Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:15

Ik kreeg gisteravond laat een bericht van onze directeur. Het kantoor is per direct dicht. Tot gisteren waren er een paar mensen die toch aanwezig waren, maar ook die moeten nu thuis aan de slag.

Het is een geruststellende gedachte.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:15

The_Cat schreef:
LWDaisy schreef:
Samengevat in BE:

[ [url=m/wAuasg.png]Afbeelding[/url] ]

Stomme foto die alles uit zijn context haalt. Je mag gaan joggen, alleen of met mensen die onder hetzelfde dak wonen, NIET met vrienden. Fabrieken mogen enkel open blijven indien ze de minimale regels van afstand kunnen respecteren, kunnen ze dat niet moeten ze sluiten. Ik zie de laatste dagen veel van deze domme dingen voorbij komen. Onze regering begint eindelijk zijn verantwoordelijkheid te nemen en nog heb je van die klagers :roll:

Natuurlijk klaag ik, want ik wordt door mijn werkgever uit totaal niet beschermd.
De kapper is nog steeds open. De markt gaat vanochtend ook gewoon door.
Je mag je enkel verplaatsen voor dingen die noodzakelijk zijn, maar ik mag wel gezellig gaan wandelen. Als ik alleen zou wonen, mag ik wel met vrienden gaan joggen.

Belachelijk vind ik het.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:16

Poeky schreef:
Laurievc schreef:
Ik werk als Belg in NL. Na de maatregelen die België gisteren genomen heeft, is het voor mij nog toegelaten om 'in het buitenland' te werken?

Ik kan nergens iets vinden dat het niet zou mogen, maar mijn werkgever wilt het graag zeker weten. Misschien heeft iemand van jullie een idee? :+

Enkel essentiële reizen naar het buitenland zijn nog toegestaan. Indien het volgens jouw werkgever essentieel is dat jij nog naar je werk gaat, en dit absoluut niet via telewerk mogelijk is, vermoed ik dat je nog kan gaan. Telewerk wordt echter ten stelligste aangeraden.

Kleine noot: dit is enkel op de regels in België gebaseerd, die in Nederland ben ik niet van op de hoogte.
Ja, het is een ruitershop dus telewerk is helaas niet mogelijk... Sta wel minimaal ingepland maar toch. Infolijn geraak ik tot op heden niet bij binnen dus durf het ook niet zeggen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:17

Hier zitten de groenwerkers ook gewoon dicht bij elkaar te geinen in de pauze en grapjes maken in de trend van ah mag ik een hapje van jou broodje virus :n hun schaftkeet staat pal achter mijn tuin al een paar dagen dus ik krijg alles mee. Ik geloof dat ie vandaag weer verkast *\o/* en van meer mensen hoor en lees ik dat ze het alleen maar lollig vinden alle heisa. 8)7
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-03-20 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:18

Toch die kapper hè... mijn schoonmoeder heeft een watergolf en gaat elke week. Nu had ze door omstandigheden een week over geslagen en ze liep echt voor schand...
Veel oudere mensen (dames) kunnen hun haar ook niet zelf doen.

Ze had wel haar rollers opgezocht, moet ik me maar eens in verdiepen hoe dat werkt zodat ik het straks eventueel kan doen

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:18

karuna schreef:
Hier zitten de groenwerkers ook gewoon dicht bij elkaar te geinen in de pauze en grapjes maken in de trend van ah mag ik een hapje van jou broodje virus :n en meer mensen hoor en lees ik dat ze het alleen maar lollig vinden alle heisa. 8)7

Ach, die zorgen zo voor het opbouwen van de groepsimmuniteit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:19

Ik mag per volgende week werken in en uit temperaturen van personeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:20

elnienjo schreef:
PSvanLot schreef:

Bovenaan elke pagina? In de openingspost lijkt me een goed idee.

Ik heb namelijk al verschillende mensen gezien die zich er aan ergeren.

Ik heb die persoon die al op foei gezet omdat ik dat gescrol kotsbeu ben. Ze zet dat maar in haar profiel, dan hoeven we het tenminste niet 100 keer opnieuw voorbij zien komen.

Er wordt hier zoveel geplaatst dat niet iedereen interessant vindt. We moeten allemaal scrollen. Het leven is keihard :(:)

Serieus: waarom nou een woord als 'kotsbeu' gebruiken? Zo onnodig. De sfeer is juist weer goed in dit topic.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:20

Marcella schreef:

In welke branche werk je?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:21

elnienjo schreef:
karuna schreef:
Hier zitten de groenwerkers ook gewoon dicht bij elkaar te geinen in de pauze en grapjes maken in de trend van ah mag ik een hapje van jou broodje virus :n en meer mensen hoor en lees ik dat ze het alleen maar lollig vinden alle heisa. 8)7

Even aanvulling gegeven ook. Maar de keet staat pal achter mijn tuin en hun stoelen tegen mijn achterschutting aan. Zou ik dus hoestend achter door de tuin lopen zit ik binnen de 1,5 meter. Ik vermijd dus achterste stuk tuin nu.
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-03-20 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:21

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:22

karuna schreef:
Hier zitten de groenwerkers ook gewoon dicht bij elkaar te geinen in de pauze en grapjes maken in de trend van ah mag ik een hapje van jou broodje virus :n hun schaftkeet staat pal achter mijn tuin al een paar dagen dus ik krijg alles mee. Ik geloof dat ie vandaag weer verkast *\o/* en van meer mensen hoor en lees ik dat ze het alleen maar lollig vinden alle heisa. 8)7

Maar aan de andere kant, hoeveel erger is dat dan kinderen die gewoon bij elkaar mogen spelen?
Elkaar aanraken met vieze zever handen.
Of de ouders die met hun kroost de ikea plat lopen (gelukkig nu gesloten)

mag

LWDaisy schreef:
[

Stomme foto die alles uit zijn context haalt. Je mag gaan joggen, alleen of met mensen die onder hetzelfde dak wonen, NIET met vrienden. Fabrieken mogen enkel open blijven indien ze de minimale regels van afstand kunnen respecteren, kunnen ze dat niet moeten ze sluiten. Ik zie de laatste dagen veel van deze domme dingen voorbij komen. Onze regering begint eindelijk zijn verantwoordelijkheid te nemen en nog heb je van die klagers :roll:

Natuurlijk klaag ik, want ik wordt door mijn werkgever uit totaal niet beschermd.
De kapper is nog steeds open. De markt gaat vanochtend ook gewoon door.
Je mag je enkel verplaatsen voor dingen die noodzakelijk zijn, maar ik mag wel gezellig gaan wandelen. Als ik alleen zou wonen, mag ik wel met vrienden gaan joggen.

Belachelijk vind ik het.

Hoe groot is de kans dat als je gaat wandelen waar weinig mensen zijn je besmet raakt? Hoe gezond is het om weken alleen maar binnen te blijven. Wandelen om wat gezonde buitenlucht op te doen lijkt me alleen maar goed (maar dus niet waar heel veel mensen samen zijn). Als je 1 vriend uitkiest om mee te gaan joggen is er weinig gevaar als die vriend ook alleen met jou gaat contact heeft. En ja eten moet je ook dus af en toe naar de winkel ook. Kapper kun je beter even niet naar toe gaan (maar ook dit is eigen keus, de regering zegt niet je moet naar de kapper)
Laatst bijgewerkt door mag op 18-03-20 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Morris schreef:
Marcella schreef:

In welke branche werk je?

Beveiliging

knollentuin

Waarom is het voor een groeo mensen zo belangrijk om onderuit te halen wat er in het begin of halverwege gezegd is door bv RIVM of voorlichters dat nu anders blijkt te zijn.
Je hoort vaak zat dat het hele verloop van dit virus niet exact te voorspellen is . Omdat het een nieuw virus is. Ze weten niks zeker . Dan kan iedereen wel roepen zie je wel ze hadden het fout !!! als een verloop anders wordt . Ik vind dat zo onredelijk. Ik ga ervan uit dat iedereen naar eer en geweten vermeld wat er bekend geworden is, als dat achteraf anders blijkt te zijn is het lekker makkelijk om te gillen dat ze maar wat roepen en er niks van bakken. Stop daar ajb mee.

Morris

Eens Marie-Anne, sommige woorden vind ik ook storend.
Laten we in gewoon Nederlands reageren en let op je woordkeuze.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:27

karuna schreef:
elnienjo schreef:

Even aanvulling gegeven ook. Maar de keet staat pal achter mijn tuin en hun stoelen tegen mijn achterschutting aan. Zou ik dus hoestend achter door de tuin lopen zit ik binnen de 1,5 meter. Ik vermijd dus achterste stuk tuin nu.

Maar je hebt het toch al?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:27

Voor hun veiligheid blijf ik er weg. Ik denk ook aan andere mensen, wil niemand besmetten. Gelukkig verkassen ze vandaag weer.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:29

karuna schreef:

Nou heel eerlijk grapjes kunnen ook een houding zijn. Hier maken we er grapjes over want meer dan dat kan je niet doen.
En ja ik zit binnen want ik hoest als een malle normaal had ik de huisarts gebeld en naar alle waarschijnlijkheid prednison gekregen maar ja.. ik wil mensen nu ook niet overbelasten.
Ik doe trouwens nog wel rondjes buiten wandelen maar nog geen mensen tegen gekomen.

kiki1976

knollentuin schreef:
Waarom is het voor een groeo mensen zo belangrijk om onderuit te halen wat er in het begin of halverwege gezegd is door bv RIVM of voorlichters dat nu anders blijkt te zijn.
Je hoort vaak zat dat het hele verloop van dit virus niet exact te voorspellen is . Omdat het een nieuw virus is. Ze weten niks zeker . Dan kan iedereen wel roepen zie je wel ze hadden het fout !!! als een verloop anders wordt . Ik vind dat zo onredelijk. Ik ga ervan uit dat iedereen naar eer en geweten vermeld wat er bekend geworden is, als dat achteraf anders blijkt te zijn is het lekker makkelijk om te gillen dat ze maar wat roepen en er niks van bakken. Stop daar ajb mee.

Mee eens. Kijk eens alleen al bij hoeveel mensen hun mening is bijgesteld van "ach is maar een griepje naar compleet gestoord hamsteren".
Inzichten kunnen veranderen, ook die van de rivm. Gelukkig maar overigens. Stel dat ze bleven vasthouden aan wat ze eerst dachten

karuna Grapjes erover maken is ook een manier om mee om te gaan. Doen wij hier thuis ook. Hoest/kucht er iemand bv een keertje dat zeggen we altijd "sorry corona light".
Of als dochterlief even moet knuffelen, nee mag niet 1.5 mtr afstand he. En dan knuffelen we gewoon. Ook een kus geven doen we hier gewoon. En dan grappen we ook, corona verspreiden.
Is een manier voor ons om mee om te gaan, houden soms wel van wat galgenhumor
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 18-03-20 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Justme_Lisaa

karuna schreef:
Voor hun veiligheid blijf ik er weg. Ik denk ook aan andere mensen, wil niemand besmetten. Gelukkig verkassen ze vandaag weer.

Je blijft er weg? Je blijft toch überhaupt gewoon thuis en alleen maar thuis, dus daar hoef je er dan toch niet druk om te maken? Want ook met een loopje of boodschapje kan de volgende de Sjaak zijn..

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:30

Petpa schreef:
Ik lees dat een mevrouw in Wijk aan Zee al 2 weken corona heeft.
Dit is nooit in het nieuws geweest, terwijl zij wel getest is.
Bijzonder!

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... voorstelle

Hier in de buurt is paar dagen terug een vrouw overleden die ook niet in het nieuws is geweest.
Ik zou zeggen gelukkig want die hele media heisa als je ziek bent zit je ook niet op te wachten.

Over dat ziek zijn, als je echt de griep krijgt, dus echt de griep, ben je ook enorm ziek.
Dan is 15 meter naar de wc toe ook een hele overlevingstocht.
Dan kun je echt niet veel anders dan op bed liggen. En zelfs water binnenhouden is al heel wat.
Heel anders dan met een verkoudheid waar je nog wel wat duf tv kunt kijken.

Ik zeg niet dat deze mevrouw zich niet ziek heeft gevoeld, maar niet heel veel mensen hebben echt de griep gehad als vergelijking.
Ik heb 'm 1 keer gehad en ik zeg nooit meer dat ik griep heb als ik zwaar verkouden met koorts ben.
Ook ik begrijp sindsdien waarom er mensen dood gaan aan de griep.
Voordat je daar van weer een beetje op de been bent ben je ook 2 weken verder.

Dus deze sensatie verhalen doen me niet zoveel eigenlijk.
Ze lag niet in het ziekenhuis dus was een mild geval.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:31

Ik blijf thuis maar heb het achterste stuk tuin vermeden. Ik hoest alweer als een malle en wil voorkomen dat ik hun aansteek. Dus social distening in eigen tuin. Als zij het niet doen, doe ik het wel.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:33

@ Belgische Bokkers; jullie grenzen zijn officieel nog open toch?

Ik kreeg bericht van mijn vriend dat er op vliegveld Luik gezegd is dat hij voor een werkverklaring moest gaan zorgen, maar lees nergens officiële berichten van gesloten Belgische grenzen?

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat er bij ons ook arbeidstijdverkorting plaats gaat vinden... Gemiddeld 1 dag per week minder werken vanaf nu, maar aangezien de supervisor dit verdeelt en ik 85% van mijn diensten alleen draai (meeste diensten hebben 2 import en 2 export op dienst) gok ik dat ik voornamelijk achter het net ga vissen :+
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 18-03-20 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:34

Ik moet over een paar dagen ook in Belgie zijn om een medicijn bij de apotheek op te halen. Dat zal toch wel mogen (met officieel doktersrecept)