Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:15

Hmm, lastige, een quickstep vind ik het niet. Daar is die veel te snel voor. Vind hem zowiezo niet geschikt op te dansen :P , ALS ik er iets op moest doen dan is het misschien wel een Rumba eigenlijk.

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:26

Ok, bedankt voor je reactie!
Heb er zelf helemaal geen verstand van wat nu een quickstep nummer is (sowieso niet van dansen :+ ) Vandaar dat we in ieder geval nog wel een paar danslessen gaan volgen. Misschien dat we dan nog wel ideeën opdoen, qua openingsnummer :) Vind het zelf best moeilijk iig }:0

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:39

:)* Misschien kun je de versie van Laura Jansen nemen? Dat is wel meer een echte rumba dan die van Kings of Leon, alleen heb je dan dus geen quickstep... :o

Ik heb eigenlijk een héle tijd niet meer in het topic gereageerd, omdat ik zo depressief werd van alle mensen die wél een danspartner hebben, maar nu heb ik er ook één! *\o/* M'n ex. :')
Maar het gaat superlekker met hem, we gaan binnenkort ook beginnen met privéles en wedstrijden dansen. Er komt eindelijk een beetje schot in! :):)

Zijn er trouwens nog mensen/studenten die naar het ETDS in Eindhoven gaan? Of bij het NTDS zijn geweest? Ben zo benieuwd of daar nou ook bokkers rondlopen... :)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:55

hier is 1 bokker! :wave:
onze vereniging organiseert het de komende keer en ik zal rondlopen als vrijwilliger.
Bij het NTDS werd ik samen met mijn vriend derde in de profi's ballroom.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:12

Heeft jouw vriend bij het NTDS vorig jaar geholpen met het opbouwen van de vloer? :) Dan ken ik hem misschien...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:35

:j hij heet Martijn en is een eh... flinke jongen :')
vorig jaar heeft hij de hele vrijdag mee geholpen met van alles en vervolgens werd hij ziek en kon hij niet meedansen :(:)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:46

Ik heb een vraag.. :D
Ik ben druk bezig met salsa, en merk dat gewone schoenen toch niet fijn dansen. Ben me gaan oriënteren op dansshoenen, het liefst met een klein hakje, niet te hoog. Maar alles wat ik vind aan schoenen, is gewoonweg saai :')
Nu mijn vraag; ik heb een paar mooie schoenen zien staan, gewone schoenen. Is het mogelijk om hier een danszool onder te laten zetten? (suede geloof ik?)
Weet iemand hier iets van?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:46

Ja, dat kan :j gewoon bij de schoenmaker

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:49

Ik zag dat dit topic ook een beet doodbloed ..

vandaar eens een post van mij !

Hoe gaat het hier met iedereen ???

Wij zijn met ballroom 3e jaars en hebben vorige week de slowfox geleerd , moet zeggen de passen vind ik makkelijk die had ik na 10 min al onder de knie , nu de techniek nog .... dat is wel weer een stukje lastiger maargoed.

We wouden einde van dit jaar een wedstrijdje pakken maar inmiddels is het alweer bijna het einde van het jaar dus ik denk dat het weer uitstellen wordt naar volgend jaar.. :o ....

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:38

Inmiddels zit ik in Engeland (voor mijn studie) en ben sinds kort begonnen in het universiteitscircuit met wedstrijden. En.... Het grote evenement van het jaar is een wedstrijd in BLACKPOOL *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:00

wij gaan in januari weer starten waarschijnlijk. Volgend jaar ook trouwen, dus we hebben wel weer plannen :D

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:32

Wauw Hanmar, wat gaaf! *\o/*

Een kennis heeft ook in Engeland gestudeerd even en daar gedanst, klopt het dat het niveau daar een stuk hoger ligt?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:05

Ja, het viel me wel op dat het niveau hier heel hoog ligt in het universiteitscircuit ja! Moet eerlijk bekennen dat ik in NL nooit wedstrijden heb gedanst, maar je hebt hier een aantal uni's die hun teams echt heel serieus nemen en hun teamleden echt crashcursussen geven. Sommige 'beginners'-paren zijn daardoor al heel goed, en er zijn maar vier niveaus, dus het algemene niveau ligt wel behoorlijk hoog ja. Het leuke is dat je tijdens de teamwedstrijden (overdag individueel, 's avonds team) allemaal in wedstrijdkleding mag komen en dat is natuurlijk wel heel gaaf :D

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:06

oooh hanmar ik ben jaloers !
heb je nog een plekje over voor 2 hahahha

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:38

mm zijn alle dansers nog actief ?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:33

Ik ben net met mijn vriend begonnen :)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:02

@ Xdniesje wat leuk , gaat het beetje goed ?

wij moeten begin maart alweer afdansen 3e jaars , spannend !
Slowfox zit erin opzich is het niet zo moeilijk behalve de healturn bah bah bah...
we zijn laatst op wedstrijd wezen kijken en ik zag dat ze het daar ook al niet goed deden :D .. lastig lastig !!!

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:56

Ik begin morgen met niveau 4 van Salsa :D

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 07:38

Het gaat redelijk! 2 jaar geleden heb ik een halfjaar gedansd en mijn vriend vele jaren terug.. We zijn het dus een beetje kwijt :'). Maar nu heb ik dus dat ik een stukje zie, en dat gelijk weer de geleerde pasjes in me op komen. Wil ik dat gaan doen, blijkt opeens alles veranderd te zijn. Echt moeilijk!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:28

ik heb vrijdag nog een quickstepje gedaan met vriendjelief, kon merken dat het echt al te lang geleden was... Binnenkort gaan we echt weer starten...

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:09

Hoi Bokkers

even weer leven in de brouwerij.
Hoe gaat het met iedereen ???

Bij ons gaat het goed we hebben laatst 3e jaars afgedanst , het ging allemaal zo ontspannen en makkelijk..
Natuurlijk zijn er nog wel verbeterpunten maargoed dan hebben we wat om aan te werken :D ..

Willen nu toch echt een wedstrijdje gaan pakken , we moeten nog even zien wanneer en waar...

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:16

Ik meld me ook!

Ik dans nu zo'n 2 jaar met mijn vriend, ook wedstrijden, debutanten 3, zowel Ballroom als Latin. We hebben alleen te weinig tijd om ook NADB te dansen, dus voorlopig doen we alleen de BRADO's mee ;).
Daarvoor alleen lessen gedanst, zo'n 2,5 jaar. Dans al best wel een tijdje dus ;).

We vinden het nog steeds super leuk :D. Op dit moment trainen we 3/4 keer in de week, dus best wel veel... Jammer alleen dat op de wedstrijden dat er nog niet echt aan af te zien is...

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:46

@BernetteO zo jullie trainen wel erg veel zeg . wou dat wij zoveel konden trainen ..
Wij trainen 1 x in de week en 1 x in de zoveel tijd 2 x in de week..
We hadden altijd op woensdag en zondag les maar er mag geen les meer gegeven worden op zondag helaas dus nu is het eens in de zoveel tijd een x extra op vrijdag...

Wel leuk dat jullie ook als stel dansen zeg :D

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:34

Ik dans met m'n ex. :Y) Maar het gaat nu effe niet lekker, moet op zoek naar nieuwe trainingslocatie, trainden eerst 3 keer per week en 2 uurtjes les, maar nu staat het al een tijdje bijna helemaal stil... Gaat sowieso niet helemaal lekker met m'n partner, het lijkt wel alsof hij er niet zo'n zin meer in heeft... Loopt de kantjes ervan af, let niet op, vergeet constant alles wat we getraind hebben... En als ik hem erop aanspreek zegt hij dat er niets aan de hand is... Wat moet je daar nou mee...

Zijn er Bokkers naar het NK geweest? Hoe hebben jullie het gedaan?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:04

@NoiRaM: ja we dansen best veel ;). Het heeft ech wel zijn voordelen om met mijn vriend te dansen, ik durf me iets meer te geven zeg maar. We letten alleen wel echt op dat we de vloer niet mee naar huis nemen, als je snapt wat ik bedoel. Dus wat er tijdens de training misgaat lossen we daar op of hooguit op de weg naar huis, maar thuis gaan we niet meer ruziën over de training.
We zeggen ook altijd dat onze relatie voor het dansen gaat, dus als we altijd ruziemaken dan stoppen we ermee.
Ik denk ook dat het scheelt dat we vanuit het dansen een stel zijn geworden, in plaats van dat we als stel zijn gaan dansen.

En het blijft echt super leuk zo!

In die eerste 2,5 jaar heb ik trouwens heel wat partners versleten, iedereen stopte op een gegeven moment... Erg jammer, maar ze hadden het allemaal te druk. Tja, soms moet je keuzes maken ;). Toch veel van geleerd en waren mijn partners vaak niet de enigen die stopten, dus gelukkig nooit lang zonder gezeten ;).