Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Zijn er ook mensen die geld beleggen hier of in vastgoed investeren of iets?
jooproo schreef:poes schreef:Zijn er ook mensen die geld beleggen hier of in vastgoed investeren of iets?
Ik doe aan crowdfunding, maar dar zet ik natuurlijk niet alles naartoe. Kort samengevat werkt het alsvolgt: Ik 'leen' geld uit aan bedrijven/particulieren die geld nodig hebben voor een investering. Daarvan zie ik vooraf het risicopercentage. Maandelijks ontvang ik aflossing & Rente, en na een periode van 1 tot 5 jaar (verschilt, geeft het bedrijf vantevoren aan) heb ik mijn investering + Rente (6 tot 9% op jaarbasis) weer terug. Hier zit natuurlijk wel het risico aan dat het bedrijf in de problemen kan komen, maar tot op heden (doe het nu 2 jaar) is dit bij mij nog niet voorgekomen.
Mijn verdeling is alsvolgt:
Crowdfunding: +/- 16%
Deposito (2 jaar voor 1.05% per jaar rente, loopt nog niet heel lang): +/- 34%
Vrij opneembaar: +/- 50%
Naath86 schreef:Ik heb hier ook al naar gekeken maar kan op het moment weinig goede site vinden. Via wat voor instelling oid doe jij dit?
Varekaj schreef:Bij ons moet je de meterstand doorgeven en op basis daarvan krijg je dan een afrekening op het einde van het jaar. Afhankelijk van het verbruik van dat jaar wordt dan je maandelijkse bijdrage vastgesteld. Verbruik je het jaar nadien minder, dan krijg je terug en zakt dat bedrag. Ik denk echter niet dat je in België dan bewust kan kiezen om alsnog elke maand meer te betalen dan ze vragen.
poes schreef:In België kun je dit bedrag ook aanpassen. Maar dit is als een renteloze lening die je uitgeeft: imo nutteloos dus. Je kunt dan beter zelf dat bedrag sparen.
Emmaa_ schreef:Ik spaar idd ook via ING voor een belachelijk lage rente. Nu nog wel positief, als hij straks negatief wordt (wat er wel aan zit te komen) neem ik het op of gaat het op mijn lopende rekening. Vastzetten wil/durf ik niet, ben aan het sparen voor een aantal grote uitgaven en wil dan niet ingewikkeld hoeven doen met het opnemen.