Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:10

Ik heb workhorse ooit gekocht op 33€ verkocht op 23€ en later nog pluk op 15€
Staat nu rond de 3€ :') aub

Dus nieuwelingen dat kan er gebeuren

Expert…wat is een expert…ook kundige mensen zitten er naast.
Uiteindelijk is beleggen iets heel persoonlijk …je kiest bedrijven waar jij wat in ziet.

Wil je niet gelijk hele pillen lezen maar kleine plukjes kopen zou ik gewoon beginnen met AEX of midkap fonds te kopen..solide bedrijven die nog wel jaren blijven.
Zou niet in de trending stock today gaan zitten.

Mijn giro…. Kom er eerlijk vooruit duizenden euro’s eraf ….. twijfel om toch ASMI even van de hand te doen.
Heb alles wel,voor long positie maar dat gedaal vind ik toch niet zo fijn.
Besi wilde ik verkopen maar die schijnt verborgen parel van 2022 te zijn….en dan denk ik ja ….zal toch niet hè

Doubtless

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:18

Experts in mijn omgeving mijd ik :')
In mijn ervaring zijn dat mensen die voornamelijk hard roepen maar niks weten. Ik geef vrienden/familie ook geen advies, alleen m'n man tik ik af en toe aan met een tip :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:21

Hier is het vandaag weer wat gestegen (maar niet heel veel :)) )

Alles wat zakt zou ik gewoon aanhouden. Als je in ieder geval vertrouwen in het bedrijf hebt en niet verwacht dat het van nu af aan alleen nog maar omlaag zal gaan :Y) Zo'n dip kan zich heel snel weer herstellen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:24

Hier is alles een stukje verder gezakt dus heb maar wat dingen in de uitverkoop gekocht :P

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:07

Oke op advies van mijn baas ( die er wel veel van af weet) heb ik net voor €100 bitcoin gekocht of dit goed is weet ik nog niet. maar ze gaf aan dat als ik wilde beginnen vandaag wel echt de beste tijd is, iets met vanavond in Amerika die de koers weer gaat bepalen maar ik onthoud wel dat wat ik er op zet ik eigenlijk gewoon kwijt ben.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:39

Ik kom even half dit topic binnenvallen! Ik ben al lange tijd half geïnteresseerd in beleggen, maar mede in de vorm van crypto. Nu is dat vanwege mijn vriendengroep die hier actief mee bezig is. Het ding is alleen: ik sta niet achter de manier hoe crypto het milieu belast en zit ethisch gezien dus niet helemaal op één lijn met deze manier van handelen en beleggen.

Nu vraag ik me af: zijn er mensen hier die rekening houden met het milieu tijdens het beleggen? En in wat voor zaken beleggen jullie dan?

Overigens is de reden dat ik wil starten met beleggen eigenlijk vooral dat ik hoop genoeg te verdienen zodat ik mijn studieschuld (op de lange termijn) wat kan inperken. Mochten daar ook ervaringen mee zijn, hoor ik het graag. :o :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 18:43

Ashleytjuhh schreef:
Oke op advies van mijn baas ( die er wel veel van af weet) heb ik net voor €100 bitcoin gekocht of dit goed is weet ik nog niet. maar ze gaf aan dat als ik wilde beginnen vandaag wel echt de beste tijd is, iets met vanavond in Amerika die de koers weer gaat bepalen maar ik onthoud wel dat wat ik er op zet ik eigenlijk gewoon kwijt ben.

Koop geen dingen waar je geen verstand van hebt. Ook niet op advies van anderen.

Hiraeth, ik houd er niet bewust rekening mee, er zijn echter wel bijvoorbeeld duurzame ETF's die alleen investeren in duurzame bedrijven, bijvoorbeeld deze:

iShares MSCI World ESG Enhanced UCITS ETF (sidenote: goed rendement trouwens vorig jaar)

Maar daarvoor kan je het best even het internet rondstruinen welke je dan graag wil hebben en welke relatief de laagste kosten heeft, of een afspraak bij je bank maken om te kijken of zij een duurzaam beleggingsprofiel hebben mocht je het willen laten doen, of bijvoorbeeld via meesman: https://www.meesman.nl/onze-fondsen/duurzaam-beleggen/

Zit je in het oude of het nieuwe stelsel met je studieschuld? Indien mogelijk zou ik hem zo traag mogelijk aflossen en het aflossen maximaal uitstellen. Je kunt het geld dat je dan maandelijks spaart inderdaad beleggen om te proberen er over de looptijd meer rendement te halen.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:32

Hiraeth schreef:
Ik kom even half dit topic binnenvallen! Ik ben al lange tijd half geïnteresseerd in beleggen, maar mede in de vorm van crypto. Nu is dat vanwege mijn vriendengroep die hier actief mee bezig is. Het ding is alleen: ik sta niet achter de manier hoe crypto het milieu belast en zit ethisch gezien dus niet helemaal op één lijn met deze manier van handelen en beleggen.

Nu vraag ik me af: zijn er mensen hier die rekening houden met het milieu tijdens het beleggen? En in wat voor zaken beleggen jullie dan?

Overigens is de reden dat ik wil starten met beleggen eigenlijk vooral dat ik hoop genoeg te verdienen zodat ik mijn studieschuld (op de lange termijn) wat kan inperken. Mochten daar ook ervaringen mee zijn, hoor ik het graag. :o :D

Er zijn zeker mensen die dit doen! Er zijn ook een aantal banken die duurzame beleggingsfondsen als producten verkopen. ASN is daar de koploper in. Robeco is er ook al een aantal jaar mee bezig, die gebruiken hun Rolinco fonds hier met name voor, al is Rolinco wel meer toekomstgericht i.p.v. gericht op duurzaamheid.

Ik moet zeggen dat ik me er wel steeds bewuster van word. Ik beleg in een aantal aandelen waar sommigen ethische bezwaren tegen hebben, en ik merk dat ik het ook steeds onprettiger begin te vinden. Sinds het conflict Rusland/Oekraïne oplaait stijgen die aandelen als een malle, terwijl de markt zich in een rollercoaster bevindt. Dat heeft me wel verder aan het denken gezet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:37

Wij beleggen o.a. in 'groene' ETFs, die bijvoorbeeld inzetten op hernieuwbare energie. Fossiele energie blijf ik van weg.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 14:14

Ik meld me hier :)
Vandaag begonnen met beleggen in indexfondsen.

Plan is om iedere maand 10% van mijn nettoloon in te leggen en een langere tijd vast te houden (minimaal 15 jaar). Die 10% spaar ik nu ook, maar dat brengt niks :+

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:07

gisteren weer eens iets anders geprobeerd...via 500Plus US tech 100 gekocht en nog geen uur later verkocht met € 100,00 winst. Dan is zo'n hefboom wel leuk.
zou leuk zijn als je dit dagelijks zou kunnen doen :$ haha maar dat is natuurlijk niet haalbaar... in ieder geval niet met mijn kennis en vrije tijd :D

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:08

996981 schreef:
Ik meld me hier :)
Vandaag begonnen met beleggen in indexfondsen.

Plan is om iedere maand 10% van mijn nettoloon in te leggen en een langere tijd vast te houden (minimaal 15 jaar). Die 10% spaar ik nu ook, maar dat brengt niks :+

leuk! hoop dat het later wat opbrengt! en idd nu krijg je er ook niets voor terug

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:59

Hoe hebben jullie allemaal de maand afgesloten? Is het toch nog iets gestegen bij de mensen die in de min stonden?

Wij hadden tegen het eind van de maand even een dipje, maar de laatste paar dagen schoot het weer omhoog en we hadden afgelopen maand onze recordmaand sinds we begonnen zijn, dus dat was wel leuk!
Nu hopen dat het blijft stijgen. We hebben redelijk veel Alibaba aandelen, en de cijfers komen een dezer dagen uit, dus ik ben benieuwd of die eindelijk eens goed omhoog gaat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:46

Ali twijfel ik om in te stappen en dan na cijfers verkopen

Ik heb geen idee of ik geplust heb
Denk het niet

Heb alle opties verkocht met kleine winstjes en verder is bv DSM in de plus maar wel verlies van 1500€ tov nov

Microsoft
IMCD

zijn flink gekelderd dus ik twijfel bijkopen is nog steeds lager dan mijn aankoop koers

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:06

heb veel van mijn winst in moeten leveren in december en januari... nu pas weer een beetje aan het opkrabbelen.
Beleg ook alleen nog maar met winst en ga niet opnieuw investeren.
Wie weet als er weer een nieuw virus wordt geconstateerd en alles weer crashed, wat dat betreft heeft Corona mij in ieder geval iets positiefs opgeleverd :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:51

Januari was geen goede maand, maar februari start top! Ik had een financiële meevaller, dus heb vandaag extra geld gestopt in ASML, S&P 500 en iShares AEX.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:11

Ik heb in januari op minus 12 procent gestaan.
De maand afgesloten op minus 6,8 procent.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:05

Het is verdacht stil hier :Y)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:17

:D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:27

Ik ben wel benieuwd hoe iedereen er op dit moment in staat..

Heb zelf een beetje de neiging om alles er af te halen :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:31

Naath86 schreef:

Staat bij jou alles zo groen dan :D?
Ik ga deze maand lekker bijkopen. Komt goed komt goed.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 11:31

Wij hebben het slechtste aandeel op de hele markt gekocht op het hoogtepunt dus wij treuren hier al een tijdje om.. :+

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:44

De winst die ik had is grotendeels verdampt haha.

Ik zit erin voor de long run. Dus ik blijf gewoon lekker iedere maand kopen volgens plan. Gaat uiteindelijk vast wel weer eens omhoog. Het geld heb ik ook niet meteen nodig. Ook heb ik er geen tonnen in zitten dus voor het gevoel valt het dan wel mee. Kan mij voorstellen dat als je investeringsbedrag groter is het relatief/psychisch meer pijn doet.

Maar in de rode cijfers verkopen is volgens mij altijd een slecht idee. Kan je het net zo goed laten staan.

Ketly schreef:
Wij hebben het slechtste aandeel op de hele markt gekocht op het hoogtepunt dus wij treuren hier al een tijdje om.. :+

Mijn vriend had voor de fun virgin galactic gekocht een paar stuks een tijd terug toen ze hun eerste vlucht buiten de dampkring gingen uitvoeren. Ik zei het hem nog zo dat dat niet slim was en hij heeft nu spijt haha. :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:54

Kort geleden hadden wij nog het toppunt sinds het begin van onze beleggingen bereikt, en nu is het helaas weer wat aan het zakken. Gelukkig staan we nog steeds flink in de plus sinds begin dit jaar.
Verkopen doen we ook niet, ook al staan we met veel aandelen leuk in de plus. Wel bijkopen, maar we hebben nog geen echte koopjes gevonden.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:15

Doubtless schreef:
Naath86 schreef:

Staat bij jou alles zo groen dan :D?
Ik ga deze maand lekker bijkopen. Komt goed komt goed.

Nou ik heb nu nog op het meeste winst, ben bang dat dit grotendeels gaat verdampen!

We hebben ook een deel bij de Rabobank lopen, hebben we nu nog 12% rendement op. Was in december nog bijna 20%! Ja laten we dat nu gewoon doorlopen, of gaan we het opnemen... Het verdampt nu wel erg hard..