Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 23:51

Ik weet niet waarom, maar de Iron serie van Julia Kagawa is me altijd heel goed bijgebleven. Net als de serie Hush Hush van Becca Fitz... nog wattes. :D Dus ik zou graag eens in die werelden met die personages willen optrekken :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 00:06

Hunger Games gezellig? Hebben wij hetzelfde boek gelezen? :') _O-

Goh er is eigenlijk niet echt een wereld in een boek die ik gelezen heb waarin ik zou willen leven. Ze hebben allemaal gruwelijkheden - al zijn sommige ook erg mooi.

Ik denk dat ik ga rondhuppelen als een eenhoorn in de Vuurbrenger-trilogie. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 00:08

Hier zojuist het boek besteld voor mijn lootje en een extraatje. Dus als dat binnen is hoef ik alleen nog maar een hint te bedenken :D

Zeg ik alsof dat zo makkelijk is maar stiekem vind ik dat het moeilijkste onderdeel, die hints :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 00:15

Kaatastrof schreef:
Hunger Games gezellig? Hebben wij hetzelfde boek gelezen? :') _O-

Goh er is eigenlijk niet echt een wereld in een boek die ik gelezen heb waarin ik zou willen leven. Ze hebben allemaal gruwelijkheden - al zijn sommige ook erg mooi.

Ik denk dat ik ga rondhuppelen als een eenhoorn in de Vuurbrenger-trilogie. :+

Haha, ik bedoelde The hunger games en de thrillers ironisch :P Caraval is wel serieus een bijzondere wereld!

Daar zit ik dus inderdaad ook mee te puzzelen. Er zijn prachtige werelden beschreven... Maar vaak zitten er zulke gruwelijke stukken in.

Zertab schreef:
Hier zojuist het boek besteld voor mijn lootje en een extraatje. Dus als dat binnen is hoef ik alleen nog maar een hint te bedenken :D

Zeg ik alsof dat zo makkelijk is maar stiekem vind ik dat het moeilijkste onderdeel, die hints :')

Die hints.. Tsja ja :')

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:17

Oh welke wereld vind ik altijd lastiger. Lekker cliché: Harry Potter :+ Maar dan niet als muggle uiteraard.
Origineler antwoord: Avatar (last airbender, niet de blauwe :Y) ) of misschien Priory of the Orange Tree of Eragon, iig iets met draken :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:23

Ooh ik wil wel de wereld van The Night Circus. Genoeg hele gave werelden, maar vooral met oorlog enzo vaak bij fantasy. Dit is magical realism met gewoon een super fascinerende omgeving waar ik wel zou willen ronddwalen <3

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 14:17

Ik zou wel in de harry potter wereld willen leven :j

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 15:07

Ik zou dan ook voor de Harry Potter wereld kiezen :j

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 16:06

Wat me ook mega interessant lijkt, maar wel een beetje een cheat is :D is een historische roman ofzo dan 'gebruiken' als tijdmachine. Als je de wereld van een boek in zou kunnen duiken. Dan zou ik ook best een Dino encyclopedie in willen haha. Of Outlander!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 18:47

Hier ook Harry Potter! :j

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 20:23

Ooh, ik wordt zo enthousiast nu! Ik heb alles voor het pakketje al in mijn hoofd. Zelfs de hint. Is het al januari? :D

Oeeh, leven in de harry potter-wereld. Klinkt tof, van wat ik van de films heb gezien!

Haha, slim Eelmo :D

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 00:10

Ik kies ook voor de harry potter wereld! Ben nu ook zo blij met hogwarts legacy! Met het start van het spel dacht ik ook nog, wat zou het gaaf zijn als zo'n wereld echt bestond!

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 11:21

Momo94 schreef:
Ik kies ook voor de harry potter wereld! Ben nu ook zo blij met hogwarts legacy! Met het start van het spel dacht ik ook nog, wat zou het gaaf zijn als zo'n wereld echt bestond!

Ja, eens. De wereld in die game is echt fantastisch, voelt ook echt alsof je er zelf in rondloopt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:49

Afbeelding

It’s the season **\O/** _O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:50

linoleum schreef:
[ [url=m/Fuvg9j.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:47

Ik denk dat ik dan voor de Discworld van Terry Pratchett ga :-) Dat is een mooie magische wereld met een hoop lol er in (en genoeg draken :D ) .

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:52

Ik denk dat ik ook voor de wereld van Harry Potter ga naar aanleiding van de Hogwarts game, is toch fantastisch om daarin rond te vliegen <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:18

linoleum schreef:
[ [url=m/Fuvg9j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahahaha _O-

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:10

Ik ben aan het puzzelen in mijn hoofd wat voor hint(s) ik deze editie ga gebruiken, vind ik heel eerlijk ook het lastigste van allemaal _O- Maar ik gooi er nog even twee vragen in:

Citaat:
Wat trekt jou aan in een boek? De omslag? Flaptekst? Aanbeveling van anderen?

Citaat:
Wie is jouw favoriete boekpersonage aller tijden?

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:21

Ik heb al teveel boeken gekocht op de omslag alleen ( niet altijd met evenveel succes). Als het glimt en er glitters op zitten kan ik mezelf vaak moeilijk beheersen.
De flaptekst lees ik ook wel, maar vaak alleen de grote lijnen om te checken of het niet gaat over onderwerpen die ik liever vermijdt. Aanbevelingen van anderen doe ik zelden wat mee, ik heb nog genoeg van mezelf liggen om te lezen.

Ik heb niet echt een favoriet personage, maar ik heb wel een favoriet type personage. Het typ vrouw-met-een-flinke-dosis-sarcasme doet het bij mij altijd wel heel erg goed.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:35

Ik kies te vaak op bijna niks, weet van aantal bokkers hier dat smaak wel goed overeen komt, dan lees ik het daarom. Maar dan zonder het verder ook maar beetje uit te zoeken waar over gaat, dat geeft wel eens verrassingen _O-
En aantal auteurs is ook gewoon standaard dat ik de nieuwe boeken lees.

Favoriet personage heb ik niet. Maar hou absoluut niet van de hoofdpersonen die alles doen voor hun familie, maar dan denken dat ze geen enkel ding meer voor zichzelf mogen doen en dan in slachtofferrol daarover gaan zitten. Of waar alles de hoofdpersoon overkomt en niks hun eigen beslissing is.
Dus vooral daadkrachtige personen die keuzes kunnen maken wat me wel ligt _O- en beetje moreel grijs kan ik ook waarderen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:08

Cynn schreef:
Ik ben aan het puzzelen in mijn hoofd wat voor hint(s) ik deze editie ga gebruiken, vind ik heel eerlijk ook het lastigste van allemaal _O- Maar ik gooi er nog even twee vragen in:

Citaat:
Wat trekt jou aan in een boek? De omslag? Flaptekst? Aanbeveling van anderen?

Citaat:
Wie is jouw favoriete boekpersonage aller tijden?

Natuurlijk eerst de flap/omslag (en titel!). Daardoor laat ik in de boekenwinkel al veel boeken liggen. Als iets aanspreekt lees ik de spiegel, en dat geeft de doorslag.

Bij een aanbeveling maakt het mij niet uit ;) Dan kan het zijn dat ik een 'lelijk' boek koop.

Oehh, ik denk toch Heleen Ressman. Als tiener veel jeugdthrillers van Helen Vreeswijk gelezen... En Heleen Ressman was een rechercheur in haar boeken. Het was toen toch een beetje mijn meisjesdroom om als rechercheur spannende dingen te beleven :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 17:24

Aanbeveling van anderen.. Mwa, ik zal een boek wel opzoeken aan de hand van een aanbeveling, maar ik zal het daardoor niet perse kopen. Of andersom, als iemand een boek afraadt, zal ik het ook niet perse daardoor laten liggen.

De cover, ja, da's toch het eerste wat ik zie haha. Maar ook hier hoeft het geen garantie voor wel/niet te zijn. Ik lees altijd de flaptekst na het bekijken van de cover, en beslis dan :)

Favo personage.. Dan moet ik Harry Potter zeggen. Heel die wereld is zo geweldig haha!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:08

Ik val voor covers :+ een mooie cover zal ik ook veel sneller kopen.
Aanbevelingen van anders zijn leuk, maar ik ben van mening dat iedereen zijn eigen unieke smaak heeft en een aanbeveling niet altijd veel zegt.
En favoriete personage.. zal dan toch iemand uit de Harry Potter wereld zijn :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:10

Ik kijk naar de kaft en de tekst aan de achterkant. Maar wat me het eerst aantrekt is de kaft. Voor aanbevelingen enzo ben ik niet echt vatbaar. Nooit de zeven zussen gelezen, of Harry Potter. :+
En favoriete personage... pff... echt geen idee.