Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:De app werkt niet zo goed meer heb ik ervaren. Ik heb al twee keer gehad dat ik had aangegeven dat het een dag later bezorgd moest worden en dat het toch gewoon bezorgd werd (bij de buren). Normaal werkte dit wel altijd goed. Kon je altijd aanpassen of het een dag later moest of bij een PostNL punt. Nu krijg je die optie wel maar er wordt niks mee gedaan.
Emmaa_ schreef:Suzanne F. schreef:De app werkt niet zo goed meer heb ik ervaren. Ik heb al twee keer gehad dat ik had aangegeven dat het een dag later bezorgd moest worden en dat het toch gewoon bezorgd werd (bij de buren). Normaal werkte dit wel altijd goed. Kon je altijd aanpassen of het een dag later moest of bij een PostNL punt. Nu krijg je die optie wel maar er wordt niks mee gedaan.
Dat ligt niet per se aan de app, maar wel aan het in- en uitscannen van pakketjes en de mogelijkheden die ze kunnen bieden door gesloten pakketpunten.
Als er in de app staat dat je pakketje bezorgd is is dat niet 'per ongeluk'. De bezorger heeft hem dan uitgescand als bezorgd. Dus of hij ligt bij de buren in de brievenbus, of er is iets niet goed gegaan.
Barbabientje schreef:Ik heb dus ergens gelezen (kan het niet vinden) dat als het brievenbus pakket is, maar niet in de tas zit, dat de bezorger die keuze niet heeft, maar dan alleen bezorgd kan kiezen in z’n apparaat.
Barbabientje schreef:Ik heb dus ergens gelezen (kan het niet vinden) dat als het brievenbus pakket is, maar niet in de tas zit, dat de bezorger die keuze niet heeft, maar dan alleen bezorgd kan kiezen in z’n apparaat.
Siersma schreef:Ik kreeg gisteren een paketje wat ik op donderdag had besteld. Heel snel dus. Maar dit pakketje is nooit zichtbaar geweest in de app. Gelukkig kreeg ik van de verzender een mail met track and trace en kon ik het dus volgen. Maar vond het wek heel raar
Dispar_Vulgo schreef:Zitten hier ook mensen met DPD ervaring in dit topic?
Afgelopen dinsdag zou een pakket bezorgd worden door DPD. Maar helaas s middags de melding ‘bezorging niet gelukt’. Nouja prima, dan een dagje later. Woensdag weer gekeken, bleek pakket terug naar depot want ‘adres onjuist’.
Volgens webshop staat mijn goede adres op het pakket en DPD bezorgt regelmatig bij ons. Dus heel apart dat ze mn huis niet konden vinden!
Webshop heeft woensdag direct contact gehad met dpd dat adres wel degelijk klopt. Maar nog steeds geen beweging in m’n pakket helaas!
fohadie schreef:Dispar_Vulgo schreef:Zitten hier ook mensen met DPD ervaring in dit topic?
Afgelopen dinsdag zou een pakket bezorgd worden door DPD. Maar helaas s middags de melding ‘bezorging niet gelukt’. Nouja prima, dan een dagje later. Woensdag weer gekeken, bleek pakket terug naar depot want ‘adres onjuist’.
Volgens webshop staat mijn goede adres op het pakket en DPD bezorgt regelmatig bij ons. Dus heel apart dat ze mn huis niet konden vinden!
Webshop heeft woensdag direct contact gehad met dpd dat adres wel degelijk klopt. Maar nog steeds geen beweging in m’n pakket helaas!
Pff, DPD... Heel lang verhaal in het kort: Zooplus is mij als klant kwijt omdat ze niet kunnen garanderen dat ze met een ander bedrijf dan DPD verzenden. Ik koop mijn kattenspul nu bij een bedrijf wat alleen met post-NL verzend. Daar heb ik bijna geen problemen mee. DHL is ook erg fijn bij mij, bezorgd altijd netjes en optijd. Maar DPD, daar wil iknooit meer iets mee te maken hebben!
ryukapple schreef:Barbabientje schreef:Ik heb dus ergens gelezen (kan het niet vinden) dat als het brievenbus pakket is, maar niet in de tas zit, dat de bezorger die keuze niet heeft, maar dan alleen bezorgd kan kiezen in z’n apparaat.
Dit is niet waar hoor (postbezorgers) hebben gewoon de optie pakketje niet in tas. Vandaag nog bij een stuk of 4 neer moeten zetten. Weet wel dat er postbodes zijn die gewoon in het begin van de ronde alle paketjes scannen. Vind het zelf slechte zaak want als je het pakketje niet kan leveren kan je dat dus ook niet meer veranderen..
culaccino schreef:Aaah dat verklaart wel; mijn pakketje stond gisteren rond 12.00 uur op "bezorgd" maar vond ik pas veel later in de brievenbus. Ach, ik benijd de bezorgers ook niet; het lijkt me lastig dat mensen vaak niet thuis zijn en dan ook nog met van die grote bussen op de meest ellendige plekken moeten rijden/stilstaan.
Maar ik zou het wel op prijs stellen als mij postbode niet al mijn post dubbelvouwt(why?
)
Banyu schreef:Banyu schreef:Iemand die bij postnl werkt die ik pb mag sturen met een vraag?
Misschien weet iemand het hier wel.
Iemand wilt mij postzegels op sturen, dat ik die op het pakket zou moeten plakken, en dit dan ook geldt als dat het betaald is?
Marije_jiplover schreef:culaccino schreef:Aaah dat verklaart wel; mijn pakketje stond gisteren rond 12.00 uur op "bezorgd" maar vond ik pas veel later in de brievenbus. Ach, ik benijd de bezorgers ook niet; het lijkt me lastig dat mensen vaak niet thuis zijn en dan ook nog met van die grote bussen op de meest ellendige plekken moeten rijden/stilstaan.
Maar ik zou het wel op prijs stellen als mij postbode niet al mijn post dubbelvouwt(why?
)
Heb je toevallig een binnenklep of een beetje strak afgestelde buitenklep of een hele stugge tochtborstel in je brievenbus?
Zo ja dan vouwt de postbezorger je post dubbel om deze alsnog met 1 hand door de bus heen te krijgen.
Zo niet, dan hebben je straatgenoten dat mogelijk wel en is 't gewoonte van de postbezorger misschien.
Banyu schreef:@0000000 dat dus, maar het kan in principe wel? Ik had er nog nooit van gehoord namelijk...
Suzanne F. schreef:Banyu schreef:@0000000 dat dus, maar het kan in principe wel? Ik had er nog nooit van gehoord namelijk...
Nou ik zou het niet vertrouwen. Het slaat nergens op namelijk. Sowieso kunnen postzegels niet op een pakket, alleen op een brief via de brievenbus. Er zit dus ook nooit track en tracé op als je iets via de brievenbus met postzegels verstuurd dus je kan nooit bewijzen dat het aangekomen is.
Daarbij slaat het nergens op en het is geen bewijs dat iets betaald is. Dat is alleen het bewijs van bankoverschrijving als jij deze op rekening ziet.
Als de koper voor verzending wil betalen dan betaalt hij meer voor het product zodat het incl betaling is of als het via Marktplaats gaat koopt de koper zelf het pakketzegel die de verkoper kan downloaden.