Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:57

Ts ik ben blij dat je, je eigen plek hebt en ik begrijp uit je verhaal dat je echt verliefd bent op deze man. Het lijkt alleen alsof jij je continue aan bijna gevoelsmatig onmogelijke beslissingen moet voldoen om deze relatie maar te mogen behouden.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:03

Je hebt gelijk.

Laat hem eerst maar duidelijkheid geven over jullie relatie.
Wat wil hij en hoe ziet hij de toekomst.

Zorg ervoor dat je niet meer in dezelfde situatie terecht komt als voorheen waarbij er afspraken gemaakt worden en hij als het er op aankomt zich terugtrekt en jij weer aan het kortste eind trekt.
Dus eerst alles op papier met handtekening dan pas de rest.

Nog fijner zou zijn als hij losgeweekt wordt van zijn ouders en zijn eigen beslissingen gaat maken, want dat is het grootste punt hier vermoed ik. Hij wil wel, maar zijn ouders hebben andere plannen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:03

Verliefheid maakt blind... ik heb de afgelopen drie kwart jaar in een soort van zelfde situatie gezeten.. Er moest eigenlijk iets gebeuren waardoor ik een wake up call kreeg. Dat moment gebeurde en toen zei ik tegen mezelf je moet nu echt gaan kiezen, voor mezelf of voor hem, maar als ik voor hem kies.. dan ga ik er aan onderdoor.. Toen ik het uit heb gemaakt, toen daarna kwam pas het inzicht dat mijn ex eigenlijk ook een hork was en alleen aan zichzelf dacht. Nu achteraf zie ik eigenlijk pas dat ik veel eerder er een einde aan had moeten maken aan de relatie, maarja... verliefheid maakt blind.. :o

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:50

ingvdh schreef:
Je hebt gelijk.

Laat hem eerst maar duidelijkheid geven over jullie relatie.
Wat wil hij en hoe ziet hij de toekomst.

Nou dit.. voor die tijd zou ik niet aan een dood paard gaan proberen te trekken of je energie daar in gaan steken als je niet eens weet hoe het tussen jullie gaat lopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:16

elmiran schreef:
Aan de ene kant wil ik het voor hem doen.

En hoeveel blijf je nog voor hem doen voordat hij maar iets voor jou doet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 13:39

Je weet natuurlijk hoe dingen lopen hè. maar dit klinkt toch wel als een typische relatie waarvan vrouwen 10 jaar later nog met ongeloof verzuchten van hoe bestaat het dat ik er zo lang in ben blijven hangen, wat deed ik mijzelf aan..... steeds die hoop houden dat er uit zo'n kerel gaat komen wat je er in ziet.

Steeds blijven hopen dat het beter word, dat hij liever en zorgzamer gaat worden in plaats van zo vaag doen. Maar achteraf, na een tijdje, zie je dan dat hij eigenlijk al die tijd heel erg duidelijk was in zijn gedrag en heel duidelijk aangaf dat hij helemaal niet voor je wilde gaan.

Ergste is nog dat je vaak ziet dat dergelijke figuren na het einde uit elkaar gaan met hun wanhopig volhoudende vriendin, ineens bij iemand anders wèl goed doorpakken en binnen no time daarmee wèl huisje-boompje-beestje gaan spelen :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:06

Eens eigenlijk met de reacties hier. En als hij zo graag alleen wil wonen dan kan hij ook prima alleen naar die verjaardag toe. Je bent geen gebruiksvoorwerp wat hij kan inschakelen of gebruiken wanneer hij wil. Jij hebt ook wensen en gevoelens en behoeftes.

capopjekop

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:16

Helemaal eens ja. Hij lijkt zich niet in te kunnen leven hoe alles voor jou moet voelen. Hij lijkt z'n eigen behoeften voor die van jou te stellen. Als je om iemand geeft dan wil je toch ook niet dat iemand zich ongemakkelijk voelt omdat jij perse wil dat je partner mee gaat

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 14:21

Suzanne F. schreef:
Eens eigenlijk met de reacties hier. En als hij zo graag alleen wil wonen dan kan hij ook prima alleen naar die verjaardag toe. Je bent geen gebruiksvoorwerp wat hij kan inschakelen of gebruiken wanneer hij wil. Jij hebt ook wensen en gevoelens en behoeftes.

Dat laatste vooral. Zelf wil hij alleen de lusten dus nu kies ik daar zelf ook voor om voor de leuke dingen te gaan.

Mijn moeder vindt dat ik wel moet gaan praten met ze, en moet doen alsof ik gek ben, moet vergeten wat ze gedaan, en gezegd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:24

elmiran schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat laatste vooral. Zelf wil hij alleen de lusten dus nu kies ik daar zelf ook voor om voor de leuke dingen te gaan.

Mijn moeder vindt dat ik wel moet gaan praten met ze, en moet doen alsof ik gek ben, moet vergeten wat ze gedaan, en gezegd hebben.

Vergeten wat ze gedaan en gezegd hebben? Wordt heg niet eens tijd dat deze beste mensen zelf eens grenzen toebedeeld krijgen? Onthoud je bent niks minder dan hun.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:27

Je moet vooral vaker jezelf afvragen wat je zelf wil. Ik lees vooral dat je bezig bent wat andere mensen willen. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk en je hebt het recht om je eigen keuzes te maken!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:28

elmiran schreef:
Ik heb besloten om voorlopig geen gesprek te gaan voeren. We hebben het nu leuk samen en ik wil over een paar maanden pas in gesprek met zijn ouders met iemand erbij die de situatie van beide kanten bekijkt. Niet dat ik weer de enige ben die alles verkeerd doet, en alle schuld op me moet nemen.

Wijs! Maar ik vind het kwalijk dat je vriend het niet voor je opneemt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:29

capopjekop schreef:
Je moet vooral vaker jezelf afvragen wat je zelf wil. Ik lees vooral dat je bezig bent wat andere mensen willen. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk en je hebt het recht om je eigen keuzes te maken!

Precies. En aangezien jouw moeder al aangeeft dat je beter de goede vrede kan bewaren, heb je dit waarschijnlijk van huis uit al meekregen. Om conflictmijdend te zijn en je te schikken naar anderen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:33

Waarom zou je genoegen nemen hiermee? Waarom zou je niet zoeken naar iemand die het hele pakketje wilt geven en nemen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:40

Je geeft aan "we hebben het nu leuk samen", maar ik kan me d'r oprecht geen voorstelling bij maken. Sorry.

Iedere relatie heeft zo zijn minpunten natuurlijk en zeker kan het zo zijn dat een van de partners zich eens als botte hork opstelt of niet zo een handige keuze maakt. Maar in essentie is het wel praktisch als het goed zit en je ongeveer op dezelfde lijn zit.

Maar wat ik zie is dat je met iemand samenbent die niet hetzelfde toekomstbeeld heeft als jij. Jij wil samenwonen met iemand, hij zet je uit zijn woning en je mag ergens op een appartementje op jezelf wonen. Je bent met iemand samen die jou in een rottige positie plaatst ten opzichte van zijn ouders. Je bent met iemand samen die zich niet druk maakt om jou (dat in de kou slapen als voorbeeld).

Ik kan me echt niet inbeelden wat jij omschrijft als "we hebben het leuk samen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:51

Als je verliefd bent, zie je die dingen niet altijd zo. Maar wat wel kan gebeuren is dat je onbewust door deze patronen beschadigd raakt, waar je latere wél leuke man dan weer samen met jou mee moet dealen.

Mijn tip probeer goed te voelen wie jezelf bent en waar jij voor staat in een relatie. Waarschijnlijk weet je dit zelfs al en ben je,je ook al bewust van de ongezonde verschillen binnen jullie relatie.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:52

Samen leuke dingen doen is fijn maar in een relatie heb je voor en tegenspoed en in beide gevallen moet je er voor elkaar zijn. Lusten en lasten. Als je enkel voor het een gaat wat is je relatie dan nog? Waar bouw je op?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:35

Verstandig om het gesprek niet aan te gaan. Zo te lezen is je positie al bepaald door je schoonouders. Dat kan dan ook geen gelijkwaardig gesprek worden.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:37

Evamarie schreef:
Als je verliefd bent, zie je die dingen niet altijd zo. Maar wat wel kan gebeuren is dat je onbewust door deze patronen beschadigd raakt, waar je latere wél leuke man dan weer samen met jou mee moet dealen.

Dit is zo waar! :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:19

Roosch schreef:
Je geeft aan "we hebben het nu leuk samen", maar ik kan me d'r oprecht geen voorstelling bij maken. Sorry.

Iedere relatie heeft zo zijn minpunten natuurlijk en zeker kan het zo zijn dat een van de partners zich eens als botte hork opstelt of niet zo een handige keuze maakt. Maar in essentie is het wel praktisch als het goed zit en je ongeveer op dezelfde lijn zit.

Maar wat ik zie is dat je met iemand samenbent die niet hetzelfde toekomstbeeld heeft als jij. Jij wil samenwonen met iemand, hij zet je uit zijn woning en je mag ergens op een appartementje op jezelf wonen. Je bent met iemand samen die jou in een rottige positie plaatst ten opzichte van zijn ouders. Je bent met iemand samen die zich niet druk maakt om jou (dat in de kou slapen als voorbeeld).

Ik kan me echt niet inbeelden wat jij omschrijft als "we hebben het leuk samen".

Echt exact dit! Kon het alleen zelf niet zo netjes verwoorden.

TS: wat zijn de positieve punten van jullie relatie?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 22:19

Het is inmiddels een jaar geleden dat ik andere woonruimte moest zoeken, en we overgingen naar een LAT relatie. Even een update :

Het gaat eigenlijk heel goed op wat dingen na die niks met de relatie te maken hebben. We willen volgend jaar weer samen gaan wonen. Dit keer met duidelijke afspraken. Wat zou ik op papier kunnen laten zetten om het voor mij beter te maken?. Het blijft zijn huis, en er zijn straks veel plusjes voor zijn kant als ik mee ga betalen.

We hebben het nog niet opgeschreven, wel besproken. Ik ga 400 euro mee betalen, en we storten beide een bedrag op een gezamenlijke rekening voor de boodschappen. Hij wil 1x per jaar de vakantie betalen. Kosten van verbouwingen zijn voor hem. Een nieuw bankstel gaan we samen gaan kopen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:22

elmiran schreef:
Het is inmiddels een jaar geleden dat ik andere woonruimte moest zoeken, en we overgingen naar een LAT relatie. Even een update :

Het gaat eigenlijk heel goed op wat dingen na die niks met de relatie te maken hebben. We willen volgend jaar weer samen gaan wonen. Dit keer met duidelijke afspraken. Wat zou ik op papier kunnen laten zetten om het voor mij beter te maken?. Het blijft zijn huis, en er zijn straks veel plusjes voor zijn kant als ik mee ga betalen.

We hebben het nog niet opgeschreven, wel besproken. Ik ga 400 euro mee betalen, en we storten beide een bedrag op een gezamenlijke rekening voor de boodschappen. Hij wil 1x per jaar de vakantie betalen. Kosten van verbouwingen zijn voor hem. Een nieuw bankstel gaan we samen gaan kopen.

Dit klinkt voor mij als een geschiedenis die zich herhaalt...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:24

elmiran schreef:

Volgens mij zijn er 2 opties:
Samen een ander huis kopen
Apart blijven wonen

Want volgens mij is wat je nu afspreekt precies wat hij al wilde, jij betaald mee aan zijn hypotheek en jij hebt nul zekerheid.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:29

Wat dacht je van de helft van gwl en internet abbo en helft vd boodschappen. Dus niks geen 400 euro p/m betalen.

Alleen betalen voor iets waar jij ook wat aan hebt.

Want als hij weer dezelfde kronkel krijgt heb jij weer meebetaald en sta je weer zonder niks op straat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 22:29

smurffie schreef:
elmiran schreef:

Volgens mij zijn er 2 opties:
Samen een ander huis kopen
Apart blijven wonen

Want volgens mij is wat je nu afspreekt precies wat hij al wilde, jij betaald mee aan zijn hypotheek en jij hebt nul zekerheid.

Precies.