Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:03

Ah zo. Ja dat zou wel kunnen. Maar als je je aan die mensen ergert dan horen ze hier! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:06

Mijn vriend neemt het vliegtuig zoals wij de bus of de trein nemen, die zit de helft van het jaar in het buitenland voor zijn werk :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:08

Ja nee laten we nog een topic openen :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 17:14

Dar zijn nog topics van. Was iets van slechte ervaringen bij het vliegen en een 2e topic met goede ervaringen

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:14

Haha, oké! Dan niet ;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:17

laatst in de trein duwde iemand zijn army in mijn gezicht omdat hij zijn mislukte tattoo wou laten zien ofzo, en vervolgens ging ie met kranten gooien -O-
wat was ik blij dat ie heel snel uit de trein ging

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:04

In het vliegtuig terug naar Nederland zaten vriendlief en ik naast arrogante mensen allebei. Heb me vanaf Las Palmas tot Amsterdam geërgerd aan die lui...

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:25

net helaas niet verder kunnen dan Dieren met de trein, ivm met een aanrijding met een persoon. Heel vervelend en kan de NS natuurlijk weinig aan doen. Maar waar ze wel wat aan kunnen doen is de communicatie. Er werd bijvoorbeeld niet verteld dat je vanuit Dieren een lijnbus kan nemen naar Arnhem. Toch banketstaaf als je dat niet weet :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:43

Die informatie heeft NS personeel ook niet. En voor mensen met een NS abonnement is dat ook geen nuttige info als ze niet nog eens extra willen betalen voor de lijnbus :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:59

Maar wat als er geen andere trein rijdt door die aanrijding? Moet je dan maar zelf zorgen dat je op je eindbestemming raakt?

Wanneer zoiets voorvalt in België (oa door een spontane staking) dan regelt de NMBS lijnbussen. Die brengen je ofwel naar het dichtsbijzijnde grote station waar je weer een trein kan nemen, ofwel vervolgen de bussen het traject van de trein en rijden van station naar station zeg maar. Gratis.

Neemt niet weg dat er vaak te weinig bussen zijn voor het aantal mensen en dat je véél langer onderweg bent, maar je komt tenminste wel waar je moet zijn. Uiteindelijk.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:04

elke morgen de bus naar school overvol , laats kwam de bus niet opdagen terug naar huis... de buurtbus die op 9292 staat maar ook nooit komt opdagen... en dat je daarom een bus moet nemen waardoor je 3 kwartier te vroeg bent op school en de rest niet.. bus cheufeurs die veel ste vroeg langs de halte gaan en soms ook dan nog eens direct voor je neus wegrijden terwijl je er nog achteraan rent en zwaait :+ grrr en laats ik loop de bus in ik heb een sterren abonnement en die vrouw keek heel lang naar mijn pasje en zij toen loop maar door zat ik uiteindlijk al 5 minuten in de bus ik dacht al waarom rijd die nou niet weg en toen zij ze kom is ff hier volgensmij zit jij ver uit je zone... ik zo nou mevrouw dat denk ik niet gaat ze eerst minuten lang op haar kaart kijken of ik wel in de bus mag zitten nou volgensmij niet en toen zij ze oow jawel ik zo ja ik zit niet voor niets in deze buss... }:0 nou zeg niet zon grote mond hebben jij zegt ze .. wij mogen dat gewoon checken want sommige maken er misbruik van .. ik zo okee ben er verder maar niet opingegaan .. prima dat je het checkt maar dan zo moeilijk doen en lang .. leer anders de zones uit je hoofd?? of denk ik hier alleen zo over

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:07

Varekaj schreef:
Maar wat als er geen andere trein rijdt door die aanrijding? Moet je dan maar zelf zorgen dat je op je eindbestemming raakt?

Wanneer zoiets voorvalt in België (oa door een spontane staking) dan regelt de NMBS lijnbussen. Die brengen je ofwel naar het dichtsbijzijnde grote station waar je weer een trein kan nemen, ofwel vervolgen de bussen het traject van de trein en rijden van station naar station zeg maar. Gratis.

Neemt niet weg dat er vaak te weinig bussen zijn voor het aantal mensen en dat je véél langer onderweg bent, maar je komt tenminste wel waar je moet zijn. Uiteindelijk.

wij gingen toen walibi en toen was er een koe op het spoor in stukjes geraakt :+ we waren al laat want ik moest eerst werken maar we wouden zo graag frightnights dus toen moesten we overstappen op een bus waar uiteindelijk door het dorp er omheen ook nog een wielenronde werd gehouden ofzo nou die reis duurde lang :(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 22:10

Varekaj schreef:

in België kondigen ze dat graag aan maar in werkelijkheid komt er vaak niets van in huis....
Laatst had ik examen in Brussel. In Landen een probleem met de bovenleiding. Tussen landen en hasselt zou een vervangbus rijden. Ten eerste, heb ik daar heel wat aan in Sint-Truiden (een staton tussen landen en hasselt waar dus geen bus kwam). En ten tweede heeft een vriendin uit hasselt een uur staan wachten op die bus die er 'zo' aan kwam in Hasselt maar heeft toch geen bus gezien... Ik heb ooi mijn examen gemist door die idioten...

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:12

Woopy_x schreef:
Varekaj schreef:

wij gingen toen walibi en toen was er een koe op het spoor in stukjes geraakt :+ we waren al laat want ik moest eerst werken maar we wouden zo graag frightnights dus toen moesten we overstappen op een bus waar uiteindelijk door het dorp er omheen ook nog een wielenronde werd gehouden ofzo nou die reis duurde lang :(

Bij mijn zus zat er een keer een gans vast in de bovenleiding. Dierenambulance erbij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:18

Ik heb het anders al een paar keer gehad dat er wel bussen reden. Te weinig, dat wel, maar ze reden. Zat in de trein van Brussel via Denderleeuw en Aalst naar Gent. Tussen Denderleeuw en Aalst was er door de hitte een probleem met de bovenleiding opgetreden. Was via de oude lijn (Ternat, Dilbeek, Essene-Lombeek etc) naar Denderleeuw tjokken, weliswaar tijdje wachten op de lijnbus en dan van daaruit naar Aalst gebracht. Intussen was er vanuit Gent een trein uitgestuurd naar Aalst om de reis van de gestrande reizigers daar verder te zetten.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:20

Van t weekend reed er tussen Dieren en Zutphen niks en tussen Zwolle en Meppel met de bus.
In plaats van 1.38 heb ik er 3.35 over gedaan van Velp naar Hoogeveen :o

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:21

Hier in NL word er redelijk vaak omgeroepen dat men maar een pokkeneind moet omrijden, ik hoor maar zelden dat ze zogenaamde "ns bussen" inzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:38

De NS kan reizigers niet zomaar richting lijnbussen of treinen van andere maatschappijen sturen, omdat de reiziger dan op kosten wordt gejaagd. Maar het staat iedereen vrij om zelf een alternatieve route te zoeken als via NS geen of veel langere reis beschikbaar is. Maar maak je gebruik van een chipkaart dan kan wel je recht op geld terug bij vertraging vervallen.

Of NS zelf bussen in gaat zetten hangt af van de prognose van de verstoring. Het kan afhankelijk van het tijdstip of periode van het jaar kan het wel een 2 uur duren voordat er bussen en chauffeurs beschikbaar zijn. En in de tussentijd zijn er al zoveel reizigers opgestapeld dat het er ook nooit genoeg zijn. Bij kleinere verstoringen is het dus vaak gewoon afwachten tot er weer treinen kunnen rijden.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:50

ik ergerde mij vanmorgen er trouwens aan dat t in de bus naar kroketten/frituur rook..
walgelijk gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:11

Toch weer een voordeel dat het spoorwegennet in België vanuit de staat wordt gefinancierd. Kost ons geen drol als we een vervangende trein moeten nemen, het is gewoon hetzelfde bedrijf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:09

Lange tijd geleden ben ik eens met de Erasmus lijn van de ret gestrand. Ding reed niet meer en we moesten terug naar Berkel. Daar heb ik zelf gekeken hoe ik naar Den haag moest komen en dat kon alleen maar via Zoetermeer.
Het getuigd ook vaak een beetje creatief zijn met alternatieven. Maar als je in The middle of nowhere bent gestrand word het lastig

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 07:50

Gister 1 trein tijdens spitsuur. Je moest je zelf maar in proppen of je gaat maar niet mee. :=
Hoop dat het vandaag weer 2 treinen zijn, zoals normaal.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:36

Volle balkons waar fietsen horen te staan. Vanochtend stond het hele balkon vol met mensen, ik wil de trein instappen met fiets. Al die mensen geïrriteerd naar me kijken. Ik kan er niks aan doen dat jullie met z'n allen in een fietsgedeelte staan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:42

Flying_Angel schreef:
Volle balkons waar fietsen horen te staan. Vanochtend stond het hele balkon vol met mensen, ik wil de trein instappen met fiets. Al die mensen geïrriteerd naar me kijken. Ik kan er niks aan doen dat jullie met z'n allen in een fietsgedeelte staan.

Daar zou ik dan ook weinig medelijden mee hebben. Jij gebruikt immers die plek juist waarvoor deze bedoelt is. Maar al zou ik in de trein gestaan hebben zou ik het uiteraard ook wel vervelend hebben gevonden maar ook gedacht hebben: ja, dat mag nou eenmaal hier.

Irritanter is in de metro waar op de deuren staat waar een fiets in mag (ivm hangrekken voor die fietsen) en dat sommigen dan hun fiets toch een andere deur in brengen. Soms staan er dan GVB mannetjes die die fietsenbezitters de metro uithalen en dan mogen ze vaak de volgende metro in door het juiste deurtje.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:02

Was het in de spits, of na 9 uur. Tussen 6.30 en 9 uur mag je niet met een fiets in de trein. Vouwfiets mag wel.

Persoonlijk heb ik echt een hekel aan vouwfietsen, die nemen veel ruimte in en als ze omvallen tegen je schenen doet dat erg zeer.