Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:49

Volgensmij ligt dat ook een beetje aan het land waar je koopt, want als ik iets voor 2 euro in china koop ga je me niet vertellen dat de verkoper dan 1 euro verlies maakt op het product.

PayPal heeft voor elk land verschillende voorwaarden (als je er woont dus, niet als je er koopt) En vooral in NL moet je bijbetalen voor PayPal, maar als je in Duitsland bij een particulier koopt ook (of je moet het aangeven als familie... Daarvoor hoeft het bij de meeste grote bedrijven weer niet.

Ik vind "beste" wel weer prima, gebruik het best vaak.

Ik vind "Dag... "weer zo afstandelijk.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:52

Het zijn 13 geadresseerden dus met namen kan ik niets in de aanhef.

Maar inmiddels ben ik eruit. Het is "Beste deelnemers aan xxxxxxx" geworden. Zo hoefde ik niets met namen, want daar zat het struikelblok... "beste" wordt hier heel veel gebruikt als je elkaar al eens hebt gezien, dus dat kon nu wel.

Grapjasjes12

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:05

Voor ideal betaald de winkelier maandelijks of jaarlijks, dus niet specifiek per transactie.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:19

Volgens PayPal NL
Afhankelijk van het verkoopvolume berekent PayPal verkopers tussen de 1,5% en 3,4% transactiekosten over het totale verkoopbedrag, plus €0,35 EUR per transactie voor het ontvangen van betalingen.

In Duitsland is dit 1.5-1.7% + 0,35 Maar vinden klanten het eigenlijk vanzelfsprekend om met PayPal te betalen (ook ondergetekende) en in NL komt ideal gewoon nog meer voor als PayPal en als een verkoper moet kiezen, kiest hij daarvoor wat de meesten gebruiken.

Het is waarschijnlijk te lastig om een rekenmachine aan het eind te zetten om de paypalkosten te berekenen en een winkelier zal dus een gemiddelde hebben genomen wat iedereen betaald.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:02

Wat te doen aan een blauwe nagel (heel mijn vinger klopt erg en doet erg pijn, is ook dikker dan de andere vinger).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:10

Wow jullie gaan heel snel haha. Maar bedankt voor de antwoorden op de vorige pagina :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:01

Love_Laugh schreef:
Wat te doen aan een blauwe nagel (heel mijn vinger klopt erg en doet erg pijn, is ook dikker dan de andere vinger).

Als hij net blauw is zit er nog vers bloed onder. Dan kun je hem lek laten prikken waardoor het bloed eruit kan en de druk zal verminderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:09

bruintje123 schreef:
Waarom moet je bij een bestelling die je via Paypall betaald vaak extra betalen?
En is het dan via ideal, geen extra kosten.

Even vanuit webwinkel beheerder kant zijnde..
Paypal rekent inderdaad een 'fee' voor het gebruik van Paypal. Sommige berekenen die kosten wel, sommige webwinkels berekenen die kosten in de verkoopprijs. Ook aan iDeal zitten kosten verbonden, maar dat hangt ook weer heel erg af van welke 'partner' er achter de iDeal betaalmethode zit, die kunnen ook weer verschillende kosten berekenen ervoor.

Wij berekenen de kosten voor paypal en/of ideal bijvoorbeeld niet door aan de klant (dat calculeren we zelf in) maar voor het betalen met creditcard berekenen we de kosten bijvoorbeeld wel weer door aan de klant. Maar die kosten zijn ook belachelijk af en toe. Wij hebben klanten die soms best flink bestellen, en dan zouden we aan alleen al de creditcard kosten 10-20 euro kwijt zijn.. dus dat werd een beetje te gek :+

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:21

In Londen mocht ik bijvoorbeeld niet pinnen onder de 4 Pond, aangezien ze in die winkels per transactie een bepaald bedrag moesten betalen :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:46

Love_Laugh schreef:

Ook als hij al een dag oud is (of 2) gewoon prikken.

Belangrijk is om de naald echt rood heet te maken en vlot, met niet te veel (maar ook niet te weinig) druk op de naald te prikken.

Je kunt het ook met iets bot doen, zoals een paperclip, maar een naald gaat gewoon sneller.

En ook als je maar weinig blauw ziet, dan kan er nog een ophoping zijn onder de huid.

Je hoort, ik ben ervaringsdeskundige omdat mijn man een maand of 2 terug pas na 24 uur zijn nagel liet prikken (hij durfde niet) en vervolgens mocht ik niet te veel druk zetten op de naald. Met gevolg dat ik 3 of 4 keer opnieuw moest doen omdat het steeds niet diep genoeg was. Maar hij was kei blij toen de druk Er eindelijk vanaf was.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:59

Bedankt allemaal voor de paypall antwoorden.
Ik heb nu dus maar met ideal betaald, vond 2,99 toch zonde van het geld.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:56

Interessant weetje daarbij is dat je met Paypal een zekere kopersbescherming hebt, maar met iDeal niet. iDeal is een directe overschrijving van jou naar de ander en daarmee ben je zelf verantwoordelijk voor (o.a.) de correctheid van de gegevens. Als er dus iets niet blijkt te kloppen na je betaling is het jammer maar helaas, je hebt zelf expliciet akkoord gegeven voor de overschrijving.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:15

Mijn zus heeft een pagina op facebook, die ik geliked heb, maar ze kan me niet taggen in een post. Hoe kan dat? Mijn andere zus kan ze wel taggen.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:19

Dan heb jij waarschijnlijk je instellingen zo staan dat mensen jou niet kunnen taggen ;) Waarschijnlijk kan jij jezelf wel taggen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:58

Shanna schreef:
Dan heb jij waarschijnlijk je instellingen zo staan dat mensen jou niet kunnen taggen ;) Waarschijnlijk kan jij jezelf wel taggen?

Het gekke is dat ik verder overal wel getagd kan worden. Naja, dan geen tag, haha! Heb alles gewoon open staan voor vrienden, maar misschien daarom, omdat het een pagina is en het alleen op vrienden staat ofzo?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:05

Is Fructis helemaal verdwenen uit de schappen? Ik wilde laatst even lekker snuffen, maar kon het nergens vinden :')

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:13

phormicola schreef:
Is Fructis helemaal verdwenen uit de schappen? Ik wilde laatst even lekker snuffen, maar kon het nergens vinden :')

De shampoo bedoel je?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:20

Zal de mens ooit staand kunnen slapen?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:39

phormicola schreef:

Bij de action :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:52

savannah030x schreef:

Als je moe genoeg bent kun je lopend slapen.....

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:07

Klopt,dat gebeurde bijvoorbeeld bij soldaten in de oorlog. Ze liepen 3 aan 3 zodat de middelste kon 'slapen'.
Of dat echt de juiste slaapfase is die onze hersenen nodig hebben ,dat lijkt me niet?

Evengoed heeft liggend slapen een echte functie: onze ruggengraat heeft deze tijd nodig om te rusten.

Bron: gezondheidsnet.
Citaat:
Ook als je al lang uit de groei bent, ben je ’s morgens een paar centimeter langer dan de avond ervoor. Dat komt door je tussenwervelschijven. Deze zitten in je wervelkolom tussen je wervels om schokken op te vangen. Ze hebben een geleiachtige kern die voor zo’n 80 procent uit water bestaat.

Terwijl je overdag zit en staat, plet de druk op de wervelkolom de tussenwervels en wordt er vocht uitgeperst. Daardoor krimp je. Als je ligt te slapen vermindert de druk en krijgen de tussenwervels de kans om vocht op te nemen en uit te zetten, zodat je ’s ochtends iets langer bent.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:07

savannah030x schreef:

Jup, als je maar moe genoeg bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:10

Ik ben een vroegtijd.ige schoolverlater. Ben bewust gestopt met opleiding en wil komend schooljaar of volgend schooljaar weer beginnen.

Vanaf begin af aan loopt rm.c achter mij aan en leerplicht. Ik heb meermaals aangegeven wat de reden is voor het stoppen en dat ik verder geen behoefte heb aan hulp. Maar ze blijven mij lastig vallen, mails, telefoontjes, zelfs langs komen en kaarten sturen. Ik ben hier best wel een beetje zat van en heb ook al aangegeven geen contact meer te willen, maar blijkbaar dringt dat niet tot hun door.

Ik vraag me af of hun dit recht hebben of dat ik zelfs stappen kan gaan ondernemen, want ik ben het erg beu.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:17

Eske_B schreef:
savannah030x schreef:

Jup, als je maar moe genoeg bent.

Toch niet echt vast slapen zoals we doen als we liggen?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:17

Tivoli schreef:
Klopt,dat gebeurde bijvoorbeeld bij soldaten in de oorlog. Ze liepen 3 aan 3 zodat de middelste kon 'slapen'.
Of dat echt de juiste slaapfase is die onze hersenen nodig hebben ,dat lijkt me niet?

Evengoed heeft liggend slapen een echte functie: onze ruggengraat heeft deze tijd nodig om te rusten.

Bron: gezondheidsnet.
Citaat:
Ook als je al lang uit de groei bent, ben je ’s morgens een paar centimeter langer dan de avond ervoor. Dat komt door je tussenwervelschijven. Deze zitten in je wervelkolom tussen je wervels om schokken op te vangen. Ze hebben een geleiachtige kern die voor zo’n 80 procent uit water bestaat.

Terwijl je overdag zit en staat, plet de druk op de wervelkolom de tussenwervels en wordt er vocht uitgeperst. Daardoor krimp je. Als je ligt te slapen vermindert de druk en krijgen de tussenwervels de kans om vocht op te nemen en uit te zetten, zodat je ’s ochtends iets langer bent.

Dankjewel!