Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:14

Karin schreef:
Ik heb een Turkse zwager, heb meerdere Turkse collega's en de buren van mijn ouders zijn Turks (de buurvrouw is lerares op dezelfde basisschool als mijn moeder). Ze heten geen van allen Ali en zijn IMO allemaal goed ingeburgerd en voor zover ik weet zonder strafblad. Verder heb ik door de jaren heen heel wat klasgenoten gehad met buitenlandse wortels en ik ben daar niet slechter van geworden, integendeel. En oh ja, zoals ik eerder al schreef ben ik vanwege mijn Indische afkomst zelf ook allochtoon.

Jammer dat jij geen 'goede' allochtonen kent en daardoor zo negatief tegen 'de allochtoon' aankijkt. Ze zijn er namelijk wel, alleen moet je ze natuurlijk ook willen zien. En met zo'n beperkte, generaliserende blik lukt dat vaak niet. Knipoog

en nog eens

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:16

Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar dit topic gaat ook zo snel. Is er al bekend wat er op het briefje stond?

c_alsemgeest

Amvbeek schreef:
inderdaad denk in goed en slecht niet in kleur van mensen. zoals ik al eerder zei, denk in de kleur van je hart!

heey dat ken ik uit een liedje Haha! Knipoog

c_alsemgeest

Georgette schreef:
Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar dit topic gaat ook zo snel. Is er al bekend wat er op het briefje stond?

Naar wat ik weet... willen ze er nog steeds geen melding over doen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:17

Karin schreef:
Ik heb een Turkse zwager, heb meerdere Turkse collega's en de buren van mijn ouders zijn Turks (de buurvrouw is lerares op dezelfde basisschool als mijn moeder). Ze heten geen van allen Ali en zijn IMO allemaal goed ingeburgerd en voor zover ik weet zonder strafblad. Verder heb ik door de jaren heen heel wat klasgenoten gehad met buitenlandse wortels en ik ben daar niet slechter van geworden, integendeel. En oh ja, zoals ik eerder al schreef ben ik vanwege mijn Indische afkomst zelf ook allochtoon.

Jammer dat jij geen 'goede' allochtonen kent en daardoor zo negatief tegen 'de allochtoon' aankijkt. Ze zijn er namelijk wel, alleen moet je ze natuurlijk ook willen zien. En met zo'n beperkte, generaliserende blik lukt dat vaak niet. Knipoog

OK dan! helemaal mee eens!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:18

XchantjuhX schreef:
heey dat ken ik uit een liedje Haha! Knipoog

klopt zwart wit van Frank boeien.
Ik hou eigenlijk helemaal niet van frans boeien, maar dit liedje staat toch op mijn computer. Goede boodschap vind ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:22

Ja idd... dat liedje was toch na aanleiding van een allochtoon die was neergestoken oid?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:22

Net zoals de voetbalclub Ado haar terroristen niet in bedwang kan houden, schijnt de Moslimwereld dat met die van hen ook niet te kunnen.
B.v. een duidelijke en totale afwijzing vanuit de Nederlandse moslimwereld inplaats van de al een paar keer gehoorde dikke bult eigen schuld.
Nederland zal ook duidelijker eisen moeten stellen aan mensen die hier wonen. Die Iman uit Rotterdam gewoon handhaven ondanks zijn opruiende uitspraken maakt dat de extreme moslims denken dat dat gewoon is.
Juist die mensen maken het voor de overgrote goedwillenden en hardwerkenden allochtonen steeds moeilijker zich hier te handhaven.
Iedere Nederlander moet duidelijk weten wat wel en niet kan en dubbele nationaliteit is hiervoor ook uit de boze, zo kiest iemand nooit bewust voor het een of het andere.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:24

sarabande schreef:
Net zoals de voetbalclub Ado haar terroristen niet in bedwang kan houden, schijnt de Moslimwereld dat met die van hen ook niet te kunnen.
B.v. een duidelijke en totale afwijzing vanuit de Nederlandse moslimwereld inplaats van de al een paar keer gehoorde dikke bult eigen schuld.
Nederland zal ook duidelijker eisen moeten stellen aan mensen die hier wonen. Die Iman uit Rotterdam gewoon handhaven ondanks zijn opruiende uitspraken maakt dat de extreme moslims denken dat dat gewoon is.
Juist die mensen maken het voor de overgrote goedwillenden en hardwerkenden allochtonen steeds moeilijker zich hier te handhaven.
Iedere Nederlander moet duidelijk weten wat wel en niet kan en dubbele nationaliteit is hiervoor ook uit de boze, zo kiest iemand nooit bewust voor het een of het andere.

Amen! OK dan!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:27

sarabande schreef:

he bah niet weer ado als voorbeeld hè? er zijn nog genoeg andere clubs die er wat van kunnen... zoals dat psv 'supporters' bij een club uit enschede vuurpijl geluiden gingen nabootsen Rolleyes

maarja hier gaat deze discussie niet over dus ik hou mijn giegeltje over voetbal Haha! Haha! Haha!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:30

voetbal weet ik niet van af dus daar bemoei ik me niet mee. Knipoog
Maar ik denk inderdaad wel dat we wat strenger moeten worden. inderdaad geen dubbele nationaliteiten.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:30

op die manier hebben de mensen die echt willen nog wel een kans en de mensen die kwaad in de zin hebben die kunnen mooi thuis blijven.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:36

Eigenlijk wil ik dit hele verhaal niet eens horen.
Ik erger me er dood aan! Of misschien is dat niet helemaal juist... Het is gewoon zó triest..! Ik kan er bijna geen woorden voor vinden.. Het lijkt wel alsof het nooit meer ophoudt de laatste tijd!
Het is al gezegd toen Pim is vermoord, met hem is het recht van meningsuiting ook vermoord. Nu iedereen daar net een beetje van was bekomen krijg je dit weer!
Waar gaat het toch heen met deze wereld?
Tel alle aanslagen, bedreigingen, moorden etc van de laatste paar jaar eens op! Dat is niet normaal meer! En niet alleen in Nederland!
Waarom is nog steeds een vraag die velen bezighoudt...
Kunnen mensen tegenwoordig de dingen niet meer met hun woorden af? En moeten de mensen die dat wel kunnen de mond worden gesnoerd op deze manier?
Waar het ook mee te maken heeft, of het nou nederlanders zijn of buitenlanders het is beide keren in en in triest.
En wat buitenlanders in NL betreft, Ik ben nooit iemand geweest die een hekel had aan buitenlanders, in tegenstelling zelfs! Ik ken ook genoeg buitenlanders waar ik het prima mee kan vinden
En ik heb nog steeds geen hekel aan buitenlanders en ik wil vooral niet alles over 1 kam scheren!
Alleen dat kleine groepje buitenlanders dat er in NL rondloopt dat zonodig de boel moet verzieken, die zouden ze eens harder moeten aanpakken. Buitenlanders die hier iets uithalen, wat het dan ook mag zijn, die kunnen wat mij betreft gelijk t land weer worden uitgezet! Ze moeten blij zijn dat wij ze onderdak bieden, dan haal je t toch niet in je hoofd zulke dingen te doen?!

Ik hoop alleen dat dit hele verhaal geen nadelige gevolgen heeft voor de buitenlanders die hier niks mee te maken hebben, die er niks aan kunnen doen. Al weet ik zelf ook wel dat, dat onmogelijk is...
Ik pleit voor strenger toelatingsbeleid wat buitenlanders aangaat en vooral strenger uitzettingsbeleid wat criminele buitenlanders betreft!
Om mij part leveren ze die hap uit aan de politie in hun land van afkomst! Of passen ze straffen toe die ze normaal in eigen land ook zouden krijgen! Boos!
Maargoed de Nederlandse regering kennende gebeurt er de komende tig jaar in ieder geval niks noemenswaardigs. Lips are sealed

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:39

nee, het voetje van arme balkenende....en dan het bericht dat de "vermoedelijke"dader in zijn been is geraakt en in het ziekenhuis wordt behandeld...tsss... laat me alsjeblieft niet lachen. Het is totaal verziekt hier in Nederland. Theo is mijn held!!!! Ik zal m missen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:41

Nee idd... Balkenende zal wel even boos met z'n vingertje (of nimbus 4000 Clown ) zwaaien en that's it

En ik vind het ook erg dat het weer eens word verpest voor de mensen die zich wel aan passen.
Want ik heb uit mijn vriendenkring, waar heel wat extreem rechts denkende in zitten *zacht uitgedrukt*, al horen roepen dat ze het niet langer pikken en er nu echt iets staat te gebeuren... denkend daaraan krijg ik ook niet echt een gerust gevoel

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:46

Misschien komt het omdat ik in het stukje van spanje woon, waar bijna nooit wat gebeurd. Maar ik wil zeggen Nederland gaat goed achteruit. Ik lees niets anders de laatste tijd op het nieuws. Schieten en steken, elke dag lees ik wel wat. Het is te triest voor woorden. Ook ik zag het toenemende geweld in Nederland niet meer zitten, zeker als je kinderen hebt! Het is verschikkelijk, deze moord en al die andere, want er gaat bijna geen dag voorbij zonder. Goede en slechte mensen zijn overal, maar straf die slechte eens goed. De gevangenissen in Nederland zijn bijna te vergelijken met een hotel, hier is het wel anders. De politiek kan nu wel zeggen, mensen hou je rustig, tja dat is wat hun doen rustig af blijven wachten dan komt het wel goed. Sterkte voor jullie allemaal. Want ik kan me niet voorstellen dat julie niet bang zijn.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:49

XchantjuhX schreef:
Want ik heb uit mijn vriendenkring, waar heel wat extreem rechts denkende in zitten *zacht uitgedrukt*, al horen roepen dat ze het niet langer pikken en er nu echt iets staat te gebeuren... denkend daaraan krijg ik ook niet echt een gerust gevoel

Same here... (wat ik vandaag al niet allemaal gehoord heb, daar wordt je echt niet vrolijk van )
Er zijn steeds meer mensen die een broertje dood krijgen aan alles wat buitenlands is door al dit gezeur. Dat moet toch een keer uit de hand lopen... Scheve mond Niet iedereen denkt even goed na bij alles, niet iedereen is zo helder om eerst eens tot 10 te tellen en de dingen eens vanuit andere punten te bekijken en niet alles meteen over 1 kam te scheren. En dat geld net zo goed voor Nederlanders als voor buitenlanders en daardoor krijg je dus dit soort snijdende situaties.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:52

Idd... en ik weet zeker dat wanneer de regering nu deze zaak niet echt aanpakt het heel erg fout zal gaan.
Maar dat is ook niet echt gek vind ik, na al die dingen die nu steeds gebeuren.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:53

sarabande schreef:

Ik heb een nederlandse vader en een zwitserse moeder en heb dus een dubbele nationaliteit. Zou niet weten waarom ik die op moet geven en duidelijk moet kiezen voor Nederland of Zwitserland?
Ik ben het ermee eens dat buitenlanders zich aan de hier heersende normen en waarden moeten aanpassen, maar waarom per se een keuze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:03

Oh, ik kan hier zo verschrikkelijk boos om worden. Sterker nog, ik ben woedend Boos! Boos! Boos!.

Ik moet er ook echt niet te vaak bij stilstaan wat voor een achterlijke idioten er rondlopen op deze wereld, daar wordt ik alleen maar verdrietig Verdrietig en verschrikkelijk kwaad Boos! van. Mensen die dit soort dingen doen, zijn gewoon geen mensen meer, maar de meest verschrikkelijke wezens die het recht niet meer hebben om ooit nog op vrije voeten te komen.

Bah...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:04

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het gewoon misselijk vind.

Nederland is verschrikkelijk, de hele wereld is verschrikkelijk.
Bah, ik walg hier van...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:07

Fairie schreef:
Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het gewoon misselijk vind.

Nederland is verschrikkelijk, de hele wereld is verschrikkelijk.
Bah, ik walg hier van...

wel erg pessimistisch... zo word het natuurlijk nooit wat Knipoog

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:08

Ik ben net terug van die 'tocht'
geen stille tocht maar gewoon bij de dam juist veel geluid maken Lachen

Ik vind het zo erg..dat iemand is neergestooken om z'n mening.. Scheve mond
Mag dan niemand meer een mening hebben? Scheve mond
Bah..

jacob112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:09

maar het is toch ook gewoon ziek dat je nog even een paar minuten over die persoon blijft staan. kijken of hij wel echt dood is :S Mag je tegenwoordig helemaal je mening niet meer uiten? Okej soms ging het misschien wat te ver, maar pak hem dan terug met een ander onderwerp en NIET MET MOORDWAPENS!!!!!!! Laat die man naar het Lagerhuis kijken, dan kan je zien wat discuseren is!!!!!!!!!!! In plaats van MOORDEN kun je ook wel degelijk praten!!!!!!!!!!!

Kan hier zo kwaad over worden, denk heel Nederland wel.
Of zullen de mensen die de moslim als geloof hebben iets anders denken?????

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 00:13

Citaat:
In plaats van MOORDEN kun je ook wel degelijk praten!!!!!!!!!!!

ik denk niet dat die kerel nederlands spreekt Schijnheilig