Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:47

Steeph schreef:
Wat hoor ik de laatste tijd? Ik hoor rondom ons huis een raar geluid. Het geluid is een beetje te omschrijven als een erg moeizame miauw, ongeveer een 'rrriauw'. Redelijk luid, als in gemakkelijk binnen hoorbaar. De ene keer aan de voorkant van het huis, de andere keer aan de achterkant. Soms vijf keer achter elkaar, soms één keer. Ik heb het de eerste keer gehoord een paar weken terug, en nu vanavond is het ineens een stuk vaker. Ons huis staat midden in een woonwijk, redelijk aan de rand van een stad.

Ik heb zelf nog niet kunnen spotten of opnemen wat het is. Ik verwacht ook eigenlijk niet dat het een kat is, daar is het echt veel te luid voor. Ik heb een filmpje gekeken met uilen-geluiden, maar daar klinkt het ook niet echt naar. Heeft iemand nog andere ideeën?

Misschien wordt ik gewoon gek :+

Zoiets heb ik ook, ik hoor op vaste tijdstippen een pompend geluid maar niemand weet wat het is. M'n man heeft het ook wel eens gehoord maar geen idee wat het is. Ik woon al 11 jaar hier en denk dat ik dat geluid al ruim 10 jaar hoor.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:47

Welke uilengeluiden heb je gehoord Steeph? Ransuil komt in woonwijken nog wel voor maar 'miauwen' niet. Kerkuilen krijsen meer. Dat zou je kunnen omschrijven als een wat vreemde miauw.

paars

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 01:13

Iemand een idee waarmee je die gaatjes in kunststof kozijnen kunt schoonhouden / open houden die het water afvoeren? Soort borsteltje of? Waar te koop? Dank vast voor de tips.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 01:27

Wij wonen in een nieuwbouw huis en onze badkamer en wc deur gaan beide naar buiten open. De andere deuren naar binnen. Is dit standaard in de nieuwbouw en is daar een reden voor?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 01:33

Heeft ermee te maken dat als iemand onwel wordt in die ruimtes de hulpdiensten erbij kunnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 02:01

Steeph: vos? Uil?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 02:06

paars schreef:
Heeft ermee te maken dat als iemand onwel wordt in die ruimtes de hulpdiensten erbij kunnen.

Ik zou denken dat een deur daar binnen open beuken makkelijker zou zijn. Of doen ze het op een andere manier ?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 03:21

Amber_anne schreef:
paars schreef:

Ik zou denken dat een deur daar binnen open beuken makkelijker zou zijn. Of doen ze het op een andere manier ?

Dat beuken wordt al moeilijker wanneer er achter de deur iemand ligt die de hele ruimte vult. De wc is toch vaak ook letterlijk het kleinste kamertje.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 06:50

Kookaburra schreef:
Welke uilengeluiden heb je gehoord Steeph? Ransuil komt in woonwijken nog wel voor maar 'miauwen' niet. Kerkuilen krijsen meer. Dat zou je kunnen omschrijven als een wat vreemde miauw.

Ik had deze video gevonden:

De ransuil en kerkuil zoals ze hierin zitten klinken niet helemaal als wat ik gehoord heb.

poes schreef:
Steeph: vos? Uil?

Een uil overweeg ik inderdaad hoewel hier wel een rare plek zou zijn voor zo'n beest. En ik zou ook geen idee hebben welke uil het dan zou kunnen zijn. Een vos lijkt me minder waarschijnlijk omdat het wel echt eem bebouwd gebied is, en ook al vrij lang al. Daarnaast heeft een vos wel hele typische geluiden en klinken ze niet echt als wat ik gehoord heb.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:24

Wij gaan de volwassen stap nemen om een keukentrap te kopen ehhh samen te gaan wonen. Maar de vraag is; wat is een goede? Welke hebben bokkers?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:07

MarlindeRooz schreef:
Wij gaan de volwassen stap nemen om een keukentrap te kopen ehhh samen te gaan wonen. Maar de vraag is; wat is een goede? Welke hebben bokkers?

Altrex! Kwalitatieve sterke trappen die jaren meegaan.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:57

ik zie heel regelmatig spotjes voorbij komen van bijv. Save the Children en Dierenlot. Dit zijn behoorlijk lange spots waarin om een donatie gevraagd wordt of een langer lopende donatie van 3 of 4 euro per maand. Nu weet ik van mijn dochter, zij werkt bij een groot bedrijf dat veel reclamespots op tv heeft, dat dergelijke spots uitzenden geen kwestie is van duizenden euro's, maar meer van tienduizenden of zelfs een ton. Vraag me dan ook altijd af of de donaties die ze binnen harken de kosten wel dekken. Of zijn er speciale tarieven voor dit soort stichtingen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:21

De postcode loterij is een grote sponsor van dierenlot.

Ondanks dat ik denk dat dierenlot zeer belangrijke dingen doet houdt mij juist die veel en lange reclame mij tegen te doneren.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:22

DuoPenotti schreef:
Ondanks dat ik denk dat dierenlot zeer belangrijke dingen doet houdt mij juist die veel en lange reclame mij tegen te doneren.

Misschien een beetje offtopic maar dat doet me hieraan denken :')

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:36

DuoPenotti schreef:

Dat heb ik dus ook.

En Karlijn, ik snap wat Nynke bedoelt, het is echt tooo much

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:48

truus1957 schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat heb ik dus ook.

En Karlijn, ik snap wat Nynke bedoelt, het is echt tooo much

Ja ik ook!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:06

Het leven is af en toe zo moeilijk :') ,

Wat is een collectieve inkomensverzekering en wat houdt het precies in? Ik kan het niet heel duidelijk vinden namelijk.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:47

fotolijstje schreef:
Het leven is af en toe zo moeilijk :') ,

Wat is een collectieve inkomensverzekering en wat houdt het precies in? Ik kan het niet heel duidelijk vinden namelijk.

Dat is een verzekering die een werkgever afsluit om de kosten van een arbeidsongeschikte werknemer te dekken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:05

paars schreef:
Iemand een idee waarmee je die gaatjes in kunststof kozijnen kunt schoonhouden / open houden die het water afvoeren? Soort borsteltje of? Waar te koop? Dank vast voor de tips.

Met een wattenstaafje?Je hebt ook kleine borsteltjes om ijzeren rietjes mee schoon te maken.

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:26

Is er ergens ook een site waar je even alleen goed nieuws kan lezen?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:00

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:03

Of goednieuws.nl?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:06

Ah top, dank jullie wel!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:14

marley93 schreef:
Is er ergens ook een site waar je even alleen goed nieuws kan lezen?

Als je belegd hebt in olie, gas, aluminium, goud of bitcoins, dan kun je de koersen daarvan als goed nieuws zien.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 13:41

Weet iemand of er een bokker in Zuid-Afrika woont?