Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:23

Adamootje schreef:
Voor mijn leerlingen? Ik zie al helemaal voor me hoe dat gaat aflopen: in mijn klassen een hoop gegil en gebrul en mijn mailbox ontploft van mails van bezorgde en boze ouders. Wellicht niet het allerbeste idee. :D Maar... Wie weet hebben de kids naderhand wel meer leesplezier gekregen. :j :')

Maar helaas, 50 shades is vertaald werk. -O- ;)

Ik zie dit zo enorm voor mij :') _O-

Het lijkt mij hilarisch :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:50

Na een midweek in Parijs nu in de Thalys aan het bijlezen. Ik ben gek op citroen en sinaasappelsmaak, geur vast ook wel. Omdat we het laatst over ovenwanten hadden, had ik bijna een paar uit Parijs meegenomen maar het was de helft van het minimale budget en het is wel leuk om meer dan 2 dingen in het pakket te doen. :+ En wie weet krijg ik iemand die juist geen ovenhandschoenen kan gebruiken.

De pepernoten/kruidnoten verwarring: ik verkoop beide, dus pas op met je verspreking! :+ Voor je het weet krijg je de verkeerde in je pakket. Er was ook iemand die speculaas met echte spijs wilde en niet banketbakkersspijs. Je bedoelt als het goed is het spul op basis van amandelen en niet op basis van witte bonen. Ook de echte spijs verkoop ik. :~

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:16

Adamootje schreef:
Ik heb Bridgerton t/m deel 4 gelezen. Ik vind de boeken niet bijster bijzonder, maar omdat ik nu begonnen ben aan de serie, vind ik eigenlijk dat ik niet mag stoppen. :') Ik heb ook een brede smaak wat betreft boeken, maar ik heb ook Storytel en ik kan gratis boeken lenen op school. Daarnaast kies ik liever mijn eigen boeken uit. Maar... Mocht mijn Secret Santa nog een tweedehands Bridgerton boek vinden, dan mag deze wel in mijn pakket. Ik geef momenteel Nederlands aan leerlingen in de onderbouw, dus vrij nieuwe titels van Nederlandse/Vlaamse jeugdboeken- of young adult schrijvers (doelgroep: 13-15 en 15-18 jaar) zijn ook welkom, mochten deze toevallig in de kast van mijn Secret Santa aan het verstoffen zijn.

Sterkte, Theadora!

Wat leuk! Ik ben ook docent Nederlands, jeugdboeken die verstoffen mogen ook deze kant op. Evenals mooie jeugdboeken uit de kringloop! <3 ook 12-15 of 15-18!

Aan welke doelgroep geef jij les?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:17

Oh hemel, 50 shades als lesmateriaal _O- :')

LWDaisy, wat een superschattige cupcake heb je gemaakt!

Ik heb een heerlijk weekend in het vooruitzicht: onze graszoden zijn binnen dus die kunnen we morgen eindelijk leggen en daarmee is de tuin dan klaar. *\o/*
Dus ik vond dat we ook maar wat leuks moesten hebben voor in de voortuin dus alvast wat plantjes in manden gekocht en later wil ik daar nog wat pompoenen en meer herfsttoestanden aan toevoegen zodat het er gezellig bij staat.
Ik kom eigenlijk nooit thuis zonder nieuwe plantjes van het tuincentrum. Zelfs als we voor plantjes naar het tuincentrum gaan, dan kom ik met extra thuis. O:)

Morgenavond ga ik weer voor het eerst sinds 1,5 jaar uit eten, lekker sushi eten in Zwolle. Kent iemand Blue Sakura? Dat is een sushirestaurant in een kerk. :wow:
En ik vind het sowieso heerlijk om weer in Zwolle te zijn als originele Blauwvinger. Dat voelt toch altijd als thuiskomen.

En natuurlijk is het weer raceweekend dus zondag auto's kijken voor de buis.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:18

@Jolien: jaaa! Blue Sakura ken ik! 1x geweest, echt supermooi! (En lekker :)) )

M_D_H

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:39

Jaaaaaa, blue sakura is zalig en mooi <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:41

fohadie schreef:
Er was ook iemand die speculaas met echte spijs wilde en niet banketbakkersspijs. Je bedoelt als het goed is het spul op basis van amandelen en niet op basis van witte bonen. Ook de echte spijs verkoop ik. :~

Dat bedoel ik inderdaad :j
Amandelspijs :~
Banketbakkersspijs :brr:
Ik griezel sowieso van witte bonen %)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:05

Klinkt als een gave plek voor een restaurant! Ken het zelf niet.

Pepernoten, kruidnoten.... Ik ben ook zo iemand die het verkeerd geruikt :o met pepernoten bedoel ik kruidnoten en die met chocolade zijn echt favoriet. Iig de eerste helft van het zakje, de tweede helft volgt automatisch omdat ik niet kan stoppen (geen wilskracht :')) en altijd aan het eind van het zakje spijt door misselijkheid.... De echte pepernoten eet ik wel, maar mis ik niet als ik ze laat liggen 8-)

Ik zat met een filmpje te kijken en bedacht me, ik ben echt dol op filmmuziek <3 Net even een tijdje muziek geluisterd en ik kan dan echt even helemaal wegdromen <3

Ik eet veel, en kijk niet altijd naar waar het van gemaakt is... Want witte bonen en spijs had ik nooit samen bedacht :') Geen idee of ik dat eet, waarschijnlijk wel :')

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:28

Flying_Angel schreef:
Adamootje schreef:
Ik heb Bridgerton t/m deel 4 gelezen. Ik vind de boeken niet bijster bijzonder, maar omdat ik nu begonnen ben aan de serie, vind ik eigenlijk dat ik niet mag stoppen. :') Ik heb ook een brede smaak wat betreft boeken, maar ik heb ook Storytel en ik kan gratis boeken lenen op school. Daarnaast kies ik liever mijn eigen boeken uit. Maar... Mocht mijn Secret Santa nog een tweedehands Bridgerton boek vinden, dan mag deze wel in mijn pakket. Ik geef momenteel Nederlands aan leerlingen in de onderbouw, dus vrij nieuwe titels van Nederlandse/Vlaamse jeugdboeken- of young adult schrijvers (doelgroep: 13-15 en 15-18 jaar) zijn ook welkom, mochten deze toevallig in de kast van mijn Secret Santa aan het verstoffen zijn.

Sterkte, Theadora!

Wat leuk! Ik ben ook docent Nederlands, jeugdboeken die verstoffen mogen ook deze kant op. Evenals mooie jeugdboeken uit de kringloop! <3 ook 12-15 of 15-18!

Ik ben ook docent Nederlands! Ik heb een 1vmbo/havo, een 1vwo en een 1vwo tweetalig. Ben ook docent wiskunde (1 vwo tweetalig en 1 havo/vwo tweetalig) en wiskundige dingen vind ik altijd leuk. Ik ben al blij met wiskunde opdrachten haha. Kan dus ook in het Engels.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 22:43

Kruitnoten heerlijk, vooral de witte en melk chocolade.
Bridgerton heb ik 4 delen van gelezen, de rest wil ik ook nog heel graag lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:04

Tof sushi eten in een kerk!

Spijs is toch altijd van amandelen? Wat is de witte bonen variant? Ik ben in de war nu :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 01:16

Echte spijs, die je bij de bakker in de producten vindt is (meestal) van amandelen. Supermarktproducten bevatten vrijwel altijd spijs op basis van oa witte bonen. Dat weten niet veel mensen. Je betaald voor een stukje gevuld speculaas bij mij dan ook veel meer dan bij bijvoorbeeld de supermarkt of Hema. Maar het verschil is dan ook echt wel te proeven!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 05:50

Wat een leuke weetje dat wist ik ook niet

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 06:06

Fohadie dat wist ik ook niet van die spijs , ik zal er eens op letten.

Ik ben niet mogelijk met eten als het maar plantaardig is, moeilijk genoeg voor de meeste personen.
:P
Ik las nog iets over plantjes en stekjes. Dat is ook aan mij besteed.
Ik had eerst meer dan 50 plantjes maar dat werd erg vol. Heb er een hoop weg gegeven en zal er nu nog 30 hebben ong. Dus de stapel is iets gekrompen. Toch zijn plantjes iets waar ik heel blij van word. Plantje van mijn ss van vorig jaar doet het ook nog goed!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 06:41

theadora99 schreef:
Flying_Angel schreef:

Ik ben ook docent Nederlands! Ik heb een 1vmbo/havo, een 1vwo en een 1vwo tweetalig. Ben ook docent wiskunde (1 vwo tweetalig en 1 havo/vwo tweetalig) en wiskundige dingen vind ik altijd leuk. Ik ben al blij met wiskunde opdrachten haha. Kan dus ook in het Engels.

Wat leuk! Nog een docent. En alleen eerste klassen, heerlijk. <3

Ik heb 1vwo Nederlands en mentoraat. Dan een 2havo/vwo, 3havo/vwo en 3vwo! Daarnaast heb ik dit jaar een tweedejaars stagiair en ik ben dyslexiecoördinator onderbouw. Best veel voor 3 dagen :+

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 17:22

Ik zie nu echt een gruwelijke fout in mijn post. "Deze boek"... Shame. -O- Leuk dat er nog meer docenten zijn hier! :D Ik geef Nederlands en CKV. Nederlands geef ik momenteel alleen nog in de onderbouw (klas 1,2 en 3), maar dat verandert volgend jaar, want ik ben dit schooljaar begonnen aan de master. CKV geef ik alleen in de bovenbouw (4e en 5e klas). Dit schooljaar geef ik alleen les aan vwo-klassen. Naast docent ben ik ook mentor van een vwo-brugklas.

@Flying_Angel, inderdaad een behoorlijk takenpakket! Ik werk vier dagen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 17:24

Als mijn ss een foutloos in correct Nederlands verhaal opgeeft als opdracht dan zijn jullie mijn eerste verdachten }>

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 17:36

Wat een hoop docenten zeg, leuk hoor.
Die boeken die hier genoemd worden ken ik niet, 50 shades overigens wel. :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:24

Ik ben pas dit jaar begonnen met de Pabo. Moet volgende week de hogeschooltaaltoets maken en de wiscat. Dus als iemand me nog wat extra taal en rekenknobbels kan sturen ben ik heel blij.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:31

Leuk rockwitch. Ik heb er denk ik overheen gelezen, welke vorm volg je?

Taalknobbel heb ik te leen, rekenknobbel iets minder.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:57

Zo even bijgelezen.

Rituals is hier ook een top net als paardrij sokken . Hoe gekker hoe beter maat 35-38.
Die ouderwetse pepernoten zijn hier favoriet.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:16

Rockwitch, succes met de toetsen!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:26

Succes alvast Rockwitch!

Ik heb een talenkrater, dus daar kan ik je niet mee helpen. Mijn reken-/wiskundeknobbel daarentegen is zeer goed ontwikkeld.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 20:51

Ik heb geen belang bij stekjes oid trouwens. In huis staan genoeg planten en buiten heb ik voor alles border plannen geschreven.

Vandaag nog weer een bordertje afgerond. Kan niet wachten om het in volle bloei te zien.

Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 21:17

rockwitch schreef:
Ik ben pas dit jaar begonnen met de Pabo. Moet volgende week de hogeschooltaaltoets maken en de wiscat. Dus als iemand me nog wat extra taal en rekenknobbels kan sturen ben ik heel blij.

*stuurt talenknobbel* als je vragen hebt, je mag me altijd pb sturen!