Inflatie en alle gestegen kosten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:38

Ik ben ook nog nooit 70% stickers tegengekomen, wel in de supermarkten 30% korting op producten die al op of over de datum zijn.
Welke winkels zijn dat met die hogere kortingen? Dan ga ik eens kijken of ik die niet in de buurt heb ergens :D

Suzanne F.

Re: Inflatie en alle gestegen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:41

Ik begin me ook wel serieus zorgen te maken. Waar stopt dit?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:43

Telpeva schreef:
Ik ben ook nog nooit 70% stickers tegengekomen, wel in de supermarkten 30% korting op producten die al op of over de datum zijn.
Welke winkels zijn dat met die hogere kortingen? Dan ga ik eens kijken of ik die niet in de buurt heb ergens :D

Volgens mij heeft de lidl wel eens 70%? Correct me if i'm wrong. Ik zie die kortingen in ieder geval wel in elke winkel alleen in de ochtend meteen om 8 uur. Dan worden ze ook echt weg gegraaid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:45

Telpeva schreef:

Albert Heijn heeft t ook. Gisteren nog iets gekocht.

Maar meestal is t 35 oid. Versproducten hebben nog wel eens 70%.

Over de datum moet je niet kunnen kopen, dat mag niet verkocht worden. Het systeem van AH geeft dan een melding.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:51

Interessant, dan ga ik eens wat vroeger op pad om te kijken of ze dat hier ook doen, 70% is nice! Wat voor producten kan je dan verwachten, is dat bijvoorbeeld brood van gisteren of iets in die richting?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:53

Telpeva schreef:
Interessant, dan ga ik eens wat vroeger op pad om te kijken of ze dat hier ook doen, 70% is nice! Wat voor producten kan je dan verwachten, is dat bijvoorbeeld brood van gisteren of iets in die richting?

Ik had gisteren de XL-verpakking Johma gevuld eitje, maar ik heb ook al eens verschillende groenten gehad.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:57

Wij kopen ook vaak met 70% korting bij de ah. Bij ons is het vaak in de avond. De korting gaat over de dag heen steeds omhoog met die nieuwe bordjes met de streepjescode.
De producten die het hebben zijn voornamelijk:
- verpakte groente uit de koeling
- verspakketten
- sapjes en verpakte bakjes fruit
- verse pizza's
- kant en klare salades
- verpakte bakjes smeersels
- soms broodbeleg en vis

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:04

Yess, danku!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:27

De AH inderdaad :j
Leuk shoppen daar! Ik ga vaak ‘s avonds rond 20:00u, maar het is per vestiging verschillend wanneer ze gaan afprijzen.
En de korting geldt bovenop de bonus zelfs.

Afbeelding

Afbeelding
:D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:28

Hier is er qua afprijzen helaas geen peil op te trekken :'). De 70% korting had ik gisteren overdag, maar als ik 's avonds ga is er vaak niks, 's ochtends nog wel eens 35%. Maar de 70% is hier echt geluk hebben heb ik het idee, haha.

Wel lekker hoor, veel kan ook gewoon na bereiding in de vriezer.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:36

Het is ook lastig voor mensen die vanwege intoleranties erg beperkt zijn in hun voedingskeuze.
Ik moet zelf o.a glutenvrij, zuivelvrij en sojavrij eten en heb een intolerantie voor bijna alle soorten fruit, mijn boodschappen zijn zélden in de aanbieding.

Wat je ook vaak ziet, is dat ze dan aanbiedingen hebben op A-merken, terwijl de huismerken dan alsnog goedkoper zijn.
Maar wat iemand al zei; ik heb liever dat alle boodschappen gewoon weer iets naar beneden gaan, voor iedereen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:45

Polar schreef:
Het is ook lastig voor mensen die vanwege intoleranties erg beperkt zijn in hun voedingskeuze.
Ik moet zelf o.a glutenvrij, zuivelvrij en sojavrij eten en heb een intolerantie voor bijna alle soorten fruit, mijn boodschappen zijn zélden in de aanbieding.

Wat je ook vaak ziet, is dat ze dan aanbiedingen hebben op A-merken, terwijl de huismerken dan alsnog goedkoper zijn.
Maar wat iemand al zei; ik heb liever dat alle boodschappen gewoon weer iets naar beneden gaan, voor iedereen.

Ja, dat zou het mooiste zijn. En word ook wel weer eens tijd. Maar ik denk dat dat er voorlopig nog niet in zit gezien ook de minimumlonen weer omhoog gaan, dat wordt allemaal doorberekend.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:47

nee maar al die aanbiedingen kunnen ze wel mee stoppen en dan de prijs wel normaal houden.
Aldus dat is hun eigen zegje waarom het in Duitsland goedkoper zou zijn, dat ze daar geen aanbiedingen kennen zoals 1+1.
Nou hou daar hier dan ook maar eens mee op. Veel producten hoef ik ook geen meerdere van.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:51

Ik vrees ook dat het niet gaat gebeuren.
De prijs gaat zelden omlaag als het eenmaal verhoogd is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:54

Van al die 70 procent artikelen zou ik alleen iets aan de ovengroente hebben. De rest zou boodschappen alleen maar duurder maken :') want dat koop ik normaal al niet. Omdat het of te duur is of ik het niet eet. Helaas zijn de dingen die ik koop vaak of niet in de aanbieding, of het zijn aanbiedingen waar ik niks aan heb.

Ik zat me trouwens van de week te verbazen over wasmiddel. Ik koop alweer tijd huismerk vanwege de prijs, maar dat is ook flink omhoog gegaan.

En zelfs het blikje soep voor slechte dagen zag ik bepaalde soorten alweer 20 tot 30 cent omhoog, terwijl ze normaal even duur waren. Dus ben bang dat dat straks weer voor alles gaat gelden. En sommige dagen is dat het enige wat ik voor elkaar krijg om te maken, als ik al overeind kan komen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:00

8nnemiek schreef:
Karuna, 1 liter havermelk bij de Nederlandse Aldi voor 2,66? Ik heb die gisteren nog gekocht voor 1,30 als ik het me goed herinner :Y)
Zoals Lubach zei; mensen vergelijken Nederlandse A-merken uit een dure supermarkt met goedkope Duitse huismerken of aanbiedingen. Zo kun je niet vergelijken.
Ik geef niet snel meer uit dan 20 á 25 euro voor een tas vol boodschappen in Nederland :=
Lang leve de 70% stickers :D

Volgens de website van Aldi inderdaad 1,39 voor een liter gewone haverdrink en geen 2,66. Barista haverdrink kost 2,50 voor 2 literpakken (nu in de aanbieding).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:19

Mwm :j

Dat vind ik ook vaak. Hier bij de jumbo een aparte bak.
Zitten er dure belegde broodjes, of een dure maaltijdsalade of heel duur soort vlees in.
Kijk ik naar de prijs en leg ik het nog terug.

Soms zit er in wat ik anders ook zou kopen en dan vind ik het wel fijn. En pak ik dat ook.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:31

Van de 70% artikelen vind ik zelf vooral de gesneden groente/paddestoelen, de krieltjes, vleesvervangers, broodbeleg, zuivel/kaas, salades/stoommaaltijd en de eieren handig.
Daar kan ik vaak een complete, luxe maaltijd voor de hele dag van maken voor een paar euro.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:39

Wij hebben dat hier ook niet onwijs veel.. het is niet een hele grote bak, en vaak inderdaad al leeg. Of er ligt prut in.

Soms vis ik er wat saladedingen uit zoals een zak spinazie of gesneden sla, maar alle sausjes, kant en klare dingen, brood, zuivel wordt hier niet gegeten. Heel af en toe ligt er nog een goed stukje vlees in :j

Sowieso altijd beter dan weggooien natuurlijk, dus die bakken op zich zijn top.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 16:52

8nnemiek schreef:
[knip]
[ Afbeelding ]

:D

Verkopen ze bij AH ook kipjes? :o?
Spoiler:
terras toom :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:23

Wel geiten :j Mooie Tamme geiten :))

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:09

Fijn, 4,1 % inflatie en dat komt grotendeels door hogere belasting on voedingsmiddelen, dranken en tabak. Bedankt BBB, PVV, VVD en NSC -:(-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:19

Fijn ik krijg wel 2,5 procent loonsverhoging... Met alle stijgende kosten ga ik er volgens mij al even niet meer op vooruit

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:31

Ik kreeg 3% erbij per 1 April.
Ik zei al fijn dan kan dat gelijk weer naar mijn huur verhoging -O-

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:44

Hier 2 % volgens mij. De huurverhoging is al meer.