Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:28

Kanzi schreef:
Ik doe altijd in het Nederlands, daarbij let ik dan een beetje op met zinsbouw en woordkeuze dat het goed vertaald kan worden door de vertaalfunctie. Dat gaat heel goed.

Dit inderdaad :j De meeste transacties zijn tot nu toe met Fransen geweest, gaat echt prima.

tita

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:17

Je krijgt geld van Vinted
Moet jij wel niet okay hebben gedrukt en bewijs aangeleverd hebben

Kreeg complete totaal terug dus aankoop kopers bescherming en verzendkosten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:57

Bedankt Tita :)

Nee ik ga zeker niet op Okay drukken, want dat is het ook gewoon niet.

Ik heb gewoon printscreen van advertentie gedaan + printscreen van website van fabrikant met matentabel + foto van het labeltje met maat 3 in de handschoenen + nog een meetlint op de handschoenen zodat je ziet dat ze maar een duimpje van 3 cm hebben :=

Maar heb je het vervolgens wel teruggestuurd dan...?
En wat vond je verkoper ervan...?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:30

Verkoopster schrok, en heeft bestelling retour aan geklikt. Samen overeen gekomen de. Erze dkksten te delen .... heb alleen anders verpakt voor 4.10€ ipv 7€ ...maar goed ik wil ook geen nep bobo

De ander was al op tijd gezien dus beide op bestelling geannuleerd gedrukt

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:51

Hier ook sinds kort actief op vinted...

Hebben jullie ook zo vaak dat het toch niet wordt opgestuurd? Ik heb dit nu al een paar x achter elkaar gehad. Zelfs 1 persoon die achteraf toch vond dat ze het voor een te lage prijs had verkocht en meer geld wilde ( netjes de vraagprijs betaald)... dus die heeft het gewoon niet opgestuurd. Nu een paar jurkjes van verschillende verkopers gekocht waarvan 3 niet opgestuurd. Gisteren 1 die had hem al ergens anders verkocht, soms hoor je helemaal niets... je geld wordt wel terug gestort, maar ik vind dat wel heel jammer.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:54

Geen ervaring, wel beetje lúllig. Hier ook iets eigenlijk veel te laag verkocht, maar dat is dan pech. Dan had ze het er niet zo op moeten zetten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:21

heel sporadisch zoiets gehad.
nu, dan krijgen de verkopers sowieso een slechte review.
ander en beter dan denk ik..... al blijft het niet leuk als je uitkijkt naar iets wat uiteindelijk nooit komt natuurlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:29

Ja heb ik ook al een paar keer gehad. Jammer wel... maar ik koop dan ook regelmatig dingen die er al héél lang op staan en dan is het risico ook wat groter denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:43

Als ik iets weg geef of naar de container breng haal ik het wel gelijk van vinted. Alles voor vinted ligt namelijk bij elkaar in een grote wasmand, houdt het wel zo makkelijk om verkochte spullen bij elkaar te zoeken en kan je niet per ongeluk wat weggooien of weggeven wat dan nog online blijkt te staan.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:17

Gelukkig nog niet meegemaakt, ben wel altijd erg blij wanneer ik zie dat het verzonden is, vooral bij echte koopjes.

Andersom had ik een grote vergissing gemaakt, was er met mijn hoofd niet helemaal bij en heb een

designer item véél te goedkoop verkocht. Later kwam het besef pas, toen ik het al naar Frankrijk had

opgestuurd en man, ik kon me wel voor de kop slaan!!

Heb nog geprobeerd het pakket tegen te houden, maar het Franse vervoersbedrijf sprak natuurlijk geen

Engels en het is niet gelukt.

Heb toen eerlijk naar de koper gemaild dat ik zoveel spijt van de verkoop had en hij had toevallig van

hetzelfde merk iets heel moois te koop staan dat ook veel te duur was voor mijn portemonnee. Toen heeft hij me

dat voor dezelfde prijs gegeven als dat ik mijn item verkocht had aan hem, dus nu zijn we allebei blij.

Eigenlijk een soort van ruil dus.

Ging hier om items van een paar honderd euro, dus ik was hem heel dankbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:24

Dat is wel netjes! Zulke dingen blijf je ook onthouden natuurlijk, zeker als je later weer wat leuks bij hen te koop ziet.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:15

Wauw! Dat is wel ontzettend netjes en fijn zeg! :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:22

Ik heb er nu 1 -O-

Prijs totaal is 14,75
Bundelkorting 25% dus €11,06
Doet ze een nieuw bod van €7 euro

Gezegd dat ik hier niet aan ga beginnen. Vind het gewoon asociaal

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:30

Ik vind dat ook naar. Had een dag of wat geleden ook iemand voor een klein bundeltje. Iets van 23 euro ofzo. Ik stelde voor dat het wel afgerond voor 20 euro weg mocht, via het doen van een aanbod, hoewel daar niet om gevraagd was. Krijg ik een tegenbod van 18 euro. Zucht.

Iemands goed recht natuurlijk, begrijp me niet verkeerd :j
Maar toch wekt het irritatie op.

Blijkbaar was ik in een goede bui dus ik heb het de volgende ochtend (ofzo) toch geaccepteerd en ja hoor, hoor er vervolgens niks meer over :+

De mevrouw van de peuterwantjes daar hoor ik ook niks meer van, die denkt zeker dat als ze het negeert dat het dan op magische wijze opgelost wordt ofzo?

Ik weet eigenlijk niet goed hoe het werkt, kan ik nou niet goed zoeken dat ik er niet echt iets over kan vinden? Hij staat nu natuurlijk op rood, waardoor Vinted het geld vasthoudt en we nu samen een oplossing aan het zoeken zijn zeg maar. Maar verkoper doet geen enkel voorstel en geeft geen reactie op mijn voorstel, die lijkt op standje struisvogel te staan.

Hopelijk is het niet zo dat Vinted er na een aantal dagen vanuit gaat dat het wel opgelost zal zijn....? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:38

Ik zou het voor de zekerheid melden dat er vanuit de verkoper geen millimeter medewerking komt, noch reactie noch tegenvoorstel.

Dame voor wie is het pakketje gereserveerd heb is natuurlijk ook doodstil, dus als het vanavond niet verkocht is gaat de reservatie zoals aangegeven van de bundel af (is al een dag langer zelfs). Is er dan iemand die met een item aan de haal gaat, not my problem. Vond het al wel bijzonder dat ze zei "zodra ik mijn geld heb van vinted koop ik het". Maw, er wordt gekocht zonder geld op de rekening.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:42

Dat vind ik ook altijd zo vervelend, dat "je moet het maar even vasthouden tot...."

In principe reserveer ik niet voor dat soort dingen. Soms wil ik wel eens een uitzondering maken, als het echt duidelijk een kwestie is van hooguit een dagje. Maar wachten tot salaris binnen is of dat iemand terug is van vakantie ofzo dat doe ik niet meer.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:58

De "koper" van €7 heeft mijn berichten gelezen en heeft niet gereageerd.

Ik heb het hele gesprek verwijderd
Ik wil het dan ook niet meer verkopen.

En dit keer geen Fransoos maar gewoon iemand uit Nederland

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:06

Bij een bundel geef ik al korting, dan gaat er niets meer vanaf bij mij.
Met reserveren heb ik toch wel de ervaring dat het uiteindelijk wel gekocht wordt.
Ik vraag wel altijd tot wanneer ze het willen reserveren, een aantal dagen vind ik geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:10

Ik had aangegeven dat ik het tot gisteravond wel wou reserveren, dat was dan 3 dagen. Vandaag is dag 4. Het zijn zomerspulletjes, ze geven vanaf dinsdag weer zonnig en warm en in Frankrijk is het ook al heel zomers (en daar zitten eigenlijk de meeste van mijn kopers tot nu toe). Dus ik wil wel graag mee op de kar haha, zomerkleding verkopen als ie op zijn eind loopt vind ik ook wat onnozel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:01

Nou Vinted heeft bericht gestuurd dat zij contact opnemen met de verkoper van die piepkleine wantjes.

Hun oplossing is dan toch heel standaard dat ik mijn aankoopbedrag terug krijg.
Dus aankoopbedrag + Vinted kosten + verzendkosten.
Maar ik moet wel de kosten betalen van het retour sturen.

Zo veilig is dat kopen dus niet via Vinted.....

Puntje bij paaltje heb ik niks fout gedaan maar iets anders gekregen dan ik besteld heb.
Daarvoor heb ik 10km moeten rijden om het af te halen. Een hoop gedoe gehad (foto's maken, bewijs uitzoeken en doormailen), moet het straks weer 10km terugbrengen naar pakketpunt (en dit moet binnen 3 dagen) en dan heb ik dus een boel gedoe gehad, verzendkosten betaald en géén wantjes.

Ik vind het heel stom en oneerlijk.
Zou standaard moeten zijn dat verkoper de retourkosten betaald, als straf voor het verkeerd adverteren.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:09

Dat laatste lees ik inderdaad veel als kritiek die mensen hebben op Vinted. Jammer dat ze daar niets mee doen...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:04

pmarena schreef:
Nou Vinted heeft bericht gestuurd dat zij contact opnemen met de verkoper van die piepkleine wantjes.

Hun oplossing is dan toch heel standaard dat ik mijn aankoopbedrag terug krijg.
Dus aankoopbedrag + Vinted kosten + verzendkosten.
Maar ik moet wel de kosten betalen van het retour sturen.

Zo veilig is dat kopen dus niet via Vinted.....

Puntje bij paaltje heb ik niks fout gedaan maar iets anders gekregen dan ik besteld heb.
Daarvoor heb ik 10km moeten rijden om het af te halen. Een hoop gedoe gehad (foto's maken, bewijs uitzoeken en doormailen), moet het straks weer 10km terugbrengen naar pakketpunt (en dit moet binnen 3 dagen) en dan heb ik dus een boel gedoe gehad, verzendkosten betaald en géén wantjes.

Ik vind het heel stom en oneerlijk.
Zou standaard moeten zijn dat verkoper de retourkosten betaald, als straf voor het verkeerd adverteren.

Ik heb een beetje mee gelezen.. maar misschien niet goed genoeg.
Heeft de verkoper nu echt zelf de verkeerde maat opgestuurd of valt het gewoon heel klein?

Wat kost dat terugsturen?
Is het de moeite ten opzichte van de aanschafkosten? Want het duurt dan natuurlijk wel weer lang.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:59

Als je via Paypal betaald hebt, kan je dan niet de retourverzendkosten via hun terug krijgen?
Had laatst zoiets gelezen.
Ik doe tegenwoordig standaard bepaalde maten vragen voor ik iets koop. Scheelt een hoop gedoe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:12

Lotus: ze had ze te koop gezet als maat 8 jaar / 122-128. En bij uitpakken zag ik direct dat het belachelijk klein was. Label er in van 3T en op website van het merk staat dat dat is voor kinderen van 18 maanden - 3 jaar. Dus echt de fout van verkoper om ze verkeerd te koop te zetten.

Kijk, als je bvb. een broek koopt die als maat L te koop staat en hij valt als een S, maar heeft wel daadwerkelijk een L label, dan vind ik het nog wat anders. Dan is het jammer dat verkoper niet gewaarschuwd heeft maar heb je wel een maat L broek (zeg maar) gekregen.

Ik heb waarschijnlijk gewoon vanuit mijn Vinted portemonnee betaald....als daar niets in zou zitten zou het via PayPal gaan maarja.

Maargoed, zelf zet ik daarom alles met een meetlint op de foto, om gedoe te voorkomen van klein of groot vallende kleding want het ene shirtje labelmaat 110 valt net zo groot als het andere shirtje labelmaat 140, daar kan je toch niks mee :=

Ik dacht dat ik bij die wantjes wel safe zou zitten want als iemand het zo specifiek als een bepaalde maat te koop zet, voor een 8 jarige en ik koop ze alvast voor mijn 6-jarige met kleine handjes voor komende winter of de winter daarna....dan is het risico van niet kunnen gebruiken in principe extreem klein.

Alleen dus niet als iemand dan iets opstuurt waar helemaal geen label voor een 8-jarige in zit. Stom gedoe -O-

Ik vind het trouwens ook wel jammer dat bij heel veel dingen er niet bij staat van welk materiaal het gemaakt is. Van mij zou Vinted wel mogen vragen naar materiaalsamenstelling / foto van dat label. Dat zou een stuk makkelijker zoeken :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:44

Vorige week de stap gemaakt om kinderkleding op vinted te zetten. Heeft al regelmatig op marktplaats en verschillende facebooksites gestaan maar ik raakte het aan de straatstenen niet kwijt. In 2 jaar nog geen 50 euro verkocht.

En nu heb ik in 5 dagen tijd al voor ruim 250 euro verkocht *\o/*

Veel Fransen die meerdere kledingstukken willen kopen. Om 1 of andere reden zijn ze gek op h&m, zeeman en c&a kleding, zelfs als erbij staat dat er een vlekje of gaatje in zit :')