Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 20:31

Nayan schreef:
Ik las laatst ergens dat Vinted in Duitsland een andere website voor tweedehands kleding overgekocht heeft en prompt het Vinted beleid volledig toegepast heeft, waardoor veel Duitse gebruikers opeens van het ene op het andere platform zaten tegen wil en dank. Al die dingen van buiten het systeem om en Paypal etc. komt daar blijkbaar vandaan.

Ik heb er nu wel iets meer begrip voor maar alsnog geen zin het gezeur dus als ik het ergens zie staan laat maar zitten dan :wave: snap dat het niet leuk is als het opeens zo anders is (en naar hun idee dus geen verbetering) maar ja dan moet je met Vinted stoppen denk ik dan. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd best veel van en naar Duitsland verkocht heb en allemaal zonder enige problemen.

Dat verklaart een hoop. Maar echt mega irritant! Ik heb nu dus iets gekocht van een Duitser, gewoon zonder communicatie en via nu kopen. Ik heb nog niks gehoord, ik hoop dat de koop niet geannuleerd wordt wegens buiten vinted om gezeik…

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 21:22

Hier een aantal keren gekocht en verkocht aan Duitsers en dat ging prima. De advertenties waarbij ze buiten Vinted om willen gaan of geen garanties geven ivm particulier vermijd ik.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 23:05

Maar hoe zit dat eigenlijk? Bij sommige advertenties (inderdaad vaak van Duitsers) staat dat ze het niet terug nemen en geen garantie geven. Maar dat is toch een voorwaarde van Vinted? Dus als ik bij Vinted een probleem meld (als er een probleem is uiteraard) hebben zij toch gewoon pech gehad?

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 06:58

Texas02 schreef:
Maar hoe zit dat eigenlijk? Bij sommige advertenties (inderdaad vaak van Duitsers) staat dat ze het niet terug nemen en geen garantie geven. Maar dat is toch een voorwaarde van Vinted? Dus als ik bij Vinted een probleem meld (als er een probleem is uiteraard) hebben zij toch gewoon pech gehad?

Dst lijkt mij wel... Mooie borl anders, als iedereen zijn eigen regels gaat bepalen.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 08:32

Heeft iemand wel eens problemen gehad met het ‘uitbetalen?’

Gisteren ochtend hebben 2 personen hun aankopen goedgekeurd, maar het geld komt niet bij mijn balance. In mijn account staan ze ook gewoon op completed.
Normaal staat het geld altijd meteen in mijn balance, maar misschien hebben andere ook al eens gehad dat het zo lang duurt?
Ik wacht nog even tot maandag en dan ga ik toch eens mailen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 09:13

love_mandy schreef:
Heeft iemand wel eens problemen gehad met het ‘uitbetalen?’

Gisteren ochtend hebben 2 personen hun aankopen goedgekeurd, maar het geld komt niet bij mijn balance. In mijn account staan ze ook gewoon op completed.
Normaal staat het geld altijd meteen in mijn balance, maar misschien hebben andere ook al eens gehad dat het zo lang duurt?
Ik wacht nog even tot maandag en dan ga ik toch eens mailen.

Had ik gister ook, maar het staat er nu bij. Misschien een vertraging? Zou het nog even aan kijken vandaag.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 09:15

Texas02 schreef:

Klopt, maar ik heb geen zin in slechte reviews of retouren die bij hen niet goed gaan waardoor ik zulke accounts vermijd.

Hier ook een aantal keren langer moeten wachten totdat het geld in de portemonnee kwam nadat de koper op akkoord drukte.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 09:18

Ik heb het nu binnen en even ruim €100 laten uitbetalen :D
is toch wel fijn met een auto die voor een onderhoudsbeurt weg moet

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 10:18

C_arola schreef:
Texas02 schreef:

Klopt, maar ik heb geen zin in slechte reviews of retouren die bij hen niet goed gaan waardoor ik zulke accounts vermijd.

Hier ook een aantal keren langer moeten wachten totdat het geld in de portemonnee kwam nadat de koper op akkoord drukte.

Bij een retour wordt geloof ik de aankoop geannuleerd, en vervalt dus ook de mogelijkheid om te beoordelen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 10:21

Nayan schreef:
Ik las laatst ergens dat Vinted in Duitsland een andere website voor tweedehands kleding overgekocht heeft en prompt het Vinted beleid volledig toegepast heeft, waardoor veel Duitse gebruikers opeens van het ene op het andere platform zaten tegen wil en dank. Al die dingen van buiten het systeem om en Paypal etc. komt daar blijkbaar vandaan.

Ik heb er nu wel iets meer begrip voor maar alsnog geen zin het gezeur dus als ik het ergens zie staan laat maar zitten dan :wave: snap dat het niet leuk is als het opeens zo anders is (en naar hun idee dus geen verbetering) maar ja dan moet je met Vinted stoppen denk ik dan. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd best veel van en naar Duitsland verkocht heb en allemaal zonder enige problemen.

Ik weet niet wat er allemaal speelt, maar ik kijk volgens mij zeker al een jaar of 2 op de Duitse Vinted en dat gezemel stond er altijd al, net zoals je de Duitsers op eBay al sinds jaar en dag hetzelfde ziet doen. Ik weet ook niet waar die behoefte vandaan komt :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 10:26

Texas02 schreef:

Ik zie het zo voor me dat als je via het syteen een probleem meldt, ze er toch iets mee zullen moeten.
Maar dat de kans dan groot is dat ze zullen zeggen dat je op eigen kosten terug moet sturen, want ze hebben immers al gewaarschuwd dat je op eigen risico koopt....

Ik vermijd het dus liever. Vind het allemaal niet getuigen van op een prettige manier willen handelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 10:34

Al diverse keren iets uit Duitsland gekocht en verkocht, geen probleem.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 11:02

Hebben jullie ook last met het ontvangen van betalingen? Gisteren is er een verkoop afgerond van 15 euro. Tot dit moment, is die 15 euro nog steeds gereserveerd ipv naar mijn portemonnee. :(

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 11:35

Ontvangen van betalingen las ik op Reddit ook problemen/meldingen over, maar daar zag ik screenshots van een melding dat het langer duurt. Ik vond het een paar weken geleden ook al erg lang duren, normaal staat het er gelijk op, nu was het een paar uur.

pmarena schreef:
Nayan schreef:

Ik weet niet wat er allemaal speelt, maar ik kijk volgens mij zeker al een jaar of 2 op de Duitse Vinted en dat gezemel stond er altijd al, net zoals je de Duitsers op eBay al sinds jaar en dag hetzelfde ziet doen. Ik weet ook niet waar die behoefte vandaan komt :?

Dit heeft in 2021 plaatsgevonden dus voor die tijd. Het is ook niet dat ze het doen omdat ze nu op Vinted zitten, maar ze waren gewend om het zo te doen op het vorige platform (en blijkbaar dus ook op andere zoals Ebay) en willen dat blijven doen. Ik denk dat dat ook niet zoveel problemen gaf, totdat er ook van en naar andere landen verkocht kon worden.

Wel grappig, onderstaande las ik hier dus over en ik vind alles wat hier genoemd wordt juist fijn aan Vinted :') als iemand wil bieden/afdingen prima maar ja jammer dan als iemand anders het sneller koopt hè, en een week tijd om te verzenden vind ik echt prima als koper/verkoper.

Citaat:
A lot of people came from Kleiderkreisel (German platform that then was merged into vinted) to vinted in German and are used to having just private interactions on Kleiderkreisel/Kleinanzeigen.

So it was normal for us. On the other hand using the system often leads to problems, for example:

you are answering somebody's questions about a product or are bargaining with them, when somebody just suddenly hits the "buy"-button without communicating with you in any way - under the old Kleiderkreisel-Etiquette you then have to inform them that somebody else was interested before them and cancel the transaction and get an automatic negative review

people chose packages with delivery methods that don't fit you or postal package prices that in reality are undoable

when people ask about buying something, seller can explain that yes, but they can only send in a week for example - if bought over system there is often no interpersonal connection and strict deadlines

a lot of people just didn't want these platforms to become commercial

(Bron: https://www.reddit.com/r/germany/commen ... are_button)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 16:46

Toevallig iemand tips om makkelijk advertenties opnieuw te plaatsen, zodat ze weer boven aan komen? Las als dat als je de foto's bijsnijdt dat dat moet werken. Maar zie er nog tegenop om alles opnieuw te moeten plaatsen :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 17:11

Betaling is alsnog in mijn portemonnee verschenen. :) Heeft wel 24 uur geduurd.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 18:16

Meer mensen foutmelding bij het uploaden van foto’s?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 22:19

DoretteK schreef:
Toevallig iemand tips om makkelijk advertenties opnieuw te plaatsen, zodat ze weer boven aan komen? Las als dat als je de foto's bijsnijdt dat dat moet werken. Maar zie er nog tegenop om alles opnieuw te moeten plaatsen :')

Verkooptekst kopiëren voor je de advertentie verwijdert, dan advertentie verwijderen. Nieuwe advertentie maken, tekst weer plakken en alle keuzemenu's invullen en titel enzo, en dan kun je ook zo de oude foto's weer gebruiken als het goed is. Als de oude advertentie verwijderd is, behoor je de oude foto's weer te kunnen gebruiken.

Ik heb gisteren nog zonder problemen kunnen uploaden, de foto's gingen ook normaal (dingen die ik er nog niet eerder op had, ik moet de oude advertenties ook echt een keer opnieuw plaatsen). Maar nu had één of andere grapjas me een bericht gestuurd (ook geen bod, gewoon bericht) met €20 voor iets wat er voor €45 op staat. Daar antwoord ik niet eens op hoor. Bekijk het lekker.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:08

Het algoritme plaatst de ads eens in de zoveel tijd vanzelf omhoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:08

Dat heb ik nog nooit gezien op Vinted. Alleen wanneer je het opnieuw erop plaatst met andere foto’s of wanneer je een boost koopt.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:23

Ik ben al langere tijd stille meelezer. Ik verkoop en koop regelmatig op vinted en wil nu een aankoop doen maar kan geen verzendoptie kiezen. Er wordt automatisch een bedrag berekend voor verzending (€4,29) maar nergens kan ik een punt of ander punt/verzender aanklikken. Alleen mijn huisadres staat er. Wordt het dan thuisbezorgd of is dit een fout? Ik heb het even bij andere producten gecheckt maar ook daar kan ik niks wijzigen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:26

Ik heb zelf via DHL een paar keer thuis laten bezorgen, maar dan kon ik ook andere opties kiezen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:35

nnicolex schreef:
Ik ben al langere tijd stille meelezer. Ik verkoop en koop regelmatig op vinted en wil nu een aankoop doen maar kan geen verzendoptie kiezen. Er wordt automatisch een bedrag berekend voor verzending (€4,29) maar nergens kan ik een punt of ander punt/verzender aanklikken. Alleen mijn huisadres staat er. Wordt het dan thuisbezorgd of is dit een fout? Ik heb het even bij andere producten gecheckt maar ook daar kan ik niks wijzigen.

Ik heb hetzelfde! Er staat alleen inderdaad mijn adres en een bedrag, verder niet met wat voor verzendservice het komt. Zal wel weer de nieuwste storing zijn :P

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:50

Ik denk inderdaad een nieuwe storting. Waarschijnlijk kun je later andere opties kiezen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:48

C_arola schreef:
Dat heb ik nog nooit gezien op Vinted. Alleen wanneer je het opnieuw erop plaatst met andere foto’s of wanneer je een boost koopt.

Nee hoor, duurt wel een tijd maar gebeurt echt.