Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 19:45

fokfanaat schreef:
Tja met die redernatie mag je nergens meer over klagen, je werk, ellende met je auto of dieren…

Heel eerlijk, als je steeds blijft zagen over je werk... Of ellende met je auto... Dan denk ik toch 'goh zoek een andere baan of investeer in n andere auto of ga fietsen'... En ellende met dieren denk ik vooral aan dierenartskosten, das gewoon keizuur. Kinderen hebben is, net als dieren, een hele egoistische keuze. Als het dan tegenvalt mag je daar best wat over uiten, tuurlijk. Een dier kun je nog verkopen of herplaatsen. Een kind niet. En dat wist je uiteraard van tevoren. Er bestaat een kans dat het vies tegenvalt. De reden voor mij om er niet aan te beginnen.

Zanikken over elk onderwerp is akkoord. Maar niet tot in den treure. Uiteindelijk verlies je respect van mensen die steeds luisteren en goed bedoelde adviezen geven maar er veranderd niks

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 19:47

Vandaag 2 keer aangevallen door een hond tijdens werk.
Eerste hond beet me in m’n bovenbeen, baasje probeerde hond onder controle te houden, verloor controle, stond erbij, keek ernaar en durfde nog te vragen “oh, probeerde ie je broek te pakken?”, nee mevrouw, ik voelde zijn tanden in mijn vel -:(-
Geen wond gelukkig, maar wel een blauwe plek rijker.
Tweede keer, ander adres, stonden de honden netjes achter een hek, wat opeens automatisch open ging. Het kleine meisje dat het pakketje aannam kon logischerwijs de honden niet tegenhouden en een van de honden vloog echt naar me toe en wou me in m’n zij grijpen. Gelukkig werd ie op dat moment teruggefloten, maar lieve help… scheelde echt maar een haartje %)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 19:48

Maar heb je nu gaatjes in je bovenbeen of heeft ie niet doorgebeten?
Wat voor werk doe je?

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 19:54

Bellatrix schreef:
Maar heb je nu gaatjes in je bovenbeen of heeft ie niet doorgebeten?
Wat voor werk doe je?

Niet doorgebeten gelukkig, dus alleen een blauwe plek. Ik ben pakketbezorger, de cliche tussen hond en bezorger die je in films ziet, is voor mij elke werkdag realiteit zeg maar :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 19:54

Jeetje, toch heftig. :\
Is er ooit iets ernstigs gebeurd of dat niet?

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:07

Bellatrix schreef:
Jeetje, toch heftig. :
Is er ooit iets ernstigs gebeurd of dat niet?

Gelukkig nog geen serieuze schade opgelopen, ik ben één keertje eerder gebeten en dan dus vandaag deze twee aanvallen.
Maar ik moet altijd wel enorm op mijn hoede zijn. Ik heb een aantal adresjes waar ik in de auto wacht totdat de ontvanger er is zodat ik of het pakketje door m’n autoraam kan geven of dat ik veilig kan uitstappen.
Vandaag dacht ik dus veilig uit te kunnen stappen omdat het baasje er was, maar blijkbaar is zelfs dat een risico -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:09

Ik vind hier wel wat van. :\
Je vind je baan leuk genoeg?

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:22

Bellatrix schreef:
Ik vind hier wel wat van. :
Je vind je baan leuk genoeg?

Ik vind het ook echt niet kunnen. Als je je hond vrij over het erf laat loslopen, moet dat beest gewoon getraind zijn, klaar.
Ik vond mijn baan wel leuk, met nadruk op “vond”… dit soort dingen maakt het niet heel leuk nee :n
Zit flink te overwegen om ander werk te gaan doen.
Gelukkig zijn er ook enkele brave honden op mijn route, eentje vertrouw ik echt 100% en is een schatje, die moet altijd even geaaid worden, liefst op z’n buikje. Als ik stop met dit werk zal ik dat hondje wel oprecht gaan missen, zo’n leukerd <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:28

denisesilver schreef:
Geouwekut van mijn zus over hoe zwaar het wel niet is kinderen te hebben. Jij wou kinderen. Zeik niet zo. Heb wel wat anders aan mijn kop.

Ahh dit vind ik wel hard...

Ik wilde ook heel graag een kindje...4 jaar bezig geweest...en geloof me ...ik heb oom 2 eerste maanden geklaagd en me zwaar donker en duister gevoeld.... Nog steeds af en toe...
En wat ben ik blij dat men naar me geluisterd heeft en er niet extreem veel geoordeeld is...
Het is ontiegelijk zwaar...heb ik me lelijk in vergist...niets geen roze wolk...keihard werken en je leven op de kop...

Ipv zo te reageren kan je er ook misschien zijn voor je zus? <3
Liefde brengt meer dan haat.

Als je het echt heel erg stoort,.meld dit op een normale manier.
" Goh... Ik vind het vervelend worden dat je constant je beklag doet bij mij,.momenteel heb ik er niet de energie voor om naar je te luisteren "
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 22-07-25 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:29

Aan simulanten. Gelukkig kom ik ze niet vaak tegen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:30

prompter schreef:

Aan wat? :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:31

Mensen die net doen alsof ze ziek zijn :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:33

prompter schreef:

Ik moest t even googelen… valt t onder “aansteller” of is het meer echt ziekte voorwenden?

Edit: ah tegelijk :D

Anders dan mannengriep dus? :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:36

Ik moest aan de film "simulant" denken.
En dacht, nee die kom je niet vaak tegen :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:43

Toch flink teleurgesteld in een vriendin. Normaal appen we elke dag, maar ik vind dat ik nu even voor mijzelf moet kiezen en hier even tijd voor nodig bent.

Zij neemt ook niet het initiatief om te appen en zal het ook niet zo doorhebben. Op het laatste appje waarin wederom aan afzegging kwam heb ik alleen met oké gereageerd en verder even niks. Onder het nog eigen emoties maar mooi onder controle houden en het face to face deze week maar even kort bespreken.

Ene kant wil in mijn een app sturen, maar ik moet mijzelf ook even rust in de kop gunnen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 20:45

Mijn simulant maakt wat los :D. Ik ben gek op dat soort woorden, laatst noemde ik in een overleg een querulant, dat maakte mijn gezelschap ook al onrustig :))

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:04

Alle meelezers zijn dat woord nu aan het googlen :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:06

Telpeva schreef:

Ruziemakers….common knowledge, toch? *

* querulant in de praktijk….hoewel, meer intrigant.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:13

Of misschien kan ik hier even mijn ergernis droppen zonder dat iedere moeder er iets van moet vinden? Adviezen zijn lief bedoelt hoor, maar ik pen hier niet alles neer. Ik begrijp echt wel dat het moeilijk is, en ik kan me ondertussen wel inleven in moeders met krijsende koters in de supermarkt. Maar ik heb er vrij weinig geduld voor als er vervolgens met afgunst wordt gekeken naar andere moeders/zwangere vrouwen die het ook zwaar hebben. Of mensen die geen kinderen willen ( :wave: ), waarnaar net wordt gedaan alsof hun leven alleen maar rozengeur en maneschijn kan zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:20

Cowboy55 schreef:
Telpeva schreef:

Ruziemakers….common knowledge, toch? *

* querulant in de praktijk….hoewel, meer intrigant.

*is weer aan het googlen*

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:22

denisesilver schreef:
Of misschien kan ik hier even mijn ergernis droppen zonder dat iedere moeder er iets van moet vinden? Adviezen zijn lief bedoelt hoor, maar ik pen hier niet alles neer. Ik begrijp echt wel dat het moeilijk is, en ik kan me ondertussen wel inleven in moeders met krijsende koters in de supermarkt. Maar ik heb er vrij weinig geduld voor als er vervolgens met afgunst wordt gekeken naar andere moeders/zwangere vrouwen die het ook zwaar hebben. Of mensen die geen kinderen willen ( :wave: ), waarnaar net wordt gedaan alsof hun leven alleen maar rozengeur en maneschijn kan zijn.

Ik begrijp je compleet :knuffel:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:24

denisesilver schreef:
Of misschien kan ik hier even mijn ergernis droppen zonder dat iedere moeder er iets van moet vinden?

zeker :j

Google zegt:
querulant: verongelijkte klager, ruziezoeker
intrigant: Een intrigant is iemand die gebruikmaakt van intriges om op slinkse wijze zijn doel te bereiken. Dit betekent dat hij doelbewust verdeeldheid zaait of conflicten en ruzies veroorzaakt.

Intrigant heb ik verkeerd gebruikt, ik vond dat altijd een bemoeial :')
Laatst bijgewerkt door Cer op 22-07-25 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:27

En daarnaast gok ik dat denisesilver dit niet dropt bij de eerste keer dat haar zus erover klaagt :+

Ik moet echt even mn huis uit, misschien dat ik mn moeder wel vraag of ze mij morgen in Drachten wil droppen als ze daar toch op sollicitatie is. Ga donderdag wel naar Apeldoorn met een vriendin, maar ik begin echt gek te wkrden van thuiszitten. Zelfs op stal kan ik niet echt weg, want Nero werd de laatste keer dus zo gek van de vliegen en dazen dat ik op t moment niet alleen met hem van het erf af wil tot we een oplossing hebben.
Nog één week of 3 en dan heb ik weer gratis ov en kan ik zo heel Nederland door _O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:39

Zelfs mijn directeur moest querulant opzoeken, maar daarna vond hij het wel een rake typering voor de persoon waar ik het voor gebruikte :D. Ik hou van vileine woorden }:) (vilein is toch niet google-waardig := ? )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 21:43

Bij vileine denk ik altijd aan een Disney slechterik :')

Leuk om ze te horen, soms om te gebruiken, maar het ligt er helemaal aan tegen wie ik het heb.
Ik vind dat manageres/directie vaak ingewikkeld doen met moeilijke woorden terwijl ze gewoon hele simpele dingen bedoelen, maar het staat interessant.. :+