[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:26

Mijn moeder werkt voor een fysiopraktijk, dus contactberoep, maar terwijl de tandartsen en botoxpraktijken weer van start mogen, mogen hun nog steeds niet open. Ze hebben zoveel patiënten die door een ziekte die ze hebben die zorg nodig hebben, maar nu gewoon niet kunnen krijgen waardoor ze zo snel achteruit gaan -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:28

Whale schreef:
Mijn moeder werkt voor een fysiopraktijk, dus contactberoep, maar terwijl de tandartsen en botoxpraktijken weer van start mogen, mogen hun nog steeds niet open. Ze hebben zoveel patiënten die door een ziekte die ze hebben die zorg nodig hebben, maar nu gewoon niet kunnen krijgen waardoor ze zo snel achteruit gaan -O-

Er gaat wel echt iets mis in het toewijzen van wat open mag en wat niet... Een fysiotherapeut lijkt me een heel stuk meer van belang voor de gezondheid dan een botoxpraktijk :').

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:29

Echt Whale? Wij mogen als podo volgende week weer langzaam beginnen met opstarten. Volgens de beroepsvereniging zijn wij paramedisch contactberoep en vallen we dus in een andere groep dan de 'gewone' contactberoepen zoals nagelstylistes en kappers. Maar ik blijf het allemaal maar vaag vinden waarom het een wel en het ander niet.
Ben wel benieuwd wat voor maatregelen we moeten nemen... Dat is het enige wat ik moeilijk vind. Ik wil niet iedereen als vies gaan behandelen, daar heb ik serieus moeite mee.

Op mijn scherm leek ie ook paars LM. Maar nog steeds een cool ding! <3 Snap echt dat je gefrustreerd bent, t is ronduit poedersuiker

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:33

_San87_ schreef:
Whale schreef:

Er gaat wel echt iets mis in het toewijzen van wat open mag en wat niet... Een fysiotherapeut lijkt me een heel stuk meer van belang voor de gezondheid dan een botoxpraktijk :').

Ja echt bizar. Haar baas is ook echt woedend en zou het liefst de deuren gewoon weer opengooien, maar tja, dan ben je natuurlijk ook de sjaak als ze erachter komen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:33

Eh mensen, zullen we hier geen vervelende discussie over "wij" en "zij" van maken? En ook geen gescheld op de regering? Dit topic is bedoeld om moraal en moreel tijdens deze nare tijden hoog te houden. De sfeer was hier tot nu toe prima, maar zo gaat het de verkeerde kant op.

Ik blijf doorzwoegen met mijn dissertatie. Een groot probleem is dat de stof zoveel moeilijker en omvangrijker is dan bij mijn afstudeerscriptie. Die laatste heb ik, toen het verhaal eenmaal in mijn hoofd zat, in een paar dagen uitgeschreven. Hier zie ik gewoon niet het complete verhaal voor me: ik moet een schets maken en die dan dag voor dag, stukje bij beetje uitwerken. En niet te vergeten: misschien heb ik nog wel twintig boeken te lezen, bladmuziek niet meegerekend. Ja, het komt heus wel af, maar het eind is niet bepaald in zicht en dat maakt het niet gemakkelijker...

Tussendoor blijf ik bezig met componeren. Mijn derde coronabagatel, voor klarinet, is intussen klaar. Van dat eerste stuk, voor cello, heeft een vriendin intussen een versie op YouTube gezet. Zoals ze zelf al aangeeft, speelt ze nog niet perfect wat er staat... ik schijn erg moeilijk te componeren. :) Maar ik ben al zeer verguld dat iemand mijn muziek online zet, dus dat wil ik jullie niet onthouden.

(Je hoeft het niet mooi te vinden. Modern klassiek is niet iedereens ding, en als componist blijf ik een amateur.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:37

Vervelende discussie?

Dacht dat je hier ook je ei ff kwijt kon, maar ok... :evaw:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:40

LadyMadonna schreef:
Vervelende discussie?

Ik snap t ook niet helemaal... Ik heb hier ook vaak genoeg gezeurd dat ik t zo lastig vind allemaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:43

Ik heb trouwens enorm last van uitstelgedrag. Ik wil al een paar dagen aan een tekening beginnen, maar ik heb gewoon geen zin :'). Of zo. Ik word moe van mezelf.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:51

_San87_ schreef:
LadyMadonna schreef:
Vervelende discussie?

Ik snap t ook niet helemaal... Ik heb hier ook vaak genoeg gezeurd dat ik t zo lastig vind allemaal.

Het is één ding als je klaagt over hoe lastig dit allemaal is. Daar zijn we het allemaal wel over eens. Het is heel wat anders als je gaat afgeven op de Belgen (m.a.w. "wij zijn beter dan zij") of op de regering. Jullie weten best dat dat soort discussies, zeker online, nooit leuk aflopen.

Dit topic heet "thuiszijn en bezigheden" en tot nu toe ging het daar ook over. Het lijkt me niet te veel gevraagd om politieke discussies e.d. voor andere topics te bewaren. Het was hier echt een feelgood-topic: niet een topic waarin narigheid onder de mat werd geschoven, wel een topic waarin iedereen zich inspande om wat aan die situatie te doen en elkaar daarbij inspireerde.

En verder hoeft er van mij niemand weg, dat weten jullie heel goed.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:52

Maar waar zie jij een politieke discussie? Alleen dat mensen balen dat hun bedrijf nóg niet open mag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:22

_San87_ schreef:
Whale schreef:

Ik weet sinds kort dat er ook mensen zijn die botox e.d. gebruiken voor zaken als migraine...

Maar ik begrijp de verwarring… :j

Ondanks dat ik van mening ben dat iedereen hier z'n ei kwijt moet kunnen (blijf dat zeker doen!) kan ik musicoloq wel vinden in het wij/zij verhaal… Niet het idee dat het topic lijdt onder het ei kwijt kunnen van deze of gene. Maar het is wel belangrijk dat we niet verbitterd raken door het wij/zij onderscheid dat door frustratie makkelijk gemaakt wordt. Gelukkig is dat nog niet aan de orde, wel iets om in ons achterhoofd te houden :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:14

Ik denk dat dat ook veel makkelijker gezegd is als je niet in grensgebied tussen 2 landen in woont. Anyway, het was niet negatief bedoeld of om een discussie op gang te brengen, absoluut niet, zo ben ik niet. Maar inderdaad, af en toe even frustratie eruit gooien werkt gewoon bewezen goed. En het is gewoon wat nu gebeurd hier. Maar goed, ben wel weg anders :?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:30

Gaaf geworden San, en wat een lieve vriend!

Whale schreef:
Amersfoort

Dan zijn wij 'buren'. :D

Ik was al een tijd bezig met zoeken naar een hondenhok, het zoeken lag nu op een heel laag pitje, eigenlijk gewoon helemaal niet door corona, maar gister toch weer even op marktplaats gekeken. En dan zie je hem ineens voor een leuke prijs, en ook nog eens vlakbij, staan. :):)
Reden van verkoop, hond ging er niet in. Ik denk, welke hond wel. :o Maar ik kocht hem niet voor de honden, stond nog geen 10 tellen....

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:44

Wat is dat kippenhok mooi geworden San :)

En dat vat, geweldig :D

Ik zelf kom België niet uit, mijn man wel voor werk en die neemt ook weleens een boodschap mee.
Hij is gelukkig wel voorzichtig omdat ik tot een risico groep behoor.

Als grensstreek bewoners is het soms best lastig, mijn paarden staan een paar honderd meter van de grens en ik kan dus niet naar ze toe.

Vriendin werkt nu van huis uit want die zit in thuis isolatie omdat haar man waarschijnlijk corona heeft.
Normaal ging zij ook in Nederland werken.

Normaal zijn de grenzen hier vrijwel niet bestaand en nu zijn we opeens afgesneden van heel veel wat normaal zo vanzelfsprekend was.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:55

Oh die kat! Ze zijn ook allemaal hetzelfde _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:02

Katten… :roll:

Ik heb vanochtend de was buiten gehangen… Al snel m'n rijbroek weer er af gehaald… In de hoop dat de rest dan wel droog werd… Not...
Dus ik mocht net ook nog dweilen omdat er allemaal modder onder mijn slippers bleef hangen…

Dat mooie weer went snel… :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:10

Haha! Soms zijn ze gelukkig wel voorspelbaar :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:12

Mijn tuin is er blij mee, niet al mijn planten konden goed tegen de droogte helaas. Met mijn fracturen kon ik ze geen water geven helaas.

Kip in voortuin heeft nu ook 7 kinderen, nu dus 14 kuikens uit het ei gekropen. Duimen dat er veel hennen bij zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:14

Wat water geven vind ik het ook wel fijn :)

Maar mijn was is natter van dan aan de lijn gekomen… Maar dat zal ook een stuk eigenwijsheid zijn :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:33

Wat een mega cool hok Jis! Geweldig die kat ook, die van mij zouden er ook meteen in zitten denk ik.

Haha dat zou mij ook gebeuren Janine.

Dat is het ook Percy, als je zo dicht bij twee grenzen woont dan is dat net zo normaal als een provincie grens. En dat moddergegooi begint nu wel te frustreren, en het geldt natuurlijk nooit voor iedereen.

Mijn tuin is ook blij met de regen, ik iets minder :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:41

Ik vind het ook gewoon gelijk koud :brr:

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:08

Ik word zelf nooit heel blij van te lang mooi en warm weer achter elkaar. Je weet dat de natuur er zo aan gaat en dan kan ik niet meer zo voluit genieten. Dus van mij mag deze regen best vallen. Maar dan wel zoveel mogelijk 's nachts, want wat Janine zegt is ook waar: aan mooi weer raak je snel gewend...

Het weer van de komende dagen heeft nóg een (haha) zonnige kant: je moest al zoveel mogelijk binnen blijven, en nu word je daarbij geholpen. Je denkt nu dus ook niet: oliebol, normaal had ik nu een barbecue gehouden / op het strand gelegen / een dagje Efteling gedaan.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:16

Mwah, ik lig sowieso nooit op het strand of ga naar de Efteling _O-

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:28

Whale schreef:
Mwah, ik lig sowieso nooit op het strand of ga naar de Efteling _O-

Ik ook niet, en ik heb ook geen barbecue. Dus voor mij valt het sowieso allemaal wel mee. :) Maar ook ik denk nu minder snel: "ik kan gaan schrijven, maar ik kan ook een wandelingetje door de omgeving maken." (Misschien kom ik nu nog meer beweging tekort, maar dat even terzijde...)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:30

Wandelen doe ik nu wel meer, ieder geval elke dag 1 wandeling van drie kwartier tot een uur.

Maar niet wanneer het regent :+