wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:49

xxjillxx schreef:
ik ben zelf een roker en vind het best wel vreselijk, waar kun je nu nog gewoon roken kortom nergens. Ga je lekker uit lekker stappen moet toch een sigaretje bij kunnen nou nu dus niet meer, lekker na het eten een sigaretje als je uiteten gaat kan dat niet meer, ben er niet echt blij mee

de mensen die last hebben van jouw sigarettenrook zijn er wel blij mee.
lekker,je maaltijd eten in de rook Misselijk

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:52

Ik vind het fijn dat er in Restaurants niet meer gerookt mag worden er is niets zo smerig als dat je nog aan het eten bent en aan de tafel naast je steekt iemand een sigaret op. In de kroeg enzo maakt het me eigenlijk niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:56

afgelopen zaterdag gewerkt op een feest. (2x 50 jaar) en die mensen wilde binnen rookvrij. Ik moet je zeggen dat dat een stuk prettiger werkt!!

Vrijdag en Zaterdag nog 2x in de rook werken en dan is het afgelopen!!!

ik ben blij dat het een bijbaantje is want ik had er niet aan moeten werken heel me leven in de rook te hebben gestaan!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:57

Needje schreef:
Dat is zo ja.
Maar wanneer is zweet oud?

Als het opgedroogd is dan gaat het pas stinken want dan komen er bacteriën bij. Als je net gesport hebt en je bent bezweet stink je echt nog niet. Ik zou zeggen probeer het eens uit

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:00

Dus het is straks verboden om te stoppen met dansen!!! Stel je voor dat t zweet opdroogt! Bloos!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:22

Nog 6 dagen! Joehoe!!!!!!!!!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:31

Needje schreef:
Dus het is straks verboden om te stoppen met dansen!!! Stel je voor dat t zweet opdroogt! Bloos!

Het niveau daalt nu echt...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:53

Ja Haha! Al heel lang.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:41

Nog 6 nachtjes slapen!!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:56

MISTRAL94 schreef:
Ik zeg niet dat rokers stomme mensen zijn, dat maak jij ervan!
Maar jarenlang konden niet rokers de kroeg dus niet in straks dus wel. Of mogen die mensen niet uitgaan zonder problemen te krijgen? Overigens gaat dit alleen maar over longaandoeningen. Mijn moeder is 48 jaar oud, loopt nu met hart en vaatproblemen allemaal dankzij het roken. Ik snap het probleem gewoon niet? Dit zal uiteindelijk voor iedereen beter zijn, qua gezondheid, qua geld, maar ook voor het milieu

Nou euh, sorry hoor maar nog niet eens zo heel lang geleden rookte de huisarts gewoon een sigaretje tijdens je afspraak.. En werd er in het ziekenhuis gerookt. En in het vliegtuig, en ... ja waar eigenlijk niet?
Mijn opa rookt al vanaf zijn 16e, en ja, hij heeft kanker gehad, maar prostaatkanker, heeft dus niets te maken met roken.
Mijn schoonvader heeft wel longkanker, maar dat is ook niet door het roken.

Goh, zouden longproblemen ook door andere dingen kunnen ontstaan dan.. JAAAh, goedzo, u gaat door voor de koelkast.

En het spijt me zeer hoor, maar mensen die niet roken konden de kroeg niet in? Bij ons is het toch altijd gezellig hoor, rokers en niet rokers bij elkaar in 1 kroeg. Nooit meegemaakt? Nou, ik wel.

Ik vind jou argumenten nogal loos als ik dat mag zeggen. Misschien vind je dat van de mijne ook wel. Maar ik vind het grote onzin dat we in de kroeg niet meer mogen roken. Bloos

Edit:
Oeh, hij komt nogal aanvallend over. Het is niet persoonlijk tegen jou bedoeld hoor, maar er zijn hier zoveel ex-rokers en niet-rokers (waarvan de ex-rokers het ergste zijn) die lopen de zeuren dat ik er nogal fel op ben. En je kunt het zo natuurlijk opvatten hoe je wilt.. maar het is minder fel bedoeld dan dat het waarschijnlijk over komt Lachen
Laatst bijgewerkt door EnelyaT op 25-06-08 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:02

Tjonge wat een argumenten. Het is idd niet zo heel lang bekend dat roken slecht is. Dus als je maar oud genoeg bent kun je je nog goed herinneren dat artsen rookten in de spreekkamer.

Inmiddels is wèl komen vast te staan dat roken slecht is.

Alle soorten kankers kunnen van het roken komen dus ook prostaatkanker. Ik heb een oudoom gehad die 102 geworden is al paffend en wel. Maar ik heb ook een oom gehad die 36 geworden is dankzij zijn sigaretten.

Tuurlijk kunnen longproblemen ergens anders door ontstaan. Je kunt er zelfs mee geboren worden. Maar blijft een feit dat roken dodelijk kan zijn.

Dus we vieren feest!!!!! Yeah nog 5 dagen !!!!!!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:05

Het is niet allen kanker, Roken staat ook nummer 1 op het lijstje bij het voorkomen van hartkwalen.

Yeah! nog 5 dagen Party!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:13

Hoeveel dingen die we vroeger deden wat nu nietmeer kan

kennis vergroot Rolleyes toch bij sommige Nagelbijten / Gniffelen

Weet je hoeveel er is veranderd op 20-15 jaar, mensen deden dingen toen waar we nu gewoon geschokt door zouden zijn, soms vraag ik me af of mensen nadenken

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:17

het wordt een beste omschakeling ben ik bang.....
@slimmerik; die avater van jou.....geniaal

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:19

Ik ben blij met het rookverbod in de horeca!
ik werk er zelf, en dan sta je of klanten te helpen die naar rook stinken, of je staat steeds asbakken schoon te maken! :S
bahh...

nog een paar dagen Haha!:D:D

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:29

Ik ben ontzettend blij met het rookverbod!! Haha!
Ik kom regelmatig in op plekken waar ontzettend veel gerookt word.
Vind het echt ontzettend smerig, en dan kom je savonds thuis en dan stinken je kleren erna, of als je er zit te eten en dan hangt al die rook om je heen. En dan daarbij, het is ook nog slecht voor al die mensen die al die rook verplicht op ademen.
Ik ben er super blij mee! Haha!
En de mensen die wel roken, de meeste horeca gelegenheden die maken een plek binnen waar rokers een sigaretje kunnen roken.
Dus wees blij dat de horeca gelegenheden er toch nog wat aandoen. (De meeste zoals ik al zei)

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:18

Owja, het rookhok wordt gezelliger dan de kroeg zelf haha!

Maargoed, ja, ze zijn erachter dat het schadelijk is. Maar hoe ongelofelijk veel dingen zijn wel niet schadelijk? Al die mensen die zich zat zuipen in het weekend en er vervolgens trots over vertellen, moet zeggen dat ik dat kwalijker vind dan roken.

Maargoed, mijn argumenten sloegen toch nergens op. Alhoewel ik van een roker niet bang word, en van een dronken persoon wel. (om in de kroeg-sfeer te blijven).

En owjeej, je werkt in de horeca en je moet asbakken schoonmaken. Stel je voor, die glazen die oppakt, daar zitten helemaal geen bacteri"en aan Ja

Owja, en verplicht ben je niet he, om in de kroeg te zitten... Haha!

Pfff, wordt gewoon ontzettend moe van niet-rokers en hun geze*k over roken ... Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:21

MissEvil schreef:
Owja, het rookhok wordt gezelliger dan de kroeg zelf haha!

Maargoed, ja, ze zijn erachter dat het schadelijk is. Maar hoe ongelofelijk veel dingen zijn wel niet schadelijk? Al die mensen die zich zat zuipen in het weekend en er vervolgens trots over vertellen, moet zeggen dat ik dat kwalijker vind dan roken.

Maargoed, mijn argumenten sloegen toch nergens op. Alhoewel ik van een roker niet bang word, en van een dronken persoon wel. (om in de kroeg-sfeer te blijven).

En owjeej, je werkt in de horeca en je moet asbakken schoonmaken. Stel je voor, die glazen die oppakt, daar zitten helemaal geen bacteri"en aan Ja

Pfff, wordt gewoon ontzettend moe van niet-rokers en hun geze*k over roken ... Lachen

Vind ze inderdaad weinig zinnig, niemand zegt dat drinken niet slecht is. Maar in mate is één keer dronken zijn veel minder erg dan roken. En voor bacteriën was je jou handen. En sowieso een niet roker zal minder vatbaar zijn voor dat, het immuunsysteem is immers veel beter. Alleen maar voordelen.

En jij bent ook niet verplicht om naar de kroeg te gaan, blijf dan lekker thuis in je bacterie omgeven huis, want ze zitten overal......*triller muziekje*

Dus problemen proberen zoeken, waar ze echt niet zijn is niet nuttig Lachen Clown

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:22

tja ik ben een niet roker en ben er dus wel blij mee vond het niet fijn als ik in het restaurant aan het eten was en een tafeltje naast me zat al te roken!!
Vond ik dus niet prettig zeker als je als mij er rode ogen van krijgt en een zere keel!!

Dus ja ik ben er blij mee. Voor de rokers tja die zullen dan na het eten wel meteen afrekenen en weg gaan of zo. In een disco of bar tja daar hadden ze beter voorzieningen voor moeten treffen vind ik.Waar ik vroeger kwam een super afzuiinstallatie en dus had ik er nooit last van dus het kan ook zo.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:24

Waar gaat het nou om??? Dat het gezellig is om een sigaret op te steken en je eigen van binnen helemaal kapot te maken, wel op een gezellige manier dan.. Verdrietig

Word er maar moe van, zo heeft iedereen wel wat te zeuren..

Aan roken zitten alleen maar nadelen en slechte dingen.
Zonde van je geld, niet goed voor je, niet goed voor de ander, stinkt, noem maar op..

jahoor, wij zullen thuis blijven omdat de mensen die roken er al zijn.. Wat jij zegt is pas onzinnig..
Je gaat je hobby toch niet opzeggen voor zoiets belachelijks

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:30

katiavl schreef:
En jij bent ook niet verplicht om naar de kroeg te gaan, blijf dan lekker thuis in je bacterie omgeven huis, want ze zitten overal......*triller muziekje*

Dus problemen proberen zoeken, waar ze echt niet zijn is niet nuttig Lachen Clown

Grappig. Want als een roker dit zegt tegen een niet roker die zeurt dat ze niet kan stappen vanwege de rook, zijn het aso's. Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:32

De rokers mogen rustig stappen Needje. Dat wordt juist niet verboden of onmogelijk gemaakt toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:33

Needje schreef:
katiavl schreef:

Grappig. Want als een roker dit zegt tegen een niet roker die zeurt dat ze niet kan stappen vanwege de rook, zijn het aso's. Clown

ken je sarcasme Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:42

Idd! Knipoog

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:45

Voor mij is het een geschenk uit de hemel! ik kon namelijk nooit uit omdat ik er ontzettend last van heb als mensen roken Lachen staat zelfs al op de planning omdat samen met mijn vriend een avondje naar "de kroeg" te gaan.. best vreemd Lachen

En nou maar hopen dat mensen minder hard gaan zweten :S (en bier drinken haha)