Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 00:17

Sharani schreef:
Is dit jaar nu iedere Santa geraden?

Dat van die maten standaard doorgeven lijkt me een goed idee. Al heeft VillaNeusjes wel wat te stellen gehad met mij wat dat betreft omdat ik het niet helemaal begreep :o :o? .

Ik moet het even dubbelchecken, maar volgens mij wel ja! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 08:28

LET OP, BELANGRIJK!

Aangezien er een aantal artikelen en persoonlijk verhalen op o.a. FB circuleren wil ik hier ook een waarschuwing plaatsen aangezien best veel webshops ze in het assortiment hebben. O.a. Zooplus!

BARKOO kauwbotten zijn giftig en leiden in sommige gevallen tot sterfte van de hond! Zooplus heeft ze al uit het assortiment gehaald, maar zonder de klanten te informeren.

Ik wil hier géén angst mee zaaien, maar mocht iemand ze gekocht hebben, of gekregen. Let goed op!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:15

lor1_1984 schreef:
Als je het opmeten van L keurig aanhoudt voor Mahdutje plast hij in de buikflap. :')

Ik denk dat je de beschrijving wat beter moet lezen ipv alleen naar het streepje kijken...
L is voor de breedte voor een Evt buikflap die langs de zijde omhoog gaat en Evt bovenop wordt vastgemaakt. Dat streepje geeft puur de breedte aan, en dus niet hoe laag dat die flap komt te hangen (dan zou je een trechter krijgen idd)

Deze breedte loopt aan de leuterkant door tot de gewenste lengte van H welke dus aangepast wordt aan wat jij prettig vind en voor je hond werkt maar de buikflap of onderkant van een truu hoort gewoon tegen de buik aan te liggen.

Het plaatje is een referentie, niet een precieze weergave

@kimD. Waar kan ik de bron vinden van deze bewering? Ik zat al te mopperen dat ze weg waren want Hoax heeft de met bullepees gevulde versie graag maar bedacht dat ze ze omgedoopt hadden tot briantoa die ineens dezelfde soorten heeft.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:23

Ik gaf de mijne nog weleens de Barkoo ballen, maar die zijn al een eeuwigheid bijna niet verkrijgbaar.
De rest van Barkoo vinden ze minder lekker, dus dat kocht ik al niet meer.
Overigens nooit iets gemerkt en aan Mahdutje zou ik het meteen gemerkt hebben door zijn epilepsie die getriggerd wordt door oa vlooienmiddelen.
Daarmee zeg ik niet dat het verhaal wat nu rondgaat onzin is ofzo, want er kan natuurlijk wat misgegaan zijn met de productie ofzo. :)

@villaneusjes; Mahdutje heeft nooit mooi aansluitende buikflappen gehad aan zijn jasjes. :)

kanjerroos

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:27

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:32

Ik zeg juist dat ik niet zeg dat het onzin is omdat er best wat mis gegaan kan zijn bij de productie waardoor ze een batch te pakken hebben welke giftig is. :)
Ik heb overigens ook geen Barkoo meer, mss nog wat vd oude, niet giftige partij als in: is al aangebroken en daarbij geen klachten gezien.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:16

kanjerroos schreef:
Je kunt natuurlijk altijd discussiëren over wel/geen betrouwbaarheid van een bron maar ik zou in dit geval toch geen enkel risico nemen en deze kluiven, als je ze al in huis hebt, niet aan de hond geven.

https://www.rtvnoord.nl/amp/natuur/1251 ... et-bewezen

Het schijnt met deze batch mis te zijn gegaan hoorde ik. Iets van een schimmel erin ofzo.
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 31-12-24 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:50

lor1_1984 schreef:
Ik zeg juist dat ik niet zeg dat het onzin is omdat er best wat mis gegaan kan zijn bij de productie waardoor ze een batch te pakken hebben welke giftig is. :)
Ik heb overigens ook geen Barkoo meer, mss nog wat vd oude, niet giftige partij als in: is al aangebroken en daarbij geen klachten gezien.

Was ook niet naar iemand bedoeld hoor! Meer dat er niet een echte bron is maar vooral nieuws artikelen en dat mij verstandig lijkt voorlopig niks hiervan te geven.
Inderdaad iets met anti schimmelmiddelen. Ontzettend zuur en sneu voor de betrokken honden en hun baasjes

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 16:11

kanjerroos schreef:
lor1_1984 schreef:

Was ook niet naar iemand bedoeld hoor! Meer dat er niet een echte bron is maar vooral nieuws artikelen en dat mij verstandig lijkt voorlopig niks hiervan te geven.
Inderdaad iets met anti schimmelmiddelen. Ontzettend zuur en sneu voor de betrokken honden en hun baasjes

Ja dit, er zijn op FB een aantal persoonlijke ervaringen te vinden. Heb ze zo snel niet opgeslagen, maar zag vanochtend de SS, en dacht, het zekere voor het onzekere. Het zijn tot nu toe ook geen kleine rassen die eraan dood gaan.

Je zult ze maar (onbewust) cadeau hebben gekregen en geven en je hond sterft er aan.

In zulke gevallen neem ik liever het zekere voor het onzekere.

https://112nederland.nl/2024/12/24/waar ... bp0-OASt3Q

https://www.facebook.com/share/p/17z8UsJCvD/

https://www.facebook.com/share/p/17YT21HP6x/

https://nos.nl/regio/groningen/artikel/ ... 5Ub4QVXqxQ

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 20:09

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 23:54

De Stafford fokker die hier een hond (bijna 2!) aan verloren is ken ik persoonlijk en ik kan absoluut beloven dat er zeer serieus onderzoek is gedaan naar de oorzaak. Gooi alles van Barkoo alsjeblieft in de prullenbak.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:25

Begonnen met de adventkalender die in het pakket zat! De snackies van vandaag roken vooral zo lekker dat ze er zelf naar wilde ruilen en er doorheen ging rollen. :')

Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:44

Wat leuk, mandarijn!
Echt nog napret zo in heel januari!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:37

Wat leuk Mandarijn! Ik had ook een adventskalender in ons pakket, dus wij hebben ook deze maand kerst napret :j .
Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:19

Wat een stilte nu hier, hoe gaat het met alle hondjes?

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:37

Hier gaat het goed met de doerakken! Zijn helemaal blij met de oranje bal die er als extra bij zat. Hij rolt af en toe vlot door de woonkamer en Ringel rent er met een open mond achteraan. :')

Hoe is het met die van jou Damelza?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:24

Hier wat minder... Althans...
Ik heb de moeilijke keuze moeten maken om voor Fiet een nieuw huisje te zoeken. Ondertussen is dat gelukt en woont ze sinds een dikke week bij de ouders van een vriendin.
Hoax en Fiet botsten steeds vaker en helaas wint 7kg Fiet het niet van een 25 kg lompe Hollandse herder. De spanning in huis liep te hoog op met als gevolg dat we allemaal last kregen van de stress. Zij van elkaar en ik van scheidsrechter spelen. Terwijl ze dan ook wel weer op momenten heel lief konden zijn samen. Het is alleen dubbel lastig als Fiet aan mij geplakt zit en Hoax er niet bij kan terwijl dat zijn werk is als hulphond zijnde. Theoretisch zou ik Fiet hebben gehouden als 't niet klikte en Hoax een huishond was geweest. Fiet was er immers eerder. Maar zij is makkelijker te plaatsen en Hoax is mijn assistentiehond.
De ouders van vriendin hebben vroeger teckels gehad en ze zijn nu beiden met pensioen waardoor er altijd iemand thuis is, ze enorm verwend word en lekker mee mag op stap. Ik kreeg de eerste ochtend al een berichtje van vriendin dat Fiet snachts bij ze in bed had geslapen, iets wat nog geen enkele andere hond was gelukt bij haar ouders :')
Ik heb dus wel goed contact en krijg foto's etc van ze. 't is alleen wel best koud in m'n bed snachts nu m'n levende kruikje er niet ligt.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:00

Ah VN, wat een nare beslissing moet dat zijn geweest! Maar wat fijn dat ze het zo goed getroffen heeft, dat verzacht hopelijk veel voor je. Sterkte!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:41

Ah wat lijkt mij dat moeilijk. Fijn dat je zo’n goede plek voor haar gevonden hebt! Veel sterkte!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:23

Oeff... dat is een moeilijke keuze.. Wel fijn dat ze zo'n goed plekje heeft! Heel veel sterkte!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 10:52

Jeetje wat een moeilijke keuze, veel sterkte :(:)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:18

Moeilijke keuze VillaNeusjes, fijn dat ze zo’n goed plekje heeft!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:23

Wat een moeilijke keuze :knuffel: wel heel fijn dat ze een goed plekje heeft.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 21:27

hier ook geen fijne update helaas ;(

Pipa is heel onverwacht en plotseling overleden. Ze is ergens weg geraakt en we kunnen niet vinden waar (alles is chihuahua proof maar blijkbaar niet shiba proof)
Ze is aangereden geweest, gelukkig voor haar op slag dood maar god wat doet dit pijn

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:04

Oh nee wat vreselijk! Heel veel sterkte. :knuffel: