Uitspraken van kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:58

Boheme schreef:
Mijn zoon is inmiddels 8 maar 1 woord krijgt hij er nog steeds niet normaal uit. Kroempoek ipv Kroepoek.
En dan te bedenken dat ze op school verbaasd staan van zijn taalgebruik, in de goede zin.

ik vroeger ook niet ik zei altijd poepkroep.

_LoutJ_

Re: Uitspraken van kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 20:07

Me zus loopt stage by klas 1&2.
Ze moesten een tekening maken, en dan moest de juf er iets onderschryven.
Kwam er een jongentje by me zus 'ja er moet op staan 'kikker is zo cool verkleed als Ali B' (had hy een kikker getekent met een pet.).
vraagt me zus 'wie is Ali B dan?', antwoord dat jongentje 'ja, iemand met een pet natuurlijk sukkel'
:')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:41

brigitta1987 schreef:
Mijn zusje, toen twee jaar, zag een leeuw:

"Kom maar poes, poes poes! Lieve poes!"
Zoiets hadden we met mijn zusje ook een jaar of 11 geleden in het Kruger Park, ze was toen ook twee. Leeuwen, zij: ,,Aaien, aaien, aaien!'' zebra's, zij: ,,Aaien, aaien, aaien!'' giraffes, zij: ,,Aaien, aaien, aaien!'' en dat de hele tijd dat we daar waren. :')

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:47

In de klas heb ik het met de kinderen over wonen.
Tijdens de kring praten we over in wat voor huis de kinderen zelf wonen.
Rijtjeshuis, flat, etc.
Een leerling vraagt: In wat voor huis woon jij juf?
Ik vraag aan de leerlingen wat ze denken.
Zegt een leerling: In een stal :Y)

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:06

Vandaag tijdens het eten op de NSO, jongetje van 4,5 jaar uit mijn groep.
Wilde absoluut geen boter op z'n brood, maar als je dan fruithagel wilt eten gaat dat een beetje lastig ;)
Ik: boter is hardstikke gezond, en als je boter op je brood doet, wordt je later nét zo groot als de kinderen van oudste groep! (ja je moet toch wat :D )
Zegt die uk (met opgetrokken wenkbrauwen en bloedserieus gezicht: "WAT WEET JIJ DAAR NOU VAN, JIJ BENT NIETEENS NAAR DE UNIVERSITEIT GEWEEST!"

Zit je dan met je HBO diploma :') _O-

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:14

Toen ik nog heel klein was, stond ik met mijn moeder bij de bushalte en er stond daar ook een lilliputer, dus mijn moeder zich in allerlei bochten gewrongen om ervoor te zorgen, dat ik dat kleine mensje niet zag, helaas voor mijn moeder schreeuwde ik heel hard "kijk mama dat is een kleine meneertje"

Of er liep hier een heel oude man, met een boggel achter zijn rollator, en mijn opa en oma zeiden altijd tegen mij die meneer is dubbeltjes aan het zoeken. Dus wij kwamen die meneer tegen, en toen vroeg ik aan die meneer "bent u dubbeltjes aan het zoeken.

Of er is hier een rotonde, en daar was iemand verongelukt. Lagen allemaal bloemen enzo, maar nu hebben ze daar een soort tuintje van gemaakt maar ook een soort van klein bergje. Toen zei ik tegen mijn opa en oma toen we daar langs fietsen "Kijk oma daar ligt die begraven" En mijn oma heel serieus ja dat was een dik meneertje hoor! Hihi

Mijn neefje : Hij was toen 4,5 en mijn vriend is electricien, en die was de tuin verlichting aan het maken. Zeg mijn neefje uit het niets "je mag niet met electricitijd spelen!

Mijn nichtje : Is nu 1,5 als we binnen komen, komt ze naar de deur gerend. En staat dan tegen de muur met der handje in de zij en zegt dan heel hard : HAAAAAAAAAAI

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:11

Nou ik heb dus even bij mijn moeder geinformeert.
Toen ik nog niet goed kon praten!

Trotjas ipv stropjas haha!
fierjaardiesaus, haha een bejaardehuis.
en een olifant was ojá

hoe ik daar op kwam ik zou het niet weten! :P

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:48

amber 3 jaar: Kom daphne we gaan verstoppertje doen, ga jij in die hoek zitten, dan ga ik tellen.. :Y)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:49

Toen ik een jaar of 5 was gingen we naar de kinderboerderij, en er werd een geitje geboren :D Altijd leuk natuurlijk xD
Dus dat vruchtvlies en de hele boel komt naar buiten in een grote soort bel-vorm,
zei ik keihard: :oo Hééé kijk! Ballonnen!!
:Y) :7

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:54

Langs bij neefje op peuterspeelzaal
na 10 minuten bij hem op de bank te hebben gezeten:
"jij bent toch willeke?!"
"ja dat ben ik ja 8)7 "

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:58

hihi ik ben aan het oppassen en de ouders gingen weg, de jongste wou niet dat ze weg gingen (2/2,5) en zet het op een krijsen ouders snel weg en ik bleef achter met de boze peuter, na 10 minuten is hij uitgekrijst en breng ik hem naar bed, meneertje was weer vrolijk en en ik lees hem een verhaaltje voor, hij kijkt me aan... "Jij bent toch Michelle?" "Ja!" kijkt verbaasd "ooh dat wist ik niet" hahaha, probleem opgelost en nu slaapt hij fijn!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:58

Ik had een maatje bij stichting MEE, 9 jaar en hij heeft autisme, vorige week kreeg ik als bedankje van hem en zijn moeder dat luchtje life by esprit, dus ik opengemaakt en even laten ruiken aan hem, zegtie heel serieus: 'ielwh, dat stinkt!' ik moest er toch wel echt even om lachen, kon zich niet indenken dat je dat kunt kunt zegge :=

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:59

Ik zat aan het zwembad in Suriname, begon het keihard te stortregenen. Zegt een jongetje tegen zijn vriendjes in het zwembad: "gauw onder water! Dan wordt je niet nat!"

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:04

Willeke_ schreef:
Langs bij neefje op peuterspeelzaal
na 10 minuten bij hem op de bank te hebben gezeten:
"jij bent toch willeke?!"
"ja dat ben ik ja 8)7 "

Had ik ook.. moest een kennisje ophalen..
dus ik wandel vrolijk daar heen.. "HEEE ACE! Ga je mee naar huis?! :D "
Maar hij was op een tractorretje aant spelen.. en op die peuterspeelzaal is het nogal streng beveiligd omdat er een keer een kindje door een verkeerd iemand is meegenomen..

Dus Ace helemaal verontwaardigd "Ik ken jou helemaal niet!"
Dus de begeleiding erbij enzo.. Helemaal vragen, ken je dr echt niet blablabla
Zegtie vet blij "Nee, ik ken Rebecca niet"

Begeleiders lachen _O-
Ace snapte niet waarom hij ineens tóch mee moest.. :')

WendelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:10

Mijn nichtje van nu anderhalf begint lekker te praten.
Smiddag doet ze nog even een middagslaapje.
Meestal 2 uurtjes later word ze wakker, we hebben dan de babyfoon aan en je hoort haar wakker worden.....
MAMA...... ( ze is weer stil ) na halve minuut......
PAPA ( en weer ligt ze te luisteren of er een naar boven komt die haar ophaalt).......
Na een halve seconde is het niet op geschoten en word ze ongeduldig. Roept ze nog een keer heel hard mama en papa. Dit keer in rap tempo achter elkaar aan. Een halve minuut later is de maat vol en hoor je haar zeggen.... NOH hawwow ( hallo in ABN )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:17

haha leuk topic. Ik moest vroeger altijd steevast bij sinterklaas "zie ginds komt de stoomboot zingen" want ik zong altijd "hoe huppelt zijn paardje en Dekt op en neer" :x _O- Toen ik ouder werd begreep ik pas wat ik zong. Ik ben nu 37 en wordt er nog steeds mee geplaagd :o

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:18

Ik ging vrijdag boodschappen doen met mn moeder, en we staan bij de counter te wachten..
Staat een vrouwtje achter ons en we raakte aan de praat..
Vertelde ze dus dat haar zoontje (3/4) laatst had gezegd toen ze iets niet hoorde: Heb je bananen in je oren ofzo? _O-

Ik moest er wel heel hard om lachen :')

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:28

Mijn nichtje kwam net bij mij, ze kun de KUK schrijven.. Dus ik geef haar pen en papier. Bedoelt ze de Q..

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:36

Haha leuk topic. :D

Ik was mijn paard aan het opzadelen, maar hij luisterde niet.
Zeg ik: Jij hebt ook geen oren he.

Zo'n klein meisje heel serieus: Die heeft ie wel hoor, maar hij gebruikt ze gewoon niet.

:+

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:52

Wat een LEUK topic! :D :D Hmmm even denken of ik nog dingen heb meegemaakt..........

Er was een meisje van mijn klas aan het huilen en ik vroeg wat er was. Haar reactie; Ik heb een stukje buikpijn! ;(

En ik vroeg afgelopen sinterklaas aan de kinderen hoe dat wat piet op zijn hoofd heeft nou ook alweer heet.

Iemand antwoordde toen: 'Een turk!'

Da's niet echt de bedoeling natuurlijk (gewoon uitdagen :P), maar vond het toch stiekem wel grappig. := :o

knoevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:53

Suzeltje schreef:
En een vriendinnetje van ons: "Ik heb gisteren bij mijn tante knakworst gegeten" Waarop mijn broer antwoordde: "Dat is een rare naam, tante knakworst."

Mijn broer:
"Zijn padvinders gevaarlijk?"

"Deze keer hoef ik niet eens te plassen!" Mijn moeder: "Dat mag in de krant" Mijn broer: "Mag ik in de krant plassen?"

die zijn echt GE-NI-AAL !! :') _O-

knoevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:26

Nienke89 schreef:
En tijdens een tractatie van een kindje uit zijn klas wilde hij geen snoepjes want dan was hij "niet te handhaven" als hij die op had :=

Zo grappig, hij praat gewoon zijn ouders na, maar het komt er altijd zo serieus uit!!

haha dat heeft mijn oppaskindje van 7 ook :+
zijn we aan het wandelen, komen we langs een huis wat "helemaal niet zijn stijl is, en ook niet bij de rest van het milieu past"...
ja... :+

bij hetzelfde kind. ik pakte Tiktak uit de snoeptrommel en deed er 3 tegelijk in mn mond. waarop
kind zegt :" HO! niet te veel, dan krijg je een laxerend effect!!! " :o

ben dus aan het oppassen, zeg ik tegen kind :"moet je niet eens naar bed?"
kind :" nee hoor, is nog veels te vroeg, anders is mijn biologische klok door elkaar..."!

kind zegt tegen zusje die tv kijkt :" wat kijk jij nou apatisch?!" :+

jaa, je maakt wat mee...:P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:37

Jemig, wat een wijze taal zeg! Je verbaasd je er soms over hoeveel ze van hun ouders overnemen en het vaak ook nog eens op het juiste moment uit hun giechel weten te krijgen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:29

knoevel schreef:
Nienke89 schreef:
En tijdens een tractatie van een kindje uit zijn klas wilde hij geen snoepjes want dan was hij "niet te handhaven" als hij die op had :=

Zo grappig, hij praat gewoon zijn ouders na, maar het komt er altijd zo serieus uit!!

haha dat heeft mijn oppaskindje van 7 ook :+
zijn we aan het wandelen, komen we langs een huis wat "helemaal niet zijn stijl is, en ook niet bij de rest van het milieu past"...
ja... :+

bij hetzelfde kind. ik pakte Tiktak uit de snoeptrommel en deed er 3 tegelijk in mn mond. waarop
kind zegt :" HO! niet te veel, dan krijg je een laxerend effect!!! " :o

ben dus aan het oppassen, zeg ik tegen kind :"moet je niet eens naar bed?"
kind :" nee hoor, is nog veels te vroeg, anders is mijn biologische klok door elkaar..."!

kind zegt tegen zusje die tv kijkt :" wat kijk jij nou apatisch?!" :+

jaa, je maakt wat mee...:P

Haha, die zijn geweldig :+ Kind heeft geen idee wat hij zegt :D

WendelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:33

Ja ik heb er nog een...
Nichtje van 5 is gisteren met papa en mama opa en oma mee geweest naar de caravana in het FEC. Kind loopt lekker mee en kijkt af en toe in een caravan die daar staan.

Op een gegeven moment komt ze in de deuropening staan en deelt de rest mee: Ja deze word hem. Pap heb jij je portemonee mee???