, maar ja eigenwijs he