Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:28

Gracezellaa schreef:
Omdat Nederland behoorlijk klein is in oppervlakte en iig de VS land in overvloed heeft (in bepaalde regio's)

Niet persé. Het is onbetaalbaar dankzij de hypotheekrenteaftrek en iedereen die daar veelvuldig gebruik van heeft gemaakt. Daardoor kon je meer uitgeven aan een huis en verrassend genoeg speelde de huizenverkopers daar op in.

Voor de hypotheekrente waren huizen in NL goedkoper dan in D, maar de huizenprijzen zijn gigantisch gestegen en dan mede door de hypotheekrenteaftrek. Als je nu in D een huis wil (en wilde) kopen moe(s)t je meestal 10-20% eigen vermogen inleggen. Op een huis van 2 ton is dat 20.000-40.000 euro. Dus hier zie je geen torenhoge hypotheken en dure huizen voor de gemiddelde arbeider. Hier gaan de meeste de eerste jaren huren waarbij ze sparen zodat genoeg hebben om te kunnen kopen. Dit heeft een drukkend effect op de huizenprijzen.

Wat je ziet is dat de huizen in de grenzenstreek een stuk duurder zijn geworden sinds de Nederlandse invasie met Nederlandse hypotheken en renteaftrek. Een jaar of 10 zou mijn huis niet eens een ton gekost hebben (in de staat dat ik hem gekocht heb), dat is overigens ook niet wat ik ervoor betaald heb (8 jaar terug), ik was te laat voor de echte koopjes, maar mijn huis was zeker nog steeds zeer betaalbaar. In NL zou deze incl. de grond die erbij zit, toch zeker 5 ton hebben aangetikt (iig in de regio's waar ik aan het zoeken was) .

En zou ik hem nu (ongerenoveerd ) willen verkopen zou ik nu ook zeker 3 ton ervoor vangen. Om maar aan te geven hoe snel de inflatie kan gaan door de hypotheekrente. Maar goed, hij is gerenoveerd en in hele andere staat... :Y)

Kijk de verhoudingen tussen gewilde woningen (vrijstaand met grond) en minder gewilde woningen (rijtjeshuizen), Veel grond, weinig grond, Gunstig gelegen, ongustig gelegen ect, die zijn natuurlijk gelijk voor zo ongeveer alle landen. Alleen zitten er dan misschien verschillen waar men wil wonen en wat dus favoriet is. Hier in Duitsland kicken ze helemaal op bungalowachtige nieuwbouwwoningen en die ouderwetse (opknap) boerderijen zijn niet gewild (dat vinden veel NL-ers juist helemaal mooi)
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 12-06-17 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:29

Mijn wasmachine voelt hoeveel er gecentrifugeerd moet worden. Soms gaat dit fout met zeiknattekleding als gevolg. Gewoon ophangen klaar. Duurt alleen wat langer. Vooral winddichte stoffen komen ernat uit.

Riddershow

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:32

Is je afvoer niet verstopt? Even een keer alles nakijken?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:39

Riddershow schreef:

Ik denk het niet, vanmorgen kwam mijn dekje er weer zeiknat uit. Daarna nog gewone kleding gewassen en dat kwam er gewoon droog uit, heel apart.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:43

Ik weet niet of ik het hier kan vragen, maar ik wist geen beter topic :P

Ik werk bij een IJssalon en gisteren heb ikbest lang achter elkaar ijsjes geschept met zo'n schepmachine (een lepel die je bij elk nieuw bolletje een aantal keer moet inknijpen). Maar na het werken deed mijn hand zo'n pijn, ik had bij alles dat ik vast pakte of als ik druk op mijn hand legde pijnscheuten en de binnenkant van mijn hand was blauw. En mijn wijsvinger was helemaal opgezwollen, de zwelling is nu nog steeds niet helemaal weg/nog steeds pijnlijk.

1. is er iets dat ik kan doen aan die zwelling in mijn vinger? is zoiets ernstig?
2. heb ik het recht om hier over te klagen bij mijn baas? ik heb wel aan hem gevraagd of ik misschien afwisselendere werkzaamheden zou kunnen doen (dus niet de hele dag alleen maar ijs scheppen), maar hij heeft nog niet geantwoord (via app), ik wil het eigenlijk nog wel in het echt met hem bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:52

Voltaren emulgel kan helpen bij die gewrichtspijn. Ik heb het op aanraden van mijn huisarts gehaald toen mijn duim uit de kom was geraakt, en gebruik het nu bij allerhande soorten pijntjes in gewrichten/ botten/ spieren.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:09

Hoe abnormaal is het dat ik 11 dagen na het bloedprikken nog steeds een flinke blauwe plek heb? Er was in één keer goed geprikt en ik voelde er eigenlijk niks van, dus dit had ik niet zo erg en langdurig verwacht. Over ruim een week moet ik weer, is er iets dat die langdurige bloeduitstorting kan verminderen?

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:27

_Mirjam schreef:
Hoe abnormaal is het dat ik 11 dagen na het bloedprikken nog steeds een flinke blauwe plek heb? Er was in één keer goed geprikt en ik voelde er eigenlijk niks van, dus dit had ik niet zo erg en langdurig verwacht. Over ruim een week moet ik weer, is er iets dat die langdurige bloeduitstorting kan verminderen?

Afbeelding

Ik zweer hierbij met blauwe plekken! Helpt gigantisch goed!

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:34

IsaCalixa schreef:

Ik werk bij een IJssalon en gisteren heb ikbest lang achter elkaar ijsjes geschept met zo'n schepmachine (een lepel die je bij elk nieuw bolletje een aantal keer moet inknijpen). Maar na het werken deed mijn hand zo'n pijn, ik had bij alles dat ik vast pakte of als ik druk op mijn hand legde pijnscheuten en de binnenkant van mijn hand was blauw. En mijn wijsvinger was helemaal opgezwollen, de zwelling is nu nog steeds niet helemaal weg/nog steeds pijnlijk.

1. is er iets dat ik kan doen aan die zwelling in mijn vinger? is zoiets ernstig?
2. heb ik het recht om hier over te klagen bij mijn baas? ik heb wel aan hem gevraagd of ik misschien afwisselendere werkzaamheden zou kunnen doen (dus niet de hele dag alleen maar ijs scheppen), maar hij heeft nog niet geantwoord (via app), ik wil het eigenlijk nog wel in het echt met hem bespreken.

Ijs erop? :-D

(te flauw, I know..)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:39

IsaCalixa schreef:

Hier heb ik ook last van. Overbelastte pezen in je hand. Beste is nu even laten rusten, en smeren met de gel die eerder is genoemd (voltaren emugel). Evt nog ibuprofen erbij nemen zodat het eerder weg trekt. En verder je hand "trainen", het wordt dan vanzelf minder omdat je hand gewend raakt aan de druk/beweging. Beste is inderdaad aan je werkgever vragen of je wat afwisselender werk mag, maar ik kan begrijpen dat het bij een ijssalon voornamelijk ijs scheppen is. ;)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:40

Ik heb ook zoveel last van mijn pols en pezen in mijn linkerhand na een dag motor rijden en bij mij helpt 2-3 dagen rustig aan doen altijd het beste

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:46

Thanks voor de tips, ik zal eens kijken voor die gel :D Haha, ijs zou misschien nog wel echt kunnen werken :') Ja, nouja, we hebben ook een terras bij de ijssalon, dus in de bediening werken zou ook nog kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:47

mariekerocky schreef:
Riddershow schreef:

Ik denk het niet, vanmorgen kwam mijn dekje er weer zeiknat uit. Daarna nog gewone kleding gewassen en dat kwam er gewoon droog uit, heel apart.

Bij mij zit onderin een zeef/filter. Als alles er zeiknat uitkomt weet ik hoe laat het is, dan moet ik dat ding even losdraaien en schoon spoelen. Zit dan vol met paardenhaar...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:55

Lieshorses schreef:
Wie weet een tandpasta de echt redelijk goed whitening is? Voor zo ver een tandpasta je tanden witter kan maken. :)

Niks. Bleken gebeurt echt bij de tandarts, whitening tandpasta is een illusie.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:56

Heb dit al vaker gehoord, maar ik bleken niet super ongezond?

lieveli schreef:
Lieshorses schreef:
Wie weet een tandpasta de echt redelijk goed whitening is? Voor zo ver een tandpasta je tanden witter kan maken. :)

Niks. Bleken gebeurt echt bij de tandarts, whitening tandpasta is een illusie.

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:08

Dat hangt van de bleek methode af.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:29

Ik heb thuis gebleekt met opalscene, maar je moet het niet te vaak of teveel doen anders word wel schadelijk. Ik werk in een tandtechnisch lab. Dus kon mijn eigen bleeklepels maken, maar volgens mij heb je van dat merk ook voorgervormde bitjes ik weet alleen niet hoe goed dat werkt want het moet echt goed aansluiten op je tanden. Het spul werkt wel echt heel goed.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:15

Ik heb het nieuwe topic nog niet bijgelezen, maar ik denk niet dat mijn vraag al langs is gekomen :)

Hebben bloemen een uitputbare voorraad stuifmeel, of maken ze constant nieuw aan?
Dus, kan een bij / insect vandaag stuifmeel komen halen en later opnieuw, of zijn de bloemen dan 'leeg'?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:21

Die maken nieuwe, maar dat is afhankelijk van de conditie van de plant. Daar zijn wel voedingsstoffen voor nodig.
Ze maken het aan zolang de conditie van de plant het toelaat en zolang de plant nog een bloem heeft.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:22

mariekerocky schreef:
Waarom komen mijn dekjes ineens zeiknat uit de wasmachine? Ik was wekelijks dekjes, nooit geen problemen mee gehad. Maar de afgelopen weken komen ze er ineens zeiknat uit, als ik ze ophang moet ik ze eerst uitknijpen en dan nog stroomt het water er letterlijk uit en liggen er hele plassen onder. Komt dit omdat ik onbewust een ander programma kies of kan dit ook aan de stof liggen?

Ik zag al opmerkingen over het centrifugeren langskomen, denk dat het daar idd zit. Ik wil er nog aan toevoegen dat zowel mijn huidige als vroegere wasmachines nog wel een het centrifugeren oversloegen als de lading van de machine niet goed verdeeld was.
Toevallig dit weekend nog gehad- lading met een speelkleed van de baby en een dekbedovertrek centrifugeerde niet en kwam zeiknat uit de machine. De beide dingen apart werkte wel.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:22

Shanna schreef:
Beginnen in achtbanen die niet over de kop gaan, en daarna als je die "saai" vind gewoon in een rij van een simpele wel over de kop achtbaan gaan staan. Als kindjes van 8 er veilig in kunnen kan jij dat ook ;)

Hoogtes en alles durf ik gewoon. Maar nu mn vriend kaartjes voor Walibi had gewonnen en ik daarna pas zei dat ik niet over de kop durfde vond die maar dat ie niet met mij moest gaan :( Dus heb ik beloofd dat ik het ga doen, maar nu t eraan komt heb ik zelfs dromen over, over de kop gaan :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:24

Dobbelicious schreef:
Zou een interessant plot zijn voor een aflevering van een moord-serie :')

Er is een aflevering van CSI ofzo geloof ik waarbij ze gebruik maken van een mug haha.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 15:29

SavannahNx schreef:
Shanna schreef:
Beginnen in achtbanen die niet over de kop gaan, en daarna als je die "saai" vind gewoon in een rij van een simpele wel over de kop achtbaan gaan staan. Als kindjes van 8 er veilig in kunnen kan jij dat ook ;)

Hoogtes en alles durf ik gewoon. Maar nu mn vriend kaartjes voor Walibi had gewonnen en ik daarna pas zei dat ik niet over de kop durfde vond die maar dat ie niet met mij moest gaan :( Dus heb ik beloofd dat ik het ga doen, maar nu t eraan komt heb ik zelfs dromen over, over de kop gaan :+

ik vond het ook heel eng, maar ik was zo dom om tegen mijn familie te zeggen dat ik volgende keer mee ging in de python (was groot genoeg, eindelijk *\o/* ) nou we waren bij de python en toen ging ik toch maar :+
Gewoon gaan is de beste remedi, anders eerst in zon ding met een halve looping

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:03

mariekerocky schreef:
Riddershow schreef:

Sommige wasmachines kunnen het gewicht van de was 'voelen' en compenseren dan het geslinger in de centrifugestand. Maar wanneer de lading erg vol water zit (dekjes bijvoorbeeld) en het erg op 1 kant hangt, kan het zijn dat de compensatie niet goed is, waardoor hij niet op toerental raakt (door het gebonk van dat natte dekje telkens op dezelfde plaats in de machine). Wanneer je gewoon wasgoed wast, zijn dat allemaal losse kledingstukken, die zich mooier over de machine verspreiden en dus niet 1 bonk vormen die door de machine stuitert. Bij ons werkt het af en toe om het dekje 'open' in de machine te doen voor het centrifugeren. Soms is het hier zelfs genoeg om de centrifugestand nog een een keer opnieuw aan te zetten, dan berekent de machine de compensatie opnieuw. Het kan ook helpen om gewoon twee dekjes tegelijk te wassen, dan kunnen die elkaars gebonk opvangen en tegenwerken.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:23

Ik zie nu net op het nieuws dat er een woongroep was, die dachten dat ze alleen op zonlicht konden leven, dus zonder eten en zonder drinken. Er is nu 1 vrouw van de woongroep overleden ennu zijn ze erachter dat het meer een sekte dan een woongroep was. Maar ze waren geinspireerd door een Australische vrouw die zegt dat zij al 6 jaar niets heeft gegeten en gedronken en leeft op zonlicht. Is dit echt mogelijk? :+