[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:12

Cayenne schreef:
Wij werden in het weekeinde (als het mooi weer was) rond half 10 naar buiten gegooid en moesten om 12:00 uur weer binnen zijn voor het middageten. En dan moesten we om 13:00 uur weer naar buiten en om 18:00 uur melden voor het avondeten :+ En tussendoor mochten we alleen naar binnen om naar de wc te gaan :')

Vond je dat zelf leuk? Zo wel prima natuurlijk maar ik had een neef en nicht en daar moest dat ook echt. Ze wilden vaak ook binnen spelen/knutselen oid maar dat mocht gewoon echt niet. Vond ik zo raar toen. Die moeder zat maar een boek te lezen op de bank en de deur ging dicht :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:14

Gebeurde vaker :+ , ouders schopten ons er niet uit maar was duidelijk dat ik niet binnen hoefde te gaan dralen . En de wc ach wij deden het in de bosjes vaak genoeg :') , net als de jongens alleen dat ging niet altijd goed :+

Genoeg kinderen die pas met eten weer welkom waren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:17

Ik had genoeg vriendinnetjes en verzorgpony's om me te vermaken, en ik denk dat ik als moeder ook gek zou worden met constant kids om me heen. Maar daarom wil ik ze ook niet :+
En ach, de buitenlucht is gezonder dan kinderen die de hele dag op de playstation spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:24

Op straat spelen heb ik weinig gedaan. Woonden geen kinderen in de buurt (buurmeisje bij papa verhuisde toen ik 10 was ofzo) en verder was bij mama de straat gewoon veel te druk/gevaarlijk. Klasgenootjes woonden de andere kan van het dorp, ik had als enige gescheiden ouders die beiden fulltime werkten. In die tijd was ik daarmee vreemde eend in de bijt.

Voordeel is wel dat ik me nu nog steeds prima alleen kan vermaken :)
Nadeel is dat ik geen echt grote sociale kring heb. Teveel gedoe...

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:29

Varekaj schreef:
Ik las graag strips. En toen ik eenmaal de reeks van de babysittersclub had ontdekt (was ergens 12 ofzo) was ik helemaal niet meer met mijn neus uit de boeken te halen. Tot ergernis van mijn ouders soms, omdat je naast mijn hoofd gerust een bom kon laten afgaan :))
Alles moest wijken, als ik maar lekker kon lezen.

Het hoeft geen betoog dat mijn kamer mede daarom een zooi was. Lezen was veel leuker dan opruimen.

Dit had ik met Harry Potter. Gingen we met de auto op vakantie, hadden we 7/8u aan een stuk gereden, keek dan niet één keer uit het raampje. :')
Op gegeven moment vond mn moeder dat we even de benen moesten strekken op een parkeerplaats. Was ik het niet mee eens, wilde mijn boek verder lezen, maar ik moest toch. Stampvoetend kwam ik de auto uit, plofte op het dichtstbijzijnde bankje en ging stug verder met lezen _O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:34

Wij waren veel buiten. Als we binnen waren, speelde ik met paardjes uiteraard.
Broertje en ik speelden veel samen. Allerlei eigen bedachte spellen, toneel stukken, verkleed partijen etc

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:00

Wij speelden enorm veel buiten. Als de lantaarnpalen aangingen moesten we naar huis. Dat zal vast de winter zijn geweest. Gok dat we niet pas om 22 uur naar huis moesten komen :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:20

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:27

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:35

Het gaat er natuurlijk om dat zelf snoep kunt kanen zonder een dreinende koter die jouw snoep wil eten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:36

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:42

Mijn ouders wonen aan het water en in mijn buitenspeeljaren was de blauwalg nog niet uitgevonden. Dat betekende heel veel zwemmen en opblaasbootje varen in de zomers en schaatsen in de winters :):) Op de andere, minder waterige momenten waren rolschaatsen, paardje spelen of lezen favoriet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:48

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:50

Rolschaatsen, en als het dan waaide met de paraplu als voortbeweging 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:56

Qimm schreef:
Rolschaatsen, en als het dan waaide met de paraplu als voortbeweging 8-)

Dat ik dat zelf nooit bedacht heb!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:02

Dat was echt awesome! Alleen als het te hard waaide ging de paraplu kapot. Begrijp nu waarom ik dat niet met de 'goede' paraplu mocht een alleen met mijn kinderplu. Maar zo'n grote ging veel harder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:32

Ik zit nu zo te denken... zou dat ook een vorm van natuurlijke selectie kunnen zijn?
Als je gek wordt van de dommigheid van je kind, geef 'm desnoods de parasol?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:39

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:44

Blijf dat in Maanden tellen ook maar verwarrend vinden hoor..
Mijn kind is 18 maanden, nee ze 1,5.

Ik zou het niet eens zo specifiek onthouden. :') (moet al 10x vragen naar de datum soms zoveel hou ik me er mee bezig)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:31

Ik moest vaak perse buitenspelen en ik vond dat niet leuk.. Hoe dan ook ging ik niet op school met andere kinderen spelen hoor. Leuk, als je gepest wordt 8)7

Ik had tussen twee hekken een plekje waar alleen ik door kon en dan ging ik daar zitten, een beetje blaadjes uit elkaar pulken enzo wachten tot ik weer naar binnen mocht.
Bij de bso vluchtte ik een speelplein op en zat dan hoog op het dak van een speelgoedhuisje.

Maar: ik heb nu wel een heel goed gevoel voor tijd :D :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:39

Ik werd heel vrij gelaten in of ik buiten wilde spelen of binnen.
Was zelf wel echt een binnen speel kind. Tekenen, kleuren, playmobil of lego, of barbies. Ik vermaakte me wel :) Vond het ook nooit leuk op school als we even ´een frisse neus moesten halen´ oftewel buiten spelen. Ik bleef het liefst lekker binnen haha.
Toen ik 10 jaar was kreeg ik mijn eerste pony dus was ik daar iedere dag te vinden, dan was ik sowieso een paar uur per dag buiten bezig. Toen vond ik het natuurlijk helemaal niet erg om buiten te zijn. :D

Ik zie in mijn buurt gelukkig nog wel zat kids buiten spelen. Oppaskindjes willen daarintegen altijd op de iPad. := Verschrikkelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:35

Hahaha mooi _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:47

Hahahahahaha briljant

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:48

Mijn schoonzus stuurt mij sinds kort zomaar random foto’s van haar baby.. Wat moet ik daar nou weer mee.. ?! >;) En geen bijzondere foto’s hoor gewoon een kwijlende baby die scheel in de camera kijkt.

Ik reageer maar gewoon niet had ik bedacht. Of ik ga foto’s van mijn pup terug sturen maar dan hou ik het vast in stand.