Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:18

Ja precies, die zo genaamde nieuwstaat _O-
Hoe vaak je dekjes voorbij ziet komen in "nieuwstaat" waar, bij het zien van de foto's, je afvraagd of het nu een deurmat is of een dekje :r

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:36

Dat wordt idd vaak gezegd.
Of nieuw terwijl het 1x gebruikt is. Gebruikt is imo gebruikt.

Heb een advertentie staan voor een dikke, wel degelijk in nieuw staat :D (maar dus toch gebruikt :p ) deken voor €25. Deken is in de stomerij gestoomd en behandeld. Staat er duidelijk bij en ook dat de prijs vast is.

Krijg ik een mailtje. €15 inclusief verzenden mits hij schoon is en compleet.

Heb dr succes gewenst met dr zoektocht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:15

Ik heb mijn scooter te koop gezet omdat mijn eigen weer gemaakt is.

Vraagprijs €900, bieden vanaf €700 geloof ik.

Mailt er iemand met zielig verhaal, dat die maar €500 heeft en of ik er heel goed overna wou denken, dan kwam die hem morgen halen.. Ook maar gezegd dat die beter naar een goedkoper model kan kijken of meer km stand en succes gewenst..

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:47

Beloven schreef:
Ik heb mijn scooter te koop gezet omdat mijn eigen weer gemaakt is.

Vraagprijs €900, bieden vanaf €700 geloof ik.

Mailt er iemand met zielig verhaal, dat die maar €500 heeft en of ik er heel goed overna wou denken, dan kwam die hem morgen halen.. Ook maar gezegd dat die beter naar een goedkoper model kan kijken of meer km stand en succes gewenst..

Oh...dat ja :( Ik vind dat geschooi om iets voor veel minder te krijgen een crime. Hoeveel mailtjes ik al niet gehad heb onder de noemer; arme student, niks te makken. Nou jammer dan, net of heb ik het gratis gekregen.
Nu is er niks mis met een gezonde onderhandeling over de prijs, maar het op voorhand eigenlijk al bijna gratis willen hebben om het student zijn...nee. Je vraagt je bijna af of er uberhaupt nog wel werkende mensen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:50

Ik wil best wat zakken, daarom ook bieden vanaf. Maar ga geen €500 verlies lijden, bedoel heb er zelf ook al wat geld ingestoken..

Nu ook iemand, die mailt met allerlei vragen, geef netjes antwoord. Maar omdat er geen onderhoudsboekje bijzit en hij nu net 3 weken buitenstaat heeft die toch geen interesse.. Echt grootste onzin. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:00

En nog eentje..

Valt er nog te onderhandelen? Ik wil eventueel nog wat zakken ja, wat had je in gedachte? Ja ik kan tot 400 euro gaan.. Echt mensen.. kom op..

En dan ook nog vragen waarom ik hem succes wens... -O-

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:15

Ach ja.. ik had er ook 1. Heb er een auto op staan meg wat problemen. Gekocht voor 1500 euro paar weken terug. Heb hem nu voor 550 op mp staan (boehoe :'( ). Zou wel zien waar t schip strand. Boden liepen al snel op, animo genoeg. Meerdere boden van 500. Prima mag ie voor weg. Mailt gister iemand of ik hem wilde appen. Prima.
Ik geappt. Eerst al eens zelf nog een bericht moeten sturen. Toen allemaal vragen over het probleem. Prima. Vervolgens met een bod komen: 300 haal ik hem zonder gezeur zondag op. Ik zeg: ja dat geloof ik graag, maar ik heb al boden van 500 euro. Dus 300 is te weinig.
Nog wat vragen, ja 400 was het maximale.
Ik weer: nee ik wil minimaal 500. Heel verhaal over dat die problemen altijd dramatisch waren en dat ik altijd maar moest afwachten of mensen dat ook gingen bieden en blabla, dat ik met heel beel geduld misschien idd wel 500 kreeg maar hij kon me er snel vanaf helpen. Ik vastgehouden aan 500.
Oke, hij ging erover nadenken (doen alsof ik een krot heb, maar ondertussen wel interesse hebben). Ik zou de dag erna horen. Prima.

Uur later belt ie. Maar ik was in gezelschap. Dus ik stuur snel een appje. Weer allerlei vragen. En waar ie dan opgehaald kon worden. En of ie nog wel een stuk kon rijden. Nou dan wil ie vrijdag komen voor 500.

Maar man, echt. Eerst die hele auto afzeiken en afkraken (tis gewoon een hele mooie auto vol opties, maar ja, met een probleem. Iemand die dat geen probleem vind dat ie er op een gegeven moment mee ophoud kan er misschien nog wel een kaar of zelfs 2 in rijden) om vervolgens toch gewoon de rest te matchen. Manmanman. En dan de manier waarop. Echt.. ik hoop haast dat een ander eerder komt en hem koopt. Zeikerd. En als ie wel komt zal ie ook nog wel af willen dingen. Nou, dan mag ie zonder auto naar huis (en hij moet een fiks stuk rijden)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:18

Ik heb laatst een keer zo'n zeikerd (nou ja, in mijn geval opdringerige vent) laten schieten en genoegen genomen met iets minder geld. Gewoon omdat ik er geen trek in had. Heb ik mezelf mee, oké, maar soms is het ook een beetje gun factor/geen zin in gedoe.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:22

Tja nou ja. Ik heb momenteel 2 echte interesses. Hij en iemand die maandag nog zal bellen. Dus op t moment dat die ene niet belt of hem toch niet wil dan is hij mijn enige optie nog. Verder heeft nog niemand echt doorgepakt. Met 450 zou ik normaal ook genoegen nemen, maar met zijn gedram voor hem niet.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:27

Met dit geld zou ik zo'n koper waarschijnlijk uiteindelijk ook niet laten schieten hoor. Bij 4 tientjes is het een ander verhaal. Hopelijk heeft iemand anders snel serieuze interesse :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:32

Ja. Ik heb al dik 1000 euro "verlies" in feite omdat de vorige verkoper me genaaid heeft. En van t geld dat ik voor deze krijg zal ik een andere moeten kopen, dus ja.. hij moet eigenlijk ook gewoon 450 tot 500 opbrengen. Mgoed, das een ander verhaal.
Hoop dat die andere kerel maandag belt en snel doorpakt. Dan kan ik de zeikerd afzeggen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:39

Ohhh auto's op MP, praat me er niet van :r Voor mijn classic wagen mensen het 650 euro te bieden (geschatte waarde 6000 euro, wegens geschorst -maar wel netjes rijdende én vast een pre-keuring gedaan, alleen de reparatie aan de uitlaat die nodig is nog niet uitgevoerd want ik kan 'm nu toch niet gebruiken- mag hij voor 2500-3000 weg) . En dan nog beledigd zijn als ik in eerste instantie niet reageer en na tig stalkmailtjes (in de trant van "Ik kom hem morgen halen voor 650, adres?" "Hallo???" "Reageer je nog???" achter mekaar door) aangeef dat in de advertentie staat dat ik niet reageer op onzinbiedingen :+

Voor dat geld blijft hij lekker staan totdat ik een andere baan heb waar hij wél kan dienen als woon-werkverkeer hoor, kom op zeg. Wat zeg ik, voor dat geld gaat hij zelfs in uiterste nood nog als bloembak in de voortuin :+ :Y)

Het is trouwens ook maar net hoe iemand het brengt. Drammers en zielige verhalen geven mij jeuk, gewoon een net mailtje met een wel wat laag bod komt al heel anders over :)

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:52

Een tijdje terug verkocht ik 4 kaarten voor Artis op marktplaats, maar dat ging naar mijn mening vrij onbeschoft.
Ik was bij mijn vader (gescheiden ouders) en had via de mail al de kaartjes aan mevr A verkocht. Mijn moeder wist dit nog niet, nog geen uur later stond meneer B bij mijn moeder aan de deur. Die had blijkbaar via marktplaats mijn adres gevonden en besloot zonder enkel bericht aan de deur te komen. Mijn moeder wist dus niet dat de kaartjes al verkocht waren, waardoor zij ze aan hem verkocht had. Ik heb mijn excuses aan mevrouw aangeboden en het geld terug gestuurd. Ik voelde me zo énorm schuldig.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:13

Pff. Das ook brutaal zeg..

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:18

Ja, als ik er zo over typ voel ik mij Nogsteeds een beetje verontwaardigd haha. Sinds dien plaats ik ook niet meer zo snel iets op marktplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:22

Hoe komt die dan aan je adres?

Nou ik werd net gebeld door een privennummer, best laat.. Denk neem toch maar op, nieuwschierig. Fries aan de lijn denk ik? Over mijn scootertje, wat vraagjes. Komt dinsdag kijken.

Belt die net terug.. Ja even tussen ons, wat heb je aan? Wtf. En dat heeft nu mijn adres.. Leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:24

Ik had daarop geantwoord: Niets, mijn rimpels bedekken alles. Weet hij veel hoe oud je bent _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:25

Ja ik ga toch niet een griezel aan de lijn houden, ik vind er echt niks grappigs aan. Misschien de leeftijd.

Werd laatst ook bezig gehouden met iemand die had gereageerd op iets, die vroeg toen of ik seks wou etc. voor geld dan, ook via marktplaats. Dat nummer geblokkeerd. Gekke mensen, ga maar lekker naar de prutsmutsen toe. Dalijk is het dezelfde persoon ofzo?

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:27

Via dat minimapje naast je advertentie denk ik. Als het goed is heb ik dat inmiddels uit staan. Hopen maar dat het een grapje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:30

Gelukkig kan ik eerst een raampje opendoen hier voor ik de hele deur opendoe.. Dat ga ik voorlopig maar even doe voor er iemand voor de deur staat.. Eng idee.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:58

Wat een idioten heb je er ook tussen zeg, pfff }:0 Hoe komt zo iemand op het idee?? Wel eng dat hij nou je adres heeft, idd verstandig van dat raampje!

Moet zeggen dat wij ze op de klantenservice bij een zorgverzekeraar ook wel eens hebben. Had er laatst zelfs eentje die 'bezig' was tijdens het gesprek...toen meneer begon te hijgen heb ik maar opgehangen met de mededeling dat ik daar niet genoeg voor betaald krijg :+

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:39

Paar x een partij aangeboden op Mp met paarden spullen
vervelend dan als je zielige mailtjes krijgt dat er nog maar 30 euro in de pot zit
en of je het dan voor die prijs nog maar inclusief verzendkosten ook nog wil verkopen aan haar.
terwijl ik al aan de lage kant zat met partij prijs .

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:03

Ik kreeg een bod op mn goude baby wieg :)
Prima, maar ze kon ht niet zelf halen. Nu breng ik het a.s woensdag naar haar toe. Geen punt (al hoop ik wel dat ik niet voor niks daar heen rijd)..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:25

Musiess schreef:
Prima, maar ze kon ht niet zelf halen. Nu breng ik het a.s woensdag naar haar toe. Geen punt (al hoop ik wel dat ik niet voor niks daar heen rijd)..

Tip laat ze vast een deel betalen heb ik met mijn zadel ook gedaan wat ik ging brengen

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:06

F_inley schreef:
Musiess schreef:

Tip laat ze vast een deel betalen heb ik met mijn zadel ook gedaan wat ik ging brengen

Dat wilde ik ook graag
Dit was helaas niet mogenlijk.
(Ze krijgt weekgeld ivm budget beheer)