Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:41

Citaat:
En dat in 2020.....
Hoogste tijd om het te leren dan. Niet om zwartgallig te doen, maar jij kunt ook morgen onder een bus komen. Ik heb zowel mannen als vrouwen volkomen hulpeloos gezien na overlijden of vertrek van partner, omdat ze bepaalde zaken altijd aan de ander overlieten. Zo onnodig.

Hij overleeft zonder moeite hoor :)
2 Pakken knor wereldgerecht, kijk op de pak wat erbij hoort.
Kant en klaar pizza
shoarma, friet en hij is de week wel door :D

Ik kook vers, zonder pakjes en zakjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:43

IHN schreef:
en niemand zietin hoe gek iedereen doet?? Moet iemand zich serieis 2 pagina's verantwoorden waarom de man mwegaat boodschappen doen? Doe toch es normaal

Zoals ik al zei:
Citaat:
Ik vind het ook storend hoor, met zijn tweeën boodschappen doen nu... Het is gewoon echt onhandig en lastig om anderhalve meter aan te houden als mensen dan bij elkaar blijven in zo'n gangpad in de supermarkt. Mensen letten ook minder goed op als ze met elkaar in gesprek zijn. Ik word er niet blij van.

Ik heb er last van, als ik er geen last van zou hebben, zou het me niet interesseren. Daarnaast kan ik er heel slecht tegen als er net gedaan wordt of een man alleen geen boodschappen kan doen.

germie

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:46

Mijn ouders doen ook gewoon met z'n 2en boodschappen. Dat deden ze al en doen ze nog. Dat ga je ze niet afnemen.

_Penotti

Hij kan het best zelf, maar hij werkt ook de hele week en dan is met zijn tweeën veel vlugger gedaan.
En ik begrijp niet wat er lastiger is met 2 mensen.
Als iemand voorbij wil ga ik voor de kar staan, mijn man erachter. Kan een ander voorbij.
We gaan echt niet allebei de hele gangpad bezetten :+

_Penotti

germie schreef:
Mijn ouders doen ook gewoon met z'n 2en boodschappen. Dat deden ze al en doen ze nog. Dat ga je ze niet afnemen.

Dat gaar hier dus niet, je komt er met 2 niet in.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:47

Marie_Anne schreef:
En dat in 2020.....
Hoogste tijd om het te leren dan. Niet om zwartgallig te doen, maar jij kunt ook morgen onder een bus komen. Ik heb zowel mannen als vrouwen volkomen hulpeloos gezien na overlijden of vertrek van partner, omdat ze bepaalde zaken altijd aan de ander overlieten. Zo onnodig.

Mijn man is autistisch....

Hij kan zich prima redden, ook als ik er niet ben.
Heb wel eens langere tijd in het ziekenhuis gelegen en ik kon thuis ook niets terwijl wij 3 kleine kinderen hadden.
Ook als ik een week in Epe zit (4daagse) redt hij zich prima.
Alleen gaat hij dan als er wat mist/op is.
En hij kookt dan heel simpel; gebakken aardappels, makkelijk vlees (4 soorten) en pot groente / patat, pizza enz

En dat laatste... hij repareert ook dingen hier in huis die ik mss prima kan leren, maar hij doet omdat hij dat goed kan.
Als hij weg zou vallen moet ik dat ook oppakken (of zelf leren of iemand inschakelen), maar dat wil niet zeggen dat ik dat nu moet leren omdat hij mss morgen er niet meer is.
Hij werkt 60 uur per week en ik ben degene die voornamelijk het huishouden doet en ga hem echt niet lastig vallen door hem iets aan te leren wat hem veel energie kost terwijl hij heel druk is met zijn werk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:49

Marie_Anne schreef:
Ik heb er last van, als ik er geen last van zou hebben, zou het me niet interesseren. Daarnaast kan ik er heel slecht tegen als er net gedaan wordt of een man alleen geen boodschappen kan doen.

Mijn man werk 60 uur per week... alleen boodschappen doen kost hem heel veel energie, dus waarom hem ermee lastigvallen?

Hij gaat wel graag met mij mee als pakezel en dat gaat hem goed af. :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:52

germie schreef:

Naja.Als we niets mogen afnemen, gaat het niet werken natuurlijk. Ik deed zoveel wat ik nu niet meer doe. Maar ik vind dat wel zo sociaal naar de mensen in de zorg, anderen die graag een winkel in willen etc. Er wordt ons niet gevraagd een nier te doneren. Er wordt gevraagd om 1,5 meter afstand te houden, zoveel mogelijk thuis te blijven en alleen boodschappen te komen doen. Nou, dat moet niet erg moeilijk zijn toch?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:52

Mijn man kookt vrijwel altijd, maar fietste regelmatig even naar de supermarkt. Een week vooruit plannen, is niet zijn ding. Nu maakt hij hele schema’s in Excel met datums waarop iets op moet. Ik maak schoon in huis, daar heeft hij niets mee, vindt ie onzinnig werk. En zo heeft ieder z’n eigen taakjes

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:59

eilleen333 schreef:
Er wordt gevraagd om 1,5 meter afstand te houden, zoveel mogelijk thuis te blijven en alleen boodschappen te komen doen. Nou, dat moet niet erg moeilijk zijn toch?

Tja dan zou ikzelf zeker 4x per week naar de winkel moeten gaan.. maar als ik maar alleen ga. :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:05

_Denise_ schreef:
Mizora schreef:
Er ging alleen al 40L melk, karnemelk en vruchtensap de kar in (wij waren met 7 thuis) ...

:wow: hoe lang doe je daar mee?

Een week met 7 man: 's ochtends melk in de cornflakes en een glas appelsap/sinaasappelsap/halfhalf, met de lunch 2 glazen karnemelk, met de "thee" 1 glas sap of frisdrank, bij 's avonds brood nog 1 of 2 glazen karnemelk. Eerlijk gezegd denk ik eigenlijk dat het eerder richting 50L ging (1L per persoon per dag, de rest was water).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:06

Tja, hij kan het dus wel gewoon. Als je getrouwd bent, vader bent, en 60 uur werkt per week, kun je ook best boodschappen doen. Ook met autisme. Het is een keuze om met zijn tweeën te gaan dus. Prima, maar kom dan niet aan met dat het niet anders kan.

_Penotti schreef:
Hij kan het best zelf, maar hij werkt ook de hele week en dan is met zijn tweeën veel vlugger gedaan.
En ik begrijp niet wat er lastiger is met 2 mensen.
Als iemand voorbij wil ga ik voor de kar staan, mijn man erachter. Kan een ander voorbij.
We gaan echt niet allebei de hele gangpad bezetten :+

Gelukkig, maar de meeste stellen doen dat wel. Ze blokkeren regelmatig het pad en letten niet op anderen. Anders zou het me überhaupt niet opvallen dat ze met twee zijn...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:07

Brainless schreef:
eilleen333 schreef:
Er wordt gevraagd om 1,5 meter afstand te houden, zoveel mogelijk thuis te blijven en alleen boodschappen te komen doen. Nou, dat moet niet erg moeilijk zijn toch?

Tja dan zou ikzelf zeker 4x per week naar de winkel moeten gaan.. maar als ik maar alleen ga. :j

Ja precies.
Voor corona gingen we al 1 keer in de week, samen. Door mijn beperking.
Nu gaat hij alleen, maar waarom dat beter is?
Ben ik ziek, is hij het ook wel.
En een overvolle winkel hebben wij nog geen gezien.
En ja met beperkingen is niet alles even makkelijk.
Ja we doen het nu wel, maar het nut begrijp ik niet als het rustig is.

Maar inderdaad, zou ik nu dagelijks gaan, dat is voor mij makkelijker te doen dan een hele lijst aflopen, dat zou wel mogen. Want hey, ben alleen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:09

De winkels zijn niet overvol, omdat de meeste mensen zich wel netjes houden aan de oproep om alleen boodschappen te doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:10

Marie_Anne schreef:
Tja, hij kan het dus wel gewoon. Als je getrouwd bent, vader bent, en 60 uur werkt per week, kun je ook best boodschappen doen. Ook met autisme. Het is een keuze om met zijn tweeën te gaan dus. Prima, maar kom dan niet aan met dat het niet anders kan.

Fijn dat je zo ruimdenkend bent :j :n
Laatst bijgewerkt door Brainless op 23-04-20 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:11

Marie_Anne schreef:
De winkels zijn niet overvol, omdat de meeste mensen zich wel netjes houden aan de oproep om alleen boodschappen te doen.

Nee ligt hier aan het tijdstip.
Wij doen al jaren boodschappen op zaterdag rond een uur of 6, dan is het anders ook niet bomvol.
Of in de ochtend op zondag voor 9. Dan liggen de meeste nog te slapen.

Is nu niet anders.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:16

Marie_Anne schreef:
IHN schreef:
en niemand zietin hoe gek iedereen doet?? Moet iemand zich serieis 2 pagina's verantwoorden waarom de man mwegaat boodschappen doen? Doe toch es normaal

Zoals ik al zei:
Citaat:
Ik vind het ook storend hoor, met zijn tweeën boodschappen doen nu... Het is gewoon echt onhandig en lastig om anderhalve meter aan te houden als mensen dan bij elkaar blijven in zo'n gangpad in de supermarkt. Mensen letten ook minder goed op als ze met elkaar in gesprek zijn. Ik word er niet blij van.

sorry, maar of er nu 2 mensen uit verschillende gezinnen lopen of man en vrouw met elk een wagentje maakt geen bal uit.
en of een man alkeen boodschappen kan doen of niet is al helenaal niet aan jou om over te oordelen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:28

Lekker elkaar veroordelen is zo makkelijk vanachter een schermpje....

Ik ga 2/3 per week naar de super, ik raak helemaal overprikkeld waardoor ik zelfs mét lijstje de helft vergeet. De supermarkt was voor mij als autist altijd al een belevenis, maar nu helemaal. En daar kan je wat van vinden, maar gezien alle bestelmomenten al weken vol zitten en ik niemand heb om het voor me te doen.. is het nu eenmaal niet anders.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:31

ik durf niet eens naar de supermarkt, ik heb hooikoorts en als ik in zo'n winkel alleen maar in de buurt van de wasmiddelen, schoonmaakmiddelen, toiletartikelen kom, begin ik al te hoesten en te proesten. Ik kan niet tegen al die verschillende geurtjes door elkaar, idem als ik een drogisterij binnen loop. Dat wordt je nu niet in dank afgenomen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:32

Princess_ schreef:
Lekker elkaar veroordelen is zo makkelijk vanachter een schermpje....

Ik ga 2/3 per week naar de super, ik raak helemaal overprikkeld waardoor ik zelfs mét lijstje de helft vergeet. De supermarkt was voor mij als autist altijd al een belevenis, maar nu helemaal. En daar kan je wat van vinden, maar gezien alle bestelmomenten al weken vol zitten en ik niemand heb om het voor me te doen.. is het nu eenmaal niet anders.

Het voordeel is wel dat nu (bijna) iedereen leeft hoe een autist het graag heeft.
Niemand tegen je aan en (vreemden) geen handen hoeven te schudden :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:33

germie schreef:

Ik ging altijd met mijn dochters boodschappen doen. Dat heb ik mijzelf wel afgenomen, nu ga ik altijd alleen. Gewoon omdat het nu even niet anders is en iedereen een steentje bij kan dragen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:39

ok.... het azijnpissen gaat nog steeds door ook al lijkt het de goede kant op te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:44

IHN schreef:
Marie_Anne schreef:

Zoals ik al zei:

sorry, maar of er nu 2 mensen uit verschillende gezinnen lopen of man en vrouw met elk een wagentje maakt geen bal uit.
en of een man alkeen boodschappen kan doen of niet is al helenaal niet aan jou om over te oordelen.

Twee mensen uit verschillende gezinnen lopen toch niet continu samen rond? Als je het verschil niet snapt houdt het wel op. Ik heb al een paar keer uitgelegd waarom het wel degelijk verschil maakt, maar het boeit je blijkbaar niet. Prima.
Niet aan mij om te oordelen nee. Tenzij ik er last van heb, en dat heb ik. Rutte heeft gewoon al in het begin opgeroepen om de boodschappen alleen te doen. Maar goed, in plaats van daar naar te luisteren kun je daar ook gewoon schijt aan hebben natuurlijk. Je bent niet de enige.

Ik gebruik mijn karretje wel om dat soort mensen op afstand te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:44

Er wordt vanuit de overheid een oproep gedaan om alleen boodschappen te doen, er gaan altijd mensen zijn die er schijt aan hebben en lekker doen wat ze normaal ook doen. Er is namelijk altijd wel een reden te vinden waarom het niet alleen kan, bijvoorbeeld de hulpeloze man. Ik zou zo zeggen, laat de hulpeloze man een telefoon mee nemen, dan kun je contact met hem houden en kan hij gewoon vragen welk wasmiddel hij mee moet nemen. Maar het voorbeeld dat net genoemd werd dat bij passeren de man voor de kar gaat staan en de vrouw erachter of andersom, zie je echter in de praktijk niet. Meestal staat de kar ergens en gaan zowel man en vrouw hun gang in de winkel.

En Germie, iedereen moet zich aanpassen, dus je ouders zijn niet de enige die "iets wordt afgenomen". Iedereen moet water bij de wijn doen, sommigen vertikken het echter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:46

wemkelover schreef:
ok.... het azijnpissen gaat nog steeds door ook al lijkt het de goede kant op te gaan!

Weet je, het verschil is een beetje dat er gewoon duidelijk is opgeroepen om alleen boodschappen te gaan doen door Rutte en het RIVM. Dit is niet een zelfverzonnen regel van mij. En het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de supermarkten niet te druk worden.