Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:12

Maar al zijn er stoelen leeg. In een bios of vliegtuig moet je toch voor elkaar doorlopen en passeren. Erg dicht langs elkaar heen. Dus geen idee hoe dit allemaal moet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:16

Zonnetje81 schreef:
Maar al zijn er stoelen leeg. In een bios of vliegtuig moet je toch voor elkaar doorlopen en passeren. Erg dicht langs elkaar heen. Dus geen idee hoe dit allemaal moet.

Boarden per rij en dan van achter naar voren werken. Dus langer de tijd nemen om te boarden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:17

En als iemand dan moet plassen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:18

purny schreef:
Zonnetje81 schreef:

Boarden per rij en dan van achter naar voren werken. Dus langer de tijd nemen om te boarden.

Ja maar als je naar de wc moet ofzo.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:37

LadyMadonna schreef:
En als iemand dan moet plassen?

Gewoon de hele vlucht ophouden, of van die chemisch toiletjes onder je stoel maken :') .
Nee geen idee, lijkt me niet heel logisch.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:52

Over Duitsland rijden is ongeveer drie uur om. We gaan het doen zoals Liza zegt: plassen en tanken bij Lille en gas erop. We hoeven maar net boven Breda te zijn.

Vía de Spaanse ambassade komen we heel wat ervaringen voorbij en met die formulieren worden veel problemen voorkomen.

Esmee zou alleen van Madrid kunnen vliegen, maar dat is wel heel ver om.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:23

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:39

Autumnn schreef:
Verwachten jullie dat reizen in september wel weer kan. Of, anders gezegd, vanaf wanneer verwachten jullie dat er weer gevlogen kan worden?

Ik heb het verhaal gehoord dat het aannemelijk is dat vliegen en uiteten gaan weer voor de 'rijken' wordt ivm de 1,5 meter. En dat we ons nog wel 1 a 2 jaar ons moeten instellen op de 1,5 meter samenleving..

Na dit verhaal heb ik mijn najaar plannen ook maar even in de koelkast gezet. -O-

Edit: zie dit artikel bijvoorbeeld https://m.hln.be/nieuws/buitenland/iata-topman-tijd-van-goedkoop-vliegen-is-voorbij~adebd5b8/

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:48

Dat dacht ik vandaag ook al. Wordt weer een elite iets.....vakantie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 00:18

Ik heb wel goede ervaring met Schiphol Lang Parkeren.
Ik heb van de week gebeld en ik heb mijn reeds betaalde parkeerplek terug gestort gekregen. Heel snel !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 00:33

Ik probeer me nog niet te veel zorgen te maken over de prijs van vliegtickets etc. De een zegt dif. de ander zegt dat. Ik denk dat het voor een heel groot aantal landen dalijk hun compleet de kop gaat kosten als zij tot volgend jaar zomer geen toeristen kunnen ontvangen. Dat is niet tegen te houden. Ik verwacht dus ook dat het niet tot die periode gesloten blijft.

Ik denk dat we kunnen verwachten dat vakantie dit jaar niets wordt maar volgend jaar wel. Ik hoop alleen dat ik mijn familie in Engeland nog kan gaan bezoeken, zeker nu mijn schoonzus wederom zwanger is en ik mijn nichtje van 1.5 al ruim een half jaar niet heb gezien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:08

Vliegen voor de elite vind ik nog niet zo’n gek idee milieutechnisch.
Het was toch al van de zotte dat je voor een paar tientjes binnen Europa kan vliegen? :\

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:22

Als vliegen voor de elite wordt vallen veel dingen om. Die economy class is iets wat echt gewoon een blijvertje is. Het is niet alleen het vliegen naar een bestemming, maar het zijn ook de hotels die er op ingericht zijn, enz. Ze doen nu alleen enorm moeilijk. Alsof iedereen besmet is. Nou, ik ben nog steeds niet bang voor deze onzin.
Misschien dat binnen Europa de trein een alternatief wordt, maar die zal dan toch goedkoper moeten worden. Een ander punt is dat je bij veel vliegvelden die net buiten een stad liggen je gewoon een auto kunt huren en treinen vaak tot in de stad gaan. Je moet dan dus een station met een autoverhuur gaan krijgen. Dus een train-drive.

Maar ook nu blijkt dat die 1.5m gewoon niet haalbaar is en dus kunnen we dat beter z.s.m. in de kast gaan zetten. Ik ga echt niet achter plexiglas eten.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-05-20 07:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:25

verootjoo schreef:
Het was toch al van de zotte dat je voor een paar tientjes binnen Europa kan vliegen? :

Van de term vliegen voor de elite word ik wel kriegelig. Er gaan in Nederland nog steeds heel veel mensen helemaal niet op vakantie ook niet in eigen land omdat ze dat niet kunnen betalen.
Is ook een hele andere discussie lijkt mij.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:28

verootjoo schreef:
Het was toch al van de zotte dat je voor een paar tientjes binnen Europa kan vliegen? :

Ik hoor/lees de laatste tijd nogal vaak de term ''de elite''. Ook in complottheorie kringen erg veel gebruikt.
Maar wie is ''de elite''. Het is zo'n vaag begrip, mar het bekt zeker lekker in de media. Eerlijk gezegd kan ik er niks mee

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:30

germie schreef:
Als vliegen voor de elite wordt vallen veel dingen om. Die economy class is iets wat echt gewoon een blijvertje is. Het is niet alleen het vliegen naar een bestemming, maar het zijn ook de hotels die er op ingericht zijn, enz.
Misschien dat binnen Europa de trein een alternatief wordt, maar die zal dan toch goedkoper moeten worden. Een ander punt is dat je bij veel vliegvelden die net buiten een stad liggen je gewoon een auto kunt huren en treinen vaak tot in de stad gaan. Je moet dan dus een station met een autoverhuur gaan krijgen. Dus een train-drive.

Maar ook nu blijkt dat die 1.5m gewoon niet haalbaar is en dus kunnen we dat beter z.s.m. in de kast gaan zetten.

Ik ben idd zeker voor een beter treinnetwerk in Europa en passende prijzen. De internationale trein is duurrrr, als ze daar subsidie op doen en de vliegtickets duurder maken wordt de trein steeds normaler.
lenaa_tje schreef:
verootjoo schreef:

Van de term vliegen voor de elite word ik wel kriegelig. Er gaan in Nederland nog steeds heel veel mensen helemaal niet op vakantie ook niet in eigen land omdat ze dat niet kunnen betalen.
Is ook een hele andere discussie lijkt mij.

Dat heeft er toch niks mee te maken dat andere mensen helemaal niet op vakantie kunnen :?
Ik vind het gewoon belachelijk dat je voor 2 tientjes naar zuid Spanje kan vliegen. Zorg voor een treinnetwerk...

Sorry dat ik elite gebruik hoor, bedoel er niks mee en behoor er zelf ook in verste verte niet toe :')

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:32

Cinderella schreef:
Ik verwacht niks, maar ik hoop dat ik in september op vakantie kan. Maargoed, het moet wel kunnen natuurlijk. Gezondheid gaat voorop. (alvast even een disclaimer, voordat mensen hierover vallen :) )

mee eens, ik verwacht helemaal niks, er is nog geen zinnig woord over te zeggen. We zien wel wat het wordt, kun je ook niet teleurgesteld worden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 07:46

Ann schreef:
Germie, het is geen kwestie van vergeten, maar het is gewoon te risicovol dit jaar. Voor jezelf kun je wel risico's willen nemen, maar jouw beslissingen kunnen ook andere mensen ernstig benadelen qua gezondheid. Het is even niet anders momenteel. We moeten hier SAMEN doorheen zien te komen.

Het begrip SAMEN heeft voor Germie een andere waarde dan de meeste anderen hier. Ik snap je reactie, maar die komt niet over ben ik bang.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:02

Onze midweekje volgende week is ook definitief geannuleerd. Was al niet van plan om te gaan maar vind het wel fijn dat het nu door de organisatie afgezegd is. Hopen op een voucher en dan maar weer opnieuw boeken.

Die 2 negatievelingen moet je niet op willen reageren. Die hebben het glas half leeg en alles is heel zwaar poedersuiker. Een gezond lijf en gezonde naasten stellen niet veel voor. Zwart/wit kijkers zitten overal. Jammer dat ze er zo in blijven hangen maakt deze periode inderdaad alleen maar ellendiger.

Ik heb genoten de laatste weken ben nog nooit zoveel met mijn kids samen geweest sinds ze naar school gaan. Die quality time had ik anders nooit gehad. Ik heb mijn enkel 6 wkn geleden gebroken dus kan ook nergens heen.

MoniqueT Gefeliciteerd met je kleindochter en wat fijn dat jullie nu kunnen reizen.

Verschrikkelijk als je van je familie gescheiden bent en ze nu dus misschien een hele lange tijd niet kunt zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:04

verootjoo schreef:

Dat kan alweer helaas. Met Wizz Air kun je vanaf vandaag weer voor een paar tientjes op en neer naar Wenen. Geen idee waarom je dat nu zou willen, maar het kan wel.

KLM vloog nog op Wenen om mensen te repatriëren, dus het is niet zo dat er mensen vast zitten ofzo.

Ik had bij RTL gehoord of gelezen, dat de kosten voor zo'n luchtvaartmaatschappij ongeveer gelijk blijven als de vliegtuigen stil staan, dus dat ze daarom maar weer beginnen. Dus er vliegen straks weer meer bijna lege vliegtuigen boven Europa. Ik vind dat heel erg :\ .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:10

Ik zou het wel goed vinden als er voor vliegen meer betaald moet gaan worden straks. Prijzen die er waren klopten natuurlijk van geen kanten. En als straks alleen maar mensen met een bepaald budget het kunnen betalen, dan is dat maar zo. Er zijn ook dingen die ik best graag zou willen maar niet kan betalen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Maar ik begrijp dat ze gewoon op de oude voet door willen gaan, in plaats van dit als een wake up call te zien.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:11

Wizzair vliegt op wel meer bestemmingen vanaf Eindhoven. Dit is het vluchtschema voor vandaag.
Gisteren was er overigens ook een vlucht naar Budapest.

Maar maak je niet te veel illusies. In ieder geval in Oostenrijk moet je ter plekke 14 dagen in thuisquarantaine. Het linkje postte ik twee pagina's geleden. Even leuk een stedentripje doen? Hoe dan? ;-)

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:14

Ik hoop echt niet dat vliegen veel duurder word, denk dat ze uiteindelijk ook meer zullen verdienen met meer vliegtuigen en het kwijt kunnen van meer passagiers en dan aangepaste ruimte maar dat is dan weer slecht voor het milieu.

Ik heb jaren gespaard voor een droomreis,het zou slim zijn om het geld deels te gebruiken voor de tijd waarin we weinig /geen werk hebben, maar we leven maar één keer en je weet nooit voor hoelang.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:15

SusanH schreef:
Ik zou het wel goed vinden als er voor vliegen meer betaald moet gaan worden straks. Prijzen die er waren klopten natuurlijk van geen kanten. En als straks alleen maar mensen met een bepaald budget het kunnen betalen, dan is dat maar zo. Er zijn ook dingen die ik best graag zou willen maar niet kan betalen. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Maar ik begrijp dat ze gewoon op de oude voet door willen gaan, in plaats van dit als een wake up call te zien.

Tussen een paar tientjes en de elite zit ook nog wel een verschil.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:16

Ik gebruik het woord elite nergens?