Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ailill schreef:Fenomeen voornamelijk in het buitenland: Afd(w)ingen, wat zegt Bokt?
DeMolenhoek schreef:Hier geef ik binnen een maand een feest voor mijn vriend zijn verjaardag. 9 man die gaan karten en 16 man op de bbq. Kostprijs €500/€600. En ja, dat betaal ik zelf. Als je hier wordt uitgenodigd dan is het niet gebruikelijk dat je moet betalen. Ik heb er flink voor moeten sparen, maar ik ga mijn vriend de dag van zijn leven geven
Jildau schreef:germie schreef:Afdingen op een keuken, jazeker. Ik heb mijn keuken van 10.900 euro naar 5275 gekregen. Heeft me 2.5 uur gekost.
Daar zou ik dus echt niet trots op zijn..
Mars schreef:2 en een half uur lang afdingen? Hoe dan??
Jildau schreef:germie schreef:Afdingen op een keuken, jazeker. Ik heb mijn keuken van 10.900 euro naar 5275 gekregen. Heeft me 2.5 uur gekost.
Daar zou ik dus echt niet trots op zijn..
germie schreef:Mars schreef:2 en een half uur lang afdingen? Hoe dan??
Heel eenvoudig, ik ging me alleen orienteren. Dus loop door een winkel. Ergens rond 8 uur 's avonds op koopavond. Spreekt een verkoper me aan. Ik zo dat vind ik wel wat. Maar ik ben nog in de orientatiefase. Budget is 5000 euro en daarvoor wil ik een keuken, vaatwasser, koelvriescombi, combimagnetronoven, en een 5 pits gasstel met wokbrander en een rvs schouw.
Nou laten we eens gaan zitten zegt die man. Dus dat gedaan. Ik had de maten bij me en zo kwam het op een prijs en ik zo ja, dat is meer dan het dubbele als wat ik kan uitgeven. Maar dan zoek ik verder, ik ga mijn keuken vinden voor die 5000 euro. Nou er kan wel wat van af hoor mevrouw, wat denkt u van X euro? Een hele tijd bleef het op 6900 euro staan en toen ik dus zei sorry, dat heb ik niet en op wilde staan kon er ineens weer wat van af. En zo werd het na 11 uur 's avonds dat ik de winkel verliet, met mijn handtekening onder een gekochte keuken die nog niet direct op deze dag in de planning lag (ik had een woning gekocht en had ong. 4-6 weken om een keuken uit te zoeken). Inmiddels zijn we 10 jaar verder en het is nog steeds mijn droomkeuken.![]()
Afdingen op zulke produkten is heel normaal in Nederland hoor. Dat was me van alle kanten al verteld en aangezien ik eigenlijk helemaal niet kan afdingen was ik erg blij dat het me ineens gelukt is. Mijn ouders stonden versteld, mijn vader zou namelijk mee als ik een leuke keuken gevonden had om te helpen met afdingen.
Dus ja, ik ben hier best wel trots op, echt geheel zelf geregeld en nog steeds tevreden.
Gloa schreef:Bizar dat dat normaal is en zo hoort bij keukens en meubels. Ik vind het gewoon poging tot oplichting.
We zijn aan het verbouwen en straks ook een keuken nodig. Voor mij al een reden om niet naar een keukenboer te gaan maar lekker iets uit te zoeken bij de ikea.
Gloa schreef:Bizar dat dat normaal is en zo hoort bij keukens en meubels. Ik vind het gewoon poging tot oplichting.
We zijn aan het verbouwen en straks ook een keuken nodig. Voor mij al een reden om niet naar een keukenboer te gaan maar lekker iets uit te zoeken bij de ikea.
Bhriseis schreef:Jee Rachelle, wat ontzettend lomp en zuur!
oomens schreef:Anoniem schreef:Want waarom een keuken voor 11k te koop zetten als ze hem blijkbaar ook voor 5k mogen/kunnen verkopen?
Waarom niet? Als er genoeg mensen zijn die wel de originele vraagprijs betalen, dan loont dat blijkbaar voldoende.