Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:43

Popstra schreef:
[ [url=m/qQ7QeY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Winterbanden wappie

:')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:44

pmarena schreef:
Volgens mij is er best animo voor om die enkelband dan ook te voorzien van een bom die geactiveerd wordt en eerst nog even 10 seconden als waarschuwing gaat piepen als je binnen anderhalve meter van een andere persoon komt :=

Een bom gaat misschien iets te ver :D, maar een stevige stroomstoot kan ik me wel in vinden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:46

friezenfan2 schreef:
Net gelukt, ik kan pas woensdag getest worden.
Echt heel veel zin in ;(

Hè balen! Hoeveel dagen gaan ze nu eigenlijk terug dan? Ik dacht dat ze op het moment dat iemand positief test alleen kijken naar de contacten van 2 dagen daarvoor een korter.

Dan ben ik benieuwd … mijn dochter komt net thuis dat 2 kinderen uit haar groepje met klachten thuis zijn en de 3e uit haar groepje heeft een positieve zelftest. Maar ik had geredeneerd dat het nu maandag is en 2 dagen hiervoor was het zaterdag. En het laatste contact is vrijdag geweest dus geen quarantaine.
Van school nog niks gehoord. Maar in een groep eronder en in een groep hierboven wel weer één besmetting.

Ze was erg verdrietig want vrijdag is het in de klas Sinterklaas en dat gaat waarschijnlijk niet door had de leerkracht gezegd. Zaterdag vieren we zelf Sinterklaas met familie. Ik zou ze bijna preventief thuis houden. Ze missen telkens wel voor kinderen belangrijke dingen en dingen waar ze naar uitkijken. Weer geen kinderfeestje, al 2 jaar geen schoolreisje, nu waarschijnlijk geen Sinterklaas met de klas. Ik heb best met ze te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:49

Ik zie mensen al opspringen continu _O-

Vind het vooral van de zotte dat je moet gaan dreigen met inzet van Boa's. Hoe moeilijk is het om in thuisquarantaine te gaan? Altijd wel iemand die een krat boodschappen voor je deur kan zetten. Wij hebben ons toen ook gewoon 2 weken in huis opgesloten. Voorraad wijn erbij en gaan :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:54

Nou ja met een hond binnen blijven wordt wel een uitdaging

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:55

Dan zou mijn kennis met een zeer actieve hond die aan een onbewoond bos woont zeer veel stroomstoten hebben gehad. Wat moet je dan, zo'n beest de hele dag binnen laten?
Laatst bijgewerkt door Solistar op 29-11-21 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:55

DuoPenotti schreef:
Popstra schreef:
Ik hoorde dat Hugo de Jonge wil dat Boa’s mensen thuis gaan controleren of deze wel in quarantaine blijven....

Het word echt steeds zotter!!

Maar als je netjes thuis blijft heb je daar toch ook geen last van?

Dat is net zo met mensen die mopperen over politiecontroles, of camera's in de stad.
Ik wens ze veel succes met controleren of kijken op de beelden.
En ja ik heb ook wel eens eens een snelheidsboete binnen gekregen en dat lag dan niet aan die verrekte politie maar aan mijn rechtervoet.

In vraag me wel af … stel dat je niet lekker bent en je ligt op bed en je hebt je telefoon op stil en bel eruit getrokken, want je mag toch geen bezoek ontvangen? Ik vind het goed om te controleren of iemand zich aan de quarantaine regels houdt, maar iemand die niet open doet is niet per definitie niet thuis. Misschien ligt iemand net in bad bijv.

purny schreef:
Wie niet horen wil...

Ik ga na mijn vakantie in quarantaine en op de 5e dag naar de ggd

Het enige vervelende is dat je zo wel alsnog mutaties mee Nederland in kan nemen. En stel dat je besmet raakt, dat je dan meer mensen in het vliegtuig besmet. Dat je direct uit het vliegtuig niet positief test, wil niet zeggen dat je niet besmet kunt zijn.

Ik heb eerlijk gezegd toch wel wat moeite met een vliegvakantie nu de besmettingen zo hoog liggen en terwijl we in eigen land al uit moeten kijken voor we bij ouders en opa en oma op bezoek kunnen. En natuurlijk moeten we ons eigenlijk beperken tot 4 personen bezoek. Maar dan wel met een grote groep in het vliegtuig.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:57

Je mag wel een rondje met de hond lopen dacht ik , maar geen praatjes maken met anderen en het kort houden.

In het eerste jaar had mijn beste vriendin haar moeder ook corona. Hun hebben ook een hond en mochten de hond gewoon uitlaten. Maar wel kort en niet lang stilstaan of kletsen met anderen. Eigenlijk gewoon even de hond de behoeften laten doen en weer naar binnen.

Zo hebben ze meer als 3 weken gezeten en dat ging prima! Anders had ik de hond nog wel in huis gewild maar van de GGD mocht het toen zo.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:57

moonsparkle schreef:
Nou ja met een hond binnen blijven wordt wel een uitdaging

Hond uitlaten mag gewoon dacht ik. Ik zou dit in ieder geval wel doen. Gewoon mensen ontwijken en lekker even in de buitenlucht. Je aait je hond toch gedurende de dag en een hond + riem die heel de dag in een besmet huis zijn meegeven aan iemand voelt slechter dan zelf even je hond uitlaten en zorgen voor geen contact met anderen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:00

Popstra schreef:
Ik hoorde dat Hugo de Jonge wil dat Boa’s mensen thuis gaan controleren of deze wel in quarantaine blijven....

Het word echt steeds zotter!!

Ik kreeg van de GGD te horen dat ik iig door hen gebeld ga worden en waarschijnlijk ook thuis controle van de gemeente (Boa's?) ga krijgen.

Even voor de duidelijkheid, ik heb mij vrijwillig gemeld omdat ik net uit Zuid(elijk) Afrika thuis ben gekomen en zelf had de GGD mij echt niet gevonden.
Ze kunnen niet eens mensen met een rechtstreekse KLM vlucht bellen en ik ben dan ook nog eens met een omweg terug gekomen.
Kon ondanks bellen naar een speciaal nummer pas vanmorgen getest worden. Ligt ook het systeem er nog eens uit en sta je daar 3 kwartier tussen mensen met klachten te wachten.
Voelde een stuk onveiliger dan in Afrika :+
Als ik geluk heb, zou ik binnen 48 uur de uitslag krijgen. Wel testen ze meteen ook op de nieuwe variant.

Hele gedoe was een stuk simpeler geweest als ze niet de PCR test verplichting eraf hadden gehaald.
Vanuit Zuid Afrika was dat t/m afgelopen week namelijk helemaal niet nodig, je kon met je Nederlandse QR code gewoon vliegen. Bizar natuurlijk :roll:
Ikzelf ben via Kenia gevlogen en daar heb je gewoon een PCR test verplichting.
Zouden ze wereldwijd moeten doen op alle vluchten.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:03

Familielid van de eigenaar van dit account hier ;
Ik ben onder andere hoofd coördinator voor de GGD.

Ben je positief getest dan kijken ze naar je huisgenoten, en nauwe contacten vanaf 2 dagen voor de eerste ziektedag, tot 7 dagen na je eerste ziekte dag gemiddeld. Mocht je geen symptomen hebben, dan kijken ze naar je contacten vanaf de testdag, tot 3 / 5 dagen erna.

Hoe het ook went of keert, een hele hoop sterkte. Ik hoop dat het Sinterklaas feest alsnog doorgaat. Dat kunnen ze wel gebruiken. :)

P.S. De GGD is geen politie of controlerende overheids instantie, we sturen niemand op iemand af zover als ik weet. :)

purny

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:11

Vayo: ik moet ook gezondheidsverklaringen invullen.

Ik heb er meer moeite mee dat mensen vanuit gebieden zoals Limburg waar de besmettingen de pan uitreizen nog steeds kunnen gaan en staan waar ze willen.
En dat er in de zomer nauwelijks over werd gesproken toen half Nederland naar Spanje en Griekenland afreisde.

Ik vind dat ik goed bezig ben met mijn 5 dagen in quarantaine en testen bij de ggd.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:12

nikkel schreef:
P.S. De GGD is geen politie of controlerende overheids instantie, we sturen niemand op iemand af zover als ik weet. :)

Is letterlijk tegen mij gezegd door de GGD.
Misschien een uitzondering ivm de nieuwe variant?

Anyway, ik heb na 7 weken in Afrika voor werk nog genoeg te doen thuis achter de computer en mijn vader had mijn honden opgehaald voor een lange wandeling dus ik zit braaf thuis :')
Anders had ik net zo goed niet kunnen bellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:16

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:17

Dat is inderdaad een uitzondering door de nwe variant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:30

purny schreef:

Ik heb er meer moeite mee dat mensen vanuit gebieden zoals Limburg waar de besmettingen de pan uitreizen nog steeds kunnen gaan en staan waar ze willen.
En dat er in de zomer nauwelijks over werd gesproken toen half Nederland naar Spanje en Griekenland afreisde.

Ik vind dat ik goed bezig ben met mijn 5 dagen in quarantaine en testen bij de ggd.

Hou nou even op met dat wijzen altijd.. Jij vliegt naar de andere kant van de wereld en neemt voor jezelf voldoende maatregelen, je weet niet hoe anderen dat doen als zij weggaan. Bij jou is het gewoon afwachten hoe het gaat uitpakken, ik hoop voor je dat het meevalt.. Je staat altijd redelijk vooraan om over anderen te oordelen wat ze wel en niet doen, nu je zelf op reis gaat misschien beter gewoon niks zeggen ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:37

Er is anders in dit topic ook diverse malen naar mensen gewezen die op vakantie gaan. Maar goed, ik trek mijn plan wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:39

Kijk ik even algemeen naar het kaartje van Nederland en alle kleuren zie ik weinig verschil regio Limburg of Den Haag. Alleen Groningen heeft nog wat lichtere kleuren.

Ja vakantie over de grenzen en zeker over de continenten daar vind ik wat van in een pandemie. Dat had vanaf dag 1 een verbod op mogen komen en blijven. Op essentieel na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:45

purny schreef:
Er is anders in dit topic ook diverse malen naar mensen gewezen die op vakantie gaan. Maar goed, ik trek mijn plan wel.

Ja en nu ga je zelf, prima he, maar hou dan op met commentaar op anderen op dat vlak en ga zeker niet vergelijken met Limburg :')

Je doet dit al vanaf het begin, je had dan echt iets nodig, maar het was zooo druk in de winkel. Maar jij moest er echt zijn en al die anderen blijkbaar niet?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:48

In mijn ogen zijn dat een soort egotrippers. Mensen zoals hierboven beschreven worden. Uiteindelijk kom je daardoor, voor een deel nooit van de problemen af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:03

Het is gewoon haast niet te doen, hoe voorzichtig je ook bent. Tijdens zo'n reis naar de andere kant vd aardbol ben je zo lang onderweg en komt met zoveel mensen in contact (je gaat op heel veel punten lang moeten wachten dus virustechnisch alle ruimte om besmet te raken). Dan kun je zelf wel zeggen, ik ga 5 dagen in quarantaine en laat me testen.. Maar wie weet steek jij in het vliegtuig meerdere mensen aan omdat jij op de laatste dag toch ff het virus hebt opgepikt en die mensen gaan misschien niet in quarantaine uit voorzorg :n

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:06

Ik snap nu wel waarom vayo al zo lang klaagt over werken met een mondkapje.
En ik ga dat echt niet leuk vinden de komende dagen.

Als ik niet gevaccineerd was had ik 10 dagen in quarantaine gemoeten.
Ik snap nog steeds niet helemaal waarom ik moest zeggen dat ik gevaccineerd ben. Er werd me beloofd dat ze het nergens noteerde. Dat hoop ik dan maar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:28

friezenfan2 schreef:

Ik snap nog steeds niet helemaal waarom ik moest zeggen dat ik gevaccineerd ben. Er werd me beloofd dat ze het nergens noteerde. Dat hoop ik dan maar.

Volgens mij zijn wij de enige in de regio waarbij ze zo streng zijn in altijd een mondkapje dragen. Ook buiten 1,5 m. Zowel verpleging en verzorging (binnen 1,5m) als hulp bij huishouden medewerkster (> 1,5m) moeten er continu één dragen. Ik vind het idd best pittig … trap op, trap af, stofzuigen, dweilen, sjouwen, bed verschonen.

Probeer om door je neus te ademen! Ik ga met mijn mond open ademen (ongemerkt) en krijg dat keelpijn. Mijn neus wordt alleen heel jeukerig en rood en mijn slijmvliezen zijn geïrriteerd (droog?). Ik ben er alweer een beetje aan gewend, maar ik blijf er wel klachten door houden. Gelukkig herken ik die klachten.

Volgens mij maken ze nog steeds het verschil tussen gevaccineerd = beschermd dus niet in quarantaine en niet gevaccineerd = niet beschermd dus wel in quarantaine. Beetje achterhaald inmiddels. En ik denk omdat je in de zorg werkt, dat ze geen risico nemen. Maar als ik het goed heb mag je bij niet gevaccineerd op dag 5 testen en als die negatief is mag je uit quarantaine.

Mijn jongste houd ik morgen thuis. Sowieso even een zelftest doen en ik wacht even af. Ik heb er gewoon geen fijn gevoel bij. Het heeft zoveel onrust om bijna dagelijks bericht te krijgen over weer een positieve leerling in een groep. En morgen verwacht ik dan een bericht over de klas van mijn jongste. Dat kindje zit in het groepje van mijn dochter, alleen was dat kindje vandaag niet op school. Laatste contactmoment was vrijdag. Geen idee of er een zelftest gedaan is vanwege klachten of gewoon zomaar om te checken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 18:48

purny schreef:

Ik vind dat niets anders als dat jij naar een plek op vakantie gaat waar ze de noodtoestand hebben uitgeroepen vanwege Corona, jij gaat ook omdat het kan.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 19:07

friezenfan2 schreef:

Wat is het probleem met melden/evt. noteren dat je gevaccineerd bent?