Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:09

Ik zit met een dilemma..

Iets verkocht voor 200 euro maar de koper heeft al 1 keer afgezegd en uitgesteld naar komende zaterdag met kans dat ze het laat staan want heb van elk krasje een close-up moeten maken en kreeg wel 10 vragen met 'is dat plekje een vlek of schade?'

Nu zou ze dan komende zaterdag komen maar heb net een bod binnen van 210 euro. Aan de ene kant denk ik, gewoon doen anders blijf je er dadelijk mee zitten als zij toch niet komt maar het is wel niet zo netjes. Wat zouden jullie doen? Afwachten tot zaterdag en hopen dat de 2de bieder nog interesse heeft?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 07:23

Verkopen aan de eerste die komt
Ik wacht niet meer

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:00

Schuur_ schreef:
Ik zit met een dilemma..

Iets verkocht voor 200 euro maar de koper heeft al 1 keer afgezegd en uitgesteld naar komende zaterdag met kans dat ze het laat staan want heb van elk krasje een close-up moeten maken en kreeg wel 10 vragen met 'is dat plekje een vlek of schade?'

Nu zou ze dan komende zaterdag komen maar heb net een bod binnen van 210 euro. Aan de ene kant denk ik, gewoon doen anders blijf je er dadelijk mee zitten als zij toch niet komt maar het is wel niet zo netjes. Wat zouden jullie doen? Afwachten tot zaterdag en hopen dat de 2de bieder nog interesse heeft?

Tweede bieder akkoord geven. Als zij afgezegd heeft dan is dat een recept voor ellende bij de volgende afspraak..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:40

Tegen de eerste bieder zeggen dat hij het vandaag kan ophalen voor 200, anders ga je door naar de volgende bieder.

En kan ie echt pas zaterdag, dan vast laten overmaken zodat je zeker bent dat het verkocht is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:21

@schuur: je moet nog maar zien of die van 210 wél gaat komen. Dus ik zou het wel aan die van 210 verkopen.
Komt die wel dan op tijd die van 200 laten weten dat het verkocht is, komt ie niet dan heb je altijd die van 200 nog achter de hand.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:28

Ik zou het niet netjes vinden het al aan de tweede bieder te verkopen. Ik zou de eerste bieder inlichten over de andere koper en dat je graag zekerheid wil. Ik zou om een aanbetaling vragen, de helft ofzo. Vandaag.
Doet ze dat niet, zou ik aangeven dat het dan naar de tweede bieder gaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:30

Dan had die maar eerder tot koop over moeten gaan...

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:33

Hier zelf iets stoms.

Had jasje voor de baby op mp gevonden hier in de buurt voor 5 euro. Ze zou het aan de deur hangen en ik geld in envelop door de brievenbus. Dus ik netjes 5 euro erin. Jasje opgrhaald.

Krijg ik later die dag of ik 3 euro had gedaan ipv 5… ik echt huh heb echt paar x geteld. 2 x 2 en 2 x 50 cent.
Want met mijn zwangerschaps brein moest ik wel even zeker goed tellen :+

Ik echt mn excuses aangeboden en gelukkig vond ze t niet erg, was allang blij dat ik reageerde. Als ik binnenkort in de buurt ben doe ik nog wel die 2 euro erin. Hoefde niet perse maar voelt zo stom…

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:47

DubbelFun schreef:

Verzetten kan gebeuren en ze heeft nu een nieuwe afspraak. Afspraak is afspraak, vind ik. In elk geval even de kans bieden, met deadline, om de eerste te laten kopen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:32

DubbelFun schreef:

Die eerste heeft het toch gekocht. Het is niet netjes en eerlijk om het nu aan de tweede te doen. Gewoon zaterdag afwachten, wordt dat niks kun je alsnog naar de tweede.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:36

pillow schreef:
Die eerste heeft het toch gekocht. Het is niet netjes en eerlijk om het nu aan de tweede te doen. Gewoon zaterdag afwachten, wordt dat niks kun je alsnog naar de tweede.

En dát is dus maar afwachten. Grote kans dat ie tegen die tijd iets anders heeft gevonden en dan blijf je er dus mee zitten.
Helaas té vaak meegemaakt ;( Dus nu is het 'wie eerst komt...' Langer wachten dan 1 a 2 dagen doe ik niet meer.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:53

De koper van 200 even inlichten dat er een 2e geïnteresseerde is.
En dan gewoon een aanbetaling vragen, bvb 10% en bij no-show niets terug gegeven wordt
Mijn ervaring is, dat zodra de koper een aanbetaling gedaan heeft ( en ook al is het maar één Euro) ,dan komt die wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:59

Ik wacht ook niet meer hoor, misschien niet zo netjes, maar als de 1e geïnteresseerde al om elk krasje zit te miepen en al een keer de afspraak afgezegd heeft heb ik er weinig vertrouwen meer in.
Nu ook met een kinderfiets die ik te koop heb staan, 1 bied €10 onder de vraagprijs, heb aangeboden er tussen in te zitten, ze moet nog overleggen, dag later nog niks van gehoord, ondertussen van een 2e de vraag of de fiets nog te koop is, waarop ik ja heb gezegd.
Heb de 1e koper wel netjes een bericht gestuurd met de vraag of er nog interesse is aangezien ik nog iemand heb die hem mogelijk wil.
Dan is het gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt hoor.

Voor de rest heb ik iemand die interesse in mijn wollen deken heeft, zij zegt stuur je wel een pb, niks gekregen dus zelf pb naar haar gestuurd.
Ze wil hem overnemen, adres al doorgestuurd voor verzenden, tikkie gestuurd, al lang gelezen maar nog niks betaald. Nog maar een bericht achteraan gestuurd of ze mij wil laten weten als het betaald is dan kan ik hem opsturen, geen reactie tot op heden.
Zal wel niks worden ga ik vanuit, ga niks opsturen zolang ik mijn geld nog niet heb.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:06

Gelijk heb je :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:19

DuoPenotti schreef:
Wat is de bodemprijs

25

ik wil het overnemen voor 20.

Nee 25

Oke ik koop voor 25 maar doe je dan inclusief verzendkosten voor 30 bij postNL?

Ja dan verzend ik hem via DHL.

Nee wil post NL....

nee 25 is 25.
Grr wat is dat toch!

Gooi het nog liever de kliko in.

Zo'n discussie heb ik ook ooit gehad. Kreeg toen te horen dat het triest was om af te haken op die 1.25 die het toen scheelde.
Jammer joh maar als ik minimaal 25 wil dan gaat het ook voor geen cent minder.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:26

nee voor mij was het ook een principe kwestie
Ik was al gezakt vanuit mijn vraagprijs en dat meer dan die 1,25
Dus die 1,25 komt er dan nog extra bovenop.

maar zijn/haar budget was niet toereikender. Maar het mijne dan automatisch wel dan?
En had ik het verstuurd via DHL was het binnen budget maar als je dan te lam bent om naar een pakketpunt te gaan....

Hij vroeg eerder nog kun je het dan voor mij vandaag op de bus doen, kwam verdorie net van het dorp af.
Maar daar wilde ik wel in tegemoet komen.
3,5 kilometer postNL. 6 km voor DHL.
Dus ook niet gratis voor mij, maar dat heb ik maar niet benoemd, dat is mijn probleem.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:41

DubbelFun schreef:
pillow schreef:

En dát is dus maar afwachten. Grote kans dat ie tegen die tijd iets anders heeft gevonden en dan blijf je er dus mee zitten.
Helaas té vaak meegemaakt ;( Dus nu is het 'wie eerst komt...' Langer wachten dan 1 a 2 dagen doe ik niet meer.

En zo werk je dus in de hand dat mensen aso gaan doen. Waarom zou je er mee blijven zitten er is toch belangstelling.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:59

Belangstelling van 2 mensen! waarvan er één niet veel haast heeft en de andere misschien de kans laat liggen door die te laten wachten.
Stap eens een winkel binnen en vraag of ze het 14 dagen voor je achter willen houden!! óf ze beginnen er niet aan óf het is er niet meer als je 14 dagen later er om komt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 13:27

Inderdaad hoor, ik heb ook een “wie het eerst komt, die het eerst maalt” beleid. Zet het ook bij mijn advertenties.

“Ophalen kan op afspraak. Indien het item niet binnen een dag opgehaald kan worden, vragen wij het aankoopbedrag alvast te voldoen om het item te kunnen reserveren.
U krijgt hiervoor van ons een betaalverzoek via Marktplaats.“

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:53

Heb er ook weer een... op de Duitse marktplaats (Ebaykleinanzeigen):
Ben op zoek naar een boek voor mijn bijrijder.
Bestaat alleen in het Duits ( samenvattingen zijn wel in het Nederlands te verkrijgen, maar even niet het totaalplaatje)
1 gevonden, goede toestand, zal 19€ kosten ex verzenden ( pfft 11 extra maar ok)
Nu doen ze in Duitsland veel met PayPal... en dan uiteraard per "vrienden" .
Dus verkopster mij gevraagd of PP-vrienden kan.
Heb ik opzich geen probleem mee als ik wel alle gegevens (adres en telefoonnummer) van verkoper krijg.
Bij betaling naar PP-vrienden krijg je namelijk alleen de naam en het emailadres, verder niets en als verkoper niet opstuurd ben je dus de sjaak.
Aantwoord van verkoper "voor alleen maar 19€ , geeft zij niet haat privégegevens weg"
Dus ik zeg " voor mij zijn het al 30 maar goed dan doen wij het verzekerd , dus met de extra vergoeding voor PP, die ik dan uiteraard ( iets van 2 of max 3 euri) extra betaal.
Nee, dat was dus ook niet goed,want dan moet zij wachten tot ik ontvangst bevestig en als ik dat niet doe nog eens n apar dagen meer.

Dan gaat het bij mij dus over.
Ik wil met alle liefde vooruit betalen, maar niet zonder enkele zekerheid.
Jammer, maar het zij zo

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:40

Ik zou dat zonder bericht echt niet netjes vinden. Je hebt een afspraak staan voor ophalen en bent tenslotte ook zelf akkoord gegaan met die afspraak. Dan had je van te voren moeten zeggen: nu of niet. Als je het al wil, zou je imo minstens de huidige koper moeten berichten en een kans bieden om het vandaag op te halen. Indien dat kan, voor sommige zaken moet je bijv een kar (+ auto) kunnen regelen. Aanbetaling vragen zou ik overigens niet gek vinden, dan is het aan de koper of ze daarin mee willen gaan.

Verschil bij Daphara is dat zij het vantevoren dus al aangeeft. Een koper kan hier dan rekening mee houden of daarop afhaken.

@DF de gemiddelde mp'er is geen winkel. Dus dan gaat die vergelijking niet op. Daarbij, als je het vraagt geven ze óf aan dat het niet kan óf houden zich aan de afspraak. Als een winkel afspraken niet nakomt, levert dat vaak negatieve ervaringen/reviews op, waar ze niet op zitten te wachten.
Eerst akkoord gaan met een afspraak en daarna erop terugkomen (zonder bericht) is gewoon niet netjes. Dus dan direct na afzeggen eerste afspraak: jammer, maar dan ga ik door naar de volgende of vooraf aangeven dat je ze niet vast gaat houden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 16:58

Laat ik nu heel andere ervaringen hebben met dat soort afspraken...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 18:29

Ik heb dezelfde ervaring als DD. En ik hou dus ook niets meer vast.

Had overigens ook weer een leuke op MP. Een set beenbeschermers met bijpassende bellboots (western). Krijg ik een mailtje: wil je de beschermers ook zonder de springschoenen verkopen?
Mijn antwoord: nee want dan blijf ik zitten met de bellboots, en dat was niet de bedoeling.

Had ze nou gereageerd met ok geen probleem dat snap ik. Nee krijg ik toch echt terug: ja maar die springschoenen passen mijn paard toch niet. En ik wil niet betalen voor iets wat ik niet gebruik.

Wat de F*** heb ik ermee te maken dat die bellboots jou paard niet passen. Daarom hoef ik toch niet die set uit elkaar halen. Het staat erop als set, het is een set en het blijft een set. Dan zoek je verder naar turquoise beenbeschermers zonder bellboots.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:00

Hier iemand uit de buurt van Amersfoort?

Ik wil heel graag iets kopen, verkoper wil het niet verzenden. Naar toe rijden vind ik echt te ver.

Heeft iemand tips

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:16

Ik ben akkoord gegaan met de tweede bieder maar deze gaf toen aan dat hij liefst op zaterdag komt. Daarbij dus gezegd dat het dus ofwel voor zaterdag ophalen is, ofwel wachten of die er na zaterdag nog is want dan wacht ik de eerste bieder nog even af. Ik wil inderdaad niet het risico lopen dat ik dadelijk iemand afzeg en dat de ander ook niet komt opdagen, dat is me de laatste tijd al te vaak gebeurt.

Er is geen animo genoeg voor helaas, ik loop er al dik 2 maanden me te leuren en ben al van 250 naar minimale prijs 200 gegaan ;(