Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 54363
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:07

De app werkt niet zo goed meer heb ik ervaren. Ik heb al twee keer gehad dat ik had aangegeven dat het een dag later bezorgd moest worden en dat het toch gewoon bezorgd werd (bij de buren). Normaal werkte dit wel altijd goed. Kon je altijd aanpassen of het een dag later moest of bij een PostNL punt. Nu krijg je die optie wel maar er wordt niks mee gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:13

Suzanne F. schreef:
De app werkt niet zo goed meer heb ik ervaren. Ik heb al twee keer gehad dat ik had aangegeven dat het een dag later bezorgd moest worden en dat het toch gewoon bezorgd werd (bij de buren). Normaal werkte dit wel altijd goed. Kon je altijd aanpassen of het een dag later moest of bij een PostNL punt. Nu krijg je die optie wel maar er wordt niks mee gedaan.

Dat ligt niet per se aan de app, maar wel aan het in- en uitscannen van pakketjes en de mogelijkheden die ze kunnen bieden door gesloten pakketpunten.

Als er in de app staat dat je pakketje bezorgd is is dat niet 'per ongeluk'. De bezorger heeft hem dan uitgescand als bezorgd. Dus of hij ligt bij de buren in de brievenbus, of er is iets niet goed gegaan.

Barbabientje

Berichten: 8269
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:16

Ik heb dus ergens gelezen (kan het niet vinden) dat als het brievenbus pakket is, maar niet in de tas zit, dat de bezorger die keuze niet heeft, maar dan alleen bezorgd kan kiezen in z’n apparaat.

Suzanne F.

Berichten: 54363
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:19

Emmaa_ schreef:
Suzanne F. schreef:
De app werkt niet zo goed meer heb ik ervaren. Ik heb al twee keer gehad dat ik had aangegeven dat het een dag later bezorgd moest worden en dat het toch gewoon bezorgd werd (bij de buren). Normaal werkte dit wel altijd goed. Kon je altijd aanpassen of het een dag later moest of bij een PostNL punt. Nu krijg je die optie wel maar er wordt niks mee gedaan.

Dat ligt niet per se aan de app, maar wel aan het in- en uitscannen van pakketjes en de mogelijkheden die ze kunnen bieden door gesloten pakketpunten.

Als er in de app staat dat je pakketje bezorgd is is dat niet 'per ongeluk'. De bezorger heeft hem dan uitgescand als bezorgd. Dus of hij ligt bij de buren in de brievenbus, of er is iets niet goed gegaan.


Ze werden gewoon bezorgd op de oude tijd maar ik was niet thuis, en dat wist ik al vantevoren. Daarom wilde ik de bezorgdag aanpassen. Maar dat werkte dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:34

Barbabientje schreef:
Ik heb dus ergens gelezen (kan het niet vinden) dat als het brievenbus pakket is, maar niet in de tas zit, dat de bezorger die keuze niet heeft, maar dan alleen bezorgd kan kiezen in z’n apparaat.

Mijn brievenbuspakketje is ook "vandaag bezorgd" maar mijn brievenbus is leeg. Buren hebben ook niks. Goed om te weten; hopelijk komt ie dan dinsdag!

Smee__

Berichten: 9309
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 22:39

Die app laat nog wat te wensen over ja.. Ik heb ook wel eens gehad dat ik mijn eigen pakket er tussenuit heb gevist op het werk en afgemeld heb bij de planbalie en dat de app aangeeft dat ie nog aan postnl moet worden aangeboden :+

ryukapple

Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:00

Barbabientje schreef:
Ik heb dus ergens gelezen (kan het niet vinden) dat als het brievenbus pakket is, maar niet in de tas zit, dat de bezorger die keuze niet heeft, maar dan alleen bezorgd kan kiezen in z’n apparaat.


Dit is niet waar hoor (postbezorgers) hebben gewoon de optie pakketje niet in tas. Vandaag nog bij een stuk of 4 neer moeten zetten. Weet wel dat er postbodes zijn die gewoon in het begin van de ronde alle paketjes scannen. Vind het zelf slechte zaak want als je het pakketje niet kan leveren kan je dat dus ook niet meer veranderen..

Siers83

Berichten: 7964
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:17

Ik kreeg gisteren een paketje wat ik op donderdag had besteld. Heel snel dus. Maar dit pakketje is nooit zichtbaar geweest in de app. Gelukkig kreeg ik van de verzender een mail met track and trace en kon ik het dus volgen. Maar vond het wek heel raar

Suzanne F.

Berichten: 54363
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:36

Siersma schreef:
Ik kreeg gisteren een paketje wat ik op donderdag had besteld. Heel snel dus. Maar dit pakketje is nooit zichtbaar geweest in de app. Gelukkig kreeg ik van de verzender een mail met track and trace en kon ik het dus volgen. Maar vond het wek heel raar


Heb ik ook een keer gehad. Ineens een pakketje bezorgd en pas de volgende dag kreeg ik een bericht met de track en tracé code en dat het verzonden was.

Dispar_Vulgo

Berichten: 3129
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:32

Zitten hier ook mensen met DPD ervaring in dit topic?

Afgelopen dinsdag zou een pakket bezorgd worden door DPD. Maar helaas s middags de melding ‘bezorging niet gelukt’. Nouja prima, dan een dagje later. Woensdag weer gekeken, bleek pakket terug naar depot want ‘adres onjuist’.
Volgens webshop staat mijn goede adres op het pakket en DPD bezorgt regelmatig bij ons. Dus heel apart dat ze mn huis niet konden vinden!
Webshop heeft woensdag direct contact gehad met dpd dat adres wel degelijk klopt. Maar nog steeds geen beweging in m’n pakket helaas!

fohadie
Berichten: 4912
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:02

Dispar_Vulgo schreef:
Zitten hier ook mensen met DPD ervaring in dit topic?

Afgelopen dinsdag zou een pakket bezorgd worden door DPD. Maar helaas s middags de melding ‘bezorging niet gelukt’. Nouja prima, dan een dagje later. Woensdag weer gekeken, bleek pakket terug naar depot want ‘adres onjuist’.
Volgens webshop staat mijn goede adres op het pakket en DPD bezorgt regelmatig bij ons. Dus heel apart dat ze mn huis niet konden vinden!
Webshop heeft woensdag direct contact gehad met dpd dat adres wel degelijk klopt. Maar nog steeds geen beweging in m’n pakket helaas!



Pff, DPD... Heel lang verhaal in het kort: Zooplus is mij als klant kwijt omdat ze niet kunnen garanderen dat ze met een ander bedrijf dan DPD verzenden. Ik koop mijn kattenspul nu bij een bedrijf wat alleen met post-NL verzend. Daar heb ik bijna geen problemen mee. DHL is ook erg fijn bij mij, bezorgd altijd netjes en optijd. Maar DPD, daar wil iknooit meer iets mee te maken hebben!

Dispar_Vulgo

Berichten: 3129
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:12

fohadie schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Zitten hier ook mensen met DPD ervaring in dit topic?

Afgelopen dinsdag zou een pakket bezorgd worden door DPD. Maar helaas s middags de melding ‘bezorging niet gelukt’. Nouja prima, dan een dagje later. Woensdag weer gekeken, bleek pakket terug naar depot want ‘adres onjuist’.
Volgens webshop staat mijn goede adres op het pakket en DPD bezorgt regelmatig bij ons. Dus heel apart dat ze mn huis niet konden vinden!
Webshop heeft woensdag direct contact gehad met dpd dat adres wel degelijk klopt. Maar nog steeds geen beweging in m’n pakket helaas!



Pff, DPD... Heel lang verhaal in het kort: Zooplus is mij als klant kwijt omdat ze niet kunnen garanderen dat ze met een ander bedrijf dan DPD verzenden. Ik koop mijn kattenspul nu bij een bedrijf wat alleen met post-NL verzend. Daar heb ik bijna geen problemen mee. DHL is ook erg fijn bij mij, bezorgd altijd netjes en optijd. Maar DPD, daar wil iknooit meer iets mee te maken hebben!



Ik kan het me helemaal voorstellen! Hier is DPD ook al vaker een drama.
Helaas bestel ik vaak spullen bij zooplus en Agradi en helaas gebruiken die allebei dpd.

fohadie
Berichten: 4912
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:15

Mja, ikheb een alternatief gevonden. Voor mijgeen DPD meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:26

ryukapple schreef:
Barbabientje schreef:
Ik heb dus ergens gelezen (kan het niet vinden) dat als het brievenbus pakket is, maar niet in de tas zit, dat de bezorger die keuze niet heeft, maar dan alleen bezorgd kan kiezen in z’n apparaat.


Dit is niet waar hoor (postbezorgers) hebben gewoon de optie pakketje niet in tas. Vandaag nog bij een stuk of 4 neer moeten zetten. Weet wel dat er postbodes zijn die gewoon in het begin van de ronde alle paketjes scannen. Vind het zelf slechte zaak want als je het pakketje niet kan leveren kan je dat dus ook niet meer veranderen..

Aaah dat verklaart wel; mijn pakketje stond gisteren rond 12.00 uur op "bezorgd" maar vond ik pas veel later in de brievenbus. Ach, ik benijd de bezorgers ook niet; het lijkt me lastig dat mensen vaak niet thuis zijn en dan ook nog met van die grote bussen op de meest ellendige plekken moeten rijden/stilstaan.

Maar ik zou het wel op prijs stellen als mij postbode niet al mijn post dubbelvouwt :P (why? :x )

daantjuhhh

Berichten: 28353
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:37

Hier werkt DPD als een tierelier.

Echt top.
Ik had laatst een scherm gekocht. Woensdag avond nog in oost Duitsland en donderdag middag in huis.

Marije_jiplover

Berichten: 26533
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:47

culaccino schreef:
Aaah dat verklaart wel; mijn pakketje stond gisteren rond 12.00 uur op "bezorgd" maar vond ik pas veel later in de brievenbus. Ach, ik benijd de bezorgers ook niet; het lijkt me lastig dat mensen vaak niet thuis zijn en dan ook nog met van die grote bussen op de meest ellendige plekken moeten rijden/stilstaan.

Maar ik zou het wel op prijs stellen als mij postbode niet al mijn post dubbelvouwt :P (why? :x )

Heb je toevallig een binnenklep of een beetje strak afgestelde buitenklep of een hele stugge tochtborstel in je brievenbus?

Zo ja dan vouwt de postbezorger je post dubbel om deze alsnog met 1 hand door de bus heen te krijgen.

Zo niet, dan hebben je straatgenoten dat mogelijk wel en is 't gewoonte van de postbezorger misschien.

Banyu
Berichten: 12529
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:49

Iemand die bij postnl werkt die ik pb mag sturen met een vraag?

Banyu
Berichten: 12529
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:20

Banyu schreef:
Iemand die bij postnl werkt die ik pb mag sturen met een vraag?


Misschien weet iemand het hier wel.

Iemand wilt mij postzegels op sturen, dat ik die op het pakket zou moeten plakken, en dit dan ook geldt als dat het betaald is?

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:36

Banyu schreef:
Banyu schreef:
Iemand die bij postnl werkt die ik pb mag sturen met een vraag?


Misschien weet iemand het hier wel.

Iemand wilt mij postzegels op sturen, dat ik die op het pakket zou moeten plakken, en dit dan ook geldt als dat het betaald is?


Vreemd verhaal, waarom niet gelijk een verzendlabel aanmaken met een 3S code ?!
Je kan er postzegels op plakken, zolang het tarief vokdoende is.
Diegene betaalt dan ook nog meer, omdat de postzegels naar jou opgestuurd worden, apart verhaal....

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:45

Marije_jiplover schreef:
culaccino schreef:
Aaah dat verklaart wel; mijn pakketje stond gisteren rond 12.00 uur op "bezorgd" maar vond ik pas veel later in de brievenbus. Ach, ik benijd de bezorgers ook niet; het lijkt me lastig dat mensen vaak niet thuis zijn en dan ook nog met van die grote bussen op de meest ellendige plekken moeten rijden/stilstaan.

Maar ik zou het wel op prijs stellen als mij postbode niet al mijn post dubbelvouwt :P (why? :x )

Heb je toevallig een binnenklep of een beetje strak afgestelde buitenklep of een hele stugge tochtborstel in je brievenbus?

Zo ja dan vouwt de postbezorger je post dubbel om deze alsnog met 1 hand door de bus heen te krijgen.

Zo niet, dan hebben je straatgenoten dat mogelijk wel en is 't gewoonte van de postbezorger misschien.


Precies dit, blauwe vingers brievenbussen, borstels erachter, te smalle opening enz.

Banyu
Berichten: 12529
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 02:21

@0000000 dat dus, maar het kan in principe wel? Ik had er nog nooit van gehoord namelijk...

Froukje
Forever young

Berichten: 11083
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:09

Banyu schreef:
@0000000 dat dus, maar het kan in principe wel? Ik had er nog nooit van gehoord namelijk...

Ik denk dat als je bij een pakketpunt komt met een doos vol postzegels ze je raar aan zullen kijken.

Het heten niet voor niet POSTzegels en geen pakketzegels.

Suzanne F.

Berichten: 54363
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:17

Banyu schreef:
@0000000 dat dus, maar het kan in principe wel? Ik had er nog nooit van gehoord namelijk...


Nou ik zou het niet vertrouwen. Het slaat nergens op namelijk. Sowieso kunnen postzegels niet op een pakket, alleen op een brief via de brievenbus. Er zit dus ook nooit track en tracé op als je iets via de brievenbus met postzegels verstuurd dus je kan nooit bewijzen dat het aangekomen is.
Daarbij slaat het nergens op en het is geen bewijs dat iets betaald is. Dat is alleen het bewijs van bankoverschrijving als jij deze op rekening ziet.
Als de koper voor verzending wil betalen dan betaalt hij meer voor het product zodat het incl betaling is of als het via Marktplaats gaat koopt de koper zelf het pakketzegel die de verkoper kan downloaden.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:51

Suzanne F. schreef:
Banyu schreef:
@0000000 dat dus, maar het kan in principe wel? Ik had er nog nooit van gehoord namelijk...


Nou ik zou het niet vertrouwen. Het slaat nergens op namelijk. Sowieso kunnen postzegels niet op een pakket, alleen op een brief via de brievenbus. Er zit dus ook nooit track en tracé op als je iets via de brievenbus met postzegels verstuurd dus je kan nooit bewijzen dat het aangekomen is.
Daarbij slaat het nergens op en het is geen bewijs dat iets betaald is. Dat is alleen het bewijs van bankoverschrijving als jij deze op rekening ziet.
Als de koper voor verzending wil betalen dan betaalt hij meer voor het product zodat het incl betaling is of als het via Marktplaats gaat koopt de koper zelf het pakketzegel die de verkoper kan downloaden.


Postzegels kunnen wel op een pakket, zie het vaker.
@Banyu, enig idee waarom hij of zij er postzegels op wil plakken?

ontherun
Berichten: 5163
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:09

Je kunt ook via de app ‘postzegels’ aanmaken en die codes doorgeven, ik denk dat de koper dat wilt. Geen ‘echte’ postzegels eerst opsturen.
Neemt niet weg dat ik het ook vreemd vind dat er dan niet gewoon een pakketlabel aangemaakt wordt