Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:58

Sizzle schreef:
Je bent niet immuun voor herbesmetting, net zo min als je immuun wordt voor besmetting na vaccinatie.
Het geeft een beschermende werking tegen de mate van ernst.

De enige reden dat je niet moet hertesten binnen korte tijd is omdat je dan de oude besmetting niet van een nieuwe kunt onderscheiden.

Dat heeft de GGD medewerker die mij belde ook gezegd. Collega van me testte idd iedere keer na zijn corona besmetting positief.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:41

Het gedocumenteerde „record“ staat op iets van 26 weken dacht ik. Gemiddeld is het 10-14 dagen met uitloop naar 21.
Het is ook maar net waar de cut-off van de detectie gezet wordt, al mag je aannemen dat dit binnen een land constant is (hoop ik).

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:26

Mijn enkel hoeft niet geopereerd te worden dus ik hoef niet opgenomen te worden en hoef ook niet getest te worden. Hoera! *\o/*
Nu afwachten of ik niets heb opgelopen in die 2 ziekenhuizen waar ik deze week urenlang heb zitten wachten :roll:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:56

Ik vermoed dat ik langer antistoffen heb gehad. Vanaf augustus eigenlijk weer regelmatig met positief geteste mensen in aanraking geweest en tot nu toe niet ziek geworden en niet positief getest.

Alleen symptoomloos zou dan nog een optie zijn.

Ik heb in maart dit jaar corona gehad. Mensen die ik ken hebben het in december gehad en nu weer maar die zoeken het heel erg op.

Sharani

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:19

Mijn zoon die tot nu toe COVID heeft weten te ontlopen is nu ook aan de beurt. Hij is er flink grieperig van. Hij is bijna 16, dus wel op een leeftijd dat hij in isolatie kan gaan, dus hopelijk slaan wij het over. Afgelopen week was hij op een stedentripje met zijn broer naar Nice, dus waarschijnlijk opgelopen op het vliegveld of in het vliegtuig. Dochter die het in februari heeft gehad en toen een maand in het ziekenhuis heeft gelegen knijpt hem wel, ook al weet ze dat de kans dat het weer zo mis zou gaan heel erg klein is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:36

Zebrastreep, dat je antistoffen hebt is niet bepalend of je besmet raakt. Wel kan het inderdaad zijn dat je daardoor symptoomloos blijft. Net als met andere virussen. Ook niet iedereen die influenza oppikt krijgt symptomen.

Bij vliegen of busreizen ga ik er standaard vanuit dat je er gratis covid of minimaal een verkoudheid bij krijgt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 16:46

Je hoeft ook niet altijd ziek te worden. Ik wordt teminste niet altijd verkouden als ik in de buurt ben geweest van een verkouden iemand. Net als met corona ook dat hoeft niet altijd raak te zijn. Ik moet bijvoorbeeld echt dagen bij iemand in huis zijn.

Wij zijn thuis ook altijd wisselend verkouden maar nooit tegelijk. Met corona ook mijn ouders waren wel tegelijk maar ik kwam er pas na 10 dagen achteraan.

En gelukkig ook maar cliënten op werk zijn om de haverklap wel eens ziek maar gelukkig wordt ik daar in de meeste gevallen niet ziek van. Vaak wel als ik ergens nieuw werk maar mijn lichaam moet eerst even wennen aan de bacteriën en virussen die daar gewoon normaal rondhangen.

Raarste keer vindt ik nog echt wel op mijn vorige werk dat ik samen met 8 besmette mensen in een busje heb gezeten zonder mondkapje ( beleid was niet echt heel goed op mijn vorige werk) en iedereen zowel collega's als cliënten besmet raakten. Van de 20 mensen was ik als enige niet besmet en ik heb zelfs toen nog 2x een GGD test laten doen na een bepaald aantal dagen en braaf veel zelftesten. En geen beschermingsmiddelen beschikbaar.

Ik wil niet zeggen dat ik imuum ben , maar wel duidelijker minder vatbaar lijkt het. Ik ken wel meer mensen die er niet zo vatbaar voor zijn en haast imuum lijken ervoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 17:08

Jij bent toch ook nog relatief jong?
Dat scheelt ook een stuk. Heel veel jongeren waren in de 3G fase verbaasd als ze positief bleken bij testen voor toegang.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 18:01

25 maar ken ook wel mensen van mijn leeftijd die al 2 tot 3 keer besmet zijn geraakt.

Toen ik corona had had ik wel echt klachten zoals een hele erge keelontsteking , koorts , vermoeidheid, verkoudheid en kortademig maar wel in een milde fase denk ik. Ik had de eerste dagen heel weinig klachten zoals alleen keelpijn en wat hangerig maar ik voelde mij niet heel ziek. Pas op dag 6 echt hoge koorts maar ook maar 1 dag vond die wel heel vervelend. Vermoeidheid nog dik 1,5 week maar toen rust gepakt en maar aan toegegeven.

Testen voor toegang heb ik toen laten gaan. Ik zou naar een concert maar had alleen nog een snotneus. Zelftesten was zelfs toen niet positief maar ik verwachte van een test voor toegang dat die echt wel positief ging zijn dat kon haast niet anders.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:32

Artikel uit de krant:

" herhaalprik - tegen huidige variant - beschikbaar, maar oude voorraad moet er eers uit
Wie nu een vaccinatie tegen corona haalt, wordt ingeënt tegen een variant die al vier maanden niet meer dominant is. Het ministerie laat de nieuwe herhaalprik tegen corona bewust op de plank liggen. Er is een versie beschikbaar die speciaal is gemaakt tegen de huidige variant van het omikronvirus, maar eerst wordt de oude voorraad opgemaakt"

Dus heel veel mensen die nu in de veronderstelling zijn dat ze de nieuwe versie gekregen hebben en beschermd zijn tegen de huidige variant van corona.. niet dus....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:46

Schandalig. Echt schandalig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 15:47

Tieme schreef:
Artikel uit de krant:

" herhaalprik - tegen huidige variant - beschikbaar, maar oude voorraad moet er eers uit
Wie nu een vaccinatie tegen corona haalt, wordt ingeënt tegen een variant die al vier maanden niet meer dominant is. Het ministerie laat de nieuwe herhaalprik tegen corona bewust op de plank liggen. Er is een versie beschikbaar die speciaal is gemaakt tegen de huidige variant van het omikronvirus, maar eerst wordt de oude voorraad opgemaakt"

Dus heel veel mensen die nu in de veronderstelling zijn dat ze de nieuwe versie gekregen hebben en beschermd zijn tegen de huidige variant van corona.. niet dus....

Lekker handig , aangezien ze nu echt de risicogroepen vaccineren. Dus de jonge mensen krijgen straks wel het nieuwe maar de kwetsbaren niet.

Zo houden we het virus ook mooi aan de gang.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:02

Ik had het in de ad gelezen maar nergens anders bevestigd vinden. Ik zou er graag een tweede bron van willen vinden dan alleen dit artikel uit de ad

Als het werkelijk zo is is het een groot schandaal dat dan nu de kwetsbare groepen geent zouden worden met iets dat niet goed meer beschermd en de jongere fittere mens dan de vernieuwde versie zouden krijgen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:11

Het was wel even handig geweest als de berichtplaatser erbij had gezet dat het om België gaat en niet Nederland. Dus ik denk dat we hier wel rusig kunnen zijn.

Maar het gaat in België om zeker 100.000 mensen dus ik weet ook bier hoe het prikbeleid daar is met leeftijd ect.

Nog een edit: de bron erbij zetten had al een hoop gescheeld het zit eigenlijk heel anders in elkaar. Waarschijnlijk hebben ze wel het goede vaccin gehad maar is het labelen niet goed gegaan. Er is een grote kleine dat een hele kleine groep het heeft gehad. Het gaat hierbij ook niet om een bewuste keuze om eerst de oude vaccins op te maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:20

Ah het gaat dus kennelijk dan over de belgische situatie? Dat had ik totaal niet gehaald uit het ad artikel :n vooral omdat daar een foto van Kuipers bijstaat lijkt het

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:21

Zebrastreep schreef:
Het was wel even handig geweest als de berichtplaatser erbij had gezet dat het om België gaat en niet Nederland. Dus ik denk dat we hier wel rusig kunnen zijn.

Maar het gaat in België om zeker 100.000 mensen dus ik weet ook bier hoe het prikbeleid daar is met leeftijd ect.

Nog een edit: de bron erbij zetten had al een hoop gescheeld het zit eigenlijk heel anders in elkaar. Waarschijnlijk hebben ze wel het goede vaccin gehad maar is het labelen niet goed gegaan. Er is een grote kleine dat een hele kleine groep het heeft gehad. Het gaat hierbij ook niet om een bewuste keuze om eerst de oude vaccins op te maken.

Je haalt nu berichten door elkaar. Mijn artikel gaat over Nederland.
Zie dat er ook iets speelt in België waar mensen dachten dat ze met nieuwe vaccin geprikt waren maar dat er een verkeerd label op zat.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:22

karuna schreef:
Ah het gaat dus kennelijk dan over de belgische situatie? Dat had ik totaal niet gehaald uit het ad artikel :n vooral omdat daar een foto van Kuipers bijstaat lijkt het

Zijn ook 2 verschillende berichten. 1 gaat over Nederland die eerst oude voorraad opmaakt en ander bericht gaat over België waar ze blijkbaar geprikt hebben met verkeerd gelabelde flesjes.
Mijn artikel heb ik vanmorgen ook in een andere krant gelezen. Kan even niet zo snel vinden welke dat was... dacht Volkskrant. Ga even zoeken...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:49

Maar oom handig om dan een bron te vermelden ik kan het namelijk alleen vanuit België vinden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:50

Dat artikel stond in de ad voor zover ik weet. Ik kan alleen het eerste stukje lezen ivm premium artikel. Maar alleen de ad heeft dit gemeld voor zover ik kon terugvinden.

https://www.ad.nl/binnenland/nieuwere-h ... ~a72cbb99/

Dan zouden er dus twee verschillende situaties zijn, een vergissing en een "bewuste" keuze die ik dan niet zou kunnen begrijpen als het werkelijk zo is. En zo ja mocht dit inderdaad waar zijn wanneer zijn dan de vernieuwde vaccinaties aan de beurt. Dan kan ik daar beter op wachten dan nu een meer van hetzelfde krijgen. En vrees ik dat dan heel veel mensen liever wachten dan een niet optimale versie krijgen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 16:57

Oh het AD ik zie dat die krant wel vaker uit is op sensatie. Ik vindt nu.nl altijd wat betrouwbaarder die posten ook niet van die paniek artikelen. Nos begint dat ook steeds meer wat te doen.

En helemaal de premium artikelen vindt ik vaak een artikel met een titel om het aanlokkelijk te maken om een abonnement te nemen en ze daarom van die drama titels en artikelen gebruiken.

Zo plaatst dvhn nu heel vaak artikelen met mensen die om het leven zijn gekomen. Blijken dan al zaken te zijn van een jaar geleden mits niet ouder en dat ze dan met familie gaan praten. Maar het wekt wel je nieuwschierigheid dat je ook wilt weten wat er is gebeurd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:42

Ik plaatste gisteren dat stukje over België :) Heeft niks te maken met het artikel dat Tieme postte.

Anyway, in alle landen liggen er vast nog heel veel '' oude '' vaccins te wachten op de vervaldatum, dus die zullen toch zoveel als mogelijk opgebruikt gaan worden. Kostte heel veel geld en het is crisis :$
En die ' oude ' vaccins werken even goed. Zegt men. So no problem.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:45

Ik heb iig nieuwe vaccin gekregen volgens rivm

Die geloof ik meer dan al die sensatie zooi

Maar heeeee ga lekker verder allemaal in al.die nepzooi

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:48

Ik denk dat het in Nederland ook wel meevalt allemaal. Qua medicatie zijn ze hier enorm van de regels. Bij mij op het werk moeten we al toestemming vragen om extra paracetemol toe te dienen dus het is wel streng geregeld allemaal in Nederland.

Plus de laatste booster die we hebben gehad zou ook genoeg beschermen tegen deze variant. Ik denk dat we ons niet teveel zorgen hoeven te maken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:50

Hier is een wat genuanceerder stuk: de huidige vaccinatie is redelijk nieuw (toegelaten in september), maar er blijkt een nog nieuwere te zijn (en er zullen er nog vele volgen, denk ik ):

https://www.trouw.nl/zorg/moet-ik-met-d ... gle.com%2F

Het AD laat weer eens de helft van de informatie weg.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 17:53