Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:58

Maar pakketten moeten toch standaard met track en trace verzonden worden? Die krijg je er standaard bij.
Of begrijp ik het niet helemaal?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:00

Cardy schreef:
Maar pakketten moeten toch standaard met track en trace verzonden worden? Die krijg je er standaard bij.
Of begrijp ik het niet helemaal?

Nee Cardy, bij mijn postkantoor is er ook een standaard verzending zonder track en trace, maar dit is niet overal het geval. Er zijn inderdaad ook postkantoren waar het standaard met track en trace moet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:04

Hebben we hier over PostNL of een ander bedrijf?
(Op mijn werk versturen we ook via PostNL en pakketten moeten altijd verstuurd worden met Track en Trace)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:14

Cardy schreef:
Hebben we hier over PostNL of een ander bedrijf?
(Op mijn werk versturen we ook via PostNL en pakketten moeten altijd verstuurd worden met Track en Trace)

Wel via postNL voor zover ik weet.

Edit: Ik zie nu ook hoe dat komt, mijn pakket was naar Belgie. Naar het buitenland is er een 'zonder track & trace' optie: http://www.postnl.nl/tarieven/pakketten/

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:16

Nou voor mij zit Marktplaats even tegen.

Ik ben op zoek naar een springzadel voor Eem fatsoenlijk prijsje.
Nu heb ik al drie adverteerders gemaild, en ik krijg gewoon geen reactie erop terug.

Ik vind dat altijd zo vervelend zeg!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:48

@Tyrcanol

Nee jij schreef het niet maar Donna89 en dat heb ik gequoted :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:01

Pff.. Zijn op zoek naar een hondje.. Maar al meerdere mensen gebeld en niemand neemt op. Wil je dan je puppy kwijt of niet? :?

Zijn overigens op zoek naar een west highland white terriër.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:22

Douce schreef:
Pff.. Zijn op zoek naar een hondje.. Maar al meerdere mensen gebeld en niemand neemt op. Wil je dan je puppy kwijt of niet? :?

Op de vrije Zaterdag/Zondagochtend of tijdens werktijden hoef je ook niet te verwachten dat men de huis telefoon opneemt denk ik. Mobiel is natuurlijk een ander verhaal, maar ook niet iedereen mag mobiel bellen tijdens het werk.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:48

Pearlx schreef:
Douce schreef:

Op de vrije Zaterdag/Zondagochtend of tijdens werktijden hoef je ook niet te verwachten dat men de huis telefoon opneemt denk ik. Mobiel is natuurlijk een ander verhaal, maar ook niet iedereen mag mobiel bellen tijdens het werk.

Had ik erbij moeten zeggen, er stond in de advertentie:
'Wij staan u dagelijks te woord van 09.00 - 20.00' . Dus dan vind ik het een bummer als iemand niet opneemt.
Overigens een ander gebeld en die nam op en nog heel enthousiast ook. *\o/* Dus gaan straks al kijken.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:25

Het was niet banketstaaf bedoeld van het harder werken. Maar er zijn gewoon tijden wanneer je niet meer bij iemand aanbelt.

Gisteren mail gehad van iemand die interesse heeft in stoel kussens. En hier iemand in de wedstrijd jasjes. Hoop er wat van te verkopen. Moet een krabpaal hebben, dus dan kan ik dat mooi daar van doen. Ook een bod gedaan al op een paal , hopen dat daar reactie op komt. Heb er iig wel ook een mail achter aan gestuurd...

Weer ff afwachten dus

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:39

Douce schreef:
'Wij staan u dagelijks te woord van 09.00 - 20.00' . Dus dan vind ik het een bummer als iemand niet opneemt.
Overigens een ander gebeld en die nam op en nog heel enthousiast ook. *\o/* Dus gaan straks al kijken.

Ik denk dat ze daarmee gewoon bedoelen: liever niet bellen na 8 uur 's avonds (maar dan vriendelijk :D ).

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat iemand z'n telefoon even niet opneemt :).

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:48

Ik ben normaal gesproken ook redelijk goed bereikbaar. Maar het kan voorkomen dat ik ga niet in de gelegenheid ben om op te nemen. Dat kunnen hele menselijke redenen zijn. Hahaha. Als dan mijn vm word ingesproken kan ik ook terug bellen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:45

Hahaha nou de jongen van de kraag.. Hij heeft mijn toen in het begin eens zijn facebook doorgestuurd om te 'bewijzen' dat hij een goede koper was. Ik keek nog eens terug en hij staat met zijn vriendin op de foto. En aan haar jas.. mijn kraag :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:58

Neeee! oh geweldig, wel opslaan die foto hoor!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:59

Pearlx schreef:
Hahaha nou de jongen van de kraag.. Hij heeft mijn toen in het begin eens zijn facebook doorgestuurd om te 'bewijzen' dat hij een goede koper was. Ik keek nog eens terug en hij staat met zijn vriendin op de foto. En aan haar jas.. mijn kraag :')

Oh wat erg hahahaha. :+
Sommige mensen. :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:26

Poeh! Wat ik nu weer meemaak....

Ik had al een week een kunstkerstboom op MP staan, voor 20 euro... Gisteren een bod gehad van 15, gemaild dat ze (meisjesnaam) hem mag halen.
Geen telefoon dat ze komt (zij was niet de eerste die niets meer van zich liet horen)en vanmiddag belt een man dat hij de boom wil, hij zegt 15 euro toch? Dacht nog dat hij probeerde te onderhandelen over de prijs.
Ik zeg, ik vraag 20. Oh zegt hij dan haal ik hem voor 20 en vrij snel heeft hij de boom gehaald en betaald.
Ik mail dat meisje nog even dat de boom inmiddels verkocht is.

Belt zij mij op hoe ik het in mijn hoofd haal om haar vriend, dat heeft hij mij er niet bij verteld, 20 euro te laten betalen. Begint te schelden.. echt niet normaal meer... zo grof!
Ze komt de 5 euro halen, ik zeg, doe het dan meteen... nee later en je zorgt maar dat je thuis bent.

10 min. later, de bel gaat, ik de hond mee naar de deur (grote bek, maar zal nooit bijten) Gelukkig staat alleen de vriend voor de deur. Hij was ook geschrokken van haar scheldpartij en bood zijn excuses aan.

Pffff.... ik zit nog te trillen.... en wat ben ik blij met mijn hond. '
en fijn dit topic om even van je af te schrijven...

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:30

Heb je de 5 euro wel terug gegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:31

Ik kom even terug uit meeleesmodus. Heb tijdje terug online een wedstrijdjasje gekocht, dat zou via pakketpost geleverd worden. Omdat onze deurbel vooraan zit aan de straatkant maar de voordeuren van ons woningblok zitten achterin, had ik bij de extra info vermeld "aanbellen op naam XXX, voordeur zit achteraan, geduld aub ontvanger is minder mobiel". Mijn vriend was namelijk de hele dag thuis, maar hij zat sinds 2 dagen ervoor in de gips met een voet en was dus wat langzamer.
Goed, dag van levering. 's Middags nog niks gehad, maar er werd volgens de volgcode geleverd tot 18u30.

18u20, ik kom thuis en zie net een man met een pakket in een camionette stappen van het verzendbedrijf. Snel erheen, pakketje aangenomen en verhaal gehaald. Wat een boer van een bezorger bleek dat zeg! Hij had aangebeld en mijn vriend had gezegd "paar minuutjes geduld, kom maar naar de deur achteraan ik doe zo open maar ik loop op krukken". Verteld de bezorger doodleuk dat hij geen tijd heeft voor dat soort flauwekul en dat ik volgende keer mijn pakket op een normale plek moet laten bezorgen, dat hij geen tijd heeft voor dit soort grappen.

Heb het bedrijf niet gemaild, maar twijfel nu heel erg om ooit nog via deze firma wat te laten bezorgen eerlijk gezegd.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:33

Ik zou er wel melding van maken , hij krijgt niet voor niks betaald.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:38

Ja de 5 euro heb ik terug gegeven, heb geen zin in gedoe.... slecht voor mijn nachtrust....

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:44

Varekaj, dat is zeker geen plezierige ervaring. Heb je geen raam waardoor hij het pakje had kunnen aannemen?

Ik snap de bezorger wel een beetje, nu voor de kerst is het super druk. Bovendien zijn de meeste bezorgers van Post NL ZZP-ers die onder wurgcontacten werken en alleen genoeg kunnen verdienen als ze veel pakketten bezorgen.
Ik heb altijd veel respect voor mijn bezorger, hij kent ons inmiddels en krijgt van mij een flinke fooi bij het laatste pakje van het jaar. Zoiets als de prijs van de kerstboom ;)

Aan de andere kant betekent weggaan dat hij de volgende dag nog een keer terug moet, ook niet echt handig.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:57

Douce schreef:

@ Douce: pas jij op dat jij geen impulsaankoop doet?
Aangezien je al niet kon begrijpen dat sommige mensen hun telefoon niet 24/7 kunnen opnemen?
Je klinkt namelijk als iemand die zo is: ik wil dit en ik wil het nú! ;)
Vergelijken met andere fokkers/verkopers is altijd aan te bevelen als het over dieren gaat.
Dat is toch een verbintenis en verantwoordelijkheid voor jaren, GTST zeg maar.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:55

MarvanTom schreef:
Douce schreef:

@ Douce: pas jij op dat jij geen impulsaankoop doet?
Aangezien je al niet kon begrijpen dat sommige mensen hun telefoon niet 24/7 kunnen opnemen?
Je klinkt namelijk als iemand die zo is: ik wil dit en ik wil het nú! ;)
Vergelijken met andere fokkers/verkopers is altijd aan te bevelen als het over dieren gaat.
Dat is toch een verbintenis en verantwoordelijkheid voor jaren, GTST zeg maar.

Ik begrijp het idee, echter kan ik het ontkrachten.
Wij hebben al jaren een hond gehad, die is helaas een aantal weken geleden overleden. Y;(
Eigenlijk hadden we gelijk besloten dat er weer een nieuwe hond ging komen, en vandaag waren we voor het eerst sindsdien met het gezin allemaal tegelijkertijd thuis. Vandaar dat we ook vandaag wilden bellen/advertenties bekijken zodat we het er allemaal mee eens waren.
Een aantal advertenties opgezocht die ons aanspraken, pups van allerlei verschillende leeftijden en geen van de pups mocht gelijk mee. Maar van de 5 mensen die we hebben gebeld namen er maar 2 op.
Van die 2 klonk de een een stuk beter dan de ander, daar zijn we dan ook gelijk gaan kijken omdat dat toevallig zo uit kwam (zoals al gezegd waren we namelijk nu allemaal tegelijkertijd thuis en bij de fokster kwam het toevallig ook uit). Maar anders hadden we ook een latere keer gaan kijken, niet per se vandaag. Maar het bel-contact moest dus wel vandaag plaats vinden. (Vanwege de gezamenlijke keuze)

En ik blijf erbij dat het gek is als je een advertentie hebt, je erbij hebt staan dat mensen moeten bellen en niet mailen je dan niet opneemt (sommige 2x gebeld, bij anderen maar 1x) en zelfs niet terug belt.

Overigens wordt het een teefje uit het nestje waar we nu hebben gekeken. Over vijf weken is ze acht weken en mogen we haar meenemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:18

De volgende dag zou die bezorger weer tegen dat probleem aanlopen, ik studeer en zit nu volop in mijn stageperiode. Ik kan dus niet zomaar even een dag vrij nemen om een pakketje te ontvangen, en de dag nadien zou mijn vriend evengoed in het gips zitten.

Door een raam kan ook niet, op de benedenverdieping heb je de garage (alle garages zijn naast elkaar) en alle voordeuren achterin. Daar kan je vlot bij, gewoon naast de uiterste garage heen lopen naar achter en dan 10m verderop is onze voordeur al. Afstand deurbel - voordeur = 25m. De woonruimtes zitten overal pas op het 1e verdiep. Daar had hij gerust het pakje heen mogen gooien (terras aan straatkant) want het was niet breekbaar maar denk niet dat hij zijn apparaatje om te tekenen voor ontvangst zo'n reisje heen en terug had willen riskeren :P
Ik had het ook expres daarom vermeld "ontvanger minder mobiel", dus dan ga je er toch van uit dat ze daar rekening mee houden? Hij had hooguit 2 min langer dan normaal moeten wachten zodat vriendje de trap af kon en de voordeur zit daar direct naast.

De ontvanger is gewoon thuis, hij heeft hem gesproken door de intercom, dan vind ik ook dat het pakketje netjes afgeleverd moet worden, klaar. Vraag me af wat hij anders als reden van niet bezorgen opgeschreven had.

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:40

leuk.. heel veel uitgelegd en tips gegeven omdat koper er zoveel vragen en interesse in had..
maar jammer genoeg geen antwoord meer terug gekregen..
Waarom zeggen ze dan niet dat ze gewoon niet meer geinteresseerd zijn?