Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Zonnetje81 schreef:Maar al zijn er stoelen leeg. In een bios of vliegtuig moet je toch voor elkaar doorlopen en passeren. Erg dicht langs elkaar heen. Dus geen idee hoe dit allemaal moet.
Boarden per rij en dan van achter naar voren werken. Dus langer de tijd nemen om te boarden.
Autumnn schreef:Verwachten jullie dat reizen in september wel weer kan. Of, anders gezegd, vanaf wanneer verwachten jullie dat er weer gevlogen kan worden?
verootjoo schreef:Vliegen voor de elite vind ik nog niet zo’n gek idee milieutechnisch.
Het was toch al van de zotte dat je voor een paar tientjes binnen Europa kan vliegen?
verootjoo schreef:Vliegen voor de elite vind ik nog niet zo’n gek idee milieutechnisch.
Het was toch al van de zotte dat je voor een paar tientjes binnen Europa kan vliegen?
germie schreef:Als vliegen voor de elite wordt vallen veel dingen om. Die economy class is iets wat echt gewoon een blijvertje is. Het is niet alleen het vliegen naar een bestemming, maar het zijn ook de hotels die er op ingericht zijn, enz.
Misschien dat binnen Europa de trein een alternatief wordt, maar die zal dan toch goedkoper moeten worden. Een ander punt is dat je bij veel vliegvelden die net buiten een stad liggen je gewoon een auto kunt huren en treinen vaak tot in de stad gaan. Je moet dan dus een station met een autoverhuur gaan krijgen. Dus een train-drive.
Maar ook nu blijkt dat die 1.5m gewoon niet haalbaar is en dus kunnen we dat beter z.s.m. in de kast gaan zetten.
lenaa_tje schreef:verootjoo schreef:Vliegen voor de elite vind ik nog niet zo’n gek idee milieutechnisch.
Van de term vliegen voor de elite word ik wel kriegelig. Er gaan in Nederland nog steeds heel veel mensen helemaal niet op vakantie ook niet in eigen land omdat ze dat niet kunnen betalen.
Is ook een hele andere discussie lijkt mij.
Cinderella schreef:Ik verwacht niks, maar ik hoop dat ik in september op vakantie kan. Maargoed, het moet wel kunnen natuurlijk. Gezondheid gaat voorop. (alvast even een disclaimer, voordat mensen hierover vallen)
Ann schreef:Germie, het is geen kwestie van vergeten, maar het is gewoon te risicovol dit jaar. Voor jezelf kun je wel risico's willen nemen, maar jouw beslissingen kunnen ook andere mensen ernstig benadelen qua gezondheid. Het is even niet anders momenteel. We moeten hier SAMEN doorheen zien te komen.
SusanH schreef:Ik zou het wel goed vinden als er voor vliegen meer betaald moet gaan worden straks. Prijzen die er waren klopten natuurlijk van geen kanten. En als straks alleen maar mensen met een bepaald budget het kunnen betalen, dan is dat maar zo. Er zijn ook dingen die ik best graag zou willen maar niet kan betalen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Maar ik begrijp dat ze gewoon op de oude voet door willen gaan, in plaats van dit als een wake up call te zien.