Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ingvdh schreef:Je hebt gelijk.
Laat hem eerst maar duidelijkheid geven over jullie relatie.
Wat wil hij en hoe ziet hij de toekomst.
Suzanne F. schreef:Eens eigenlijk met de reacties hier. En als hij zo graag alleen wil wonen dan kan hij ook prima alleen naar die verjaardag toe. Je bent geen gebruiksvoorwerp wat hij kan inschakelen of gebruiken wanneer hij wil. Jij hebt ook wensen en gevoelens en behoeftes.
elmiran schreef:Suzanne F. schreef:Eens eigenlijk met de reacties hier. En als hij zo graag alleen wil wonen dan kan hij ook prima alleen naar die verjaardag toe. Je bent geen gebruiksvoorwerp wat hij kan inschakelen of gebruiken wanneer hij wil. Jij hebt ook wensen en gevoelens en behoeftes.
Dat laatste vooral. Zelf wil hij alleen de lusten dus nu kies ik daar zelf ook voor om voor de leuke dingen te gaan.
Mijn moeder vindt dat ik wel moet gaan praten met ze, en moet doen alsof ik gek ben, moet vergeten wat ze gedaan, en gezegd hebben.
elmiran schreef:Ik heb besloten om voorlopig geen gesprek te gaan voeren. We hebben het nu leuk samen en ik wil over een paar maanden pas in gesprek met zijn ouders met iemand erbij die de situatie van beide kanten bekijkt. Niet dat ik weer de enige ben die alles verkeerd doet, en alle schuld op me moet nemen.
capopjekop schreef:Je moet vooral vaker jezelf afvragen wat je zelf wil. Ik lees vooral dat je bezig bent wat andere mensen willen. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk en je hebt het recht om je eigen keuzes te maken!
Roosch schreef:Je geeft aan "we hebben het nu leuk samen", maar ik kan me d'r oprecht geen voorstelling bij maken. Sorry.
Iedere relatie heeft zo zijn minpunten natuurlijk en zeker kan het zo zijn dat een van de partners zich eens als botte hork opstelt of niet zo een handige keuze maakt. Maar in essentie is het wel praktisch als het goed zit en je ongeveer op dezelfde lijn zit.
Maar wat ik zie is dat je met iemand samenbent die niet hetzelfde toekomstbeeld heeft als jij. Jij wil samenwonen met iemand, hij zet je uit zijn woning en je mag ergens op een appartementje op jezelf wonen. Je bent met iemand samen die jou in een rottige positie plaatst ten opzichte van zijn ouders. Je bent met iemand samen die zich niet druk maakt om jou (dat in de kou slapen als voorbeeld).
Ik kan me echt niet inbeelden wat jij omschrijft als "we hebben het leuk samen".
elmiran schreef:Het is inmiddels een jaar geleden dat ik andere woonruimte moest zoeken, en we overgingen naar een LAT relatie. Even een update :
Het gaat eigenlijk heel goed op wat dingen na die niks met de relatie te maken hebben. We willen volgend jaar weer samen gaan wonen. Dit keer met duidelijke afspraken. Wat zou ik op papier kunnen laten zetten om het voor mij beter te maken?. Het blijft zijn huis, en er zijn straks veel plusjes voor zijn kant als ik mee ga betalen.
We hebben het nog niet opgeschreven, wel besproken. Ik ga 400 euro mee betalen, en we storten beide een bedrag op een gezamenlijke rekening voor de boodschappen. Hij wil 1x per jaar de vakantie betalen. Kosten van verbouwingen zijn voor hem. Een nieuw bankstel gaan we samen gaan kopen.
elmiran schreef:Het is inmiddels een jaar geleden dat ik andere woonruimte moest zoeken, en we overgingen naar een LAT relatie. Even een update :
Het gaat eigenlijk heel goed op wat dingen na die niks met de relatie te maken hebben. We willen volgend jaar weer samen gaan wonen. Dit keer met duidelijke afspraken. Wat zou ik op papier kunnen laten zetten om het voor mij beter te maken?. Het blijft zijn huis, en er zijn straks veel plusjes voor zijn kant als ik mee ga betalen.
We hebben het nog niet opgeschreven, wel besproken. Ik ga 400 euro mee betalen, en we storten beide een bedrag op een gezamenlijke rekening voor de boodschappen. Hij wil 1x per jaar de vakantie betalen. Kosten van verbouwingen zijn voor hem. Een nieuw bankstel gaan we samen gaan kopen.
smurffie schreef:elmiran schreef:Het is inmiddels een jaar geleden dat ik andere woonruimte moest zoeken, en we overgingen naar een LAT relatie. Even een update :
Volgens mij zijn er 2 opties:
Samen een ander huis kopen
Apart blijven wonen
Want volgens mij is wat je nu afspreekt precies wat hij al wilde, jij betaald mee aan zijn hypotheek en jij hebt nul zekerheid.