We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:00

Rondje gelopen, ondanks ik niet van dit weer hou.
Kwam dit tegen:
Afbeelding
Denk dat de kinderen hier vette lol hebben :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:04

Er waren hier kinderen van het aarden walletje tegenover ons aan het glijden. Gewoon op hun billen, zonder slee of zo. Ze hadden alleen niet door dat de sloot onder het walletje vol met water stond. En dat was nog niet voldoende bevroren. Dus na twee natte pakken was de lol heel snel over :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:05

love_western schreef:
ikke schreef:
De begrenzing staat op 90km/h. De meeste automobilisten denken dan dat je de 100 haalt omdat het gros geen bleek vermoeden heeft van de afwijking van z'n teller.

En leg me dat en passant even uit waarom we in maart vorig jaar moeiteloos alles plat legden (er reed amper 10% van het verkeer wat er nu rijdt) en nu er een ECHTE reden is, zou dat niet kunnen??

Vorig jaar maart ging transport ook gewoon door. Vertel mij maar eens wat er niet door ging.

En waarom zou ik je dat moeten uitleggen? Ik zit verder niet in de transport. Mijn vriend en groot deel van kennissen wel. Allemaal vitaal beroep, dus ze hebben gewoon doorgewerkt.

Ik vraag me eerder af waarom er nu nog zoveel automobilisten op de weg zijn vergeleken met vorig jaar maart :+

Nou, waarom reden er ook beduidend minder vrachtwagens toen? Zijn die nu opeens wel "vitaal"?
Ik kon vorig jaar, bij wijze van spreken, met 160km/h naar m'n werk rijden en dan haalde ik twee vrachtwagens in over 35km. Nu is het weer de aaneengesloten colonne die het altijd al was. dus ja, er reden vorig jaar ook minder vrachtwagen dan nu. Blijkbaar waren die toen toch veel minder vitaal dan nu.

En voor de truckers, hier een paar staaltjes hoe het niet moet van je collega's:
Spoiler:
https://www.youtube.com/watch?v=qmoEp0EMV9Y

Waarschuwing: heftige beelden!
Voor wie 'm kijkt: let vooral even op de onderliggende oorzaken van sommige ongelukken.

verootjoo schreef:
Dat klopt, 50m tot je voorganger. Maar toch heb ik vanochtend meerdere malen gezien (want ik reed langs meerdere opritten) dat mensen met een slakkengangetje de snelweg op willen rijden, maar niet achter een vrachtwagen willen gaan rijden en hun auto dus met een gangetje van 40 km/h voor een vrachtwagen sturen die dan wel 60/70 rijdt en dus op de rem moet.
Dat is best gevaarlijk, dus ik snap best dat die wagens uit voorzorg bij een oprit even naar links gaan.

Dat je ruimte schept voor je medeweggebruiker op een veilige manier, getuigd van inzicht. Aan 80km/h op de linker baan doorbolderen is wat anders. Zie spoiler hierboven.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:46

Oh ikke wat ben je toch heerlijk aan het framen hier zeg... Alleen maar slechte beelden tonen maar het gros van alle Nederlandse chauffeurs rijdt echt wel fatsoenlijk. Zulke compilaties kun je van elke soort weggebruiker laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:49

ikke schreef:
love_western schreef:

Vorig jaar maart ging transport ook gewoon door. Vertel mij maar eens wat er niet door ging.

En waarom zou ik je dat moeten uitleggen? Ik zit verder niet in de transport. Mijn vriend en groot deel van kennissen wel. Allemaal vitaal beroep, dus ze hebben gewoon doorgewerkt.

Ik vraag me eerder af waarom er nu nog zoveel automobilisten op de weg zijn vergeleken met vorig jaar maart :+

Nou, waarom reden er ook beduidend minder vrachtwagens toen? Zijn die nu opeens wel "vitaal"?
Ik kon vorig jaar, bij wijze van spreken, met 160km/h naar m'n werk rijden en dan haalde ik twee vrachtwagens in over 35km. Nu is het weer de aaneengesloten colonne die het altijd al was. dus ja, er reden vorig jaar ook minder vrachtwagen dan nu. Blijkbaar waren die toen toch veel minder vitaal dan nu.

En voor de truckers, hier een paar staaltjes hoe het niet moet van je collega's:
Spoiler:

Voor wie 'm kijkt: let vooral even op de onderliggende oorzaken van sommige ongelukken.

verootjoo schreef:
Dat klopt, 50m tot je voorganger. Maar toch heb ik vanochtend meerdere malen gezien (want ik reed langs meerdere opritten) dat mensen met een slakkengangetje de snelweg op willen rijden, maar niet achter een vrachtwagen willen gaan rijden en hun auto dus met een gangetje van 40 km/h voor een vrachtwagen sturen die dan wel 60/70 rijdt en dus op de rem moet.
Dat is best gevaarlijk, dus ik snap best dat die wagens uit voorzorg bij een oprit even naar links gaan.

Dat je ruimte schept voor je medeweggebruiker op een veilige manier, getuigd van inzicht. Aan 80km/h op de linker baan doorbolderen is wat anders. Zie spoiler hierboven.

Ik kwam zat vrachtwagens tegen op de weg vorig jaar maart en april. Werkte toen nog in de zorg.

Maar hoe moeilijk is het om te accepteren dat sommige takken van transport gewoon door moeten gaan?

Hier komt morgen de melkwagen. En dat is ook nodig! Anders raakt de tank vol. Veevoertransport gaat ook door, vee zonder brok is niet handig.

Chauffeurs die de winkels bevoorraden, moeten ook door. Aangezien de gemiddelde Nederlander niet meer zonder supermarkt kan

Boras

November108 schreef:
Oh ikke wat ben je toch heerlijk aan het framen hier zeg... Alleen maar slechte beelden tonen maar het gros van alle Nederlandse chauffeurs rijdt echt wel fatsoenlijk. Zulke compilaties kun je van elke soort weggebruiker laten zien.

Nou, laat dat heerlijk er maar af. Erger me er rot aan, en ook aan de borstklopperij. Op een gegeven moment zet je jezelf voor schut.

Kunnen we er weer gewoon een leuk sneeuwtopic van maken zonder alle discussies en al het andere?

Anoniem

November108 schreef:

Ja heb ook geen idee wat ze er mee wil bereiken.

Ik zie vooral beelden dat de vrachtwagens en boeren elkaar helpen. Moeten het toch samen doen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:06

ikke schreef:
love_western schreef:

Spoiler:

verootjoo schreef:

Ik rij normaal van Flakkee naar Rotterdam of Den Haag.
Hoewel het tijdens de 1e golf inderdaad rustiger was op de weg, heb ik altijd rijen vrachtauto's gezien, al ligt dat natuurlijk vooral aan de route (Europoort, Antwerpen, Westland)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:17

love_western schreef:
November108 schreef:

Ja heb ook geen idee wat ze er mee wil bereiken.

Ik zie vooral beelden dat de vrachtwagens en boeren elkaar helpen. Moeten het toch samen doen :D

Helemaal met je eens!

Boras schreef:
November108 schreef:

Nou, laat dat heerlijk er maar af. Erger me er rot aan, en ook aan de borstklopperij. Op een gegeven moment zet je jezelf voor schut.

Kunnen we er weer gewoon een leuk sneeuwtopic van maken zonder alle discussies en al het andere?

Ja! Ik heb mooie foto's van de sloten langs de oprit bij stal :D

Afbeelding

Afbeelding

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:46

Vanochtend met zwaar gemoed gaan rijden. N weg met max 60/65 gereden, sommige stukken 40. Af en toe last gehad van flinke stuifsneeuw van vrachtwagens als tegenligger.

Laatste stuk was mijn baan redelijk goed maar de andere baan een sneeuwvlakte.

Gelukkig waren ze de parkeerplaats op het werk aan het schoonmaken toen ik kwam maar toen ik weg wilde kon ik weer eerst de auto sneeuwvrij maken. Er lag meer op dan in de ochtend.

Afbeelding

Terugweg om 19.30 op de N weg was spannender dan heen. Sommige stukken precies in de bochten alleen maar sneeuw en ijs en stuifsneeuw. Ben maar gaan meezingen met de radio om te blijven ademhalen.

Ik snap dat anderen wel harder durven en ongetwijfeld balen van iemand als mij voor zich maar ik zal toch moeten ervaren hoe het is. Lekker makkelijk zeggen blijf maar thuis. Winkel moet toch open. Eens moet de eerste keer zijn met dit soort weer. Wel jammer dat het dan gelijk zo heftig is. Werk zal ik naartoe moeten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:49

De sneeuwschuiver kwam net langs.Woon in het buitengebied.Wel met een grote snelheid.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 01:00

Ik vond de wegen net beter na mijn avonddienst dan vanmiddag! Al zijn sommige straten nog bagger, en vinden genoet automobilisten dat je rustig mag drukken :+ man ik rij 70 waar je 80 mag, das hard zat nu dus rot op :')

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 01:40

Deventer ligt ook mooi vol sneeuw hier het oudste stenen huis van Nederland in onze steeg
Afbeelding

En onze tuin

Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 02:08

Als ik zo zie hoeveel er in het oosten ligt valt het hier nog "mee", denk ik := Bij vlagen wel sneeuwduinen van veertig cm maar die liggen (godzijdank) niet overal!
Maar ik heb wel weer ff genoeg geschept en geveegd haha :')
Hierbij nog een leuk sneeuwplaatje..
Afbeelding

Afbeelding
(die mooie strakke witte baan links is de sloot)

Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 06:12

Weerbericht: geen sneeuw meer, eventueel een klein buitje overdag. Buienradar: geen sneeuw. Nou, het sneeuwt al de hele nacht.. Gelukkig werkt het strooizout goed en blijft het pad vrij, welke ik gemaakt had.. :+ Had ook weinig zin om ons nogmaals uit te graven :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 06:12

Op mijn auto ligt niet veel meer, het is hier droog geweest vannacht...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 06:57

En er komt weer verse sneeuw naar beneden <3 Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:13

hagelslag schreef:
En er komt weer verse sneeuw naar beneden <3 [ [url=m/EvdyDz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar is dat :oo

Vriend is weer onderweg naar zijn werk. Waar wij wonen(gemeente hof van Twente) wordt de hele week geen vuilnis gehaald. Maar regio achterhoek gaat gewoon door. Ben benieuwd hoever ze komen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:39

De A30 was nu nog beter te rijden. Gewoon 90 gereden maar 100 had ook gekund.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:45

love_western schreef:
hagelslag schreef:
En er komt weer verse sneeuw naar beneden <3 [ [url=m/EvdyDz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vriend is weer onderweg naar zijn werk. Waar wij wonen(gemeente hof van Twente) wordt de hele week geen vuilnis gehaald. Maar regio achterhoek gaat gewoon door. Ben benieuwd hoever ze komen!

Werpeloh, Duitsland.
Het was best avontuurlijk om naar de stal vd boer te komen...
Bijna vast gezeten.
Maar gelukkig heb ik een volvo onder mij.

T afval word hier ook niet opgehaald
Sterker nog ik zou niet eens willen dat het gebeurd. Het is voor mijn gevoel niet noodzakelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:57

hagelslag schreef:
love_western schreef:

Werpeloh, Duitsland.
Het was best avontuurlijk om naar de stal vd boer te komen...
Bijna vast gezeten.
Maar gelukkig heb ik een volvo onder mij.

T afval word hier ook niet opgehaald
Sterker nog ik zou niet eens willen dat het gebeurd. Het is voor mijn gevoel niet noodzakelijk

Succes vandaag!

Ja ik vind het ook niet noodzakelijk. Gelukkig is vriend het wel gewend om met zulke weeromstandigheden te rijden. Heeft jaren melk opgehaald en veebrok bij de boeren gebracht.

Maar ook heel wat collega's die er geen ervaring mee hebben. Nu zitten ze nu wel met zijn 2en op de wagen ipv alleen. En met met 2 auto's op 1 route.

Vanmiddag weer naar schoonouders om laatste sneeuw weg te halen, zodat de melkwagen makkelijk bij de stal kan komen.

Gisteren al de meeste sneeuw weggehaald en gedumpt op het bouwland.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Biebz
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:57

Bellatrix schreef:
De A30 was nu nog beter te rijden. Gewoon 90 gereden maar 100 had ook gekund.

Ik ben benieuwd. Ik vond de A30 gister al beter dan de A12. Hier in de wijk ziet het er nog verschrikkelijk uit. Moet ook wel een stukje voordat ik op een punt kom waar het schoon is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:18

Ik ben vandaag ook de weg op gegaan, het was wel goed te doen. Rustig gereden, extra afstand houden, maar crisis wat komt er nog een hoop sneeuw van die vrachtwagens af :)).

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:22

Ik kon gewoon 100 (130 had ook gekund maar dat heb ik niet gedaan) op de A7 toen ik gisteravond van stal terug kwam. Ze hebben de wegen hier goed schoon gekregen, op één kruising na.. Ook nog richting het water, die bocht dus maar heel rustig genomen :+ De parkeerplaats bij het park was maar weinig aan gedaan.. Ik vond het best weer een uitgave dit jaar, 4 nieuwe all-season banden voor de Mercedes, en heb nog lopen mopperen dat goedkopere zomerbanden ook prima zijn omdat we hier toch nooit meer een winter krijgen.. Ben er nu toch heel blij mee _O-

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 08:24

Hier (sûdwest Fryslân) zijn de containers gisteren geleegd.
Ik had vanochtend een afspraak staan op ruim een uur rijden van huis, die heb ik wel afgezegd.
Moet straks wel de weg op voor de boodschappen, ben benieuwd hoe de wegen hier zijn.