tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:28

Afbeelding

:(:)

Het is zo, eerlijk waar. Het doet mij ook nog iedere dag pijn om aan 'hem' te denken of
zijn naam alleen al te noemen of te zeggen 'mijn ex'. Maar je kan je maar beter focussen
op al het moois wat nog gaat komen en focussen op leukere tijden. Want die zijn meer
waard dan maanden achter elkaar ergens onder een steen vertoeven.

Geloof me .. been there, done that.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 11:47

Nou dames, ik heb ook een nieuwe vriend (nadat het 3 maanden uit was) het ging snel maar het voelde en nog steeds voelt zo goed. Het hoort zo te zijn.

Dat betekent niet dat ik totaal niet meer aan mijn ex denk. Aanstaand weekend heb ik vorig jaar me ex leren kennen (beetje vreemde zin zo :') ). Herinneringen en flashbacks achtervolgen me de laatste dagen. Ik ben door mijn "snelle" nieuwe vriend ook niet compleet over hem heen. Ik had ook grote moeite met loslaten. 2 maanden lang elke dag zitten huilen, wachten, hopend dat hij me terug zou willen. Tot ik Bas ontmoette. Hij maakte me dolgelukkig en nog nooit heeft iemand zoveel inzet voor mij getoond, 500% ging hij voor mij, dus JA het bestaat echt. Ook ik geloofde er niet in, maar zo heb ik mijn ex wel sneller kunnen afsluiten. (al zit ik er nog soms mee)

Mijn advies. Het blijft poedersuiker, je hebt nergens zin in, wat je ook probeert. Toch moet je het doen. Die gozer wilt je niet dus eigenlijk is hij je tranen niet waard! Laat maar zien dat je zonder hem kan en een geweldig leven kan leiden! Lekker gaan stappen, al is het met z'n 2en, ga lekker paardrijden, doe je ding, nu is het tijd voor jezelf!

xDenies

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:04

Toch fijn om te zien dat ook jij het eindelijk in ziet! Was een paar posten terug toch wel heel anders :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:11

Fijn om verhalen te horen dat het echt goed komt! Alleen Moeilijk te geloven op zo'n momenten als deze.

Maar hadden jullie niet zo van; ik ben mijn vriend en beste maatje kwijt... Dat ik hem als vriend kwijt ben vind ik natuurlijk vreselijk jammer maar hij betekende zoveel meer dan dat voor mij. Ik kon zo lekker mezelf zijn bij hem, terwijl andere mensen juist weg vluchten wanneer mijn echte persoonlijkheid naar boven komt _O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:20

fijn het het toch nog goed gaat komen met iedereen :)

zelf geloof ik er op dit moment ook nog niet in, heb vanaf 1 sept de sleutel van mijn nieuwe huis maar kan me er nog niet toezetten om er ook te gaan wonen :(
volgende maand waren we anders 5 jaar samen geweest maar weet het ook allemaal niet meer en het maakt me verward.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 14:29

Argai schreef:
Fijn om verhalen te horen dat het echt goed komt! Alleen Moeilijk te geloven op zo'n momenten als deze.

Maar hadden jullie niet zo van; ik ben mijn vriend en beste maatje kwijt... Dat ik hem als vriend kwijt ben vind ik natuurlijk vreselijk jammer maar hij betekende zoveel meer dan dat voor mij. Ik kon zo lekker mezelf zijn bij hem, terwijl andere mensen juist weg vluchten wanneer mijn echte persoonlijkheid naar boven komt _O-

Ik ken het.. Ja je hebt je beste vriendinnen maar toch je vriendje staat op een of andere manier natuurlijk dichterbij. Het gevoel dat je met niemand kan mededelen wat je hebt meegemaakt. Positief of negatief, maakt niet uit... Dat is wel echt even vervelend, maar dat wordt met de tijd minder.

Ik ben ook echt knettergek van mezelf, en recht voor z'n raap. Mensen vinden het leuk, of kunnen er niet tegen. Niet mijn probleem. Ik ben wie ik ben, en me vriend vind het geweldig om hoe ik ben :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:35

Hahaha ik krijg heel vaak de opmerking naar mijn kop gesmeten: 'dat doe je als meisje toch niet'. Uhh jazeker dat ik dat doe _O-

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 15:44

Argai schreef:
Hahaha ik krijg heel vaak de opmerking naar mijn kop gesmeten: 'dat doe je als meisje toch niet'. Uhh jazeker dat ik dat doe _O-

Precies! Hallo, ik ben niet zoals al die andere, ik ben anders }>

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:07

Alja schreef:
fijn het het toch nog goed gaat komen met iedereen :)

zelf geloof ik er op dit moment ook nog niet in, heb vanaf 1 sept de sleutel van mijn nieuwe huis maar kan me er nog niet toezetten om er ook te gaan wonen :(
volgende maand waren we anders 5 jaar samen geweest maar weet het ook allemaal niet meer en het maakt me verward.

Ik zou je alle mogelijke knuffels willen geven. Ik gun het iedereen maar jou het meest om iemand tegen te komen met wie je dit keer helemaal op 1 lijn zit.

Vertel wat meer over je nieuwe huis!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:14

Alja ook hier de ellende nog hoor. Misschien samen met een paar vriendinnen logeren in je nieuwe huis en een pyama party houden. Misschien helpt het een beetje.

Ik dacht dat ik langzaam de boel een beetje op de rit begon te krijgen. Maar na mijn ontdekking van de relatie is dat heel erg ver weg. Het weekend festival heeft me wel goed gedaan. Maar toch de pijn zit erg diep. En niet eens zoveel van de relatie is over maar het gevoel van bedrog, voorliegen, het niet begrijpen dat iemand die je zo lang zo vertrouwd hebt dit me aan kan doen. Dingen die nu opeens wel gedaan worden die ik al heel lang graag zou willen. maar waar nu opeens wel tijd of zin voor is. Dat blijft steken.

En ja het idee was we blijven af en toe leuke dingen doen. Maar eerst ging dat mis door bozigheid aan de andere kant. Nu ben ik er wel even klaar mee. Voel me teveel bedonderd, en kan de een niet zien zonder de ander.

ik vind het een rotgevoel en zou niets liever willen dan dat opzij zetten. Alleen lukt me dat niet. Ik zit vol wrok en zou het liefst zo gigantisch wraak nemen, alleen schiet ik daar helemaal niks mee op en doe ik dus ook niet. ik hoop ook alleen dat ik haar voorlopig niet tegenkom. Vermijd het centrum op bepaalde dagen hier ook nu om die reden. Wil echt voorkomen dat er een knop omgaat en ik niet voor mezelf kan instaan na wat ze me de afgelopen twee jaar heeft aangedaan. :n

En vandaag telefonische afspraak met pratoloog. Was geen succes en ben ik wel even klaar mee met haar, nu voel ik me namelijk nog ellendiger dan vanmorgen. Heb ook teveel tijd over nu ik nergens heen kan met poot in gips.

Morgen weer mediation gesprek, weer dat ellendige geld, woonruimte, dieren enz. -O- en binnen twee maanden zouden we 25 jaar getrouwd zijn. Zie gigantisch op tegen die datum. |(
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-09-15 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:18

bedankt lieveli, weet niet waar ik aan verdient heb dat jij zo aardig tegen me bent :)

ik huur een appartement bij een boer, niet heel groot maar de paarden en honden kunnen mee en ik hou zelfs nog geld over om van te leven dus dat is wel erg fijn :)
paarden gaan volgende week maandag over dus dan zal ik zelf ook snel volgen..
niemand begrijpt ook waarom ik nog niet verhuisd ben maar het is allemaal zo moeilijk en lastig, mijn ex is vandaag ook nog eens jarig...

als we het er samen over hebben en we hebben het erover dat we elkaar gaan missen dan zegt hij ook, nou dan kom ik gewoon een avondje naar je toe maar dan wordt het alleen maar lastiger om hem te vergeten.
ik snap het gewoon niet, hij vind dat we te erg verschillen van elkaar om kinderen op de wereld te zetten, wie weet als ik er nooit over was begonnen was ik nu niet in deze situatie geweest :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:19

:(:) de bekende wat als dus.

Daar zit ik ook mee, wat als mijn vader toen niet gebeld had, zou mijn bijna ex dan niet zijn spullen hebben gepakt. En wanneer zou hij dan met zijn mededeling zijn gekomen als die er al was gekomen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:30

Oh verdorie, Karuna, ik vergeet jou helemaal. Ook zo'n vreselijk rotverhaal.

Aan wat alsen hebben jullie niks. Het was of toch uitgegaan, of je had misschien je kinderwens moeten inleveren.

Ik gun het jou zo Alja, omdat ik me zo goed kan indenken hoe je je voelt. Ik hoop echt van harte dat hij tot inkeer komt. Mijn huidige vriend gelukkig wel, maar jezus. De liefde van mijn leven en hij wilde geen kinderen, dat was voor mij een dealbreaker. Maar ik was er kapot van.

Ik hoop zo dat je iemand tegen komt die met jou dat gezin wil beginnen.

En Karuna, ik hoop zo dat je ex een soa krijgt van zijn nieuwe trofee. Trek je het een beetje?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:35

Op dit moment nee, ik trek het niet. :n kansloze nare gesprek mer pratoloog heeft me goed de diepte ingeduwd, dat is toch niet echt de bedoeling ervan lijkt me. Dan wil je een serie kijken desnoods betaald. Helaas doet ie niet op ipad, app downloaden kan niet want password en ex is password kwijt. Dus tsja dat valt dan echt helemaal niet goed.

Pijn in knie en de afhankelijkheid daardoor doen me nu geen goed. Heb teveel tijd om na te denken en te weinig afleiding. En door pijn en slaapgebrek daardoor is geestelijke weerstand foetsie. ;(

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:07

Ook ik mag me hier nu officieel melden.. 2 weken geleden zondag heeft hij het uitgemaakt, en zo onverwachts. 3 uur van te voren zei hij nog dat ik alles voor hem was, we voor altijd bij elkaar zouden blijven etc. Maar de reden was; hij vond het niet meer werken.
Mijn hart is letterlijk gebroken. En zowat alles doet me aan hem denken ;(

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:12

PrinceAmos, dat is rot! :( Knuff

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:21

Toen ik een paar jaar terug in therapie zat had mijn psychologe vertelt dat jij zo gelukkig of ongelukkig kan leven zoals je zelf wilt. Acties, gevoelens, en gedachtes zitten met elkaar in verband. Als jij bijvoorbeeld blijft denken; dit komt niet goed, dan slaat dat uiteindelijk over op je gevoelens en acties. Dus als je een ding kan veranderen, dan kan je die andere ook veranderen. Ze zeggen niet voor niets dat je positief moet blijven denken en dat je dan dan ook uitstraalt en beter in je vel gaat zitten. En dit is heel moeilijk, geloof me ik heb zoveel jaar met depressie gezeten maar uiteindelijk heeft dit mij heel erg geholpen. Misschien dat ik iemand hiermee kan helpen...? Ik heb namelijk het gevoel dat sommige mensen met diepere problemen zitten dan alleen ex kwijt en ik wil jullie graag helpen

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:44

Ik zit weer met een probleem. Toen we een beetje aan het praten waren (toen het uitging) heb ik aantal dingen gezegd die hij totaal verkeerd heeft opgevat kom ik nu achter. Het gaat over serieuze dingen. Over misbruik maken van iemand op seks gebied. Ik bedoelde er totaal wat anders mee maar nu zit ik hier en heb ik spijt dat ik het niet goed heb uitgelegd. Is het misschien verstandig om een berichtje te sturen? Met daarin dat ik met hem wil praten over een maand en dat ik dingen heb gezegd die hij verkeerd heeft opgevat en ik heb sowieso nog spullen van hem liggen.
Ik zit hier echt mee. Ik wil niet dat hij denkt dat ik zo over onze relatie dacht, dat doet me echt pijn.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:26

@Argai: stuur gewoon wat je wil, dan is het geventileerd. Ik zou wel geen antwoord terug verwachten en dat maakt het misschien moeilijk voor je?

Hier nog altijd dubbel, ben er langzaam overheen aan het komen, maar dan stuurt meneer ex plots middernacht een bericht met een quote uit een film die we beiden zagen. Ja euhm... Maar wij hebben nog een gesprek bij de psycholoog waar we een en ander kunnen open trekken.

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:11

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand je van de een op de andere dag ineens uit zijn leven kan zetten, wil iemand me dat uitleggen? %) :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:13

Wauw .. als ik dat wist was ik nu wellicht nog bij mijn ex vriend geweest. Ik wilde die relatie echt niet stoppen hoor ....

-O- |o |o |o |o |o

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:22

Ik snap het ook niet... :(
Het ergste bij mij is dat we twee weken daarvoor een super vakantie hadden. Hij was zo blij dat hij die dingen met mij kon delen en twee weken later laat hij me stikken. -O-

Ik begin niet meer aan liefde :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:29

Ik snap er ook niks van en al helemaal niet na zo n enorm lange tijd. -O- en dan zeggen ik heb het er zo moeilijk mee maar de houding en gedrag zijn totaal anders. En dan daarna zeggen ja je krijgt een eerlijke kans op een mogelijke doorstart om eigenlijk meteen daarna met iemand anders wat te beginnen. Schiet mij maar lek.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:29

Hoihoi,

Nou ik kan me ook melden heb gisteravond de relatie na anderhalf jaar stop gezet ik kon niet meer. Ik zal een kleine situatie schetsen, hij heeft 2 kinderen en wilde er pertinent niet meer dus dat was al een behoorlijk struikelblok. En ik merkte dat ik mij steeds meer aan hem begon te irriteren. Voor mijn gevoel deed ik meer voor de relatie dan hij, hij kwam nooit/zelden bij bij thuis altijd naar hem toe. Als hij geen zin had moest ik het ontgelden dat wil zeggen chagrijnig. Wat niet goed is van mijn kant is er niets tot weinig van zeggen.
Ook moet ik erbij zeggen dat we hebben geprobeerd samen te wonen en dit in februari gestrand is. ook toen was de relatie over maar toch sprong er na een poosje de vonk weer over. Helaas heb ik niet ingezien dat we beiden niet zijn veranderd en de struikelblokken er nog steeds waren.

Zondag hadden we een ruzie die hij geen zin had om uit te praten dus een paar dagen niks laten horen aan beide kanten. Totdat ik het gisteravond zo zat was dat ik hem heb geappt. Daar belde hij op en heb ik het uitgemaakt aan de telefoon( I know niet netjes). En daar werden dingen gezegd waarin mijn besluit alleen maar vaster kwam te staan. Het kwam erop neer dat het allemaal mijn schuld was en ik naar hem moest luisteren omdat ik mijn rechten in de relatie in februari had opgegeven toen ik weg ging en voor mijzelf koos. Ik heb zondag ook dingen gezegd die niet vriendelijk waren omdat ik er zo klaar mee was.
Na dit telefoon gesprek heeft hij mij geblokkeerd op zowel whatsapp als facebook. ik heb hem ook per direct uit mijn telefoon verwijderd.

Mijn ouders/familie/vrienden zijn blij met mijn keuze die waren al lang klaar met hem. Op dit moment ben ik niet verdrietig maar teleurgesteld in mijzelf waarom ik dit niet eerder heb gezien en het gewoon bij Februari heb gelaten. Maar ik dacht het veranderd wel en hij veranderd wel, maar nee dat gebeurde niet.

Ik kom hoe moeilijk het ook is tot de conclusie dat het zo goed is en ik bij hem niet mezelf meer kon zijn en me probeerde aan te passen aan hem en zijn leven/kinderen waardoor ik op de tweede plaats kwam te staan bij hem en mijzelf.

Nu ik dit typ merk ik dat er nog wel wat emoties zijn maar ik sterker ben dan dat ik ooit ben geweest.
Het enige is nu dat ik het sneu vind voor de kinderen die hebben zich toch wel aan mij gehecht maar dat kom wel goed.

Als het onduidelijk is sorry daarvoor, het is nog een beetje chaos in mijn hoofd.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:11

Liefde is gewoon iets raars. En mannen zijn ook raar _O-

Karinsd, zo te horen heb je er goed aan gedaan om het uit te maken. Je moet wel aan jezelf blijven denken. Rustig aan, laten bezinken en het komt wel goed :(:)