Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:38

haha lastig he die keuze stress. Ik moet mijn hele huis gaan ontwerpen, echt letterlijk alles moet nog, vloer, badkamer, muren, keuken, verlichting, verf meubels, stroompunten, je kan t zo gek niet verzinnen, de buitenmuren staan wel gelukkig en ik heb al een bed :') Nu op zoek naar welke kraan ik in de keuken wil en welke spoelbak

Ik zou gaan voor het licht eiken, anders zou ik t beetje koud/donker vinden, maar zie dat je al gekozen hebt en het is natuurlijk ook gewoon smaak afhankelijk dus een verkeerde keuze is er niet :j
Hier is de keus gevallen op licht wit/grijs eiken. Had het aller liefst een vissengraat vloer gehad, dat vind ik zo mooi.. Maarja te duur helaas :Y)
Afbeelding

Isabel_k

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:37

Mooie kleur! Ik vind vissengraat ook echt prachtig inderdaad, maar dat zit boven mijn budget ook. Ik heb nog even getwijfeld of ik in de keuken een ander soort laminaat wilde leggen wat leek op steen, maar ik was bang dat het te druk en ingewikkeld zou worden.

Jouw project is wel ontzettend gaaf om te doen volgens mij!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:43

Keuze stress over wat je wilt is altijd lastig. Gelukkig lag mijn laminaat er al dus daar hoefde ik niet over na te denken.

Ik woon nu 5 maanden hier maar wat een ellende is dat huishouden _O- Ik werk momenteel 6 dagen van zo'n 13 uur per dag en mijn huis is echt 1 grote chaos.

Vind het verder heerlijk om op mezelf te wonen maar dit is wel een groot nadeel. Meer mensen die hier last van hebben?

Sinds een paar weken wel 2 nieuwe huisgenootjes, de konijnen zijn naar buiten verhuisd en toen werd het toch ineens wel heel stil in huis.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:02

Och wat lief <3

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:32

Wat een schatjes zeg <3 Zeker die Sheba-grijze is mooi.

Als ik gesetteld ben, wil ik ook graag een kat. Ik heb altijd katten en honden om mij heen gehad en hoe leuk mijn cavia ook is, het is heel anders. Maar dit wil ik pas doen als ik zeker weet dat ik goed rond kan komen met mijn baan, tijd, paard, school en huishouden. :+

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:11

Mijn hemel dagen van 13 uur, hoe krijg je dat voor elkaar dat jouw huis er op de foto's nog zo netjes uit ziet?

Voor mij is het magische woord: visite.
Als ik weet dat er over een half uur, of uurtje visite komt, dan krijg ik het meestal voor elkaar om heel veel te doen in weinig tijd zodat het toch netjes oogt allemaal. Maar heel eerlijk af en toe heb ik ook echt het idee dat ik aan het dweilen ben met de kraan open, er is nooit een moment waarop kan zeggen: zo nu is alles schoon en opgeruimd. Want er is altijd wel wat.
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:28

Alleen foto's maken van delen die netjes zijn _O-

Bezoek is wel een goede inderdaad, dan kan ik ook ineens heel snel :=

Als ik ooit een grote mensen huis en salaris heb komt er een schoonmaakster, vind dit echt waardeloos maar voor dit huis is dat zo nutteloos als maar kan. Als ik wil heb ik in 1.5 uur het hele huis schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:30

Ik denk dan vooral: 6 x 13 = 78 .. hell no _O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:43

Als je dat zo uitrekent lijkt het ook wel bizar veel _O-

Gelukkig is dit maar tijdelijk als het goed is en ga ik straks gewoon weer terug naar de helft, Heb ik ook eindelijk weer eens tijd om wat aan mijn huis te doen want er moet nog behoorlijk wat schilderd worden.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:41

Vandaag heb ik voor het eerst een dag geklust. Zo veel leuker om het in je eigen huisje te doen. :+ We gingen echt hard en hoeven alleen nog maar een extra laagje geel te doen en een keukenmuurtje te verven. :)F

Afbeelding
Afbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:44

Jeetje dat doe je snel. Ik ben inmiddels als 3 weekende bezig. Gelukkig gaat het nu wel aardig opschieten. Alle muren die wit moesten (het grootste gedeelte) zijn klaar. Morgen ga ik aan de gekleurde muur van de slaapkamer beginnen en dan volgend weekend de gekleurde muur in woonkamer. Mijn vloer wordt 13 juli gelegd dus ik heb gelukkig ook nog even.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:46

Klussen is best leuk he! Super leuk kleurtje heb je ook, lijkt veel op dat van mij

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:06

Wat een leuk kleurtje Isabel <3

Ik vond het met klussen echt heeeerlijk om mijn huis op te zien knappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:18

Mooie kleur! Hopelijk ben je met nog een laag erop klaar. Ik heb er hier echt 6 lagen ofzo op staan smeren voor het mooi egaal was. Blij dat het maar 2 meter was de wand. Plan was eerst een langere muur in die kleur, maar gelukkig niet gedaan :+

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:31

Bij mij gaat het nu ook wel opschieten. Vandaag de gekleurde wand in de slaapkamer voor de eerste keer gedaan. Hij moet nog een keer maar het begin is er.Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:55

Hoeveel zijn jullie eigenlijk kwijt aan op jezelf wonen? Of iig op kamers? Ik heb komend jaar een tussenjaar voordat ik m'n afstudeerjaar in ga, en ik wil gewoon echt graag het huis uit en het lijkt me de ultieme kans, aangezien ik gewoon zelf geld kan verdienen ipv lenen. Echter wil ik max 3 dagen in de week werken, omdat dat tussenjaar echt bedoeld is om een boek in af te schrijven. Ik ga in Amsterdam of [naam] wonen, afhankelijk van wat voor baan ik kan krijgen (liefst Amsterdam, maar enkel als ik een baan in reclame kan krijgen (wat ook m'n studie is en wat dus heel fijn zou zijn voor de ervaring), dat zou ook meer verdienen dan een "gewoon" baantje dus dan is Amsterdam mogelijk. Maar anders [naam], dus). Of hebben jullie nog tips voor andere baantjes die goed verdienen? En hoeveel waren/zijn jullie kwijt oer maand?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:58

Arnhem, appartement van 50m2 en zijn incl. Alles rond de €820,- per maand kwijt. Dit is dan huur, gwl en tv.

En goed verdiende baantjes.. lastig. Wat vind je zelf leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:25

Ligt eraan wat je wilt. Ik woon in een appartement in Badhoevedorp (tegen de stadsgrens met Amsterdam aan) en ik ben per maand ongeveer 1400 euro kwijt aan vaste lasten. Daar gaan dan nog kosten voor bv boodschappen en benzine af. Ik had hier niet kunnen wonen als ik niet een fulltime vaste baan had.

Op kamers is alweer een heel ander verhaal, maar ook dan zal je goed moeten puzzelen. In Amsterdam is ook voor kamers een huur van 700-800 euro per maand geen uitzondering als je een enigszins fatsoenlijke ruimte op een leuke locatie wil, en als je ook nog af en toe wat leuks wil doen zal je met 3 dagen in een studentenbaantje ook niet al te lekker uitkomen. Rotterdam is wat dat betreft toegankelijker, ik zou persoonlijk liever daar zoeken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:29

En wat Emma zegt, of rondom die steden zoeken? Is vaak goedkoper, moet je alleen wel een stukje reizen voor werk.

Mijn ervaring met studenten/bijbanen is wel dat het opzich wel oké verdient, maar geen hoofdprijs.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:32

Ik woon in Muntendam (Groningen) en betaal €445,- voor een (senioren) hoekwoning. Woon- en slaapgedeelte beneden en een zolder en tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:48

Es_ther schreef:
En wat [naam] zegt, of rondom die steden zoeken? Is vaak goedkoper, moet je alleen wel een stukje reizen voor werk.

Mijn ervaring met studenten/bijbanen is wel dat het opzich wel oké verdient, maar geen hoofdprijs.

Nee precies. Vaak is het genoeg om naast een eventuele lening een kamer te betalen, maar of je er alleen van kan leven ligt echt super erg aan je eisen en hoe veel geluk je hebt met zoeken. Als je het prima vindt om in Osdorp of Slotervaart te wonen zal het makkelijker zijn om dat rond te krijgen dan wanneer je juist graag het typische Amsterdamse wil en dus in de Pijp of de Baarsjes ofzo wil wonen.

Vergis je er iig echt niet in dat Amsterdam echt heel, heel, heel duur is. Mensen die er vaak over zeuren hebben echt gelijk. Omringende gemeenten zijn niet veel beter, hier in Badhoevedorp vind je ook geen appartement onder de 1000 euro en hetzelfde geldt voor plekken als Hoofddorp, Diemen en eigenlijk de rest van de randstad. Het is gewoon echt bar en poedersuiker op dit moment.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:08

Wij zijn in Breda in totaal ongeveer €1200 aan vaste lasten kwijt. Ik ben zelf voor een paar uur blijven hangen bij mijn studentenbaantje in de kassen. Ik vind dat dat best prima verdient, hoe sneller je werkt, hoe meer bonus je ook krijgt. Misschien is dat iets voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:22

Mijn laatst studio (20m2, nieuwbouw, op de campus) was €465 inclusief gwl. Minus de huurtoeslag werd dat dan €299. En voorschot gwl was altijd teveel, dus per maand kreeg je dan omgerekend nog €35-55 terug met de eindafrekening. Wel betaalde je daar ook gemeentelijke belasting. Maar bij een laag inkomen kan je die laten kwijtschelden. Ik werkte toen 3 dagen in de week (magazijnwerk met om de week avond/nachttoeslag).

Als ik nu kijk op room.nl variëren de prijzen voor een kamer hier in Wageningen (alles gedeeld of studio) van €270 tot €520.

Ik huur nu een appartementje van 54m2 voor +- €900 in de maand exclusief gwl. Zonder gemeentelijke belasting, die betaald de huisbaas.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:30

Ik ben ook blij met de kleur! Thanks voor de leuke reacties haha. Hij is een stuk egaler dan op de foto opgedroogd, dus dat is goed. Onbewerkte muur dus hij moet nog wel een keertje over, maar dat is geen probleem.

Ik betaal voor 36m2 in de randstad +- 500 incl gwl.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:19

Ik ben inmiddels ruim een week verder en mijn plan is een beetje veranderd. :+ Het was de bedoeling dat ik mijn hele slaapkamer gewoon wit zou laten. De nacht voordat ik de laatste stukken wilde gaan verven werd ik midden in de nacht werken met een soort realisatie dat ik een olijfgroene muur wilde. :') Dus dat heb ik gedaan. Direct op mijn telefoon een kleur uitgezocht en de volgende ochtend de kleur in het echt bekeken en gekocht. :')

Ik vind het ontzettend gaaf geworden. Het was een crime om te verven, want de verf was zo mat dat het super snel droogde, maar het resultaat vind ik heel mooi. Zeker in combinatie met de gele muur in mijn woonkamer.

Daarnaast heb ik inmiddels lampen. En is mijn stoelen-project afgerond. Het was mijn idee om simpele stoelen te kopen en deze te verven in een kleur die ik mooi vond, want de stoel die ik wilde was heel specifiek en dat bestond niet. Heb ik weer. :') Mijn hele woonkamer is gebaseerd op een sprei die mijn oma voor mij gebreid heeft drie jaar geleden en bevat petrol en okergeel. Ik ben dus met kleed naar de bouwmarkt gegaan om hooglak petrol verf te kopen op basis van het kleed. Het was even spannend, maar het is geluk en zelfs de colourblocking zit er redelijk op. Zeker voor een eerste project. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat laatste dingen (zoals een vloer :') ) en dan ben ik klaar. *\o/*