Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:22

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:23

Er staat op de site dat er geen cursus in Frankrijk is. Die begint pas 4 juli!

Sylvia

Mensen, even een opmerking... Ik zie net dat haar vader een eigen bedrijf heeft, reden te meer om dit niet meteen in de openbaarheid te gooien. Dit zou dan nog wel eens een heel vervelend staartje kunnen krijgen... De media zal dit verhaal zeker wat aandikken, het zal er op neerkomen dat hij dan neergezet wordt als een labiele man die niet goed bij zijn hoofd is. Wat zeker zijn weerslag zal hebben op het bedrijf... En dan word het ook niet zo moeilijk om Bokt een proces aan zijn broek te hangen wegens derving van inkomen of iets in die geest...

Mercury

ArwenLune"]
[quote="Mercury schreef:
Zolang de man zich dus aan de denkbeelden van de stichting houdt hoeven we voor Lotte's veiligheid niet te vrezen.

Hebben we het dan over haar lichamelijke veiligheid (waar ik me niet bijzonder veel zorgen over maak) of haar geestelijke veiligheid? Met het laatste was het voor dit incident al niet best gestelt...
[/quote]
ik heb het inderdaad alleen over lichamelijke veiligheid.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:24

Ja Amanda, die is al uitgebreid aan bod gekomen, maar toch bedankt voor het meedenken!

chip

Tessebes"]
[quote="chip schreef:
Is het toch niet een idee om de huisarts te benaderen en zien wat hij kan doen, bv idd zelf kontakt opnemen ?

Wat kan zo'n huisarts nou doen. Verward
[/quote]

Misschien weet hij het adres van haar tante, voogd.en kan hij haar benaderen.

Dorée

Ik heb net even alles gelezen en moet zeggen dat het echt verschrikkelijk is wat er gebeurd, maar ik ben het verder wel een beetje met Bart eens. Iedereen zit elkaar op te fokken.
Een persbericht de wereld insturen lijkt me momenteel echt te voorbarig, paniek zaaien lijkt me niet nodig. En hoe groot is de kans dat je er iemand mee bereikt die er iets mee kan/doet?

Verder, instanties als Vermist of de politie doen pas iets met vermissingen als mensen 24 uur vermist zijn, eerder niet voor zover ik weet.

Het lijkt me het beste, wat veel mensen ook al zeiden, is om te proberen om meer informatie via tante/nabije familieleden/buren/huisarts te achterhalen voordat er radicale acties ondernomen worden.

Als zoals Nathalie zei, de telefoon over ging, weten we iig dat ze niet in een vliegtuig zit.

Blackje

Cody schreef:
Zie een paar berichtjes hierboven Blackje Lachen
Justy en ik hebben allebei een korte samenvatting gegeven op pagina 45.

dank je wel Lachen

Ik las ook iets over een inzamelactie om haar pony terug te kopen. Ik wete niet of dit nog steeds het plan is? Dan wil ik namelijk graag doneren Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:25

Pervinco is als het goed is op dit moment aan het bellen naar de buren.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:25

Pony terugkopen lijkt me totaal onbelangrijk op dit moment.
Eerst maar eens zien waar Lotte is, hoe het met haar gaat, en hoe alles gaat lopen als ze weer in Nederland is.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:26

Niet om het een of ander, voor mensen die niet 'bang' zijn dat er iets met haar zal gebeuren......ik heb iemand gekend die in een sekte heeft gezeten en er godzijdank van is bevrijd.

Maar je wilt niet weten wat voor praktijken er huis worden gehouden, ik wil ze nog geen eens noemen hier, dat is echt vreselijk en zie je normaal alleen op TV. MAAR HET GEBEURT ECHT.

Ik maak me dan ook wel wel erg grote zorgen om Lotte !!!!!!!!!
En als zij nathalie of wie dan ook belt, ben ik erg bang dat ze onder grote dwang moet vertellen dat alles goed is...........

Ik houd m'n hart vast voor d'r. Ik geloof nooit dat er iets gaat gebeuren als 'offeren' ofzo wat ergens werd geopperd dacht ik, maar 'slechts' indoctrinatie is al iets vreselijks en zal ze zeer waarschijnlijk nooit meer uitkomen en nooit meer een normaal leven kunnen leiden................

Nathalie

Blackje"]
[quote="Cody schreef:
Zie een paar berichtjes hierboven Blackje Lachen
Justy en ik hebben allebei een korte samenvatting gegeven op pagina 45.

dank je wel Lachen

Ik las ook iets over een inzamelactie om haar pony terug te kopen. Ik wete niet of dit nog steeds het plan is? Dan wil ik namelijk graag doneren Lachen
[/quote]

Als we dit nu eens even achterwegen laten, dit is nu even totaal onbelangrijk namelijk.
Het belangrijkste is nu dat we erachter komen waar Lotte is en hoe het met haar gaat!!

Samantha_

Nathalie schreef:
Pervinco is als het goed is op dit moment aan het bellen naar de buren.

Hopen dat dat wat oplevert.

796285

Eigenlijk is het absurd. Als je buurman doordraait en je onder dwang mee wil nemen naar Brazillie staat de wereld op z'n kop. Als je vader hetzelfde doet gebeurd er niets bij de politie, want hij is je voogd en ze gaan ervan uit dat 'ie het beste met je voor heeft...

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:27

Dat paard is vast in goede handen, daar hoeven we ons totaal niet druk over te maken nu, dat kan later wel.

Hoe lang is er al niks meer vernomen?

Blackje

ja tuurlijk dat snap ik. maar wilde t alleen even aangeven. Knipoog
ik wil ook graag weten hoe het met haar gaat

Faas

Weet je niet Syph. Ik vind het onder dwang meenemen al behoorlijk ver gaan. Iets in mij zegt dat deze man nergens voor terugdeinst en als zij zielen afpakt, negatieve energie etc. heeft dan weet je echt niet wat zo iemand verder nog van plan is. Nogmaals niet om paniek te zaaien. Lang over nagedacht maar ik vind het toch zodanig dat er bij stilgestaan moet worden.

chip

Tessebes"]
[quote="chip schreef:
Is het toch niet een idee om de huisarts te benaderen en zien wat hij kan doen, bv idd zelf kontakt opnemen ?

Wat kan zo'n huisarts nou doen. Verward
[/quote]

Het is maar een idee, wil alleen maar helpen.

Nathalie

frostwood schreef:
Dat paard is vast in goede handen, daar hoeven we ons totaal niet druk over te maken nu, dat kan later wel.

Hoe lang is er al niks meer vernomen?

Laatste contact met Lotte was om kwart over 5 vanochtend.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:28

IngridM schreef:
Niet om het een of ander, voor mensen die niet 'bang' zijn dat er iets met haar zal gebeuren......ik heb iemand gekend die in een sekte heeft gezeten en er godzijdank van is bevrijd.

Ik ben absuloot niet 'niet bang' dat er iets met haar kan gebeuren, zie heel duidelijk wat dit voor gevolgen kan hebben. Maar het lijkt me toch momenteel nog wat voorbarig om de tv en radio in te gaan schakelen dmv een persbericht/

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:29

Hoe laat was het dat die telefoon over ging, Nath?

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:29

Er is dus al ruim 8 uur geen contact geweest.
Staat haar telefoon nogsteeds uit?

En bovendien, is er nergens vermeld of er koffers zijn gepakt, als ze onder dwang mee moest, neem ik aan dat er helemaal niks mee is gegaan in het vliegtuig?
Laatst bijgewerkt door rode_kool op 04-06-04 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:30

Ik heb een beetje moeite met het feit dat er iemand is die de 'andere' kant van het verhaal vertelt aan Bart. Bart is, zo blijkt uit het topic, een van de mensen die daar wel voor open staat. Bart heeft ook het meeste te verliezen, namelijk bokt.nl .

Nogmaals de feiten:
- Lotte wilde niet mee
- De vader van Lotte heeft aan de vader van Nathalie hele rare dingen verteld vannacht

Als iemand deze feiten op een goede manier onderuit kan halen dan hoor ik t graag.

Ook al zou Lotte labiel zijn, dan nog spreekt het feit dat haar vader zulke dingen zegt voor zich. Hij heeft 1malig zijn masker laten vallen.

Ik ben het eens met het feit dat we schade kunnen berokkenen aan haar vader, of aan zijn bedrijf. Ik zit zelf ook echt heel erg te dubben hoe je dat kunt voorkomen, maar waar leggen we dan de grens?

Lotte had kunnen bellen uit Parijs als er echt niks aan de hand was. Als het verhaal klopt dan zit ze pas 15 minuten in het vliegtuig, waarom hebben we dan niets gehoord?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:30

Ik had beet... Heb op de Nederlands klinkende buren gegokt, vooral omdat Nathalie zei dat Lotte vond dat 1 buur raar was (andere cultuur Knipoog). Kreeg de dochter aan de telefoon, moeder was net de deur uit. Maar moeders scheen vrij veel contact te hebben met Lotte's familie en is rond 3en terug. Dus dan bel ik weer...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:31

Pervinco schreef:
Ik had beet... Heb op de Nederlands klinkende buren gegokt, vooral omdat Nathalie zei dat Lotte vond dat 1 buur raar was (andere cultuur Knipoog). Kreeg de dochter aan de telefoon, moeder was net de deur uit. Maar moeders scheen vrij veel contact te hebben met Lotte's familie en is rond 3en terug. Dus dan bel ik weer...

Toppie! OK dan! Ben benieuwd!